Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Rejtéley módon megszűnt létezni a műszerfal világításom. A kilométer kijelző LCD, illetve a TID működik, a kontroll lámpák szintén, de a számlapok megvilágítása nulla. Biztosan nem az izzókkal van a baj, mert a rádióm kijelzője dimmelhető a tompított felkapcoslásával, de a világítás felkapcsolására most nem reagál semmit. Egyébként minden világít, helyzet, tompított, reflektor is rendben van. Két hete cseréltem az akkut az autóban, lehet, hogy akkor történt valami? AZóta nem jártam vele sötétben, így fel sem tűnt a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rejtéley módon megszűnt létezni a műszerfal világításom. A kilométer kijelző LCD, illetve a TID működik, a kontroll lámpák szintén, de a számlapok megvilágítása nulla. Biztosan nem az izzókkal van a baj, mert a rádióm kijelzője dimmelhető a tompított felkapcoslásával, de a világítás felkapcsolására most nem reagál semmit. Egyébként minden világít, helyzet, tompított, reflektor is rendben van. Két hete cseréltem az akkut az autóban, lehet, hogy akkor történt valami? AZóta nem jártam vele sötétben, így fel sem tűnt a dolog.

Lehet, hogy kiment a biztosítékja.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy kiment a biztosítékja.

Szia! Köszönöm, első körben én is ott nézelődtem, de nem találtam meg, melyik biztosítékról van szó konkrétan. Tudsz esetleg sdegíteni aban, milyen szimbólumot kellene keresnem? Az autó gépkönyve sajnos nincs meg, így abból nem tudok ötletet meríteni.

Link to comment
Megosztás:

A 22-es stekkerben lévő 20A-es biztosítékról mennek a következő fogyasztók:

Elakadásjelző, Kijelző, Utastér világítás, Hűtőfúvókák, Rádió

Köszi!

Sajnos a biztosíték jó, valami kontakt lehet, mert egy rosszabb útszakasz után visszajött minden úgy 2 percre, azután megint offline... Ó, a fene enné meg, ilyenkor hol érdemes elkezdeni a keresgélést?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki ért a vezérműtengely jeladó cseréjéhez? Nekem sajnos cserélni kell de nem értek hozzá. :(

Nemtudom hogy milyet rendeljek, oválisat vagy kocka alakút...

Opel Vectra b kombim van. Motorkód: x20xev. 2.0 16szelepes benzines.

Ez alapján be tudja azonosítani valaki?

Illetve be is kellene majd szerelni, ha valaki tud segíten azt megköszönném! Vagy ajánlani valakit aki megcsinálná...

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, esetleg hívd fel. De nem hinném, hogy drága lenne. 30-9226040 Patyi Laci

Hogy valami jó hírt is írjak néha; köttetem be tempomatot. Gyári, hibátlanul működik. A következő lépés az ablak modul lesz ha végre jó lesz az autó.

sajnos őt hiába hívogatom nem veszi fel a telefont :(...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki ért a vezérműtengely jeladó cseréjéhez? Nekem sajnos cserélni kell de nem értek hozzá. :(

Nemtudom hogy milyet rendeljek, oválisat vagy kocka alakút...

Opel Vectra b kombim van. Motorkód: x20xev. 2.0 16szelepes benzines.

Ez alapján be tudja azonosítani valaki?

Illetve be is kellene majd szerelni, ha valaki tud segíten azt megköszönném! Vagy ajánlani valakit aki megcsinálná...

A csatlakozójában különböznek. Leveszed a gyertyatakarót, két csavar fogja, a vezérműkerekek felőli oldalon találod, felülről le tudod huzni a csatit.

Leszerelni oldalról tudod, le kell bontani a vezérlés borítását, a jeladó villáját egy torx csavar fogja, kicsavarod, felfelé kihúzod. Visszaszerelni pont fordítva... ;)

vezérműkerék felől

Link to comment
Megosztás:

A csatlakozójában különböznek. Leveszed a gyertyatakarót, két csavar fogja, a vezérműkerekek felőli oldalon találod, felülről le tudod huzni a csatit.

Leszerelni oldalról tudod, le kell bontani a vezérlés borítását, a jeladó villáját egy torx csavar fogja, kicsavarod, felfelé kihúzod. Visszaszerelni pont fordítva... ;)

vezérműkerék felől

hát én ezt nemtudom megcsinálni... de még midig nemtudom hogy ovális vagy kocka formájú

Link to comment
Megosztás:

Üdv. a segítségeteket kérem, van egy B vectrám, elkezdett alacsony fordulaton rángatni menet közben, rádugtuk gépre, kiirta, hogy EGR szelep hibás.. közben kigyulladt a motorhibajelző is. ( egyébként: 1.6 16v 97/12es autóról van szó). Levettük és levakoltuk a szelepet, a rángatás megszünt, jobban is húz az autó, viszont hiába töröljük a hibakódot, úgyanúgy világít a motorhibajelző lámpa.. mit lehetne ezzel kezdeni ? Köszönöm előre is!!

Link to comment
Megosztás:

Szelep visszalett rakva, csatlakozója vissza lett dugva rá?

Persze minden vissza van rakva. Nem tisztítottuk ki a szelepet mert ugyis levakoltuk egy lemezzel.. régebben mikor világított a motorhibajelző akkor nem rángatott, amikor nem világított akkor igen.. a rángatás megszünt és jobban is megy, viszont ugyanúgy magas fordulaton nem világít, alacsonyon pedig igen..

Link to comment
Megosztás:

Vagy még arra gondoltam, hogy az egr szelep rossz és hiába van levakolva, jelzi, hogy rossz. vagy ez nem lehet ?

Úgy lehetne kipróbálni, hogy vakolatlanul alapjáraton lehúzni a stekkert, és ha igaz (és működik is) akkor változik vmit az alapjárat.

Igaz ha meg rossz egyáltalán nem csinál semmit.

Valaki innen már azt hiszem csinált ilyesmit tesztként.

Link to comment
Megosztás:

Próbáltuk kitörölni a hibát,kiirja hogy egr szelep, ki is törli, aztán újra világít a motorhibajelző. és a hibakód is visszajön akárhányszor töröljük..meg elég rossz helyen van ugye és megakartam kímélni magam az újabb szétszedéstől :D Viszont mikor szétszedtük, szerelő aztmondta nincs rossz állapotba az egr szelep és azért nem takarítottuk ki, csak levakoltuk. Most szedjük szét, takarítsuk ki és utánna próbáljuk meg ?

Link to comment
Megosztás:

Próbáltuk kitörölni a hibát,kiirja hogy egr szelep, ki is törli, aztán újra világít a motorhibajelző. és a hibakód is visszajön akárhányszor töröljük..meg elég rossz helyen van ugye és megakartam kímélni magam az újabb szétszedéstől :D Viszont mikor szétszedtük, szerelő aztmondta nincs rossz állapotba az egr szelep és azért nem takarítottuk ki, csak levakoltuk. Most szedjük szét, takarítsuk ki és utánna próbáljuk meg ?

Ha meg van szorulva, mindig újra fogja dobni a hibát törlés után. Az, hogy a szerelő azt mondta "nincs rossz állapotban", nem azt jelenti, hogy jó is. Teljesen tisztának, és működőképesnek kell lennie.

Link to comment
Megosztás:

Ha X16XEL a motorkód, jó eséllyel nem kellene világítani a check lámpának levakolt EGR mellett. Az én autóm 96 júliusi évjáratú, X16XEL motorral, és évekig szívtam azzal a szájbavert szeleppel, míg nem hallgattam az okosabbakra, és levakoltattam. Azóta egyetlen egyszer sem dobott hibát, sem motorféknél, sem máskor. Annyi a titka, hogy ki lett áztatva az összes koksz a szelepből, gyakorlatilag fémtisztára (talán fékolajban, vagy brigaciolban,már nem emlékszem rá), be lett olajozva tökig, azután úgy lett visszaszerelve. Szerintem most szabadon mozgolódik a helyén, én meg örülök, mert az autó nem dadog, és nem szopat kéthavonta.

(Anno vettem teljesen új szelepet, talán ha 3 hónapig volt jó, aztán kezdte a játékot megint. Takarítással nyertem megint 2 hónapot, de már az agyamra ment az egész...)

Link to comment
Megosztás:

Ha X16XEL a motorkód, jó eséllyel nem kellene világítani a check lámpának levakolt EGR mellett. Az én autóm 96 júliusi évjáratú, X16XEL motorral, és évekig szívtam azzal a szájbavert szeleppel, míg nem hallgattam az okosabbakra, és levakoltattam. Azóta egyetlen egyszer sem dobott hibát, sem motorféknél, sem máskor. Annyi a titka, hogy ki lett áztatva az összes koksz a szelepből, gyakorlatilag fémtisztára (talán fékolajban, vagy brigaciolban,már nem emlékszem rá), be lett olajozva tökig, azután úgy lett visszaszerelve. Szerintem most szabadon mozgolódik a helyén, én meg örülök, mert az autó nem dadog, és nem szopat kéthavonta.

(Anno vettem teljesen új szelepet, talán ha 3 hónapig volt jó, aztán kezdte a játékot megint. Takarítással nyertem megint 2 hónapot, de már az agyamra ment az egész...)

Az a helyzet, ahogy romlik a motor állapota a kor előre haladtával, egyre több nem odavaló anyagot kap az EGR szelep, olyat amit nem kellene. A motor járásán, menetteljesítményén persze ezt még nem venni észre. Egyre több kormot, motorolaj égésterméket, elégetlen üzemanyagot stb. kap a szelep, ettől áll be. Nyitva marad és elkezdi a motor a játékot. Hiába tisztítod meg a szelepet, hiába veszel bele újat, rövid időn belül újra szar lesz, a fenti dolgok miatt, lásd a te példádat, 3 hónapot bírt az új. Ha már hozzá kell nyúlni a szelephez, egyetlen tartós megoldás a levakolás plusz a szelep újbóli tisztítása.

Link to comment
Megosztás:

Az a helyzet, ahogy romlik a motor állapota a kor előre haladtával, egyre több nem odavaló anyagot kap az EGR szelep, olyat amit nem kellene. A motor járásán, menetteljesítményén persze ezt még nem venni észre. Egyre több kormot, motorolaj égésterméket, elégetlen üzemanyagot stb. kap a szelep, ettől áll be. Nyitva marad és elkezdi a motor a játékot. Hiába tisztítod meg a szelepet, hiába veszel bele újat, rövid időn belül újra szar lesz, a fenti dolgok miatt, lásd a te példádat, 3 hónapot bírt az új. Ha már hozzá kell nyúlni a szelephez, egyetlen tartós megoldás a levakolás plusz a szelep újbóli tisztítása.

Plusz, úgy vettem észre, hogy az olaj sem mindegy! A GM 10W40 akkoriban egy vicc volt, többet evett belőle az autóm, mint benzinből. A Castrol Magnatec 10W40 egy ideig nagyon jó volt, kevesebb fogyott belőle, és ez a szelep működésén is érezhetően javított. Nagy kár, hogy egy idő után olcsóbb lett, és a jelek szerint nem a marketingen kezdtek el spórolni, hanem a minőségen. Váltanom kellett, jelenleg Liqui Moly 5W40-et használok, és bár vékonyabb olaj, mégsem eszik belőle annyit, mint a korábbiakból, ezért feltételezem, hogy az EGR problémákat is ritkábbá tenné. Nyilván a vakolás miatt ennek már semmi jelentősége, csak általánosságban jegyeztem meg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A mai jó időben elszállt az ablaktörlőm, se elől se hátul nem működött. Megnéztem kimenet a biztosíték. Kicseréltem, majd kb 2 percig jó volt aztán elkezdett füstölni, így azt a biztosítékot kiszedtem.Mi lehet a baj. A motor szerintem nincs megszorulva, beázást nem láttam száraz körülötteminden. Valakinek ötlet????

Link to comment
Megosztás:

Az ablaktörlő tengelye be tud rohadni és akkor tud szorulni, ami leterheli a motort is, így nagyobb áramot vesz fel, így akár ki is mehet a biztosítéka.

Az a probléma,hogy már akkor kicsapta a biztosítékot,amikor gyújtásra tettem. Ha meg van szorulva a tengelye, akkor csak használat után csapta volna ki. Jól gondolom? Egyébként 30 amperos biztosíték volt benne, amit kicsit sokallok.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.