Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Rátapintottál a lényegre. Semmi sincs kiépítve. A villanyablakos hátsó ajtó kábelkötegeket, a hátsó ajtóba való kapcsolókat, valamint a 4+1-es kapcsolót a váltókonzolra is kérned kell a mechanikával együtt. Jobb bontókban ezt együtt adják, de van ahol megpróbálhatják megmagyarázni, hogy "nem kell semmi más csak a motor, összedugod és működik" dumával.

Az emelő mechanikának a beszerelése nagyon egyszerű. Az üveget nem kell kicserélni.

Kiszereled ezt:

IMG01598-20100911-0945_www.kepfeltoltes.hu_.jpgIMG01602-20100911-0946_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

És beszereled ezt a helyére (a felirattal ellentétben ez a jobb hátsó, nem pedig a BH)

IMG00516-20091029-1930_www.kepfeltoltes.hu_.jpgIMG00517-20091029-1931_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Gyárilag a kézi emelő szerkezet popszegeccsel van felfogatva. Ezeket le kell fúrni. Az ablakról le kell akasztani (addig valaki megtartja az ablakot) ezután könnyedén kijön az ajtón lévő kivágott részen. A kézi szerkezet helyére ha odailleszted a villamosat, akkor látni fogod, hogy a kettőnek a rögzítő furatai nem egyeznek meg, de a villamoshoz szükséges furatok is ki vannak alakítva az ajtóban egy kivételével. (A villamos emelőszerkezeten az egyik motorhoz közelebb lévő furatnak nem lesz helye, de ez nem baj, 5 csavar megfogja). A villamos emelőt fel lehet rögzíteni csavarral, és popszegeccsel is. Én 6-os csavarral fogattam fel. (Ehhez fel kellett fúrni a furatokat 6-osra).

A feketeleves csak most jön, ki kell építeni a villamos hálózatot is <_< Ez 5 db vezetéket jelent oldalanként. Állandó +12V, test, felhúzó jel, lehúzó jel illetve gyerekzár jel az ajtóban lévő kapcsolóhoz. A legelső a bal "A" oszlop tövében lévő csatikhoz megy, mert itt ér véget a biztosíték doboz 20-as steckertől jövő vezeték (ide van kötve gyárilag a hátsó villanyablak egy 30A-es biztosítékkal). Az utóbbi 3 at (két oldalról összesen 6-ot) pedig a váltókonzolhoz kell vezetni.

Összefoglalva: Elég nagy szívás az egész. Hogyha klímás az autód, akkor ne vacakolj vele, mert úgysem fogod használni.

klímás a verda de tök jó lenne ha hátul is elektromos lenne :)köszi ezt a kis leírást faintos:) egyet nem tudok még hogy ha jól emlékszem akkor a hátsó ajtón is egy csatlakozóval mennek be a kábelek. na most ezt a csatit is lecseréljem? mondjuk inkább minthogy fúrjam az ajtót meg az oszlopot:)

Link to comment
Megosztás:

megtörtént ez a bc programozás tech2vel, de a pillanatnyi fogyasztásom igy is 0át mutat, az átlag fogyasztásom pedig 4.5l <_< nagyon örülnék neki ha valós lenne :wacko: ezenkívül 15 liter benzin elfogyasztás után csak 6.8l irt. valakinek valami ötlet hogy mitől lehet? Talán említést érdemel hogy alapjáraton kigyullad a mil lámpa, ami gázadásra, illetve érdekes de fékpedál nyomásra is elalszik. A programozásnál persze megnézték ezt is légtömegmérő fesz alacsony. Na most nem értem mi köze lehet ennek a pillanatnyi fogyihoz?? Levegő adatból is számolja? Esetleg még egy valamire tudok gondolni az egér szelepre, mer az nekem ki van kötve 4-2-1miatt, ez kell a matekjához?

Link to comment
Megosztás:

hjah, meg a belso levegokeringeto egoje vagy mi van benne kiegett, azt hogy tudom kicserelni szakszeruen, mi megy bele, led vagy kis izzo?

koszi elore is!!

ilyen kis rizsszem izzó van benne kettő darab, de ez egy ilyen hüe fogalatba van öntve. én ledesítettem <_< itt van jó kis írás róla :

http://www.opel-magazin.hu/technika/szerel...atalakitas.html

Link to comment
Megosztás:

klímás a verda de tök jó lenne ha hátul is elektromos lenne :)köszi ezt a kis leírást faintos:) egyet nem tudok még hogy ha jól emlékszem akkor a hátsó ajtón is egy csatlakozóval mennek be a kábelek. na most ezt a csatit is lecseréljem? mondjuk inkább minthogy fúrjam az ajtót meg az oszlopot:)

A kábelkötegen rajta lesz avillanyablak csatlakozója, valamint a vezeték ami az ajtóból a karosszériáig vezeti az áramot. Ezt cserélned kell, ezért írtam, hogy a villanyablak szettnek a kábelköteget is tartalmaznia kell.

Hogy ezen túl hogy oldod meg az már rajtad múlik. A legjobb, ha a karosszériából kijövő csatlakozóba beépíted a szükséges 5 db fém érintkezőt (a bontóban úgy kell kérni a kábelköteget, hogy az ellendarabjával együtt, ebből lehet kiszedni a fém érintkezőket.)

De láttam már olyan megoldást is, hogy a mindkét műanyag csatlakozót átfúrták, és egyszerűen keresztülvezették rajta a szükséges számű vezetéket.

Link to comment
Megosztás:

ilyen kis rizsszem izzó van benne kettő darab, de ez egy ilyen hüe fogalatba van öntve. én ledesítettem :wacko: itt van jó kis írás róla :

http://www.opel-magazin.hu/technika/szerel...atalakitas.html

Azok a kapcsolók pontosan hogy jönnek ki a helyükről? Előre kell őket hűzni?

Nálam a hátsó ablakfűtés kapcsolójának a visszajelző lámpája nem világít, viszont a helyzetjelzője igen. A belső levegő keringetőnek pedig a helyzetjelzője nem világít, a visszajelzője viszont igen <_< Jobban mondva nagyon ritkán világítanak, valami érintkezési problémára gondolok.

Link to comment
Megosztás:

hallo sracok,

2000 evjaratu B veki gyari CDvel, valahogy bemenetet szeretnek fabrikalni hozza mp3 jelatszonak, tehat L+R.

Valakinek valami otlete, tapasztalata? Nem akarok kb 1 forintos sem kolteni a dologra, kocsit 700 fontert vettem, viszont cd-t nem fogok irogatni hozza mindennap, ezert szeretnem valahogy hozzamokolni mp3at vagy a telo jack kimenetet.

jah, meg a belso levegokeringeto egoje vagy mi van benne kiegett, azt hogy tudom kicserelni szakszeruen, mi megy bele, led vagy kis izzo?

koszi elore is!!

halihó,

üdv a fórumon :wacko:

Ugyanezt a kérdést feltenném Clarion fejegységre vonatkozóan <_<

Link to comment
Megosztás:

Opel szervízben állítattad át? Érdekes, mert én is megkérdeztem mikor tettem bele a gallonos meg mérföldes kijelzőt, és akkor azt mondták, hogy nem lehet. Mennyibe került az átállítás?

megtörtént ez a bc programozás tech2vel, de a pillanatnyi fogyasztásom igy is 0át mutat, az átlag fogyasztásom pedig 4.5l <_< nagyon örülnék neki ha valós lenne :wacko: ezenkívül 15 liter benzin elfogyasztás után csak 6.8l irt. valakinek valami ötlet hogy mitől lehet? Talán említést érdemel hogy alapjáraton kigyullad a mil lámpa, ami gázadásra, illetve érdekes de fékpedál nyomásra is elalszik. A programozásnál persze megnézték ezt is légtömegmérő fesz alacsony. Na most nem értem mi köze lehet ennek a pillanatnyi fogyihoz?? Levegő adatból is számolja? Esetleg még egy valamire tudok gondolni az egér szelepre, mer az nekem ki van kötve 4-2-1miatt, ez kell a matekjához?
Link to comment
Megosztás:

Opel szervízben állítattad át? Érdekes, mert én is megkérdeztem mikor tettem bele a gallonos meg mérföldes kijelzőt, és akkor azt mondták, hogy nem lehet. Mennyibe került az átállítás?

megtörtént ez a bc programozás tech2vel, de a pillanatnyi fogyasztásom igy is 0át mutat, az átlag fogyasztásom pedig 4.5l <_< nagyon örülnék neki ha valós lenne :wacko: ezenkívül 15 liter benzin elfogyasztás után csak 6.8l irt. valakinek valami ötlet hogy mitől lehet? Talán említést érdemel hogy alapjáraton kigyullad a mil lámpa, ami gázadásra, illetve érdekes de fékpedál nyomásra is elalszik. A programozásnál persze megnézték ezt is légtömegmérő fesz alacsony. Na most nem értem mi köze lehet ennek a pillanatnyi fogyihoz?? Levegő adatból is számolja? Esetleg még egy valamire tudok gondolni az egér szelepre, mer az nekem ki van kötve 4-2-1miatt, ez kell a matekjához?
Link to comment
Megosztás:

Olyat már én is hallottam, hogy A Vecrta meg Astra F-nél minden gond nélkül lehet csak hát ezek nem B Vectra-k. <_<

Majd holnap viszem villamosságishoz aztán megnézetem vele, hogy az érzékelő alapból benn van e vagy sem, mert ha igen akkor mehet a csere.

Majd jelzem mi lett az eredmény, hátha mást is érdekel...

Jelentem gond nélkül működik a '97-es B Vectrámban a fordulatszámmérős műszerfal. Ezek után bátran ajánlom mindnekinek a cserét, aki szeretne

fordulatszámmérős műszerfalat a gépébe.

Link to comment
Megosztás:

Opel szervízben állítattad át? Érdekes, mert én is megkérdeztem mikor tettem bele a gallonos meg mérföldes kijelzőt, és akkor azt mondták, hogy nem lehet. Mennyibe került az átállítás?

nem opel szervízben. egy ismerős ismerősének az ismerőse. neki van tech2je. maga az állítás úgy történt hogy pc-n beütötte a kocsi adatait és az kiirt rá egy kódot. az enyémhez a 009-est. na ezután vette csak elő a tech2t rádugta és feltöltötte a 009es programot. aszondta ettől többet nem lehet vele kezdeni. igazából a fogyasztási adatok nem lettek jobbak. de már nem ír automata váltó hibát. hja meg kipróbáltuk angol nyelven:) de nem tetszett így maradt németen:) meg ha már rá volt dugva a gép akkor kiolvastattam a hibát. mindezért 3 pénzt kért el.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Nem sokkal régebben írtam hogy az autómba műszeregység lett cserélve, és hát nem nagyon izgatott a dolog hogy mennyit is mutat az össz km számláló de most jobban belegondoltam és nem mindegy hogy mutat 160 ezer km-t vagy 260 ezer km-t a műszeregység. Kérdésem az lenne hogy tudtommal ezt át lehet írni, de hogyan meg van e valaki Pécs közelében aki ezt megtudná csinálni? Persze nem ingyen gondoltam. Ha kell a régi műszer is megvan ami bizonyítja hogy mennyi km is van az autóba. Mert nem szeretném ha az jönne itt le rólam hogy buherálom a kocsi valós km állását. A segítségeket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Kilométert csak hozzávaló műszerrel tudsz átállíttatni ügyesen <_< Ára olyan 6-15000 között mozog.

Hali mindenkinek!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Nem sokkal régebben írtam hogy az autómba műszeregység lett cserélve, és hát nem nagyon izgatott a dolog hogy mennyit is mutat az össz km számláló de most jobban belegondoltam és nem mindegy hogy mutat 160 ezer km-t vagy 260 ezer km-t a műszeregység. Kérdésem az lenne hogy tudtommal ezt át lehet írni, de hogyan meg van e valaki Pécs közelében aki ezt megtudná csinálni? Persze nem ingyen gondoltam. Ha kell a régi műszer is megvan ami bizonyítja hogy mennyi km is van az autóba. Mert nem szeretném ha az jönne itt le rólam hogy buherálom a kocsi valós km állását. A segítségeket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Kilométert csak hozzávaló műszerrel tudsz átállíttatni ügyesen <_< Ára olyan 6-15000 között mozog.

Ezt igazából én is tudtam hogy ez így megy. Ismerősöm autóvillamosságis csak neki nincs ilyen kábele meg műszere amivel ezt meglehetne oldani. Azért kértem itt segítséget hogy nincs e valaki aki Pécs közelében lakik és ért is hozzá meg meg is van a megfelelő eszközei ehhez. Esetleg Opel szervízben érdeklődjek utána? Vagy neki se álljak mert vagyont kérnek érte? Különben egy ilyen átírás mennyi ideig tart? Mert ha nemsok akkor Pesten is megoldható lenne.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem Opelben ne nagyon próbálkozz.Kb 10 másodperc mire átállítják.

Ezt igazából én is tudtam hogy ez így megy. Ismerősöm autóvillamosságis csak neki nincs ilyen kábele meg műszere amivel ezt meglehetne oldani. Azért kértem itt segítséget hogy nincs e valaki aki Pécs közelében lakik és ért is hozzá meg meg is van a megfelelő eszközei ehhez. Esetleg Opel szervízben érdeklődjek utána? Vagy neki se álljak mert vagyont kérnek érte? Különben egy ilyen átírás mennyi ideig tart? Mert ha nemsok akkor Pesten is megoldható lenne.
Link to comment
Megosztás:

Tud nekem valaki abban segíteni, hogy egy Philips 22DC741/00 fejegységet hogyan kell kikódolni? Megvan a gyári kód, csak használati nincs hozzá, és konkrétan nem tudom mit kell ahhoz nyomni, hogy a kódot be tudjam ütni.

A gyári Blaupunkt logikája sajna nem műxik, pedig az egyértelmű (lett volna).

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

halihó,

üdv a fórumon :wacko:

Ugyanezt a kérdést feltenném Clarion fejegységre vonatkozóan <_<

egyszerubb ha eladod a clariont, es veszel egy modernebbet, mar kb 4 eves a szentem, bar en csippantottam, mp3 eleg volt. most gyarit akarom megbutykolni, telot hozzaloni :-D

Link to comment
Megosztás:

ilyen kis rizsszem izzó van benne kettő darab, de ez egy ilyen hüe fogalatba van öntve. én ledesítettem <_< itt van jó kis írás róla :

http://www.opel-magazin.hu/technika/szerel...atalakitas.html

koszi, akkor ugyanaz mint a klima hattervilagitasa, azokhoz mar volt szerencsem, itt kicsit felek, nehogy tonkrevagjam a kapcsolot, de igazabol mindegy :-D

idegesit hogy nem vilagit, szerencsere a hangjan hallom hogy on vagy off a tema

koszi

Link to comment
Megosztás:

Múlt héten bekerült az Exide Premium 60Ah-s.

Azóta nem működik a bal oldali elektromos ablakemelőnek azon funkciója, hogy magától felhúzza az ablakot (illetve le) ha hosszan nyomom és elengedem. Anyósoldalin működik. Mit ellenőrizzek le szerintetek?

Nem kell ellenőrizni semmit, csak húzd le teljesen az ablakot, majd fel, de felhúzásnál tartsd nyomva a gombot miután felért az ablak, amíg nem hallasz egy halk kattanást. A programozás azzal megtörténik (az anyósoldalon valószínűleg tudtodon kívül megcsináltad).

Link to comment
Megosztás:

Múlt héten bekerült az Exide Premium 60Ah-s.

Azóta nem működik a bal oldali elektromos ablakemelőnek azon funkciója, hogy magától felhúzza az ablakot (illetve le) ha hosszan nyomom és elengedem. Anyósoldalin működik. Mit ellenőrizzek le szerintetek?

Izé, asszem úgy lehet újra programozni, hogy leengeded teljesen, majd felhúzod, és zárt állapotban tartod talán 10 mp-et. Utána működni fog elvileg, nekem sikerült. Gyári használati utasításban benne van egyébként, csak most nem tudom megnézni az enyémben.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.