Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Lehet, hogy igazad van. Érdemes elolvasni a Nagy Gumimaci kódexben a klímáról szóló részt. Itt tulajdonképpen 3 fajtát említ.

1. sima mezei klíma (érzésre állítod be a hőmérsékletet)

2. automatikus klíma ( a középső gomb körül skálázva van a hőmérséklet tartomány)

3. elektronikus klíma ( a CID kijelzőn jelenik meg a hőmérséklet, stb.)

Ha csak annyi a különbség a 2.-3. verzió között hogy utóbbi a kijelzőn is megjeleníti az infókat, akkor az egy nagy átverés volt az Opel részéről. :D Egyébként a 2.-3. változat között még az is a különbség, hogy a hőmérsékletet más gombbal lehet állítani. Ez nem lehet majd probléma? Ráadásul az elektronikusnál 7 fokozatú a ventilátor sebessége, míg az automatánál 4.

2:

Automatikus légkondicionáló berendezés
Bármilyen idõjárási körülmény és külsõ hõmérséklet mellett, bármely évszakban ugyanazt a komfortot biztosítja. Az állandó és kellemes belsõ hõmérséklet biztosításához a rendszer a külsõ körülményektõl függõen automatikusan változtatja a belépõ levegõ hõmérsékletét és mennyiségét. A külsõ körülmények változása miatt létrejövõ hõmérséklet-változást, mint például az erõs napfény okozta felmelegedést, a rendszer automatikusan kompenzálja.
3:
Elektronikus légkondicionálórendszer
Bármilyen idõjárási körülmény és külsõ hõmérséklet mellett, bármely évszakban a legnagyobb komfortot biztosítja. Az állandó és kellemes belsõ hõmérséklet biztosításához a rendszer a külsõ körülményektõl függõen automatikusan változtatja a belépõ levegõ hõmérsékletét, mennyiségét és elosztását. A külsõ körülmények változása miatt létrejövõ hõmérséklet-változást, mint például az erõs napfény okozta felmelegedést, a rendszer automatikusan kompenzálja. A beállítások megjelennek az információs kijelzõn. A beállítások módosítása rövid idõre megjelenik az információs kijelzõn, felülírva az aktuális menüt. A kijelzõ típusától függõen a megjelenítés eltérõ lehet – lásd 46. oldal. A gépkocsi zárásakor az elektronikus légkondicionáló rendszer beállításai tárolódnak az adott kulcson, lásd „Személyes beállítások tárolása a kulcson ”, 68. oldal. A különbözõ távirányítókhoz egyedi beállítások tárolódnak el. A távirányító használata elõhívja az adott távirányítóhoz rendelt beállításokat. A kézi beállítások, pl. a hûtés nélküli üzemmód és a levegõelosztás beállítása, a menü segítségével történhet – lásd 173. oldal. A bekapcsolt hûtés (légkondicionáló kompresszor) lehûti a belépõ levegõt, és csökkenti annak páratartalmát. A pollenszûrõ megszûri az utastérbe jutó friss levegõt, illetve az utastérben keringtetett levegõt is, leválasztva ezáltal a port, koszt, polleneket és spórákat. Az automatikus levegõkeringtetõ rendszer levegõminõség-érzékelõ segítségével észleli a külsõ levegõben található káros gázokat, és szükség esetén automatikusan bekapcsolja a belsõ levegõkeringtetést. Ha az automatikus üzemmódot választja, az elektronikus légkondicionáló rendszer gyakorlatilag bármilyen körülmények között biztosítja az optimális beállítást. Szükség esetén az elektronikus légkondicionáló rendszer beállításai kézzel is módosíthatóak. Az elektronikus légkondicionáló rendszer csak járó motornál üzemképes. A hûtés (légkondicionáló kompresszor) alacsony külsõ hõmérsékletnél automatikusan kikapcsol.

Szia. Köszi az infókat. Ennek mindenképp utánanézek majd a kocsiban....viszont akkor hol van a levegőminőség szonda? Egy srácnak felprogramoztam ezt-azt az autójában, abban volt ez a figyelés, még a klíma menüben is volt valami beixelhető opció(ha jól emlékszem)

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy igazad van. Érdemes elolvasni a Nagy Gumimaci kódexben a klímáról szóló részt. Itt tulajdonképpen 3 fajtát említ.

1. sima mezei klíma (érzésre állítod be a hőmérsékletet)

2. automatikus klíma ( a középső gomb körül skálázva van a hőmérséklet tartomány)

3. elektronikus klíma ( a CID kijelzőn jelenik meg a hőmérséklet, stb.)

Ha csak annyi a különbség a 2.-3. verzió között hogy utóbbi a kijelzőn is megjeleníti az infókat, akkor az egy nagy átverés volt az Opel részéről. :D Egyébként a 2.-3. változat között még az is a különbség, hogy a hőmérsékletet más gombbal lehet állítani. Ez nem lehet majd probléma? Ráadásul az elektronikusnál 7 fokozatú a ventilátor sebessége, míg az automatánál 4.

2:

Automatikus légkondicionáló berendezés
Bármilyen idõjárási körülmény és külsõ hõmérséklet mellett, bármely évszakban ugyanazt a komfortot biztosítja. Az állandó és kellemes belsõ hõmérséklet biztosításához a rendszer a külsõ körülményektõl függõen automatikusan változtatja a belépõ levegõ hõmérsékletét és mennyiségét. A külsõ körülmények változása miatt létrejövõ hõmérséklet-változást, mint például az erõs napfény okozta felmelegedést, a rendszer automatikusan kompenzálja.
3:
Elektronikus légkondicionálórendszer
Bármilyen idõjárási körülmény és külsõ hõmérséklet mellett, bármely évszakban a legnagyobb komfortot biztosítja. Az állandó és kellemes belsõ hõmérséklet biztosításához a rendszer a külsõ körülményektõl függõen automatikusan változtatja a belépõ levegõ hõmérsékletét, mennyiségét és elosztását. A külsõ körülmények változása miatt létrejövõ hõmérséklet-változást, mint például az erõs napfény okozta felmelegedést, a rendszer automatikusan kompenzálja. A beállítások megjelennek az információs kijelzõn. A beállítások módosítása rövid idõre megjelenik az információs kijelzõn, felülírva az aktuális menüt. A kijelzõ típusától függõen a megjelenítés eltérõ lehet – lásd 46. oldal. A gépkocsi zárásakor az elektronikus légkondicionáló rendszer beállításai tárolódnak az adott kulcson, lásd „Személyes beállítások tárolása a kulcson ”, 68. oldal. A különbözõ távirányítókhoz egyedi beállítások tárolódnak el. A távirányító használata elõhívja az adott távirányítóhoz rendelt beállításokat. A kézi beállítások, pl. a hûtés nélküli üzemmód és a levegõelosztás beállítása, a menü segítségével történhet – lásd 173. oldal. A bekapcsolt hûtés (légkondicionáló kompresszor) lehûti a belépõ levegõt, és csökkenti annak páratartalmát. A pollenszûrõ megszûri az utastérbe jutó friss levegõt, illetve az utastérben keringtetett levegõt is, leválasztva ezáltal a port, koszt, polleneket és spórákat. Az automatikus levegõkeringtetõ rendszer levegõminõség-érzékelõ segítségével észleli a külsõ levegõben található káros gázokat, és szükség esetén automatikusan bekapcsolja a belsõ levegõkeringtetést. Ha az automatikus üzemmódot választja, az elektronikus légkondicionáló rendszer gyakorlatilag bármilyen körülmények között biztosítja az optimális beállítást. Szükség esetén az elektronikus légkondicionáló rendszer beállításai kézzel is módosíthatóak. Az elektronikus légkondicionáló rendszer csak járó motornál üzemképes. A hûtés (légkondicionáló kompresszor) alacsony külsõ hõmérsékletnél automatikusan kikapcsol.

Szia. Köszi az infókat. Ennek mindenképp utánanézek majd a kocsiban....viszont akkor hol van a levegőminőség szonda? Egy srácnak felprogramoztam ezt-azt az autójában, abban volt ez a figyelés, még a klíma menüben is volt valami beixelhető opció(ha jól emlékszem)

Link to comment
Megosztás:

Szia. Köszi az infókat. Ennek mindenképp utánanézek majd a kocsiban....viszont akkor hol van a levegőminőség szonda? Egy srácnak felprogramoztam ezt-azt az autójában, abban volt ez a figyelés, még a klíma menüben is volt valami beixelhető opció(ha jól emlékszem)

Nem tudom, hogy konkrétan ez-e, de a szélvédőnél középen a konzolon van egy rácsos rész, ott van a klímához tartozó szenzor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem találtam erre a témára konkrét topikot ezért itt teszem fel a kérdést:

Szóval a hátsó kerékjáratok dobaiba keresnék dobbetéteket. Az első kerekeknél vannak, de hátul nincs :unsure: Nektek is így van, vagy van akinek ott is van alapból? (Esetleg akinek nincs rá szüksége meg is vásárolnám :smartass: komolyan... ) Vagy tudtok olyan helyet ahol lehet lyet venni? Én csak első kerekekhez találtam, az meg ugye külön van első-hátsó részre osztva. A hátsó tengelyen lévő állítólag egyben van.

Viszont csak olyan jöhet szóba, ami vagy az egész kerékjáratot lefedi, vagy a kerék előtti részt. (Azt se tudom van-e több fajta vagy csak egy.) Ugyan is küszöb spoilert rögzítenék hozzá.

Köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem találtam erre a témára konkrét topikot ezért itt teszem fel a kérdést:

Szóval a hátsó kerékjáratok dobaiba keresnék dobbetéteket. Az első kerekeknél vannak, de hátul nincs :unsure: Nektek is így van, vagy van akinek ott is van alapból? (Esetleg akinek nincs rá szüksége meg is vásárolnám :smartass: komolyan... ) Vagy tudtok olyan helyet ahol lehet lyet venni? Én csak első kerekekhez találtam, az meg ugye külön van első-hátsó részre osztva. A hátsó tengelyen lévő állítólag egyben van.

Viszont csak olyan jöhet szóba, ami vagy az egész kerékjáratot lefedi, vagy a kerék előtti részt. (Azt se tudom van-e több fajta vagy csak egy.) Ugyan is küszöb spoilert rögzítenék hozzá.

Köszi a válaszokat!

Tessék: https://cromax.hu/opel/astra-h-2004-/20000000-karosszeria/21320000-karosszeriara-szerelt-reszek/21320265-sarvedo-dobbetet-muanyag/?limitstart=0

Még csak azt se mondanám, hogy olyan őrülten drága.

Kimentem megnéztem, az enyém is ilyen mint a linken: van hátul is műanyag dobbetét, de csak a kerék mögötti részen. Így a logikusabb. Szerintem olyan nincs, ami csak a kerék előtti részt fedi. Olyat se láttam még, ami teljes, mint az elsőnél.

Link to comment
Megosztás:

Tessék: https://cromax.hu/opel/astra-h-2004-/20000000-karosszeria/21320000-karosszeriara-szerelt-reszek/21320265-sarvedo-dobbetet-muanyag/?limitstart=0

Még csak azt se mondanám, hogy olyan őrülten drága.

Kimentem megnéztem, az enyém is ilyen mint a linken: van hátul is műanyag dobbetét, de csak a kerék mögötti részen. Így a logikusabb. Szerintem olyan nincs, ami csak a kerék előtti részt fedi. Olyat se láttam még, ami teljes, mint az elsőnél.

Köszi!

Én is ilyet találtam csak ami a kerék mögötti részt fedi. De ez nekem nem jó, mert én direkt abból a célból venném, hogy ehhez rögzíteném a küszöb spoilert. Az első dobbetétekhez hozzá lehet, de így a hátsóhoz nem mivel oda nem ér el. Vagy, hogy kéne akkor rögzítenem a spoiler végét? Nem akarok bele barmolni a kasztniba se...

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Kicseréltem a spricniket insignia fúvókákra, de nem találtam ezt a levegőminőség szenzort.Ha jól néztem a linket, akkor itt kellene lennie.

Amúgy a képen van egy vezeték vég, minek a bekötése lehet?

Még 1 kérdés:

A műanyag borításon csak a felén van szivacs szigetelés. Végig van, vagy ez tényleg ilyen gyárilag?

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

Hali.

Kicseréltem a spricniket insignia fúvókákra, de nem találtam ezt a levegőminőség szenzort.Ha jól néztem a linket, akkor itt kellene lennie.

Amúgy a képen van egy vezeték vég, minek a bekötése lehet?

Levegőminőség érzékelőé? :) Vagy még fúvókafűtésre tippelek. Már régen vettem le a műanyagot, nem tudom... Szigetelés mintha nekem lett volna végig, de ez sem ezer százalék.

Az a piros vezeték a motortérben micsoda?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Levegőminőség érzékelőé? :) Vagy még fúvókafűtésre tippelek. Már régen vettem le a műanyagot, nem tudom... Szigetelés mintha nekem lett volna végig, de ez sem ezer százalék.

Az a piros vezeték a motortérben micsoda?

Az a csomagtérben lévő erősítő 12V-os vezetéke....:)

Link to comment
Megosztás:

Akkor azért nem volt ismerős! :)

Közben bekukkantottam én is a műanyag alá. Az a csatlakozó ugyan úgy ott van nekem is, ugyan így szépen gyárilag visszahajtva.

Jó szemed van...:D

Akkor lehet, neked sincs levegőminőség ellenőrzés? Bár kissé kétlem, mert a tiédben szerintem minden van, amit egy Astrába bele tudtak pakolni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Jó szemed van... :D

Akkor lehet, neked sincs levegőminőség ellenőrzés? Bár kissé kétlem, mert a tiédben szerintem minden van, amit egy Astrába bele tudtak pakolni. ;)

Lehet... már ha tényleg ezer százalék, hogy ez annak a csatlakozója.

Ha az enyémhez a sok külön pluszban rendelt dolgot nem is nézzük, csak egy "alap" Cosmot veszünk, én is furcsállom kicsit, hogy abból kispórolták.

Mondjuk annyira nem olcsó ez a szenzor, 20e fölött van, de ha be van kábelezve és valakinek nagyon hiányzik, nem túl bonyolult a beszerelése...

Egyébként itt az 5-össel jelölt a szenzor, csak épp azt nem mutatja az ábra, hogy hova való: http://ecat24.com/catalog/part/1/9/99/31/174/

A 3-as mi lehet? Nekem nem hozza a listában.

Link to comment
Megosztás:

Lehet... már ha tényleg ezer százalék, hogy ez annak a csatlakozója.

Ha az enyémhez a sok külön pluszban rendelt dolgot nem is nézzük, csak egy "alap" Cosmot veszünk, én is furcsállom kicsit, hogy abból kispórolták.

Mondjuk annyira nem olcsó ez a szenzor, 20e fölött van, de ha be van kábelezve és valakinek nagyon hiányzik, nem túl bonyolult a beszerelése...

Egyébként itt az 5-össel jelölt a szenzor, csak épp azt nem mutatja az ábra, hogy hova való: http://ecat24.com/catalog/part/1/9/99/31/174/

A 3-as mi lehet? Nekem nem hozza a listában.

A 3-ast egy csőnek nézem....de itt korábban kisp113 linkelte ezt, ami szerint kint van a szenzor a műanyag borítás alatt, ahol fotóztam.

Link to comment
Megosztás:

A 3-ast egy csőnek nézem....de itt korábban kisp113 linkelte ezt, ami szerint kint van a szenzor a műanyag borítás alatt, ahol fotóztam.

Igen, láttam én is. Csak az bizonytalanított el, hogy az ecat24-es linken az ábrán kör alakú hat pólusú csatlakozója van a szenzornak. Ami meg nekünk van az inkább szögletes. De simán lehet hogy az az ábra csak tájékoztató jellegű, nem pontos műszaki rajz.

Néztem az orosz oldalon lévő fúvókacserés képeket. Azon pont nem látszik a szenzor. De ez a vezeték van elhúzva a ventilátor beszívó nyílása felé. Szóval valószínű tényleg az lesz.

Valaki esetleg nem nézné még meg az övét? :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.