Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Oksa köszönöm! A fórumban nehezen leltem OP-COM vs. Tech2 véleményekre, mert minden autótípusnál külön kérdeznek/kérdeztek róluk. Tanácsos lenne egy kimondottan szoftveres topic (autó típustól függetlenül, tehát a főfórumban). Én mindenképpen megosztom majd, hogy mire jutottam. Most útban van egy OP-COM modul is, a tech2-t is megtartom - ha mást nem, ruhaszárító kötélnek. :icon1:

Szerintem meg pont a Vectra B topicon belül kellene ilyen topic, ha már felmerült ez a kérdés.

Mondjuk ha megkérdezted volna, hogy mit ajánlunk a kocsihoz, Tech2-t vagy OP comot, vagy mást, megkaptad volna rá a választ. Vele együtt azt is, hogy melyikkel mit tudsz csinálni, mennyibe kerül, hol érdemes megvenni.

Link to comment
Megosztás:

Guest Opel Kadét

Bár már megvettem mindkettőt, most is szívesen olvasnék egy átfogóbb összehasonlítást a 2 eszközről, a hozzájuk való szoftverekről és a lehetőségek skálájáról. Úgyhogy ha időd engedi, légyszi ossz meg néhány gondolatot velem/a többi fórumozóval! :blush:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

No, lecserélem a Vectrát egy Combóra. Pontosabban már meg is vettem :)

Miért ide írok akkor? Mert nincs is combo rovat az oldalon...

2005-ös, 1,3CDTI (sose hittem volna hogy így tud menni egy ilyen kis motor), sérülésmentes, 238e km, belül szalon állapot még új szaga is van, nagyon egyben van és első tulajos.

Miket cseréljek le? Amik szerintem kellenének: olaj + szűrő (bár mondta az eladó hogy cserélte, az olaj fekete, így nem bízzuk a véletlenre..), üzemanyagszűrő, váltó olaj, szervo olaj. A hajtás fémláncú így gondolom ezt nem kell lecserélni. Mégvalami?

Néhány kérdés hátha tudjátok. Picit kormol, nem erősen és nem sötétet de ha oda lépek azért adja. Ismi szerint az olajcsere és benzinszűrő csere majd megoldja. Igaz lehet? Egyébként mitől kormol egy diesel? (ennek még sosem jártam utána, a transitom nem kormol de az más típusú diesel).

A szervo ad egy pici hangot ha álló helyben áttekerem. Semmi vészes, megy rendesen egyébként.

Bal elöl rázós útnál valami kis hang van (még f astrán a két kerék összekötő híd tört el egyszer, annak volt ilyen hangja)

Végül a váltó bár ezerszer jobb a megnézett peugeot-nál és citroeneknél és az f astránál is, azért nem egy csúcs. Mindent bevesz, pontos és jó, egyedüli hiba hogy a négyesnél mikor behúzom akkor mintha picit tovább menne és vagy egy pici hangja. ez sem vészes, lehet gyárilag ilyen mert amúgy pontos bár picit azért hangos mikor kiveszem üresbe.

Kb ennyi, amúgy szuper a kocsi :)

Link to comment
Megosztás:

Guest Opel Kadét

Gratulálok az új autódhoz! Az olajcsere mellett olaj- és üzemanyagszűrőt is cserélhetsz. A többiről nem tudok mit mondani. A miénk is kormol picit, de szerintem tizenéves dízeleknél ez abszolút normális dolog.

Mivel nem jött infó az adatkábelekkel kapcsolatban - bár úgy jött le, hogy csak kérdeznem kell és választ is kapok - utánanéztem magam, hogy mire képes egy OP-COM egy Tech2-höz képest.

Az interfész firmwar-je verziókat tekintve szabadon variálható. A hibakódok olvasásán és törlésén kívül élőadat megjelenítésére képes, támogatja a kulcs programozását (remélem az immora gondolnak), állítólag kompatibilis már az újabb oprendszerekkel pl. Win7 32&64bit. Aztán, mivel teljesen USB kompatibilis eszközről van szó, nem okozhat olyan jellegű problémát, amik a serial->USB átalakítós kábelek esetén lépnek fel. Úgy jött le, hogy az Opel gépjárművek szélesebb skáláját támogatja ez az interfész, mint a tech2. Egyszóval - bár drágább a tech2-nél, mégis jobban megéri ezt megvenni, mint azt.

Én speciel azért vettem meg, mert meguntam, hogy az öregem szerelőhöz jár hibakód kiolvasásra és hagy ott alkalmanként pár ezer forintot. A másik meg, a szerelő meg nem ülhet egész nap a kocsiban és azt lesse mikor jön elő a hibajelenség. Így ha hosszabb utat tervezünk, akkor kényelmesen ki tudom olvasni az infókat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy egy X20DTL van a családban, és kb 1 évvel ezelőtt a középdob le lett véve, csak a katalizátor, meg a hátsó dob maradt!

Most kb 1 hónapja már a hátsó is le lett véve, mert teljesen szétégett, és most a katalizátortól egy cső jön végig!

Olyan kérdésem lenne, hogy valamit kárt tesz a motorban? vagy esetleg a turbóban? vagy esetleg más?

Eddig volt vele hosszabb út, nagyon szépen megy a motor így is, kicsit öblösebb a hangja alapjáraton, de fordulaton egyáltalán nem!

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv.!

Link to comment
Megosztás:

Gratulálok az új autódhoz! Az olajcsere mellett olaj- és üzemanyagszűrőt is cserélhetsz. A többiről nem tudok mit mondani. A miénk is kormol picit, de szerintem tizenéves dízeleknél ez abszolút normális dolog. Mivel nem jött infó az adatkábelekkel kapcsolatban - bár úgy jött le, hogy csak kérdeznem kell és választ is kapok - utánanéztem magam, hogy mire képes egy OP-COM egy Tech2-höz képest. Az interfész firmwar-je verziókat tekintve szabadon variálható. A hibakódok olvasásán és törlésén kívül élőadat megjelenítésére képes, támogatja a kulcs programozását (remélem az immora gondolnak), állítólag kompatibilis már az újabb oprendszerekkel pl. Win7 32&64bit. Aztán, mivel teljesen USB kompatibilis eszközről van szó, nem okozhat olyan jellegű problémát, amik a serial->USB átalakítós kábelek esetén lépnek fel. úgy jött le, hogy az Opel gépjárművek szélesebb skáláját támogatja ez az interfész, mint a tech2. Egyszóval - bár drágább a tech2-nél, mégis jobban megéri ezt megvenni, mint azt. én speciel azért vettem meg, mert meguntam, hogy az öregem szerelőhöz jár hibakód kiolvasásra és hagy ott alkalmanként pár ezer forintot. A másik meg, a szerelő meg nem ülhet egész nap a kocsiban és azt lesse mikor jön elő a hibajelenség. így ha hosszabb utat tervezünk, akkor kényelmesen ki tudom olvasni az infókat.

Meg is válaszoltad tényleg magadnak. :icon1:

Nekem Op-Com van. Amiket írtál azon felül még tud légzsák programozást, illetve kilométer órát is állít. Működik win7 64 bit-en is, viszont picit macerásabb feltenni rá

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

No, lecserélem a Vectrát egy Combóra. Pontosabban már meg is vettem :)

Miért ide írok akkor? Mert nincs is combo rovat az oldalon...

2005-ös, 1,3CDTI (sose hittem volna hogy így tud menni egy ilyen kis motor), sérülésmentes, 238e km, belül szalon állapot még új szaga is van, nagyon egyben van és első tulajos.

Miket cseréljek le? Amik szerintem kellenének: olaj + szűrő (bár mondta az eladó hogy cserélte, az olaj fekete, így nem bízzuk a véletlenre..), üzemanyagszűrő, váltó olaj, szervo olaj. A hajtás fémláncú így gondolom ezt nem kell lecserélni. Mégvalami?

Váltó olajat miért kéne cserélni egy 7 éves autóban? Élettartam feltöltésű. Manuális váltóban nem kell olajat cserélni.

Szervokormány olaj cseréjéről sem hallottam még. Egyrészt 7 éves az autó, másrészt arra sincs csere periódus. Nekem 16 éves az autó, gönyörű tiszta volt benne a szervoolaj. Ment is bele vissza az a fél liter, ami lejött a szivattyú levétele miatt. A cseréjéhez egyébként a kormányműre menő csöveket is meg kell bontani, amivel maximum annyit lehet elérni, hogy utánna szivárogjon onnan az olaj. És ha ez még nem lenne elég ellenvélemény, szerintem elektromos szervokormányos az az autó, a vele egykorú C Corsák legalábbis azok.

Néhány kérdés hátha tudjátok. Picit kormol, nem erősen és nem sötétet de ha oda lépek azért adja. Ismi szerint az olajcsere és benzinszűrő csere majd megoldja. Igaz lehet? Egyébként mitől kormol egy diesel? (ennek még sosem jártam utána, a transitom nem kormol de az más típusú diesel).

Benzinszűrő egy dieselben? Nem hangzik túl jól...

Miért kormol? Több anyagot kap, mint amennyi levegőt kap hozzá. Hogy miért? Ennek sok oka lehet:

- Szar a turbó, nem tölt eleget.

- Meg van chippelve a gép, ilyenkor arra játszanak a tuningosok, hogy gyárilag nagy légfelesleggel van járatva a diesel motor, a teljesítmény pedig a kormolás határán a legnagyobb.

- Szar a porlasztó.

Az én isuzu motorom 16 év, 212+ki tudja hány ezer km után sem kormol. :)

Irigylem a bátorságodat, hogy be mertél ruházni egy ilyen sokat futott, Bár ha olyan áron jutottál hozzá, amibe bele van kalkulálva a komplett üzemanyag rendszer felújítása, akkor nem csináltál rossz ötletet. MErt ez egy ilyen magas nyomású dieselnél bármikor bekövetkezhet. Van akinél 150 ezer, van akinél 200, vagy akinél csak 300 ezer km után.

-----------------------------------------------------------------

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy egy X20DTL van a családban, és kb 1 évvel ezelőtt a középdob le lett véve, csak a katalizátor, meg a hátsó dob maradt!

Most kb 1 hónapja már a hátsó is le lett véve, mert teljesen szétégett, és most a katalizátortól egy cső jön végig!

Olyan kérdésem lenne, hogy valamit kárt tesz a motorban? vagy esetleg a turbóban? vagy esetleg más?

Eddig volt vele hosszabb út, nagyon szépen megy a motor így is, kicsit öblösebb a hangja alapjáraton, de fordulaton egyáltalán nem!

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv.!

Kisebb a kipuffogórendszer fojtása, ezért előfordulhat, hogy kicsit megnő a fogyasztás. És elvileg ettől jobban is mehet picit az autó.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem kell cserélni a váltó és szervo olajat az nem gond, pont ezért kérdeztem. Nekem eddig b vectra volt automata, abba ugye cserélni kell illetve egy ford transit volt, abba mikor cseréltem sokkal jobb lett a váltó (kuplung cserénél kicseréltettem az olajat is). De akkor ezek maradnak.

Üzemanyag szűrőre gondoltam, te is tudod gondolom ;)

- A turboval nincs gond, onnantól odáig húz ahol neki kell és nagyon jól is teszi a dolgát

- Chip az lehet, mert sokkal jobban húz, mint ahogy én elvárnám. 5.-ben 50-ről is rendkívül gyorsan és jól húz 100-at tiszta gyorsan eléri. Ilyenkor akkor elvigyem megnézetni szakihoz, aki átprogramozza olyanra ami nekem kell? Pl. kevés fogyasztás, kevesebb erő és korom kombóra?

- Porlasztóról nem tudok. Azt tudom, hogy a kocsi autópályás volt, nagyon vigyzátak rá (jobban mint én, pedig én aztán mindenből a legjobbat teszem bele.. :) )

Link to comment
Megosztás:

Reggel elkapott az idegbaj így kikormoltam a kocsit (feltolták az agyam a munkásaim) úgy látszik jót tett a kocsinak mert most már sokkal kevésbé kormol :)

Csodákra képes párom Vekijénél is, ha én megyek vele :) Hiába no, utálja mind a 16 szelep ezt a csodálatos Budapestet...

Link to comment
Megosztás:

Tudtok egy biztos műszaki vizsga helyet ami esetleg szombaton is dolgozik?

Sajnos Uhuhu kolléga Eszergomba költözött és nem biztos hogy ki tudok futni oda, ezért kellene valami megoldás.

Egy ford transitot kell vizsgáztatni, műszakilag tökéletes de sajnos egy kevés rozsda van rajta (semmi vészes) de biztos ami biztos....

Link to comment
Megosztás:

Guest Opel Kadét

Megjött az OP-COM! :) Ég és föld a Tech2-höz képest. Elsőre ment minden, mindent ki tudtam olvasni. Nézelődtem a menüben, elég gazdag a beállítási lehetőségeket illetően.

Link to comment
Megosztás:

Tudtok egy biztos műszaki vizsga helyet ami esetleg szombaton is dolgozik?

Sajnos Uhuhu kolléga Eszergomba költözött és nem biztos hogy ki tudok futni oda, ezért kellene valami megoldás.

Egy ford transitot kell vizsgáztatni, műszakilag tökéletes de sajnos egy kevés rozsda van rajta (semmi vészes) de biztos ami biztos....

Ha még aktuális:

Nagyon korrektek, nyugodt szívvel ajánlom ŐKET

Link to comment
Megosztás:

Megjött az OP-COM! :) Ég és föld a Tech2-höz képest. Elsőre ment minden, mindent ki tudtam olvasni. Nézelődtem a menüben, elég gazdag a beállítási lehetőségeket illetően.

Ez az az OP-COM, ami 150k+ÁFA?

Kellene nekem is valami egyszerű, legalább hibakód kiolvasás, törlésre. Ezekben az univerzális ELM-es cuccokban nem bízom, na meg ki tudja milyen program támogatja, ami jó is.

Link to comment
Megosztás:

Ez az az OP-COM, ami 150k+ÁFA?

Kellene nekem is valami egyszerű, legalább hibakód kiolvasás, törlésre. Ezekben az univerzális ELM-es cuccokban nem bízom, na meg ki tudja milyen program támogatja, ami jó is.

Nem hiszem, hogy ilyen drágán vett. Inkább az olcsó kínai, ami a te igényeidnek is bőven megfelelne. Azt olyan 10-12000-ért adják.

Link to comment
Megosztás:

Megjött az OP-COM! :) Ég és föld a Tech2-höz képest. Elsőre ment minden, mindent ki tudtam olvasni. Nézelődtem a menüben, elég gazdag a beállítási lehetőségeket illetően.

Ez az OPCOM CHINA-CLONE 08/2010, amihez 8-10 ezer Ft körül jutottál hozzá?

OP_COM_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, hogy ilyen drágán vett. Inkább az olcsó kínai, ami a te igényeidnek is bőven megfelelne. Azt olyan 10-12000-ért adják.

Sejtettem, hogy nem ez a drága verzióról volt szó. :D Csak nem tudtam, hogy van ennek egy olcsóbb változata is. :D Ebay-en néztem, olyan 7000 körül mennek ezek.

Link to comment
Megosztás:

Sejtettem, hogy nem ez a drága verzióról volt szó. :D Csak nem tudtam, hogy van ennek egy olcsóbb változata is. :D Ebay-en néztem, olyan 7000 körül mennek ezek.

Plusz "post" kb 2000 Ft,de így is jobban jársz mint a helyben árult 19-20.000-es példányokkal!

Link to comment
Megosztás:

Plusz "post" kb 2000 Ft,de így is jobban jársz mint a helyben árult 19-20.000-es példányokkal!

Ingyenpostával volt 7000 körül. Pontosan nem számoltam ki, de nagyjából ennyi. Például: http://www.ebay.com/itm/OBD2-DIAGNOSTIC-OP-COM-V-CAN-FAULT-CODE-READER-VAUXHALL-OPEL-SCANNER-/110875701817?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item19d0b4f239&vxp=mtr

Ez kb 7500-8000Ft -ért megkapható és itt nincs plusz posta sem.

Link to comment
Megosztás:

Guest Opel Kadét

Bocs a kései reakcióért! ~8000 forint volt postával (ebay-en). Nem a 100k+-os verzió. :) A szoftverben nálam nem szerepel az a "china-clone" felirat és magyarul sem tud a szoft. Az interfész 1.44-es firmmel van ellátva. Amihez nekem (abszolút amatőrnek) kell, arra bőven jó.

Ha valaki a vásárlás mellett döntene, tényleg ne itthon vegye meg, mert van, hogy a dupláját is elkéri némely eladó. Kínából rendelt kütyüknél 1 hónapos postázási idővel számoljatok. Én Angliából rendeltem - persze kínait, így 4-6 nap alatt meg is kaptam.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.