Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Ha visszaolvastok, nemrég kérdeztem Cserenkov márkatársat, hogy nincs-e quickheat-je. Határozott nem volt a válasz.

A quickheat fűtőpanelje a fűtésbox alsó részén van betolva, az utasoldalról, két combos kábel csatlakozik bele. Mindegy mit ír a használati, a quickheat a dízelben is elektromos.

Igen, emlékszem, hogy említetted. Én meg úgy válaszoltam, hogy tudomásom szerint nincs. És kérdeztem, hogy honnan lehet ezt megállapítani, de a kérdésem költőivé vált mert válasz nem nagyon jött...

Szia!

Lengyel oldalon sikerült találnom a következő infót:

A quickheat egyes dízelekben van, elektromos és akár 1 kW-os teljesítménye is lehet, így simán előfordul, hogy 12V alá esik a feszültség mert 80 A is lehet az áramerősség. Ez kb. 70 C fokos motorhőmérsékletig működik, ezért kell vigyázni, mert ha keveset mész vele, akkor gyakorlatilag egy idő után lemeríti az akkumulátort.

Ez megmagyarázza azt, hogy amíg bemelegszik, addig miért nem tölt rendesen.

http://astra-3.pl/tips.php?id=13#up

Szia!

Köszi, én is hasonlóra jutottam egy német fórumon.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Ha visszaolvastok, nemrég kérdeztem Cserenkov márkatársat, hogy nincs-e quickheat-je. Határozott nem volt a válasz.

A quickheat fűtőpanelje a fűtésbox alsó részén van betolva, az utasoldalról, két combos kábel csatlakozik bele. Mindegy mit ír a használati, a quickheat a dízelben is elektromos.

Igen, de most meg a felszereltségi lista alapján úgy tűnik, hogy van benne. És miért is ne lehetne, ha már van benne 10 légzsák, defektfelismerő, meg IDS+ meg minden amik kell.

Szerintem is a legegyszerűbb megnézni.

Link to comment
Megosztás:

Levettem a fűtést "Lo"-ra a ventilációt meg a szélvédőre irányítottam, hogy ne fagyjak meg, de ne is párásodjon. Néztem a feszültséget hidegindítás alatt és mentem egy kört is az autóval.

Végig stabilan 14,0-14,1V volt a feszültség. Aztán a fűtést föltekertem 21 fokra, szinte azonnal elkezdett lefelé lépkedni a fesz., majd visszaállítottam minimumra a hőmérsékletet, a feszültség ismét fölment 14-re.

Úgyhogy a rejtély úgy néz ki végre megoldódott. :D Ez a Quickheat rendszer az oka a feszültségesésnek. Ami végül is normálisnak tekinthető.

Mondjuk a gyártó igazán rakhatott volna az autóba egy kapcsolót, amivel ki-be lehetne kapcsolni, mint az ülésfűtést.

És azt sem értem, hogy egy márkaszervizben erre mért nem gondoltak... de mindegy is, a lényeg, hogy végre minden oké a kocsival. :)

Ha rövid utakra megyek, valószínű így letekerem majd a fűtést, hogy kíméljem az akkut.

És így már azt is értem, hogy mért panaszkodnak sokan, hogy fáznak a dízelben, mert lassan melegszik be. Számomra ez eddig érthetetlen volt, mert pár perc alatt még a leghidegebb időben is meleg volt a kocsiban.

Köszönöm még egyszer mindenkinek a segítséget, hozzászólásokat, méréseket és hogy segítettetek agyalni a dolgon! :)

Link to comment
Megosztás:

Egy nagyon érdekes dolgot találtam! :)

Nézegettem ezt az oldalt: http://ecat24.com/catalog/vinsearch

Kíváncsiságból beírtam az alvázszámomat, és kiírta, hogy mik vannak az autómban. Egy nagyon részletes és hosszú listát kaptam. Sokkal részletesebb, mint pl a myopelservice.com-on.

De ami a lényeg, fel van sorolva egy ilyen tétel: "QUICKHEAT SYSTEM"

Ezek szerint volna ilyen az autómban?! Hogyan tudnék erről meggyőződni, hogy tényleg van-e? És tovább gondolva, ha van, vajon melyik lehet a biztosítékja? ;)

Én meg ezt nem értem : HEATER DUCT,REAR PASSENGER 2ND POSITION

Mit jelenthet pontosan ?

Link to comment
Megosztás:

Levettem a fűtést "Lo"-ra a ventilációt meg a szélvédőre irányítottam, hogy ne fagyjak meg, de ne is párásodjon. Néztem a feszültséget hidegindítás alatt és mentem egy kört is az autóval.

Végig stabilan 14,0-14,1V volt a feszültség. Aztán a fűtést föltekertem 21 fokra, szinte azonnal elkezdett lefelé lépkedni a fesz., majd visszaállítottam minimumra a hőmérsékletet, a feszültség ismét fölment 14-re.

Úgyhogy a rejtély úgy néz ki végre megoldódott. :D Ez a Quickheat rendszer az oka a feszültségesésnek. Ami végül is normálisnak tekinthető.

Mondjuk a gyártó igazán rakhatott volna az autóba egy kapcsolót, amivel ki-be lehetne kapcsolni, mint az ülésfűtést.

És azt sem értem, hogy egy márkaszervizben erre mért nem gondoltak... de mindegy is, a lényeg, hogy végre minden oké a kocsival. :)

Ha rövid utakra megyek, valószínű így letekerem majd a fűtést, hogy kíméljem az akkut.

És így már azt is értem, hogy mért panaszkodnak sokan, hogy fáznak a dízelben, mert lassan melegszik be. Számomra ez eddig érthetetlen volt, mert pár perc alatt még a leghidegebb időben is meleg volt a kocsiban.

Köszönöm még egyszer mindenkinek a segítséget, hozzászólásokat, méréseket és hogy segítettetek agyalni a dolgon! :)

Szia!

Örülök, hogy jól zárult ez a probléma, és nem újabb pénzzabálóba ütköztél :D Arra azért kíváncsi lettem volna, hogy Novoth mester mennyi idő alatt fejti meg a nemlétező hibát és mennyiért :blink:

De azért ez így jobb.

Most egy darabig ne hallgatózz :smartass:

:hiya:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Valaki korábban írta(de nem találom), a motorháztető elején van egy szigetelés, ami csak bizonyos felszereltségnél rakják gyárilag. Ez rögtön az elején van, a visszahajlított peremre van felrakva, egy (talán) gumi csőszerű tömítés. Tudja valaki mi a cikkszáma?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Valaki korábban írta(de nem találom), a motorháztető elején van egy szigetelés, ami csak bizonyos felszereltségnél rakják gyárilag. Ez rögtön az elején van, a visszahajlított peremre van felrakva, egy (talán) gumi csőszerű tömítés. Tudja valaki mi a cikkszáma?

Szia!

Talán erre gondolsz:

13186957 (13 20 526)

Én megjártam vele.

Cromaxnál megtaláltam. A képről nem sok látszott, de megörültem, hogy csak egy ezres.

Megrendeltem.

Mikor venném át mutattak egy kb. 40cm hosszú kis gumidarabot.

Mondom ez nem lesz jó.

Megnézte és a cikkszám stimmelt, a rajzon úgy mutatta a program, hogy egy hosszú darab az egész motorháztető elején.

Ők sem értették. Utánajárnak. Majd szóltak, hogy 2 darab kell belőle, menjek vissza próbáljuk rá.

Rápróbáltuk, de egy: nem zár össze rendesen,

kettő: legalább 2 darab kellene belőle és akkor még középen mindig lyukas.

Én ezért akarom lecserélni, mert a fagy már megette.

Hossza 90cm.

Szóval csak óvatosan, mert a cikkszám stimmel, de lehet el van csomagolva.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Ja, ez az a tömítő csík, amiből folyik a víz ha fölnyitom a tetőt autómosás vagy eső után?! (Régebben írta valaki hogy neki is ilyen.)

Az nekem is kettőben van és középen van egy kis hézag. Szerintem gyárilag ilyen.

Az lesz az.

És neked, ha lezárod a m.háztetőt, akkor rendesen zár ez a gumi?

Amit feltettünk az enyémre, annak az alja lógott a levegőben, tehát nem zárt össze a hűtőrácsos résszel.

És így alatt bemegy a kosz a hűtőre.

Az enyém egy részből áll, olyan 90cm és kb. 3cm vastag.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Valaki korábban írta(de nem találom), a motorháztető elején van egy szigetelés, ami csak bizonyos felszereltségnél rakják gyárilag. Ez rögtön az elején van, a visszahajlított peremre van felrakva, egy (talán) gumi csőszerű tömítés. Tudja valaki mi a cikkszáma?

http://ecat24.com/catalog/part/1/9/28/3/27,31/

lehet ez az? a 4.es?

Módosítva : krisztus
Link to comment
Megosztás:

Az lesz az.

És neked, ha lezárod a m.háztetőt, akkor rendesen zár ez a gumi?

Amit feltettünk az enyémre, annak az alja lógott a levegőben, tehát nem zárt össze a hűtőrácsos résszel.

És így alatt bemegy a kosz a hűtőre.

Az enyém egy részből áll, olyan 90cm és kb. 3cm vastag.

Az enyém így néz ki.

Középen van ez a rés: http://kepfeltoltes.hu/140209/P1030569_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt meg látszik hogy két darabból van: http://kepfeltoltes.hu/140209/P1030570_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Egyébként az ecat24-en a "Quantité" oszlop a táblázatban a mennyiséget jelöli, nem? Ez csak azért érdekes, mert a képen a 4-es számmal jelölt alkatrész úgy néz ki, mintha egy darabból lenne, de a táblázatban meg ott van hogy 2 kell belőle.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém így néz ki.

Középen van ez a rés: http://kepfeltoltes.hu/140209/P1030569_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt meg látszik hogy két darabból van: http://kepfeltoltes.hu/140209/P1030570_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Egyébként az ecat24-en a "Quantité" oszlop a táblázatban a mennyiséget jelöli, nem? Ez csak azért érdekes, mert a képen a 4-es számmal jelölt alkatrész úgy néz ki, mintha egy darabból lenne, de a táblázatban meg ott van hogy 2 kell belőle.

Na ez az!

Oké, hogy 2 db. kellene belőle, de mi rápróbáltunk egy darabot, lezártuk és nem ért úgy össze a gumi az emblémás, mint neked. Nekem a gumi alatt befért az ujjam. :-)

Szerintem én veszek bontóból egy jobb állapotút, olyat, amit egy részből áll.

Link to comment
Megosztás:

Na ez az!

Oké, hogy 2 db. kellene belőle, de mi rápróbáltunk egy darabot, lezártuk és nem ért úgy össze a gumi az emblémás, mint neked. Nekem a gumi alatt befért az ujjam. :-)

Szerintem én veszek bontóból egy jobb állapotút, olyat, amit egy részből áll.

A ruszki oldalon: astra-h.ru -n fent van milyen gumit lehet odarakni occón.

Egyébként érdekességként, nem tudom miért, de a havazásnál idén amikor 30 cm esett, úgy telefújta a motorház belsejét hóval a szél, hogy azt hittem sose indul el. De szerencsém volt, nem ázott be semmi. Másnál is be tudja fújni a szél a havat, vagy csak nálam ilyen? Üdv.

Link to comment
Megosztás:

A ruszki oldalon: astra-h.ru -n fent van milyen gumit lehet odarakni occón.

Egyébként érdekességként, nem tudom miért, de a havazásnál idén amikor 30 cm esett, úgy telefújta a motorház belsejét hóval a szél, hogy azt hittem sose indul el. De szerencsém volt, nem ázott be semmi. Másnál is be tudja fújni a szél a havat, vagy csak nálam ilyen? Üdv.

Igen-igen. De én már annak idején is (talán van már egy éve is) kérdeztem itt, hogy hol lehetne ilyen gumiprofilt kapni. Azért gondoltam hogy rakok oda valami mást, hogy ne kelljen örökké a vizet kicsurgatni belőle, minden motorháztető felnyitáskor. Meg gondolom hosszú távon a motorháztető lemezének se jó, ha a széle örökké vízben tocsog.

A válasz az volt, hogy nagyon sok helyen kapható, a legtöbb barkácsáruházban van.

Ezzel szemben én még nem láttam ilyet sehol.

De mindegy, annyira végül is nem zavar.

Jó neked! Itt (Pécs) január 24-25-én volt a legnagyobb hótakaró, de csak 20 cm volt. 30 cm havat már évek óta nem láttam.

Egyébként pont január 24-én péntek este a hóviharban jöttem haza Budapestről Pécsre az M6-oson. A motortérben egy deka havat nem láttam. Vagy csak elolvadt volna? Minden esetre víz sem nagyon volt. Ellenben a kerékjárati ívekről meg a kocsi aljáról hazaérve úgy kellett levernem a masszív hótömböket. Ahol nem értem el, még napok múlva is tócsa volt a kocsi alatt, ahogy lassan olvadozott le róla a garázsban.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Nem menet közben lett tele, hanem sajnos nekem nincs garázsom, Úgy hogy a parkolóban reggelre fújta tele. Menet közben a motor melegétől nincs gond.De azon is gondolkodtam már, hogy nem-e alulról /nincs motorvédő burkolat 1.6 benzin/ hordja fel a szél. Most rakok rá burkolatot, és jövő télen kiderül, hogy még mindig behordja-e.

Profilgumi szerintem a UNIX-nál van.A légszeszgyár u.-ban. Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Pollenszűrőt milyen gyakran cseréltek?

Aktív szenesből jó az olcsóbb is, vagy inkább gyárit?

Én évente szoktam cserélni, most viszont anyagiak miatt 2 év lett belőle, meg főleg, hogy megbonyolították a cserét a B Vectrához képest (ott kb. fél perc alatt kicseréltem). Házi cseréhez kellene egy 5,5 mm-es kulcs, meg egy gyorstalpaló nőgyógyász tanfolyam is. :icon1: Viszont esedékes az olajcsere, meg a gázolajszűrő csere is, majd ott egyben megcsinálják, az a plusz 15 perc nem számít már.

Viszont már büdös, így lesz egy klímafertőtlenítés is.

Most is egy utángyártott aktívszenest vettem 3800-ért, a gyári szerintem nem éri meg a 3 szorosát.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Pollenszűrőt, kb évente érdemes cserélni.

Klímafertőtlenítésnél ha lehet, akkor válogassatok az illatok között, mert azért a gyári málnaszörp illatot 1 hónapig szagolgatni....pfff.

Betöltik a cuccost, kb 10 perc míg az autó bemelegszik (diesel-nél, hogy ne a quickheat-ről menjen az autó), utána kb 15 percig maxon klímáztatják az autót az udvaron.

Én gyári chevy aktív szenest kaptam 5000 Ft-ért, márkaszervízben, mert a gyári opel az drágább.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Pollenszűrőt, kb évente érdemes cserélni.

Klímafertőtlenítésnél ha lehet, akkor válogassatok az illatok között, mert azért a gyári málnaszörp illatot 1 hónapig szagolgatni....pfff.

Betöltik a cuccost, kb 10 perc míg az autó bemelegszik (diesel-nél, hogy ne a quickheat-ről menjen az autó), utána kb 15 percig maxon klímáztatják az autót az udvaron.

Én gyári chevy aktív szenest kaptam 5000 Ft-ért, márkaszervízben, mert a gyári opel az drágább.

Köszi mindkettőtöknek!

Csak nem neked is QH-hoz van szerencséd? ;) Mint kitapasztaltam, ha leveszed minimumra a hőmérsékletet, nem kapcsol be a QH.

Pollenszűrőt akkor én is cserélem. Lassan 1,5 év éves lesz. Bár én még szagát nem érzek. Csak az zavar, hogy a külső szagok nagyon bejönnek,mert ez nem szenes, ami most benne van.

A fertőtlenítést megoldanám magam. A habtól félek, így spray-t vagy azt a bombás változatot használnám.

Egyébként most nézem, hogy szerviz 4+-ban 5990Ft a pollenszűrő csere. Csak az a kérdés, hogy milyet raknak bele. HA gyári szenest, akkor nagyon megérné.

Link to comment
Megosztás:

dede, nekem is QH van.

Nekem csak az volt fura vele, hogy sok rövid táv után 2 nap pihi és utána alig akar indulni, de aztán opelék mondták, hogy ha nem muszáj rövid távon ne fűtsek.
Mondjuk ülésfűtéssel megoldom akkor is ha nagyon hideg van, de így most tényleg jobb.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.