Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Nem hiszem, amikor még B vectrát gyártottak szerintem még a szó sem létezett így egyben :)

nekem ugyan ezzel a motorkódú motorral van szerelve a G-s astram, és mivel abban van ez a förmedvény(ráadásul lassan cserreérett),lehet inkább teszek bele egy azonos motorkódú vectra motort hagyományos kuolunggal és műszakin majd átíják a motorszámot,mind vesződni a a kettős tömegűvel....köszönöm a gyors választ :lol: bár azóta én is rákerestem és :http://godollo.olx.hu/kuplung-szett-es-kettos-tomegu-lendkerek-opel-vectra-b-tipusaihoz-ev-vegi-akcioban-iid-279071007

na mindegy majd felhívok egy bontót ;) köszi mégegyszer

Link to comment
Megosztás:

Update:

Elhoztam az olajszivattyút, szétszedtem, ez olyan egy primitív cucc, hogy el sem tudom képzelni hogyan tudna elromlani (törés, repedés kivételével de az nincs rajta). Két fogaskerék a belseje és ennyi... a búvárcsövet is megtakarítottam kívül belül és a szivattyút is. Kivettem a rugót is, még csak koszos sem volt, a fogaskerekek megkopva sincsenek.

Más lesz a hiba szerintem is most már, 99%, hogy nem a szivattyú miatt nincs nyomás.

Link to comment
Megosztás:

Erről beszéltünk sajnos. Én sem láttam még olajszivattyú végett megálló autót.

Update:

Elhoztam az olajszivattyút, szétszedtem, ez olyan egy primitív cucc, hogy el sem tudom képzelni hogyan tudna elromlani (törés, repedés kivételével de az nincs rajta). Két fogaskerék a belseje és ennyi... a búvárcsövet is megtakarítottam kívül belül és a szivattyút is. Kivettem a rugót is, még csak koszos sem volt, a fogaskerekek megkopva sincsenek.

Más lesz a hiba szerintem is most már, 99%, hogy nem a szivattyú miatt nincs nyomás.

Link to comment
Megosztás:

Update:

Elhoztam az olajszivattyút, szétszedtem, ez olyan egy primitív cucc, hogy el sem tudom képzelni hogyan tudna elromlani (törés, repedés kivételével de az nincs rajta). Két fogaskerék a belseje és ennyi... a búvárcsövet is megtakarítottam kívül belül és a szivattyút is. Kivettem a rugót is, még csak koszos sem volt, a fogaskerekek megkopva sincsenek.

Más lesz a hiba szerintem is most már, 99%, hogy nem a szivattyú miatt nincs nyomás.

Pedig elképzelhető, az enyémen már egyszer cseréltünk szivattyút (kb.185000 km-nél), motoröblítő, aztán castrol 10W-60 olaj, nem világított az olajnyomás lámpa, de alapjáraton be-be villant, a kiszerelt szivattyú azóta is megvan, de nemigazán látszik rajta semmi kopás szemre. Valahol mintha már olvastam róla, hogy külön a belsejét (fogaskerekek, fogaskerék fedél) lehet hozzá venni, de sztem csak opeléknál!

Gondolom annyira illesztettnek kell lennie, hogy a kopás helyét az a kis olajkoksz letömíti, aztán ilyen mosogatás (etanol az olajban) után szép tiszta lesz, de cserébe nem is marad meg az"illesztés"

Link to comment
Megosztás:

Pedig elképzelhető, az enyémen már egyszer cseréltünk szivattyút (kb.185000 km-nél), motoröblítő, aztán castrol 10W-60 olaj, nem világított az olajnyomás lámpa, de alapjáraton be-be villant, a kiszerelt szivattyú azóta is megvan, de nemigazán látszik rajta semmi kopás szemre. Valahol mintha már olvastam róla, hogy külön a belsejét (fogaskerekek, fogaskerék fedél) lehet hozzá venni, de sztem csak opeléknál!

Gondolom annyira illesztettnek kell lennie, hogy a kopás helyét az a kis olajkoksz letömíti, aztán ilyen mosogatás (etanol az olajban) után szép tiszta lesz, de cserébe nem is marad meg az"illesztés"

Na tessék, mire egy lehetséges hibaforrást kihúznék jössz te :lol:

Etanol még nem került bele csak benzin, a belsején nem is takarítottam semmit csak áttöröltem, nem tűnik fel rajta sem kopás sem más hiba pedig jó lett volna végre lezárni a dolgot.

Link to comment
Megosztás:

nekem ugyan ezzel a motorkódú motorral van szerelve a G-s astram, és mivel abban van ez a förmedvény(ráadásul lassan cserreérett),lehet inkább teszek bele egy azonos motorkódú vectra motort hagyományos kuolunggal és műszakin majd átíják a motorszámot,mind vesződni a a kettős tömegűvel....köszönöm a gyors választ :lol: bár azóta én is rákerestem és :http://godollo.olx.hu/kuplung-szett-es-kettos-tomegu-lendkerek-opel-vectra-b-tipusaihoz-ev-vegi-akcioban-iid-279071007

na mindegy majd felhívok egy bontót ;) köszi mégegyszer

Az egész motor egy förmedvény a jó kis VP44-es adagolójával. Kezet foghatnak az Y17DT motorral..

Link to comment
Megosztás:

Gondolom jó kis olajsaras volt azért csiszolgattad kicsit meg

Ez lett volna a kényelmes/olcsó megoldás de így tovább kell bontani... főtengely csapágyakat is nem csak megnézni hanem kiszedni aztán hátha kiderül végre, hogy mi a baja.

"Kis" takarítás után így néz ki a szivattyú:

Még csak megkopva sincs...

Link to comment
Megosztás:

Na ez a motoröblítő azért érdekes téma. Nem lehet hogy inkább más miatt gyulladt ki az olajnyomás lámpád? Én látva a motorom állapotát szétszedve, óvva intek mindenkit attól hogy a 2-300000 km-t futott 15 éves autójába beleöntse. Hihetetlen mennyi olajsár rakódik le évek alatt a motorba, és ha az öblítő ki old valahonnan egy olyan darabot ami be kerül a főtengely, vagy a vez tengely csapágyhoz.........

Pedig elképzelhető, az enyémen már egyszer cseréltünk szivattyút (kb.185000 km-nél), motoröblítő, aztán castrol 10W-60 olaj, nem világított az olajnyomás lámpa, de alapjáraton be-be villant, a kiszerelt szivattyú azóta is megvan, de nemigazán látszik rajta semmi kopás szemre. Valahol mintha már olvastam róla, hogy külön a belsejét (fogaskerekek, fogaskerék fedél) lehet hozzá venni, de sztem csak opeléknál!

Gondolom annyira illesztettnek kell lennie, hogy a kopás helyét az a kis olajkoksz letömíti, aztán ilyen mosogatás (etanol az olajban) után szép tiszta lesz, de cserébe nem is marad meg az"illesztés"

Link to comment
Megosztás:

Na tessék, mire egy lehetséges hibaforrást kihúznék jössz te ;)

Etanol még nem került bele csak benzin, a belsején nem is takarítottam semmit csak áttöröltem, nem tűnik fel rajta sem kopás sem más hiba pedig jó lett volna végre lezárni a dolgot.

Sajnos a főtengely illetve a hajtókar csapágyakon is ugyanennyit fognak látni, mint amennyit az olajszivattyún látsz. Semmit. Itt ezred mm pontosságú tűrésekről, illesztésekről van szó, amik ha elmásznak, akkor vége. Ezeket még megmérni sem egyszerű. Egy próbát azért megért volna egy másik szivattyú beépítése, hátha mégis ez a rossz. Szóval ha ráér az autó, akkor én keresnék tovább ugyanilyen szivattyút, ami jó, és beépíthető. Kzotyával ellntétben én azt mondom, nem érdemes a fogaskerekekket cserélni, mert ha megkopik valami, akkor az nem az üvegkeményre hőkezelt két fogaskerék lesz, hanem az alumínium ház, azokon a felületeken, ahol hozzá súrlódik a fogaskerék. De mondom, ennek nem árt egy kis felhígult benzines olaj, ezerszer érzékenyebb erre a főtengely és hajtókar csapágy.

Azt hiszem hosszú pihenőnek néz elébe a te autód is :lol: Nekem 4 hetet dekkolt egy kis szaros hengerfej tömítés csere miatt.

Amúgy mi hajtja ezt az olajszivattyút? Közvetlenül a főtengely? Oda van felcsavarozva a vezérműszíj kerék alá?

Link to comment
Megosztás:

Meg lehet mérni csak szét kell bombázni a motort és a kivett főtengelyt egy arra alkalmas ember meg tudja nézni.

Sajnos a főtengely illetve a hajtókar csapágyakon is ugyanennyit fognak látni, mint amennyit az olajszivattyún látsz. Semmit. Itt ezred mm pontosságú tűrésekről, illesztésekről van szó, amik ha elmásznak, akkor vége. Ezeket még megmérni sem egyszerű. Egy próbát azért megért volna egy másik szivattyú beépítése, hátha mégis ez a rossz. Szóval ha ráér az autó, akkor én keresnék tovább ugyanilyen szivattyút, ami jó, és beépíthető. Kzotyával ellntétben én azt mondom, nem érdemes a fogaskerekekket cserélni, mert ha megkopik valami, akkor az nem az üvegkeményre hőkezelt két fogaskerék lesz, hanem az alumínium ház, azokon a felületeken, ahol hozzá súrlódik a fogaskerék. De mondom, ennek nem árt egy kis felhígult benzines olaj, ezerszer érzékenyebb erre a főtengely és hajtókar csapágy.

Azt hiszem hosszú pihenőnek néz elébe a te autód is :lol: Nekem 4 hetet dekkolt egy kis szaros hengerfej tömítés csere miatt.

Amúgy mi hajtja ezt az olajszivattyút? Közvetlenül a főtengely? Oda van felcsavarozva a vezérműszíj kerék alá?

Link to comment
Megosztás:

Na tessék, mire egy lehetséges hibaforrást kihúznék jössz te :lol:

Etanol még nem került bele csak benzin, a belsején nem is takarítottam semmit csak áttöröltem, nem tűnik fel rajta sem kopás sem más hiba pedig jó lett volna végre lezárni a dolgot.

Az új szivattyúval nem lett összerakva, egy próbát azért megér mielőtt szétdöntetnéd a mocit!

Link to comment
Megosztás:

Az egész motor egy förmedvény a jó kis VP44-es adagolójával. Kezet foghatnak az Y17DT motorral..

Mi a gond az Y17DT-vel? Nekem szerelőm nagyon ajánlja, hogyha Astrat veszek, akkor ilyet keressek. Mondjuk én inkább Vectrakat nézegetek (azért is járok ide tájékozódni), meg benzineseket gázzal :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tehát neked a régi került vissza az új helyett és azzal is jó volt? Vagy nem jól értem? :lol:

Bocsi!

A mondat első fele kérdés akart lenni! Te az új szivattyúval összerakva ki próbáltad-e, hogy megoldódik-e a probléma teljes motormegbontás előtt?

Nekem természetesen, vagy szerencsére a csere segített azóta is OK pedig már 293000 km-nél járok!

Link to comment
Megosztás:

Bocsi!

A mondat első fele kérdés akart lenni! Te az új szivattyúval összerakva ki próbáltad-e, hogy megoldódik-e a probléma teljes motormegbontás előtt?

Nekem természetesen, vagy szerencsére a csere segített azóta is OK pedig már 293000 km-nél járok!

Újból csak szó szerint újat akartak rendelni ami az enyémbe nem megy bele, ahol ígérték,h ogy van a régi fajta x20xev pumpa oda még nem érkezett meg, amiket bontóban kaptam azok sem voltak megfelelőek sajnos :lol:

Link to comment
Megosztás:

Megvolt a kuplungozás! 95ezerből megúsztam. :lol: Kuplungtácsa és nyomólap szettben 30000.-, kinyomócsapágy 40000.-, váltóolaj 5000.-, munkadíj 20000.-

95 az szep kis summa en ennyiert a multheten mejdnem egy masik vectrat vettem ami motor es szinhelyes lett volna es meg a valto is jo volt benne. :)

Milyen kuplung ment bele? Nem volt olcsobb csapagy?

Biztos nem volt kellemes igy unnepek elott ;)

Jo sok valtogatast kivanok hozza :)

Link to comment
Megosztás:

95 az szep kis summa en ennyiert a multheten mejdnem egy masik vectrat vettem ami motor es szinhelyes lett volna es meg a valto is jo volt benne.

Ezt így nincs értelme összehasonlítani, szarért húgyért árulják most már ezeket az autókat, főleg a papírok nélküli nagy köbcentiseket, az új alkatrész meg arany árban megy még mindig :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na ez a motoröblítő azért érdekes téma. Nem lehet hogy inkább más miatt gyulladt ki az olajnyomás lámpád? Én látva a motorom állapotát szétszedve, óvva intek mindenkit attól hogy a 2-300000 km-t futott 15 éves autójába beleöntse. Hihetetlen mennyi olajsár rakódik le évek alatt a motorba, és ha az öblítő ki old valahonnan egy olyan darabot ami be kerül a főtengely, vagy a vez tengely csapágyhoz.........

Én évek óta használok motoröblítőt ,lehetetlen bármi is bele kerüljön mert ezért van az olaj szűrő ...

Link to comment
Megosztás:

95 az szep kis summa en ennyiert a multheten mejdnem egy masik vectrat vettem ami motor es szinhelyes lett volna es meg a valto is jo volt benne. ;)

Milyen kuplung ment bele? Nem volt olcsobb csapagy?

Biztos nem volt kellemes igy unnepek elott :lol:

Jo sok valtogatast kivanok hozza :)

Sachs tárcsa és nyomólap ment bele. A csapágy az így sem márkás de nem is a legrosszabb, 55-60 egy sachs, luk vagy valeo. 30 körül láttam a legolcsóbban de az állítólag nagyon gagyi. Elég szarul esett, reménykedtem hogy csapágyat nem kell cserélni, fejben már elköltöttem másra azt a 40ezret de nem volt szerencsém, de mondta a szererlő hogy ha úgy látják hogy még jó de már viseltes akkor is kicserélik mert nincs értelme 1év mulva megint szétszedni és akkor 40ezerért kicserélni +20ezer munkadíj+5ezer olaj.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.