Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

T. Kollégák

a hónapok ota tartó küzdelmem az egyenetlen alapjárattal tegnap megoldódott ezért közkincsé teszem:

a tünetek: egyenetlen alapjárat, nagy fogyasztás behaló lambda, MAP, EGR

szóval szép sorban kicseréltem mindent de az egyenetlen alapjárat rángatás megmaradt, viszont tárolt hiba semmi!

szakszervíz már komputer cserét javasolt mivel nem volt ötletük.

Megoldás:

a vezérlés átnézése, és lám hiába vannak a jelek együtt a vezérműn és a főtengelyen jól látszik hogy a vezérműtengely nem úgy áll ahogy kell!

kb 9fok ,nem fog! eltérés!

szóval vezérműtengely fogaskereke le és lám újabb csoda: az ék elnyalódva!!!!444

de csak épp hogy de ez is elég volt neki.

Új éket bele, összerak és JÓ A GÉP.

Ennyi.

utóirat:

javított hengerfejnél mindent át kell nézni, vagy te magad rakd össze! és nyomaték kulcs nélkül nem lehet autót szerelni!

ezt jó lenne ha minden szaki felismerné végre!

örültem hogy leírhattam::lol:

A.

Link to comment
Megosztás:

T. Kollégák

a hónapok ota tartó küzdelmem az egyenetlen alapjárattal tegnap megoldódott ezért közkincsé teszem:

a tünetek: egyenetlen alapjárat....

Örülök, hogy leírtad, ezzel is okosabb lettem, lettünk.

De:

- Az enyémnek szép, egyenletes alapjárata van, amikor ő is úgy gondolja. Aztán egyszercsak nem, és leáll. (bár manapság 3 naponta 1x)

- Nincs nagy fogyasztás, legalábbis szerintem egy 2.0-tól 6,8-7,2liter/100km egyáltalán nem sok, igaz 75%autópálya, 20%főút, 5%város.

Akkor most az enyémnek mi kehe lehet?

Mindenesetre jövő héten lesz gyűrűgarnitúra csere, meglátjuk utána mi lesz.

Link to comment
Megosztás:

Örülök, hogy leírtad, ezzel is okosabb lettem, lettünk.

De:

- Az enyémnek szép, egyenletes alapjárata van, amikor ő is úgy gondolja. Aztán egyszercsak nem, és leáll. (bár manapság 3 naponta 1x)

- Nincs nagy fogyasztás, legalábbis szerintem egy 2.0-tól 6,8-7,2liter/100km egyáltalán nem sok, igaz 75%autópálya, 20%főút, 5%város.

Akkor most az enyémnek mi kehe lehet?

Mindenesetre jövő héten lesz gyűrűgarnitúra csere, meglátjuk utána mi lesz.

nem tom, mert 2.0 egy picit más mint 1.6, de valami egyszerű gond lehet nálad is pl: b.szűrő csak tipp.

de az olaj miatt is lehet ez, én már túl vagyok a gyűrűzésen kb.60ezer km-el. olajfogyás azóta sem mutatkozik, cserétől-cseréig a szint nem változik, mondjuk volt szelepszárszimmering is cserélve, na meg szelepbecsiszolás stb.

Link to comment
Megosztás:

nem tom, mert 2.0 egy picit más mint 1.6, de valami egyszerű gond lehet nálad is pl: b.szűrő csak tipp.

de az olaj miatt is lehet ez, én már túl vagyok a gyűrűzésen kb.60ezer km-el. olajfogyás azóta sem mutatkozik, cserétől-cseréig a szint nem változik, mondjuk volt szelepszárszimmering is cserélve, na meg szelepbecsiszolás stb.

Benzinszűrőt már cseréltünk, azzal is megszűnt egy tünet (szörcsögött, 30 liter alatt rángatott), de a leállós téma nem. Attól félek én, hogy valami elektromos gebace lesz. Ha már gyűrűcsere miatt ki lesz belezve, lehet, hogy rá kéne nézni a jeladók csatlakozóira, 2.0 esetén azok szoktak kritikusak lenni. Csak lenne rá időm...

Azt én is remélem, hogy a gyűrűcsere esetemben is ennyire jótékony hatású lesz. Szimmeringeket cseréltetem én is, csiszolást még nem tom. Lehet, hogy az is kéne, csak az a baj, hogy megint bejön az időfaktor, kell az autó, pedig hirtelen munka ritkán jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudná nekem Valaki mondani hogy az ECU milyen érzékelőket és jeladókat figyel az alapjárati fordulat meghatározásához?

A probléma amiért kérdezem a következő: meleg motornál indítás után amíg egy picit is gurul az autó az alapjárat fentmarad olyan 1200 körül ami nagyon kellemetlen pl lámpáknál araszolásnál. Egy bizonyos idő után (kb 15-20 perc)normalizálódik a helyzet és kinyomott kuplungnál gurulva lassan sem megy 900-1000 fölé.

Voltam a szervizbe ott azt mondták az alapjárati motor azt a fordulatszámot produkálja amit az ECU mond neki tehát az renben. Innen gondolom hogy valami becsapja az ECUt azért magas az alapjárat.

alapjárati léptető:kitisztítva

agr szelep:új

fojtószelepház:kitisztítva

Motor 98-as,1.8 benzin

Ha Valakinek van tapasztalata vagy ötlete kérem írjon!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy astra f-em volt amíg össze nem törték, aztán most inkább vectrát vennék. Néztem is párat a neten, 1millió alatt vennék, ezek mind 98-asok. Milyen motorral érdemes venni? holnap egy 1.6-os benzineset megyek megnézni. Valamit milyen hibákra kell figyelni?

Köszönöm a tanácsokat!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Milyen motorral érdemes venni?

NAGY

holnap egy 1.6-os benzineset megyek megnézni. Valamit milyen hibákra kell figyelni?

Köszönöm a tanácsokat!!

mindenre!

ne több autóból legye!, olaj, víz hidegen szintek, minőségek, szivárgások, klíma? kontrollámpák, kartelgáz, érdemes levenni a légtömegmérőnél a csövet, és megnézni mennyire olajos melülről. aztán majd mondod mit láttál.

Link to comment
Megosztás:

NAGY

mindenre!

ne több autóból legye!, olaj, víz hidegen szintek, minőségek, szivárgások, klíma? kontrollámpák, kartelgáz, érdemes levenni a légtömegmérőnél a csövet, és megnézni mennyire olajos melülről. aztán majd mondod mit láttál.

Az 1.6os jó? az 75Kw. De láttam 2500-asat is v6-al, de abban faberakás van és az undorító szerintem..

légtömegmérő, hm, az mi is?:lol:

klímán mit lehet nézni, megy vagy nem. ennyi, nem?

ja, és van egy nagyon jó, csak automata váltóval. mennyire gázos az?

Link to comment
Megosztás:

az 1,6 és a 2.5 között van némi különbség, főleg teljesítményben. A légtömegmérő a légszűrőházból a motor felé az első alkatrész beépítve a levegőcsőbe.

Az autómata nem gáz! kényeles, uras. nem sportos előzgetős gumicsikorgatós

linket!

Akkor nem kell automata:)

ezt megyek ma megnézni: vecrta 1

ez a jobbik, de automata:( : automata

aztán van még egy halom használtauto.hu-n, több van mint astra.. 2500-ös csak egy van 1milka alatt, meglátom hogy megy ma az 1.6-os, hogy mennyire kell nagyobb motort nekem. mert eddig 75lovas 1.6os 8szelepes volt az 1tonnás f astrámba, aztán az is ment jól. nem mint a 1-es splash bérautó..:lol:

Link to comment
Megosztás:

én nem vennék egyhatost nekem kétezer van és ez jó :lol:

akkor előzok amikor én akarok és nem akkor amikor van hely és el is engednek. nagy különbség!

na, megnéztem az elsőt. kicsit sajnálom hogy elmentem érte vácig. a következők voltak:

-légkondi nem megy - csávó azt mondta megcsináltatja, állítólag fel kell tölteni, de bekapcsolásnál fordulatszám maradt ugyanott, lehet nagyobb a gond

- abs világit és nem megy, azt mondta megoldja, mert ki volt véve aksi és azért világit. fura..

- bal oldala meghúzva - ezt újrafényezi

- a fék marhatompán fog - mondtam hogy ha megvenném csak is új fékbetéttel, bár lehet a tárcsa is szar

- olajszint alacsony, bár már 1 éve áll, szervízkönyv nincs

- a motorháztető hangszigeletése szakadozik néhol lyukas

- ami pedig nagyon fura volt, hogy tőgázzal rakom kettesbe, kuplung fel, de marad 5000-ren a fordulat, és utána szép lassan csökken, furán megy. Ez attól van, hogy kopott a kuplunk, nem? Nem nagyon éreztem a holtpontot kuplungnál.

Valamint a váltónak bazni nagy volt a hossza, eredetileg is nagy távon van ez?

Azt mondtam neki, ha megcsináltat mindent akkor talán 900ért elviszem. Megérné?

A motoron nem láttam hogy lett volna bütykölve, bár ki volt tisztítva az egész, szóval szivárgást nem láttam. Meg úgy egyben volt azért.

A kárpit teljesen tiszta volt, nem volt kiülve, talán hihető a 147e km ami benne van..

Amúgy ez az 1,6os is egész jól ment, bár suzuki splash után minden jól megy.

A 2000-res mennyit eszik átlagba?

Holnap megyek megnézni a 2000-res automata váltósat, tulaj szerint húz rendesen meg minden, olcsó és sok extra van benne, és garantálja a km állást. sounds goods

Ja, és hány km-ig érdemes venni?

Link to comment
Megosztás:

nézelődj a mobile.de-n az autók többsége onnan való csak már magyarosították őket.

Nekem kb 400.000 van a veciben és semmi baja volt egy motor generál 100.000-el korábban 130.000ért és jó.

Az astrám 500at futott. szerinted ezekben mennyi van?

Én átlagosan 40-50 ezret megyek egy évben.

mind vissza van tekerve, mind!

nem hihető egy 10 éves autón a 100000km

de fel a fejjel! :lol: :lol: :lol:

jó hosszú menet lesz

Link to comment
Megosztás:

nézelődj a mobile.de-n az autók többsége onnan való csak már magyarosították őket.

Nekem kb 400.000 van a veciben és semmi baja volt egy motor generál 100.000-el korábban 130.000ért és jó.

Az astrám 500at futott. szerinted ezekben mennyi van?

Én átlagosan 40-50 ezret megyek egy évben.

mind vissza van tekerve, mind!

nem hihető egy 10 éves autón a 100000km

de fel a fejjel! :lol: :lol: :lol:

jó hosszú menet lesz

Amit ma néztem az pl. biztos magyar, mert papírjai megvannak. Azt tudom hogy 95%-a német meg svájci stb. hiszen ott 500e-ért megkapom ugyanezt...

Hivtam ma az a 2500-as motorost, aztán mondta hogy pl. most volt hátsó fékcsere. De 140e km van benne. kár hogy 300e km-nél kell hátsó féket cserélni...

De ez az automata váltós garantálja írásban a km állását, mert magánszemély és minden papír megvan hozzá.

Hát ha el is megy 400e km-t (ahogy én vetetek még annyit se:D ) azért 5-8évet ki kellene bírnia még nálam, és én évi 30e km-t eltolok.

És ki lehet fogni azért 1-2 nem tekertet, de 100-ból... Amit én vettem F astra az se volt tekert, az is volt 8éves majdnem és 147e km-rel vettem. De volt vezetett szervízkönyv..

Link to comment
Megosztás:

Na, megnéztem az automatát is és tetszik. A karosszéria egyben van, nem volt semmi gond vele, van vezetett szervizkönyv, 136e km van benne, új fékek, olaj most volt cserélve friss zöldkari, légkondi is most volt töltve, sok az extra és az automata váltó is tetszett, sima módban tényleg úgy lightosan megy, de ha sport gombot nyomtam akkor 100fölött váltott 3ast és kihuzatta rendesen, ment mint a szél:)

szóval e mellett voksolok, megveszem jövőhéten.

Link to comment
Megosztás:

Na, megnéztem az automatát is és tetszik. A karosszéria egyben van, nem volt semmi gond vele, van vezetett szervizkönyv, 136e km van benne, új fékek, olaj most volt cserélve friss zöldkari, légkondi is most volt töltve, sok az extra és az automata váltó is tetszett, sima módban tényleg úgy lightosan megy, de ha sport gombot nyomtam akkor 100fölött váltott 3ast és kihuzatta rendesen, ment mint a szél:)

szóval e mellett voksolok, megveszem jövőhéten.

Arra azért készülj fel, ha gondja lesz a váltónak, a mestereknek "háromszáz" alatt nem jön ki a száján... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Arra azért készülj fel, ha gondja lesz a váltónak, a mestereknek "háromszáz" alatt nem jön ki a száján... :lol:

azt gondolom, és azt is, hogy minél több extra van annál több minden fog elromlani..:lol:

amúgy ebben már japán gyártású a váltó szerencsére

Ja, és volt ott egy ilyen TC gomb, az mi? Vmi szervizes csávó mutatta meg a kocsit, ő azt mondta ha benyomom csendesebb lesz:D kérdeztem, hogy mégis mitől? Asszonta lefolytja a kipufogót. Hát gondolom ilyen hülyeség nincs:D Szóval mire jó az? Ha benyomom a műszerfalon kis kigyullad, hogy TC van vazze

Link to comment
Megosztás:

Ja, és volt ott egy ilyen TC gomb, az mi? Vmi szervizes csávó mutatta meg a kocsit, ő azt mondta ha benyomom csendesebb lesz:D kérdeztem, hogy mégis mitől? Asszonta lefolytja a kipufogót. Hát gondolom ilyen hülyeség nincs:D Szóval mire jó az? Ha benyomom a műszerfalon kis kigyullad, hogy TC van vazze

tudomásom szerint Traction Control, az ESP-t kapcsolja.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ha érdekel a kocsid állapota nézd meg az sds honlapját. Első állapotfelmérés ingyenes!

Most vettem én is vekit (2001' Z16XE), és nem tudtam (szervízkönyv ide-oda) kell-e vezérműszíjat cserélnem. Ma voltam, elég jól átnézték, meg amiket kértem is megnézték. Frankón nem volt pénzemben. Adtak árajánlatot is. (vez.szíj, első fék, különben fullos, semmi baja: Hála az égnek)

sdsauto

Link to comment
Megosztás:

azt gondolom, és azt is, hogy minél több extra van annál több minden fog elromlani..:lol:

amúgy ebben már japán gyártású a váltó szerencsére

Ja, és volt ott egy ilyen TC gomb, az mi? Vmi szervizes csávó mutatta meg a kocsit, ő azt mondta ha benyomom csendesebb lesz:D kérdeztem, hogy mégis mitől? Asszonta lefolytja a kipufogót. Hát gondolom ilyen hülyeség nincs:D Szóval mire jó az? Ha benyomom a műszerfalon kis kigyullad, hogy TC van vazze

A TC az Traction Control-t, vagyis ESP-t, magyarul kipörgésgátlót akar jelenteni. Enyémben is van, onnan tudom.

Ha benyomod a gombot, akkor kapcsolod ki. Akkor is ez a lámpa fog világítani, ha valami hiba miatt (általában szenzor) nem működik. Enyém néha csinál ilyet, sajnos ezt is onnan tudom. :lol: De motor leállítás és újraindítás után eddig (kopp...kopp...) elmúlt. Kicsit olyan ez, mintha windows-os lenne, de szerencsére egészen jól működik.

Egyébként egészen okos szerkezet. Ha nem padlógázzal indulsz, hanem csak mondjuk egyik oldali kerék alatt kavicsos a talaj, akkor nem azonnal a fékkel korrigál, hanem előbb a motorerőt veszi vissza. Aztán mindenki döntse el maga, hogy ez tetszik neki vagy sem, de legalább nem eszi a féket annyira.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ha érdekel a kocsid állapota nézd meg az sds honlapját. Első állapotfelmérés ingyenes!

Most vettem én is vekit (2001' Z16XE), és nem tudtam (szervízkönyv ide-oda) kell-e vezérműszíjat cserélnem. Ma voltam, elég jól átnézték, meg amiket kértem is megnézték. Frankón nem volt pénzemben. Adtak árajánlatot is. (vez.szíj, első fék, különben fullos, semmi baja: Hála az égnek)

sdsauto

Azért egy vez. szíjat és gen. szíjat én cserélnék, meg olaj, szűrők, stb. De szívből kívánom, hogy nekik legyen igazuk, és legyen minden rendben az autóddal! Sok baleset és problémamentes km-t kívánok! (km mennyi van benne?)

Link to comment
Megosztás:

Azért egy vez. szíjat és gen. szíjat én cserélnék, meg olaj, szűrők, stb. De szívből kívánom, hogy nekik legyen igazuk, és legyen minden rendben az autóddal! Sok baleset és problémamentes km-t kívánok! (km mennyi van benne?)

Igen, az alapvetéseket én is ki fogom cserélni, szerencsére kapok a tulajtól egy ajándék vezműszíjat :lol:

Köszönöm szépen a jókívánságokat :lol: 170e km van benne, a kasznin vannak hibák, dehát ez van.

Link to comment
Megosztás:

Na, többnapos bankos és biztosítós vita után megvettem ma a Vectrát.

Kicsit vegyesek az érzéseim. Ugye a csávó elméletileg magánszemély, és nem kereskedő, viszont úgyérzem hogy biztos kereskedő, csak nincs bejelentve cégként. A szerelő pedig szintén nem szerelő, hanem valami hülye. Ugye miután tc gombra azt mondta az a motor mute gomb, már kételkedtem....

Azt mondták nem volt törve, hát súlyosan biztos nem, mert maga a váz egyben van tényleg, viszont sajnos csak most lettem figyelmes egy első lámpa izzó cserénél hogy a balos lámpa biza nincs rendesen felfogva, el volt törtve egy tartója. Tehát biztos volt ott tövre, de csak kicsit.. Nembaj, ez legyen a legnagyobb baj...

A motor megy, húz mint állat, az automata váltó is tetszik, sport fokozat nélkül is rendesen megindul ha oda lépek, sportban pedig nagyon pöpec. Egész könnyedén ráéreztem mikor mit nyomjak, hogy a váltó feljebb váltson, hogy kevesebbet fogyasszon.

Aztán a motorhőfok jelzővel vagy gubanc van, vagy a motorral van gubanc, mert 75fok alá nem megy, viszont fölötte azárt járogat 90ig. Most kicsit hagyom állni, megnézem leesik-e a mutató vagy sem. Viszont így 50km vezetés után elég meleg lett a motor, mennyire dúrván kell melegednie? Valamint hallani, ahogy a hűtőfolyadék vándorol, mármint hogy buborékos és mozog. Ez érdekes, a hűtőtartály jó szinten van meg minden. Meg ami bemegy a hűtőtartályba felső cső, na ott picit sziszeg ha meleg a folyadék. Nem dúrván, jól rá van húzva, leszállni nem fog róla, meg a cső se néz ki lyukasnak, de sziszeg. fura.

Továbbá a szervó mindegyikben ilyen kemény? Elég masszívan kell tekerni.

A lényeg, hogy jövőhéten leviszem ismerős szerelőhöz és átnézetem, aztán alapvető dolgokat kicseréltetem rajta.

Ja, a jobb oldali első ajtónál a központi zár nem megy, mennyibe kerül hozzá egy bontott vagy ugyárott?

Valamint ilyen rádió kijelzős bigyót lehet bontottan beszerezni? Vagy érdemes?

Egyenlőre ennyi:) Remélem semmi komoly gondja nem lesz a kocsinak, eddig egészen tetszik, de még nincs lelke számomra..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.