Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Ha mindn jól megy sikerült megoldani a melegen nehezen beindulós problémát.Egy opelszervízben bemérték az aksimat azt mondták,hogy kuka, rakjak bele másikat. és valóban egy másik aksival 95 fokos motorhömérsékletnél is könnyen beröffen.

Azon csodálkozom,hogy már szuzuki szervízben(egy ismerős) is mérték (terhelővillával) az aksit és ott azt mondták,hogy teljesen jó.

Lehet, hogy az akksiddal volt valami olyan gond, hogy melegen szarakodott. A suzuki szervizben meleg motornál mérték?

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak 90 ig ment fel nyáron, dugóban. Ott bekapcsolt a ventilátor, és tartotta 90 fokon, onnan el nem mozdult felfelé. Később, mikor lehetett rendesen haladni, visszahűlt a szokásos 85 fokra. 1.7 Isuzu diesel... Ilyenkor már teljesen nyitva van a termosztát, a teljes vízkör részt vesz a motor hűtésében.

Ezért is gondolom, hogy bár lassan melegszik fel a víz, nincs termosztát problémám. Mivel teljes vízkörrel sem megy fel 90 fölé a hőmérsékletem. Szerintem csak egyszerűen jól el van találva a hűtés. Isuzu motorosoknak ami a tapasztalata?

Enyém ecotec! télen 15km mire kimegy a kék mezöböl! Nyáron klimával forroságban 97fok.... klima nélkül 91fok! De nem hiszem hogy termosztát a gond. Akkor nyáron se menne fel ennyire a höfok!!! Szar az egész hiába a jó motor!!! halottam hogy az opelek melegednek de nem gondoltam hogy ennyire!!! bánom hogy megvettem! soha többet opel!!!

Link to comment
Megosztás:

Nekem eddig egyszer volt 90 fok fölött a hűtővíz:

Klíma, fényszórók, rádió (fogta a generátor is)

+ 3 óra állás a dugóban (M3 leszakadt híddarab, tv-ben is benne volt).

Remélem nem is lesz ilyen téren gond, a hozzászólás lényege annyi lenne, hogy elvileg és gyakorlatilag is működnie kell rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy az akksiddal volt valami olyan gond, hogy melegen szarakodott. A suzuki szervizben meleg motornál mérték?

Igen melegen mérték a suzukiban(de az kb 1 éve volt) azóta ugy használtam (hoszabb utaknál nem volt gáz cak ha leállítás után egy fél órán belül indítani akartam.Az opelnél is melegen mérték,de itt már gyári opel müszerrel,azt mondták melegen VISZASZÍVJA MAGÁT az aksi (ilyet még nem hallottam). Amióta kicseréltem azóta patika:-)!!

Csak azt nem értem hogy ha rossz volt az előző bosch silver aksim akkor hogy bírta több mint 1.5 évig napi használat mellett? Bár azt mondták h a 680 Amperóra helyett csak kb 480-500 at adott le.

Igen nekem is föl suzokott szaladni 90 fölé,de nekem azért mert már eléggé el lehet koszolódva a hütőrendszerem(most vettem is hozzá hütötisztítót), ha 90-95 fokos vizzel leállítom iszonyatosan szörcsög a hütő körül--> eltömödésre,szükebb csökereztmetszetre utalhat,tisztítás szükséges mindenképpen!

Link to comment
Megosztás:

Enyém ecotec! télen 15km mire kimegy a kék mezöböl! Nyáron klimával forroságban 97fok.... klima nélkül 91fok! De nem hiszem hogy termosztát a gond. Akkor nyáron se menne fel ennyire a höfok!!! Szar az egész hiába a jó motor!!! halottam hogy az opelek melegednek de nem gondoltam hogy ennyire!!! bánom hogy megvettem! soha többet opel!!!

Klíma azért rátesz egy lapáttal. Nemcsoda, hogy jobban melegszik.

Miért zavar, hogy melegszik? :lol: Ha nincs vele gond, akkor mindegy hogy mennyit mutat az a mutató :lol:

A termosztátnak két gondja lehet:

Nem nyit ki: Felforr a víz ami a henger üregekben van, miközben a hűtőben hideg a víz, ezért a venti nem is kapcsol be.

Mindig nyitott: Hideg motornál nem zár le, ezért amint beindítod, egyből elkezd keringeni a víz, nagyon lassan melegszik fel, fűtés is sokára van.

Link to comment
Megosztás:

Igen melegen mérték a suzukiban(de az kb 1 éve volt) azóta ugy használtam (hoszabb utaknál nem volt gáz cak ha leállítás után egy fél órán belül indítani akartam.Az opelnél is melegen mérték,de itt már gyári opel müszerrel,azt mondták melegen VISZASZÍVJA MAGÁT az aksi (ilyet még nem hallottam). Amióta kicseréltem azóta patika:-)!!

Csak azt nem értem hogy ha rossz volt az előző bosch silver aksim akkor hogy bírta több mint 1.5 évig napi használat mellett? Bár azt mondták h a 680 Amperóra helyett csak kb 480-500 at adott le.

Igen nekem is föl suzokott szaladni 90 fölé,de nekem azért mert már eléggé el lehet koszolódva a hütőrendszerem(most vettem is hozzá hütötisztítót), ha 90-95 fokos vizzel leállítom iszonyatosan szörcsög a hütő körül--> eltömödésre,szükebb csökereztmetszetre utalhat,tisztítás szükséges mindenképpen!

Az akksit teljesen mindegy mivel mérik, ne dőlj be ilyen gyári opel műszerrel való akksi mérésnek :lol:

Azt az akksit ki kéne próbálni egy másik autóban is :lol:

Szinte hihetetlen amit írsz, mert az akksik a nagy hideget (<-10...15) nem szokták bírni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem eddig egyszer volt 90 fok fölött a hűtővíz:

Klíma, fényszórók, rádió (fogta a generátor is)

+ 3 óra állás a dugóban (M3 leszakadt híddarab, tv-ben is benne volt).

Remélem nem is lesz ilyen téren gond, a hozzászólás lényege annyi lenne, hogy elvileg és gyakorlatilag is működnie kell rendesen.

Benzines az más, az 85 fok körül dolgozik...

Link to comment
Megosztás:

Legtutibb módszer, sok esetbe nem árt kiganézni a klímahűtőt, mert a bogarak megfogják az átáramló levegőt.

Nagy nyomású mosóval, merőlegesen a lamellákra. Szigorúan merőlegesen, mert ha nem, a mosó el tudja hajlítgatni a lamellákat, és van egy tök használhatatlan klímahűtőtök! Sok ember hűtési bajait oldotta meg!

SZP

Link to comment
Megosztás:

Legtutibb módszer, sok esetbe nem árt kiganézni a klímahűtőt, mert a bogarak megfogják az átáramló levegőt.

Nagy nyomású mosóval, merőlegesen a lamellákra. Szigorúan merőlegesen, mert ha nem, a mosó el tudja hajlítgatni a lamellákat, és van egy tök használhatatlan klímahűtőtök! Sok ember hűtési bajait oldotta meg!

SZP

Többek között az enyémet is javította! Mondjuk az igazán tuti az lenne, ha végre kicserélném a klíma hűtő ventit, de arra még nem vitt rá a lélek, meg a pénz. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az akksit teljesen mindegy mivel mérik, ne dőlj be ilyen gyári opel műszerrel való akksi mérésnek :lol:

Azt az akksit ki kéne próbálni egy másik autóban is :lol:

Szinte hihetetlen amit írsz, mert az akksik a nagy hideget (<-10...15) nem szokták bírni.

Nem dőlök be minden hülyeségnek,azt hiszek el amit magam is megtapasztalok. Az opelnál bemérték (lóvét nem kértek érte" ismerősünk volt") majd miután hazajöttem kicseréltem egy másik aksira azóta mindig könnyen indul a szekér hideg és meleg motorral egyaránt. Ez a saját tapasztalatom. Ez az aksi egy benzines kocsiban még valószínű működne egy jódarabig, de dieselekbe már nem elegendő.

Link to comment
Megosztás:

Nem dőlök be minden hülyeségnek,azt hiszek el amit magam is megtapasztalok. Az opelnál bemérték (lóvét nem kértek érte" ismerősünk volt") majd miután hazajöttem kicseréltem egy másik aksira azóta mindig könnyen indul a szekér hideg és meleg motorral egyaránt. Ez a saját tapasztalatom. Ez az aksi egy benzines kocsiban még valószínű működne egy jódarabig, de dieselekbe már nem elegendő.

Csakhogy a dieselbe elsősorban az izzítás miatt kell a 75Ah-s akksi,amire hideg motornál van szükség. (másodsorban a 20-as kompresszióviszony miatt). :lol:

Ezért is érdekes, ami veled történt :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Szeretnék egy kis segítséget!

Van egy 96-os 1.6 16v X16XEL vectrám!

Beindítom az autot jár a motor emelt fordulaton ugye mert hideg még, és ha kicsit hozzányulok a gázpedálhoz vagy nem is nyúlok hozzá hanem várok kicsit, akkor 15-30mp mulva elindul fölfelé a fordulatszáma a motornak és ha nem állítom le a kulccsal akkor megse áll a pirosig! biggrin.gif

Valaki segíjjen lécci! Mi lehet a problem?

EGR-t és alapjárati motort kivettem és megtakarítottam de semmi hatás! Egyébként azért került szétszedésre, mert motorcheck lámpám kigyulladt és ki lett olvastatva és az EGR-t dobta hibának!

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom miért vagytok kiakadva ezen a vízhőfokon.Nekem nyáron klímánál pár perc alatt simán felnyomja majdnem teljesen a pirosig(mittudomén hány fok az)aztán szépen visszahűti.Utána venti kikapcsol,megint piros alattig felnyomja,aztán visszahűti.Ez már így működik majd hat éve,és több mint 100 ezer kilométere.Semmi de semmi baja nincs.Egyszer volt olyan gondom,hogy a hűtő oldalán lévő két jeladóból az egyiket ki kellett cserélni mert nem indult a második fokozat a ventin,de akkor is visszanyomta,csak észrevettem hogy nem kapcsol és megkerestem a hibát.3000 ft ba kerül.Amúgy akkor a klímaventi ment mint a bolond,és az segített rá.Egyszer már leírtam,hogy egyik ismerősöm vett ujonan egy F Astrát,és három nap múlva visszavitte,hogy nagyon melegszik mert majdnem pirosban van a mutató.Ennek már tizen éve,és hibátlanul megy az autó.Ez ilyen.Az újabb tipusú autókon amúgy már a computer állítja be a mutatót,és az nem is mozdul addig amíg nincs gond.Meg van amelyiken lámpa is kigyullad vagy sípol.Ezek ilyenek.Menni kell vele semmi baja nincs.

Enyém ecotec! télen 15km mire kimegy a kék mezöböl! Nyáron klimával forroságban 97fok.... klima nélkül 91fok! De nem hiszem hogy termosztát a gond. Akkor nyáron se menne fel ennyire a höfok!!! Szar az egész hiába a jó motor!!! halottam hogy az opelek melegednek de nem gondoltam hogy ennyire!!! bánom hogy megvettem! soha többet opel!!!
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Szeretnék egy kis segítséget!

Van egy 96-os 1.6 16v X16XEL vectrám!

Beindítom az autot jár a motor emelt fordulaton ugye mert hideg még, és ha kicsit hozzányulok a gázpedálhoz vagy nem is nyúlok hozzá hanem várok kicsit, akkor 15-30mp mulva elindul fölfelé a fordulatszáma a motornak és ha nem állítom le a kulccsal akkor megse áll a pirosig! biggrin.gif

Valaki segíjjen lécci! Mi lehet a problem?

EGR-t és alapjárati motort kivettem és megtakarítottam de semmi hatás! Egyébként azért került szétszedésre, mert motorcheck lámpám kigyulladt és ki lett olvastatva és az EGR-t dobta hibának!

Előre is köszi a segítséget!

megkérdezem 1-2 autószerelő havert, ha vmi kell hozzá vannak ilyen motorjaim is bontva,meg isuzu diesel is B vectrából,meg még rengeteg vectra cucc! Ha megtudok vmi hasznos infót majd jelzek.

Link to comment
Megosztás:

megkérdezem 1-2 autószerelő havert, ha vmi kell hozzá vannak ilyen motorjaim is bontva,meg isuzu diesel is B vectrából,meg még rengeteg vectra cucc! Ha megtudok vmi hasznos infót majd jelzek.

Köszi az infokat!

Jelenleg ugy állok hogy vettem egy komplett motort amit hétfőn kapok meg és elvileg abból lesznek alkatrészeim!

Ellenben ha nem lesz jó ugy sem akkor mindenképp igyényt tartanék a segítségedre-alkatrészekre!

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infokat!

Jelenleg ugy állok hogy vettem egy komplett motort amit hétfőn kapok meg és elvileg abból lesznek alkatrészeim!

Ellenben ha nem lesz jó ugy sem akkor mindenképp igyényt tartanék a segítségedre-alkatrészekre!

Előre is köszi!

Mennyibe sikerült mocit venned?

Teljesen komplettet vettél(generátorral,önindítóval)?

Kérdeztem az egyik szerelő ismerőst,ő az alapjárati motorra gyanakszik.

Link to comment
Megosztás:

Mennyibe sikerült mocit venned?

Teljesen komplettet vettél(generátorral,önindítóval)?

Kérdeztem az egyik szerelő ismerőst,ő az alapjárati motorra gyanakszik.

35.000 huf-ért kapom meg! Generátoron kívül minden van hozzá!

Jah télleg már van azé kis előre haladás, mert szétszedtem mégegyszer és láss csodát észrevettem hogy el van szakadva a gumiharang ami a szívótorkot köti össze a beömlő tetejével! Na ezt kicsit megpreparáltam(szigetelő szalag) és már mindjár nem is pörög 7000rpm-el hanem csak olyan 1800-2000rpm-el! Ugyhogy még mindig van valami gond ott, ha mnden igaz akkor az alapjárati lesz az de majd kedden kiderül mert addigra már meglesz a másik remélem!

Link to comment
Megosztás:

35.000 huf-ért kapom meg! Generátoron kívül minden van hozzá!

Jah télleg már van azé kis előre haladás, mert szétszedtem mégegyszer és láss csodát észrevettem hogy el van szakadva a gumiharang ami a szívótorkot köti össze a beömlő tetejével! Na ezt kicsit megpreparáltam(szigetelő szalag) és már mindjár nem is pörög 7000rpm-el hanem csak olyan 1800-2000rpm-el! Ugyhogy még mindig van valami gond ott, ha mnden igaz akkor az alapjárati lesz az de majd kedden kiderül mert addigra már meglesz a másik remélem!

annyiért elég gagyi moci lehet! turbot nem kapok annyiért ami jó nem hogy motort! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap sikerült kiderítenem, hogy meleg motornál miért magasabb kicsit az alapjáratom néha (X17DT).

El van törve a gázpedálom visszahúzó rugója. Így a gázpedált a motoron lévő cucc húzta vissza alapállapotba a bowdenen keresztül... Nem is csoda

Ehh... a fene gondolná, hogy ennyire banális dolog tud lenni. Én tuti végigbogarásztattam volna az összes kütyüt ami szabályozhatja. Pedig anno a Ladában ez alap dolog volt...

De legalább sikerült megtalálni. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ehh... a fene gondolná, hogy ennyire banális dolog tud lenni. Én tuti végigbogarásztattam volna az összes kütyüt ami szabályozhatja. Pedig anno a Ladában ez alap dolog volt...

De legalább sikerült megtalálni. :rolleyes:

Az összes kütyü, ami szabályozza, nem bonyolultabb egy trabanténál: Gázpedál+bowden+szabályzó kar az adagolón <_<

Rájöttem, hogy az adagoló kar, amit a gázpedál működtet bowdennel, nem megy vissza valamiért alaphelyzetbe. Ekkor azt hittem, hogy a kar visszahúzó rugója van "elgyengülve". De most, hogy szereltem be az elektromos ablakok kábeleit, le kellett bontanom a pedáloknál a burkolatot, és ekkor derült ki a turpisság.

Link to comment
Megosztás:

Az összes kütyü, ami szabályozza, nem bonyolultabb egy trabanténál: Gázpedál+bowden+szabályzó kar az adagolón :rolleyes:

Rájöttem, hogy az adagoló kar, amit a gázpedál működtet bowdennel, nem megy vissza valamiért alaphelyzetbe. Ekkor azt hittem, hogy a kar visszahúzó rugója van "elgyengülve". De most, hogy szereltem be az elektromos ablakok kábeleit, le kellett bontanom a pedáloknál a burkolatot, és ekkor derült ki a turpisság.

öööö.... értem. de indirekt módon valamennyire az alapjárati léptetőmotor is szabályozza, tehát én pölö azt is áztattam volna egy idieg féktisztítóban.

Ha már így lebontottad a pedáloknál a burkolatot, mennyire volt bonyolult? Meg klne néznemm hogy a kuplungnál van-e kapcsoló, valamint, hgy a fékpedálnál melyik típus van. KÉne tempomatot szerválni a gépbe, csak kérdés, hogy a kapcslókra is szükség lesz, vagy sem.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

öööö.... értem. de indirekt módon valamennyire az alapjárati léptetőmotor is szabályozza, tehát én pölö azt is áztattam volna egy idieg féktisztítóban.

Ha már így lebontottad a pedáloknál a burkolatot, mennyire volt bonyolult? Meg klne néznemm hogy a kuplungnál van-e kapcsoló, valamint, hgy a fékpedálnál melyik típus van. KÉne tempomatot szerválni a gépbe, csak kérdés, hogy a kapcslókra is szükség lesz, vagy sem.

Köszi.

A motornál semmit sem bántottam, szóval :rolleyes:

Az alul lévő, vízszintes burkolatot kell csak levenni. Én kiszedtem a gázpedál melletti oldalsót is, de ezt nem szükséges. A gázpedál két db 8as anyával van felszerelve. Barbár módon meg is van roppantva (elipszis alakúra), hogy nehéz legyen leszedni. Két új anyával fogattam vissza.

A kuplungnál nincsen kapcsoló, csak a fékpedálnál.

Link to comment
Megosztás:

öööö.... értem. de indirekt módon valamennyire az alapjárati léptetőmotor is szabályozza, tehát én pölö azt is áztattam volna egy idieg féktisztítóban.

Ha már így lebontottad a pedáloknál a burkolatot, mennyire volt bonyolult? Meg klne néznemm hogy a kuplungnál van-e kapcsoló, valamint, hgy a fékpedálnál melyik típus van. KÉne tempomatot szerválni a gépbe, csak kérdés, hogy a kapcslókra is szükség lesz, vagy sem.

Köszi.

X20XEV-d van? Milyen felszereltség? Mert pl ha CDX akkor van rá esély, hogy be van kábelezve, de ha nem...akkor elég felejtős a dolog.

Link to comment
Megosztás:

X20XEV-d van? Milyen felszereltség? Mert pl ha CDX akkor van rá esély, hogy be van kábelezve, de ha nem...akkor elég felejtős a dolog.

Jah, X20XEV. CD felszereltség, de digitklímás, nagy BC-s, bár erről korábban már beszélgettünk máshol, hogy ez nem nagyon jelent semmit.

A kormánynál be van kötve tempomat vezérlésre szolgáló vezeték, ott a csati, azt már megnéztem.

Egyszer csak lesz időm belemászni kicsit jobban az autóba... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.