Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Nekem az volt az első, hogy ezeket kipróbáltam. Nem bírtam vele várni. :)

Igen ezt a kicsit szaggatott mozgást én is tapasztaltam. Főleg mikor mélygarázsban forgolódok éles kanyarokban és látom a lámpa kivetített képét a szemben lévő falon. De kanyargós úton, szerpentinen föl se tűnik.

Korábban nekem ha álló helyzetben fal előtt álltam és fölkapcsoltam a fényszórót és a kormányt tekertem végállástól végállásig a kivetített fénycsóva is ment végállástól végállásig, mint amikor felkapcsoláskor megcsinálja azt a diagnosztikát. Kívülről nézve a fényszórók is szemmel láthatóan fordultak. De mindig villogott a hibajelző lámpa. Aztán kicseréltettem az egyik fényszórót, amelyikre folyton hibakódot dobott. Azóta álló helyzetben meg se mozdulnak a fényszórók. Az sem amelyikhez hozzá sem lett nyúlva. Menet közben mozog, de csak pár fokot, kívülről nézve alig látszik. De legalább nem jelez a hibajelző lámpa. De ezek szerint akkor így is kell neki...

A tempomattal mi a gond?

Link to comment
Megosztás:

A sport gombbal kapcsolatban máris kérnék tőled egy tapasztalatot. Neked a motorvezérlő elektronikát mennyire befolyásolja ha be van kapcsolva? Mennyire reagál másképp a gázadásra? Nekem csak egy nagyon halvány árnyalatnyi a különbség. Ami viszont szembetűnő, hogy felkeményíti a lengéscsillapítókat. A tiéd is ilyen?

Szerintem neked az IDS+ miatt befolyásolja a lengéscsillapítókat. Az enyémben csak a kormányzás lesz közvetlenebb, meg a gázpedál sokkal érzékenyebb, és sokkal tovább engedi forogni a váltó a motort. Alap esetben 2 ezer körül már kapcsolja a következő fokozatot, ilyenkor meg jóval feljebb engedi pörögni.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem neked az IDS+ miatt befolyásolja a lengéscsillapítókat. Az enyémben csak a kormányzás lesz közvetlenebb, meg a gázpedál sokkal érzékenyebb, és sokkal tovább engedi forogni a váltó a motort. Alap esetben 2 ezer körül már kapcsolja a következő fokozatot, ilyenkor meg jóval feljebb engedi pörögni.

Ja-ja, de a linkben az van, hogy Colinéban is van IDS+. Azért kérdeztem tőle.

A tiéd ha jól értem automata váltós. Ezek szerint arra is hat a sport gomb.

Én a motoron, kormányzáson alig veszek észre különbséget.

Link to comment
Megosztás:

Igen, van benne IDS+ futómű is.

Én az ülésfűtést és a panorama tetőt próbáltam ki elsőként.

Futómű még ráér, meg amugy is itt van a szomszédban (kb 300km oda) a Hockenheimring és a Nürburgring is :D

Tempomattal nincs semmi baj, egyszerűen béna voltam.
Fura nekem ez az index kapcsolós dolog, majd utána nézek, mert láttam már új astra (vagy corsa) kormányt H-ban, azon sokkal jobb a tempomat gombjai.

Az autó felszereltsége a hirdetés szerint:

astra_h_ausstattung_www.kepfeltoltes.hu_

Link to comment
Megosztás:

Jóreggelt sziasztok! Igaz hogy én használtan vettem a kombit,de nekem is csak menet közben müködik a kanyarkövető fény. :icon1: Sport gombnál meg azt vettem észre hogy a kormányzás sokkal közvetlenebb,sport gomb nélkül mintha picit nyúlósabb lenne. :icon1: De a kedvencem a gázpedál reakciója.Öszintén megmondom hogy a futóműre idáig nem is figyeltem mert azt sem tudtam mit jelent az az ids+,itt a fórumon olvastam róla. :D Colin tetszik a felnid de nagyon!! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Köszi, igen, a magyar nyelvű leírásban is ez van. Akkor lehet hogy azért jelzett nekem hibát akkoriban, mert álló helyzetben is mozgatta a fényszórókat. Bár mondjuk az engem nem zavart semmilyen szempontból.

A műszerfalon két ikonja van a kanyarvilágításnak a sebességmérő órán. Van egy vízszintes irányú és egy függőleges irányú mozgást jelző kis ikon. Gyújtás ráadásakor nektek is csak az egyik világít rövid időre?

A fényszóró csere előtt esküdni mertem volna, hogy mind a két ikon világított, most meg csak az egyik. De szervizben azt mondták, hogy ilyennek kell lennie.

A sport gombot is próbálgattam ma az alapján, amit írtatok.

Nekem valami "fél-sport" gombom lehet vagy valami butított verzió. Mert a futóművel érezhetően áthangolja. Kevésbé billeg az autó a kanyarokban, viszont cserébe az úthibákon jobban ráz, ha be van nyomva.

Valamint az ESP-t is ki/be tudom vele kapcsolni.

De ilyet a fordulatszámmal nekem soha nem csinál:

Link to comment
Megosztás:

A sport gombot is próbálgattam ma az alapján, amit írtatok.

Nekem valami "fél-sport" gombom lehet vagy valami butított verzió. Mert a futóművel érezhetően áthangolja. Kevésbé billeg az autó a kanyarokban, viszont cserébe az úthibákon jobban ráz, ha be van nyomva.

Valamint az ESP-t is ki/be tudom vele kapcsolni.

Nekem pl. nem lehet kikapcsolni az ESP-t.:-( Viszont az automataváltó már azt is tudja, ha tempomattal megyek és emelkedőn nem lesz elég a lendület, automatikusan vissza vált.

Link to comment
Megosztás:

Közben kipróbáltam a sport gomb adta pluszt a parkolóban.
Kormány érezhetően más lett, gáz reakció is kicsit változott, de esp-t nekem nem engedi kikapocsolni.

Felvillano ikonok inditásnál, pirossal bekarikázva, esp-ben nem vagyok biztos:

inditas_www.kepfeltoltes.hu_.png

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi, hogy megnézted!

Nekem is kb ezek vannak, egy kivétellel. Nekem az ABS is világít, de cserébe az izzítás ikon soha. Még télen -10-ben se. Bár gondolom azért működik az izzítás, mert nem indul nehezebben télen sem. Egyszer a pécsi Opelben mikor ott jártam rá is kérdeztem, de azt mondták annak ilyennek kell lennie. Igaz, hogy az én motorom más, mint a tiéd.

ABS-ről jut eszembe, neked is csinálja ezt az önellenőrzést? Mikor indulás után először eléred a 20 km/h-t valami koppan.

Sport gomb: Akkor sem kapcsol ki ha hosszan nyomod, kb 5 másodpercig a gombot? Nekem a km helyére írja ki hogy ESP OFF és a kis sárga ikon is világít.

Érdekes, hogy ezek szerint többféle verziója van ennek a sport üzemmódnak. Mert nekem a kormányzás és a gázreakció nem tér el szinte semennyire.

Link to comment
Megosztás:

Hát, majd meghallgatom a dolgokat, meg kipróbálom.

Jelenleg még nincs rendszámom, így max itt a parkolóban tudom használni, vagy sárga 5napossal, ha muszáj lenne.
De remélem hétfőn végre el tudom intézni a papirokat és kap normális rendszámot.

Aztán utána úgyis kell menni boltba, majd fülelek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Következő kérdéssel fordulok hozzátok-szerintem elég egyedi probléma-.Az autómban különleges büdös szagot véltem felfedezni leengedett ablaknál(égett műanyag vagy égett festékszagra emlékeztet-vagy valami elektromos égett szagra). :confused:

Félek,hogy nehogy valami nagyobb gond legyen. :(

egyébként a motortérből jön a szag és csak időközönként érezni,nem állandóan.nagyon fura-nem nagyon merek vele közlekedni,de muszáj munkába járni.

valakinek volt már hasonló problémája,valaki tud valami hasznosat mondani erre? :icon14:

nem tudom esetleg valami összefüggés lehet ,hogy nem világít a parkolólámpám?

előre is köszönöm a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Következő kérdéssel fordulok hozzátok-szerintem elég egyedi probléma-.Az autómban különleges büdös szagot véltem felfedezni leengedett ablaknál(égett műanyag vagy égett festékszagra emlékeztet-vagy valami elektromos égett szagra). :confused:

Félek,hogy nehogy valami nagyobb gond legyen. :(

egyébként a motortérből jön a szag és csak időközönként érezni,nem állandóan.nagyon fura-nem nagyon merek vele közlekedni,de muszáj munkába járni.

valakinek volt már hasonló problémája,valaki tud valami hasznosat mondani erre? :icon14:

nem tudom esetleg valami összefüggés lehet ,hogy nem világít a parkolólámpám?

előre is köszönöm a válaszokat

Nem kéne minden fórumba beírni.

Bőven elég, ha egy helyre beírod.

Link to comment
Megosztás:

Nem kéne minden fórumba beírni.

Bőven elég, ha egy helyre beírod.

rendben,csak nem tudom pontosan,hogy ez milyen fajta hiba lehet,mert nem vagyok autószerelő-segítséget szeretnék kérni azoktól akik esetlegesen értelmesen tudnak hozzászólni.

de azért köszi a segítséget-ezzel nem vagyok előrébb

Link to comment
Megosztás:

Mi az a parkolólámpa?

Gondolom elégett valami kábel a lámpa körül.

Ha kicsit pontosabban irod le, milyen autó, milyen lámpa lehet tudunk segíteni, de lehet egy autószerelő 5perc alatt meg is csinálja neked.

nem világít a parkolólámpám?

Link to comment
Megosztás:

rendben,csak nem tudom pontosan,hogy ez milyen fajta hiba lehet,mert nem vagyok autószerelő-segítséget szeretnék kérni azoktól akik esetlegesen értelmesen tudnak hozzászólni.

de azért köszi a segítséget-ezzel nem vagyok előrébb

Hidd el, aki benéz ebbe a topikba, az benéz a többibe is.

Ráadásul össze vissza lesznek a válaszok és a kérdések, és te sem fogod tudni követni

Mint ahogy látszik is, hogy itt is megkérdezte vki, hogy mi az a parkolólámpa, meg a másik topikban is.

Link to comment
Megosztás:

Mi az a parkolólámpa?

Gondolom elégett valami kábel a lámpa körül.

Ha kicsit pontosabban irod le, milyen autó, milyen lámpa lehet tudunk segíteni, de lehet egy autószerelő 5perc alatt meg is csinálja neked.

parkolólámpa-szerintem helyzetjelző(nem magyar nyelven ír a fedélzeti)

Ha elégett volna valami kábel a lámpa körül,akkor nem érezném ezt a szagot már kb egy hete és nem hiszem,hogy ez a szag ismétlődve jelentkezne.

tehát nem egyszerű.

igen az autó(amit elfelejtettem) 2007 astraH caravan 1.7 ,74 KW

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek egy bicikli (26"-os MTB) befér az 5 ajtósba ha lehajtom a hátsó üléstámlákat? Esetleg ha kikapom a bicaj eső kerekét? Gyors-záras a tengelye, úgyhogy nem tart semmiből.

Vagy mindenképp a tetőn kéne vinnem...?

Nekem sikerült berakni első kerékkel is, de nem egyszerű feladat.

Elkínlódtam vele, míg bement minden része és az ajtót is le tudtam csukni. :)

Link to comment
Megosztás:

A legegyszerűbb, ha kiszeded az első kereket, 1 ülés lehajt, és szépen beállítod, lánckörüli részt letakarod valamivel és akkor még csomagokkal sem kell legózni.

Ha minen ülést tudsz külön-külön döntögetni, és szeretnének hátul is utazni, akkor középre rakd a bringát, és a kormányt forgasd el vízszintbe. Nem mondom hogy hosszútávon vállalható, de ilyen az élet :D

Létezett ilyen amúgy gyárilag is (minden verzióhoz kérhetően), meg van ez is:

http://www.radstand.de/04_Gallery/scripts/showalbum.php?albumposition=20,2,2,0

De ez mocskos drága, és sztem a megvalósítása nem is bonyolult.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek egy bicikli (26"-os MTB) befér az 5 ajtósba ha lehajtom a hátsó üléstámlákat? Esetleg ha kikapom a bicaj eső kerekét? Gyors-záras a tengelye, úgyhogy nem tart semmiből.

Vagy mindenképp a tetőn kéne vinnem...?

Én vittem már kettőt is benne igaz a kormány el volt fordítva,de soha többet kettőt egyszerre.

1 nél ülések lehajt kormány kilazít, elfordít, első kerék első ülés mögé befordít és jó utat.de a kezdet hogy hátsó lököst letakarod mert sérülhet

tervbe van tetőre bicajtartó(csomagtartó van) de rá akarok próbálni 1 hátsó ajtós szállítót ami nem takarja a lámpát mert arra 3 is fér akár és abból csak 1 jó felső tartó jön ki árban

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.