Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Köszönöm szépen srácok a segítséget!

A lényeg h 2000-es évjáratú Vectra B-m van! Sima bajuszkapcsoló van rajta! Megnéztem a kormányoszlopot és van benne tempomat kábel! Kicseréltem a bajuszkapcsolót és minden működött kivéve a sebességel kapcsolatos dolgokat! Aztán ma kiderült h csak a "Z"-s motorkódnál lehet tempomatot beépíteni! Persze az enyém X18XE-s! Szal bukott a projektem! :D

Azért köszönöm a segítséget!

Mostantól rendszeres látogatója leszek a fórumnak!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen srácok a segítséget!

A lényeg h 2000-es évjáratú Vectra B-m van! Sima bajuszkapcsoló van rajta! Megnéztem a kormányoszlopot és van benne tempomat kábel! Kicseréltem a bajuszkapcsolót és minden működött kivéve a sebességel kapcsolatos dolgokat! Aztán ma kiderült h csak a "Z"-s motorkódnál lehet tempomatot beépíteni! Persze az enyém X18XE-s! Szal bukott a projektem! :D

Azért köszönöm a segítséget!

Mostantól rendszeres látogatója leszek a fórumnak!

Ha szerzel hozzá tempomat vezérlő motort, ami húzogatja a gázkart, akkor meg lehet oldani.

Nekem van egy felesleges gyári ilyenem, 20 ért megkapod a 10 pines csatlakozójával együtt. Erre van forrasztva egy kb 5-6 méteres vezeték köteg, minden szükséges vezeték bekötve, szóval még vezetéket sem kell hozzá venned. Bekötési rajzot is tudok adni hozzá.

Én anno 30 ért jutottam hozzá, tehát ez eléggé áron alul lenne.

A kupplung kapcsoló nem fontos, a féklámpa kapcsolót meg nem kell cserélni. Csak egy jel kell neki a fék kapcsolóról, hogyha benyomod a féket, kioldjon.

Benzines motorhoz való, ezért nekem sajnos nem működik az Isuzu motorral. Szerintem más az ABS vezérlő sebességjele.

De a hiba nem a tempomat motorral van, mert próbáltam egy másik ugyanilyan tempomat motort is, és az sem működött (ugyanazt a tünetet produkálja).

Szóval én már letettem róla, hogy ezt beszerelem, marad az univerzális, ha lesz kedvem járszani ezzel.

Link to comment
Megosztás:

Azér a kuplung kapcsoló nem véletlen van kitalálva, ha benyomod és nincs akkor padlógázt tol elektronika, azt meg az épp félig kinyomott kuplung se szereti meg a füled se :D

Nem fog padlógázazni a motor. Egy bizonyos sebesség-gázpedálállás aránynál kikapcsol.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Nem tudom jó helyre írok-e, mert új vagyok, de nagyon fontos lenne a segítség.

Kb. fél éve vettem a B vectrámba (1996) egy felújított generátort, amit saját magam cseréltem ki.

Nemrég, kb 3 hónapja azt a furcsa szokást vette fel, hogy ha beindítom, akkor kb 8-10 percig visít a generátor. Persze alacsony fordulaton nem, csak úgy 2000-es fordulattól. Ilyenkor abszolut nincs töltés, a fordulatszámmérő nem megy 1000 fölé akkor sem, ha a gázpedált padlóig nyomom, de ha bemelegedik, akkor abbahagyja a visítást, a ford. mérő egyből a valós adatot mutatja, és a motor teljesítménye is érezhetően megnő.

Nem tudom ha sokáig így járok vele, akkor nem-e fog teljesen becarni?

Ha valaki tudna ebben segíteni, akkor nagyon megköszönném.

Vectra B

1996 10.

1.7 td isuzu :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Nem tudom jó helyre írok-e, mert új vagyok, de nagyon fontos lenne a segítség.

Kb. fél éve vettem a B vectrámba (1996) egy felújított generátort, amit saját magam cseréltem ki.

Nemrég, kb 3 hónapja azt a furcsa szokást vette fel, hogy ha beindítom, akkor kb 8-10 percig visít a generátor. Persze alacsony fordulaton nem, csak úgy 2000-es fordulattól. Ilyenkor abszolut nincs töltés, a fordulatszámmérő nem megy 1000 fölé akkor sem, ha a gázpedált padlóig nyomom, de ha bemelegedik, akkor abbahagyja a visítást, a ford. mérő egyből a valós adatot mutatja, és a motor teljesítménye is érezhetően megnő.

Nem tudom ha sokáig így járok vele, akkor nem-e fog teljesen becarni?

Ha valaki tudna ebben segíteni, akkor nagyon megköszönném.

Vectra B

1996 10.

1.7 td isuzu :D

Üdv a klubban :P Akkor már 3 Isuzu-s car társ van a fórumon :P

Jó választás volt :D

Mindemellett látom neked is eszi a generátorokat az autó. Jól gondolom, hogy klíma nélküli verzió az autód?

Indítás után hideg az ékszíjtárcsa és a szíj is, plusz a motornak nagy megterhelés forgatni a generátort, mert a motor utóizzít. Ezek így együtt vezetnek ahhoz, hogy csúszik a szíj. Beszarni nem fog, attól nem kell félned. Legrosszab esetben csak megeszi a szíjat.

Két dolog lehet: Vagy nem feszítetted meg eléggé az ékszíjat, vagy el van kopva a generátorod ékszíjtárcsája.

Az ékszíj megfeszítésénél eléggé nehéz eltalálni, mi az a feszesség, amivel már nem csúszik, de még nincs is túlfeszítve a cucc. Próbálkozni kell. Egyébként a feszítés két emberes művelet, ha jól akarod csinálni.

Viszont ha nagyon "beleesik" a szíj a tárcsába, nem az oldalfalon fexik fel, hanem a szíj alja, akkor a tárcsa kopott. Cserélni kell.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Nem tudom jó helyre írok-e, mert új vagyok, de nagyon fontos lenne a segítség.

Kb. fél éve vettem a B vectrámba (1996) egy felújított generátort, amit saját magam cseréltem ki.

Nemrég, kb 3 hónapja azt a furcsa szokást vette fel, hogy ha beindítom, akkor kb 8-10 percig visít a generátor. Persze alacsony fordulaton nem, csak úgy 2000-es fordulattól. Ilyenkor abszolut nincs töltés, a fordulatszámmérő nem megy 1000 fölé akkor sem, ha a gázpedált padlóig nyomom, de ha bemelegedik, akkor abbahagyja a visítást, a ford. mérő egyből a valós adatot mutatja, és a motor teljesítménye is érezhetően megnő.

Nem tudom ha sokáig így járok vele, akkor nem-e fog teljesen becarni?

Ha valaki tudna ebben segíteni, akkor nagyon megköszönném.

Vectra B

1996 10.

1.7 td isuzu :D

Szia! Milyen aksi van benne ,mármint menyi ampert tud?

Link to comment
Megosztás:

Indítás után hideg az ékszíjtárcsa és a szíj is, plusz a motornak nagy megterhelés forgatni a generátort, mert a motor utóizzít. Ezek így együtt vezetnek ahhoz, hogy csúszik a szíj. Beszarni nem fog, attól nem kell félned. Legrosszab esetben csak megeszi a szíjat.

Két dolog lehet: Vagy nem feszítetted meg eléggé az ékszíjat, vagy el van kopva a generátorod ékszíjtárcsája.

Az ékszíj megfeszítésénél eléggé nehéz eltalálni, mi az a feszesség, amivel már nem csúszik, de még nincs is túlfeszítve a cucc. Próbálkozni kell. Egyébként a feszítés két emberes művelet, ha jól akarod csinálni.

Viszont ha nagyon "beleesik" a szíj a tárcsába, nem az oldalfalon fexik fel, hanem a szíj alja, akkor a tárcsa kopott. Cserélni kell.

Az enyém is ugyan ezt csinálta!Szerintem is a szíj lesz a ludas!Lehet sok vizet kapott az övé is,ha nincs rajta a generátor védő műanyag!Kis olajjal keveredve meg szuper kombináció!A donoron rajta volt ez a műanyag?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérek egy kis segítséget izzítás témában! Az autó 96-os 1,7TD ISUZU motoros Vectra. Nem tudom, hogy ennél a típusnál volt-e utánizzítás, de nálam csinálja! Gyújtás ráad, izzítólámpa elalszik, de a gyertíákon rajta a feszültség, majd indít és nem akarja kikapcsolni, csak egy kövér gázadás után, vagy kb. 5 perc elteltével meleg motornál is! Ami viszont furcsa, hogy a gyertyákon nem az akkumlátoron mérhető feszültség van, hanem kb. 1-1,5V-al kevesebb. Max 12.8V

Viszont azt tapasztaltam, hogy a feszültség emelkedésére kikapcsolja az izzítást. Ha nyomok egy padlógázt, akkor kikapcsolja, mert megugrik a fesz. 12,8-ra.

A relé rendben.

Valakinek tippje?

Előre is köszönöm a segedelmet!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérek egy kis segítséget izzítás témában! Az autó 96-os 1,7TD ISUZU motoros Vectra. Nem tudom, hogy ennél a típusnál volt-e utánizzítás, de nálam csinálja! Gyújtás ráad, izzítólámpa elalszik, de a gyertíákon rajta a feszültség, majd indít és nem akarja kikapcsolni, csak egy kövér gázadás után, vagy kb. 5 perc elteltével meleg motornál is! Ami viszont furcsa, hogy a gyertyákon nem az akkumlátoron mérhető feszültség van, hanem kb. 1-1,5V-al kevesebb. Max 12.8V

Viszont azt tapasztaltam, hogy a feszültség emelkedésére kikapcsolja az izzítást. Ha nyomok egy padlógázt, akkor kikapcsolja, mert megugrik a fesz. 12,8-ra.

A relé rendben.

Valakinek tippje?

Előre is köszönöm a segedelmet!

Az után izzitás akkor kapcsol ki ha:

-a motor eléri a 55 c fokot ,vagy-

-az autó eléri a 18 km/órás sebességet .

A izzitó gy. 11 voltosak ,ezért kap csak 11 v-t :D

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is ugyan ezt csinálta!Szerintem is a szíj lesz a ludas!Lehet sok vizet kapott az övé is,ha nincs rajta a generátor védő műanyag!Kis olajjal keveredve meg szuper kombináció!A donoron rajta volt ez a műanyag?

Rajta igen. De az kapásból ment át az én autómra :D

A csomagtartó kárpittal együtt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérek egy kis segítséget izzítás témában! Az autó 96-os 1,7TD ISUZU motoros Vectra. Nem tudom, hogy ennél a típusnál volt-e utánizzítás, de nálam csinálja! Gyújtás ráad, izzítólámpa elalszik, de a gyertíákon rajta a feszültség, majd indít és nem akarja kikapcsolni, csak egy kövér gázadás után, vagy kb. 5 perc elteltével meleg motornál is! Ami viszont furcsa, hogy a gyertyákon nem az akkumlátoron mérhető feszültség van, hanem kb. 1-1,5V-al kevesebb. Max 12.8V

Valóban? Na ezt még nem mértem. Viszont ha megy az utóizzítás, akkor 12,8 fölé nemigen megy a generátor töltőfeszültsége, annyira megfogja az izzítás.

Viszont azt tapasztaltam, hogy a feszültség emelkedésére kikapcsolja az izzítást. Ha nyomok egy padlógázt, akkor kikapcsolja, mert megugrik a fesz. 12,8-ra.

A relé rendben.

Valakinek tippje?

Előre is köszönöm a segedelmet!

Érdekesség még, ahogy írtad, hogy a visszajelző lámpa elalvása után tovább nyomatja az előizzítást. Hideg időben ajánlatos még várni 1-2 mp-et az elalvás után, és utánna indítani.

Viszont olyat is tud, hogyha túl alacsony a feszültség, akkor is kikapcsolja az utóizzítás. Pl ha nálam mikor generátor hiba volt, nem töltöttr, akkor nem meríti az akkumlátort, hanem egyből kikapcsolja.

Érdemes kipróbálni, ugyanezt megteszi-e ha indítás után bekapcsolod a nagy fogyasztókat egyszerre (tompított, refi, hátsó ablakfűtés, venti 4es fokozaton).

Link to comment
Megosztás:

Valóban? Na ezt még nem mértem. Viszont ha megy az utóizzítás, akkor 12,8 fölé nemigen megy a generátor töltőfeszültsége, annyira megfogja az izzítás.

Érdekesség még, ahogy írtad, hogy a visszajelző lámpa elalvása után tovább nyomatja az előizzítást. Hideg időben ajánlatos még várni 1-2 mp-et az elalvás után, és utánna indítani.

Viszont olyat is tud, hogyha túl alacsony a feszültség, akkor is kikapcsolja az utóizzítás. Pl ha nálam mikor generátor hiba volt, nem töltöttr, akkor nem meríti az akkumlátort, hanem egyből kikapcsolja.

Érdemes kipróbálni, ugyanezt megteszi-e ha indítás után bekapcsolod a nagy fogyasztókat egyszerre (tompított, refi, hátsó ablakfűtés, venti 4es fokozaton).

A feszültség csak az izzítógyertyán 12,8 max, de a generátor 13,2-13,5-öt tölt közben, mikor kikapcsol az izzítás akkor felugrik 14,05-re.

Nekem is furcsa volt, hogy nem kapcsol ki a lámpa elalvása után, de nem tudom hogy ez normális-e.

Kipróbálom holnap a fogyasztók rákapcsolásával.

És mint írtam 95C° -os motornál is ezt csinálja!

Link to comment
Megosztás:

A feszültség csak az izzítógyertyán 12,8 max, de a generátor 13,2-13,5-öt tölt közben, mikor kikapcsol az izzítás akkor felugrik 14,05-re.

Nekem is furcsa volt, hogy nem kapcsol ki a lámpa elalvása után, de nem tudom hogy ez normális-e.

Kipróbálom holnap a fogyasztók rákapcsolásával.

És mint írtam 95C° -os motornál is ezt csinálja!

És mikor kapcsol ki ?

Link to comment
Megosztás:

A feszültség csak az izzítógyertyán 12,8 max, de a generátor 13,2-13,5-öt tölt közben, mikor kikapcsol az izzítás akkor felugrik 14,05-re.

Nekem is furcsa volt, hogy nem kapcsol ki a lámpa elalvása után, de nem tudom hogy ez normális-e.

Kipróbálom holnap a fogyasztók rákapcsolásával.

És mint írtam 95C° -os motornál is ezt csinálja!

Persze, teljesen normális. Az X17DTL-ben is így van azt hiszem, csak annál jóval hosszabb ideig világít a lámpa, mire elalszik.

Nekem meleg motornál indítás utáén szinte azonnal kikapcsol, ezt lehet is érezni a műszerfal világításon.

Link to comment
Megosztás:

Persze, teljesen normális. Az X17DTL-ben is így van azt hiszem, csak annál jóval hosszabb ideig világít a lámpa, mire elalszik.

Nekem meleg motornál indítás utáén szinte azonnal kikapcsol, ezt lehet is érezni a műszerfal világításon.

Most milyen motoról van is SZÓ? :D

Link to comment
Megosztás:

Már korábban írtam arról a problémáról, hogy indexelés (illetve elakadás jelzőzés) közben, lehalványodik, majd felerősödik a műszerfal, meg a mid kijelző háttérvilágításom. Legjobban a km óra számlálónál lehet észrevenni. Ezen kívül ugyanígy halványodik-erősödik a belső tükör feletti világítás (gondolom egy helyről kapják az áramot)

Mindez épp azzal ellentétes ciklusban, ahogy az index villog. Mintha az index elszívná az áramot a többi fogyasztótól. Rámértem, kb 0,5-0,8 V-ot esik a feszültség a fenti világításnál és a műszerfal világítástól, amikor az index felvillanik.

A donor opelban is megvan ez a dolog, csak ott jóval kevésbé észrevehető.

Nem tudjátok, hogy mi a fene okozza ezt? Már keresztpróbáztam az index reléket, és a lámpakapcsoló panelt is (mondom hátha a világítás erősségének szabályzója szar) de a hiba továbbra is fennáll. Kurvára idegesítő :D

Link to comment
Megosztás:

1,7 TD ISUZU-ról. Legalábbis az izzításnál! :D

*

Mert ez a válasz mit Adam 1 irt kicsit meg kavart :Persze, teljesen normális. Az X17DTL-ben is így van azt hiszem, csak annál jóval hosszabb ideig világít a lámpa, mire elalszik.

Nekem meleg motornál indítás utáén szinte azonnal kikapcsol, ezt lehet is érezni a műszerfal világításon. :P

Link to comment
Megosztás:

Nekem meleg motornál indítás utáén szinte azonnal kikapcsol, ezt lehet is érezni a műszerfal világításon. :P

Gondolom erősebb lesz a műszerfal világítás fénye!Én semmi hasonlót nem vettem észre sem indításnál,sem indexelésnél!Egyedül a hátsó ablakfűtés bekapcsolásakor esik vissza a fordulat egy kicsit,viszont ki nem kapcsol valamiért mostanában! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.