Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Multimétert egyenáramra kapcsolod, fekete vezeték az akksi negatívjára, piros az akksi pozitívjára. Álló motornál kb. 12.5 volt, járó motornál kb. 13.7 volt környékén kell mutatnia a műszernek. Járó motornál, világítással 14 volt fölé is mehet.

Köszönöm! :D Jó hogy leírtad hogy mennyinek kell lennie,mert arról tényleg nem volt fogalmam!Én azt hittem,hogy ha

rajta van a világítás,akkor kevesebbet mutat,de végül is logikus hogy többet tölt ha több fogyasztó van bekapcsolva!

Mondtam én hogy nem értek hozzá :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én azt hittem,hogy ha rajta van a világítás,akkor kevesebbet mutat,de végül is logikus hogy többet tölt ha több fogyasztó van bekapcsolva!

Jól hitted, kevesebbet is kell mutatnia, a kollega nem jól írta fent. Nem tölt az többet egy dekával se. A mi motorunknál legalábbis nem, mert itt nincs elektronika ami adjon plusz gázt, több anyagot a motornak, ha érzi, hogy terhelve van a generátor. Ha emeled a fordulatszámot, akkor valamivel többet tölt. De 14,5 fölé nem megy, mert kompenzálja a feszültségszabályzó.

Egyébként még annyit mondok, ha hideg motort elindítod, és azonnal töltést mérsz, akkor 12,8 körül fogsz mérni, mert megy az utóizzítás, ami elég nagy terhelést jelent a generátornak. Én is beleestem régebben ebbe a csapdába, azt hittem, hogy szar a generátorom, pedig csak ment az utóizzítás. Szóval töltést akkor érdemes mérni, ha nem megy az utóizzítás, mondjuk meleg motornál.

A hátsó ablakfűtés szintén viszonylag nagy terhelést jelent a generátornak, ezért akkor érdemes használni, amikor már nem megy az utózzítás. Nem olyan sürgős dolog az, hogy indítás után egyből be kelljen kapcsolni.

Link to comment
Megosztás:

Multimétert egyenáramra kapcsolod, fekete vezeték az akksi negatívjára, piros az akksi pozitívjára. Álló motornál kb. 12.5 volt, járó motornál kb. 13.7 volt környékén kell mutatnia a műszernek.

Alapjáraton.

Járó motornál, világítással 14 volt fölé is mehet.

Emelt fordulatszámnál!

Link to comment
Megosztás:

Ezt jó tudni hogy visszaveszik... :D

Pár napja reggeli első indításkor 1-2 percig nem kapcsol be a hátsó ablakfűtésem!Lehet hogy nincs addig akkora töltés?

Bár ez csúszós szíjnál volt,úgy hogy remélem ezzel megszűnik a probléma!

Gates szervó meg generátor szíj lett belerakva,remélem nem valami rossz márka(ezt adták)

Nekem a szervó ékszíjam még az, amelyikkel vettem az autót lassan 30 ezer km-rel ezelőtt.

Generátor szíjat viszont már lassan a másodikat fogyasztja el. Starline szíj van rajta, most kezd elmenni az a kellemetlen szaga, amit eddig ha megálltam lámpánál, akkor hozott be a szellőzőrendszer az utastérbe :lol:

Arra gyanakszom, hogy már kicsit kopott a generátoron az ékszíjktárcsa. Viszont nem éri az ékszíj horony alját a tárcsán, szépen felfekszik a belső peremén, ahogy kell. Ennek ellenére mégis.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a szervó ékszíjam még az, amelyikkel vettem az autót lassan 30 ezer km-rel ezelőtt.

Generátor szíjat viszont már lassan a másodikat fogyasztja el. Starline szíj van rajta, most kezd elmenni az a kellemetlen szaga, amit eddig ha megálltam lámpánál, akkor hozott be a szellőzőrendszer az utastérbe :lol:

Arra gyanakszom, hogy már kicsit kopott a generátoron az ékszíjktárcsa. Viszont nem éri az ékszíj horony alját a tárcsán, szépen felfekszik a belső peremén, ahogy kell. Ennek ellenére mégis.

Köszi Adam1 neked is a pontosítást :D Ma ha lesz időm rámérek álló motornál,hidegen meg meleg motorral is!Nem sűrgős az ablakfűtés,csak mint ha eddig

ilyet nem csinált volna!Indítottam és amíg elszívtam a cigim melegedett meg ment az ablakfűtés!

Szervó szíjnak semmi baja nem volt,de ha már cserélve lett az egyik,akkor legyen egyszerre!Szerencsére a szagát nem érzem!

Mióta van nálad az autó?Mivel kb annyit mész mint én,így 1 év körül,nem?

Link to comment
Megosztás:

Köszi Adam1 neked is a pontosítást :lol: Ma ha lesz időm rámérek álló motornál,hidegen meg meleg motorral is!Nem sűrgős az ablakfűtés,csak mint ha eddig

ilyet nem csinált volna!Indítottam és amíg elszívtam a cigim melegedett meg ment az ablakfűtés!

Szervó szíjnak semmi baja nem volt,de ha már cserélve lett az egyik,akkor legyen egyszerre!Szerencsére a szagát nem érzem!

Mióta van nálad az autó?Mivel kb annyit mész mint én,így 1 év körül,nem?

Másfél éve.

Link to comment
Megosztás:

Jól hitted, kevesebbet is kell mutatnia, a kollega nem jól írta fent. Nem tölt az többet egy dekával se. A mi motorunknál legalábbis nem, mert itt nincs elektronika ami adjon plusz gázt, több anyagot a motornak, ha érzi, hogy terhelve van a generátor. Ha emeled a fordulatszámot, akkor valamivel többet tölt. De 14,5 fölé nem megy, mert kompenzálja a feszültségszabályzó.

Egyébként még annyit mondok, ha hideg motort elindítod, és azonnal töltést mérsz, akkor 12,8 körül fogsz mérni, mert megy az utóizzítás, ami elég nagy terhelést jelent a generátornak. Én is beleestem régebben ebbe a csapdába, azt hittem, hogy szar a generátorom, pedig csak ment az utóizzítás. Szóval töltést akkor érdemes mérni, ha nem megy az utóizzítás, mondjuk meleg motornál.

A hátsó ablakfűtés szintén viszonylag nagy terhelést jelent a generátornak, ezért akkor érdemes használni, amikor már nem megy az utózzítás. Nem olyan sürgős dolog az, hogy indítás után egyből be kelljen kapcsolni.

De bizony többet tölt. Elektronika ide vagy oda, ha rákapcsolod a világítást, a tiéteknek is valamivel többet kell tölteni. Amúgy indítás után egy rövid ideig nem csak az utóizzítás miatt nagyobb a töltés, hanem mert az akkuba visszatölti az indításnál az önindító által elhasznált kraftot :lol:

Link to comment
Megosztás:

De bizony többet tölt. Elektronika ide vagy oda, ha rákapcsolod a világítást, a tiéteknek is valamivel többet kell tölteni. Amúgy indítás után egy rövid ideig nem csak az utóizzítás miatt nagyobb a töltés, hanem mert az akkuba visszatölti az indításnál az önindító által elhasznált kraftot :lol:

Lehet bűvészledni a szavakkal, de töltésnek azt a kapocsfeszültséget szoktuk nevezni, ami az akkumulátor két pólusa között mérhető, miközben benne van a gépkocsiban, és jár a motor.

És az bizony kevesebb, hogyha nagy teljesítményű fogyasztókat kapcsolsz be (utóizzítás, tompított fény, hátsó ablakfűtés, stb).

Egyszerű fizika ez, nem több.

Link to comment
Megosztás:

Lehet bűvészledni a szavakkal, de töltésnek azt a kapocsfeszültséget szoktuk nevezni, ami az akkumulátor két pólusa között mérhető, miközben benne van a gépkocsiban, és jár a motor.

És az bizony kevesebb, hogyha nagy teljesítményű fogyasztókat kapcsolsz be (utóizzítás, tompított fény, hátsó ablakfűtés, stb).

Egyszerű fizika ez, nem több.

Akkor bizony Te játszol a szavakkal, a mindennapi bevett szokáson alapuló dolgokat a fizika határtalan síkjára tereled :lol:

Link to comment
Megosztás:

Akkor bizony Te játszol a szavakkal, a mindennapi bevett szokáson alapuló dolgokat a fizika határtalan síkjára tereled :D

Nem. A töltést mindennapi bevett szokás az akksi pólusain mérni. :lol:

Az pedig kevesebb ha fogyasztókat kapcsolsz be, még akkor is ha ilyenkor a generátor többet tölt.

Link to comment
Megosztás:

kombinál a csomagtartó világításnak a biztosítéka melyik lenne?

eddig ledezve volt, de az illesztésnél szétjött és most visszaraktam a simát. szinte biztos, hogy a két pólus összeért, így zárlat miatt kiment valami. a biztosíték táblán viszont egyik biztosítékot se láttam kilőve... szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Nem. A töltést mindennapi bevett szokás az akksi pólusain mérni. :lol:

Az pedig kevesebb ha fogyasztókat kapcsolsz be, még akkor is ha ilyenkor a generátor többet tölt.

Ebben tökéletesen igazad van! De ide emberek azért írnak, mert szeretnének gondokat-bajokat úgy megoldani, hogy az egyszerű és érthető legyen. Ha rámérnek az akksira és körülbelül megfelelő értékeket látnak a voltmérőn, tudni fogják, hogy jó a töltés, avagy sem. Értem én, hogy Te mit mondasz, de sokunkban nem így tudatosult ez a dolog, még ha így is van :D

Link to comment
Megosztás:

kombinál a csomagtartó világításnak a biztosítéka melyik lenne?

eddig ledezve volt, de az illesztésnél szétjött és most visszaraktam a simát. szinte biztos, hogy a két pólus összeért, így zárlat miatt kiment valami. a biztosíték táblán viszont egyik biztosítékot se láttam kilőve... szerintetek?

én is pont valamelyik héten cseréltem. nem működött az index, belső és csomagtér világítása meg a kijelző sem. felső sorban, jobbról a második biztosíték volt a rossz. igaz nekem nem kombi van, nem tudom mennyire számít.

Link to comment
Megosztás:

én is pont valamelyik héten cseréltem. nem működött az index, belső és csomagtér világítása meg a kijelző sem. felső sorban, jobbról a második biztosíték volt a rossz. igaz nekem nem kombi van, nem tudom mennyire számít.

az a biztosíték jó, illetve a többi világítás is működik rendesen. ezért nem értem a hátsóval mi a gond

Link to comment
Megosztás:

Unix amúgyis visszaveszi az alkatrészeket ha teljesen sértetlenül viszed vissza. Így voltam a vízpumpával, mert a rendszerük két félét jelzett, az eladó meg nem tudta megmondani hogy nekem melyik kellhet. Én meg még annyira se :lol: Úgyhogy elhoztam mind2-t, majd mikor szerelésnél kiderült melyik is az enyémbe való, a másikkal visszamentem, és zokszó nélkül visszafizették az árát.

Hogy en is hozzaszoljak en ajanlom mindenkine a Gates szijakot akar bordas akar vezermu szij es spanolok meg rolnikba en az INA gyartmanyra mennek amiminosegi.

Link to comment
Megosztás:

Szervízkönyvet már kb 6x kiraktam, csak vissza kéne keresni

http://addat.hu/90e889dc/Vectra.zip.html

vagy

http://data.hu/get/3160738/Vectra.zip

Lámpákra majd ír vki, én nem tudok ebben segíteni.

Az ajtóban a kábel az el. tükör/tükörfűtéshez van, sokminden van alapból bekábelezve a kocsiba.

A gáznál pedig olvasd ki a hibakódot, de én úgy hallottam, hogy gáz esetén a rossz keverék miatt villog néha a mocikontroll.

Ja és ezt lehetett volna 1 hozzászólásba is, legközelebb szerkeszd légyszi ha elfelejtesz vmit.

Link to comment
Megosztás:

Szervízkönyvet már kb 6x kiraktam, csak vissza kéne keresni

http://addat.hu/90e889dc/Vectra.zip.html

vagy

http://data.hu/get/3160738/Vectra.zip

Lámpákra majd ír vki, én nem tudok ebben segíteni.

Az ajtóban a kábel az el. tükör/tükörfűtéshez van, sokminden van alapból bekábelezve a kocsiba.

A gáznál pedig olvasd ki a hibakódot, de én úgy hallottam, hogy gáz esetén a rossz keverék miatt villog néha a mocikontroll.

Ja és ezt lehetett volna 1 hozzászólásba is, legközelebb szerkeszd légyszi ha elfelejtesz vmit.

Az elektromos forumot vegig olvastam de nem lattam.

Koszi!

Ok ugy fogok eljarni,bocsi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.