Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Az új szivattyúval nem lett összerakva, egy próbát azért megér mielőtt szétdöntetnéd a mocit!

Még egy kérdés: a régivel egyáltalán nem volt nyomás? Az olajnyomás jelző csak felvillant néha vagy folyamatosan világított? Mert nálam az olajnyomás 0, a vezérműtengelynél egyáltalán nincs olaj.

Link to comment
Megosztás:

Mert nálam az olajnyomás 0, a vezérműtengelynél egyáltalán nincs olaj.

Akkor meg főleg kell kerítened egy másik, ugyanolyan szivattyút, mint a tiéd, és azzal kipróbálni.

Ha a csapágyak megkopnak attól még nem nulla az olajnyomás, csak kevesebb, mint a normális.

Link to comment
Megosztás:

Azért ez nem teljesen így van. Szerinted ha a főtengelynél vagy a csapágyaknál "kilazít" egy kis fííínom olajsarat, az nem kerülhet be a csapágyakhoz?

Én évek óta használok motoröblítőt ,lehetetlen bármi is bele kerüljön mert ezért van az olaj szűrő ...
Link to comment
Megosztás:

Update:

Elhoztam az olajszivattyút, szétszedtem, ez olyan egy primitív cucc, hogy el sem tudom képzelni hogyan tudna elromlani (törés, repedés kivételével de az nincs rajta). Két fogaskerék a belseje és ennyi... a búvárcsövet is megtakarítottam kívül belül és a szivattyút is. Kivettem a rugót is, még csak koszos sem volt, a fogaskerekek megkopva sincsenek.

Más lesz a hiba szerintem is most már, 99%, hogy nem a szivattyú miatt nincs nyomás.

boccs hogy így visszaugrok

A nyomásszabályzó rugót és a fémszűrőt kitakarították-tok?

Ha jól tudom az ott lent van az olajszűrő környékén valahol!

Link to comment
Megosztás:

Azért ez nem teljesen így van. Szerinted ha a főtengelynél vagy a csapágyaknál "kilazít" egy kis fííínom olajsarat, az nem kerülhet be a csapágyakhoz?

Én sem vagyok ennek a híve.

Már csak azért se, mert tisztítottam le én már hengerfejet (Skoda 120), brigécol + magasnyomású mosó kúrával, mindenzt 10-15-ször ismételve. Na azokat a lerakódott cuccokat nem lazította volna fel semmiféle a motormosó. Akkor meg mi értelme van az egésznek? A magasnyomású olajjáratokban nem rakódik le olyan dzsuva, amit annyira el kéne távolítani. A lerakódások inkább olyan helyeken képződnek, ahol van ideje megülni az olajnak hosszabb ideig, és ki tud csapódni belőle a dzsuva. Pl lent az olajteknőben, ahol áll az olaj, illetve a hengerfej tetején, a csavaroknál, ahova kifolyik a vezérműtengely csapágyakból az olaj.

Link to comment
Megosztás:

Újból csak szó szerint újat akartak rendelni ami az enyémbe nem megy bele, ahol ígérték,h ogy van a régi fajta x20xev pumpa oda még nem érkezett meg, amiket bontóban kaptam azok sem voltak megfelelőek sajnos :lol:

Az új ilyen sokban különbözne a régitől, hogy egyáltalán nem lehet felrakni?

Link to comment
Megosztás:

Még egy kérdés: a régivel egyáltalán nem volt nyomás? Az olajnyomás jelző csak felvillant néha vagy folyamatosan világított? Mert nálam az olajnyomás 0, a vezérműtengelynél egyáltalán nincs olaj.

Az igazat megvallva elég régen volt ez (kb 6 éve), de úgy emlékszem, hogy csak be-be villant, de azért fentre is eljuttatta az olajat, a régi pumpa megvan még, ha gondolod próbára elviheted!

Link to comment
Megosztás:

A 97 előtti X20XEV olajszivattyúnak a belseje sok kis fogas a búvárrésze kerek, a cső pedig vékony és más a hajlítása, ezzel szemben a 97 utániakban más a belseje is, néhány egészen nagy fog van benne, a búvárrésze ovális, a cső pedig kb 2x vastagabb és más is a hajlítása így nem lehet berakni sem a motor alján lévő "hullámtörőtől". Unix, bardi, startautóban az újat hozták le mind képen és raktárról is csak olyat tudtak mutatni hirtelen, majd bizonygatták, hogy annak be kell mennie mert a kódja az, igen de a két szivattyút egymás mellé rakva is látszik, hogy más a cső.. és jól megoldották mert a csövet sem lehet kicserélni...

Az esemény pedig: régen hibátlan volt a motor, járt is kb fél órán át gond nélkül alapjáraton, hangja sem volt, füstölni sem füstölt az olajnyomás is rendben volt, utcára kihalytva kb 1 kilométert mentem akkor bevillant néha a jelző majd leállítás után ismételt indításnál már hangos volt a motor és folyamatosan világít azóta az olajnyomás jelző, a szelepfedélnél benézve pedig egyáltalán nincs olaj. A motor jár csak értelemszerűen olaj nélkül a szelepek hangja elég hangos, azokat hallani zakatolni, ereje előtte nem csökkent, nem dadogott.

Link to comment
Megosztás:

Na ezt inkább hagyjuk. Szeptemberben át estem ezen, ami elég fájó dolog volt mind anyagilag mind pszichésen. Úgyhogy tudom miről beszélek. Én biztos NEM fogok beletenni ilyen kotyvalékot egy 15 éves 300000 ezret futott autóba. :lol: Azt nagyon bánom hogy nem fényképeztem le a motorom belsejét mert akkor képekkel is tudnám itt illusztrálni de nem szép látvány hidd el nekem és elég megdöbbentő.

Én sem vagyok ennek a híve.

Már csak azért se, mert tisztítottam le én már hengerfejet (Skoda 120), brigécol + magasnyomású mosó kúrával, mindenzt 10-15-ször ismételve. Na azokat a lerakódott cuccokat nem lazította volna fel semmiféle a motormosó. Akkor meg mi értelme van az egésznek? A magasnyomású olajjáratokban nem rakódik le olyan dzsuva, amit annyira el kéne távolítani. A lerakódások inkább olyan helyeken képződnek, ahol van ideje megülni az olajnak hosszabb ideig, és ki tud csapódni belőle a dzsuva. Pl lent az olajteknőben, ahol áll az olaj, illetve a hengerfej tetején, a csavaroknál, ahova kifolyik a vezérműtengely csapágyakból az olaj.

Link to comment
Megosztás:

Na ezt inkább hagyjuk. Szeptemberben át estem ezen, ami elég fájó dolog volt mind anyagilag mind pszichésen. Úgyhogy tudom miről beszélek. Én biztos NEM fogok beletenni ilyen kotyvalékot egy 15 éves 300000 ezret futott autóba. :lol: Azt nagyon bánom hogy nem fényképeztem le a motorom belsejét mert akkor képekkel is tudnám itt illusztrálni de nem szép látvány hidd el nekem és elég megdöbbentő.

Sajnos én is csak akkor értem oda az enyémhez, amikor szépen el volt pucolva minden. De a szerelőm felesége azóta is emleget, mert már az egész család a motorom cuccait puceválta, mert persze időre kellett az autó. :-D

Link to comment
Megosztás:

Első kép szétszedés után, második kép pedig akkor készült, mikor brigécioltól sokszor erősebb (autó fényezést megmarja ha hígítatlanul rá folyik és nem törlöd le azonnal) szerrel befújtam + csavarhúzóval megkapargattam + kétszer forró vízzel gőzborotvával lecsapattam. Na most mutasson nekem valaki olyan szert, ami ezt az olajhoz öntve leszedni. Na de ha leszedné is biztos olyan jó lenne a motornak? Ha meg nem szedi le akkor minek? :lol: Még egy dolog. Olajteknőt leszedve, a motor tűzfal felőli oldalán, majdnem főtengely magasságban olyan 1 cm-es olajsár ráépülve a blokk falára!! Meg sorolhatnám de még mindig fájjjjj!$$$

Ja és az a legszebb az egészben, ha el kezdesz valamit takarítani és makulátlanul nem szeded le onnan, akkor a rajta maradt maradék megszáradva fel repedezik mint a régi festék. És az szintén be kerülhet az olajkörbe.

DSC00286_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DSC00289_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Sajnos én is csak akkor értem oda az enyémhez, amikor szépen el volt pucolva minden. De a szerelőm felesége azóta is emleget, mert már az egész család a motorom cuccait puceválta, mert persze időre kellett az autó. :-D
Link to comment
Megosztás:

Megjött az új olajhűtős csövem!4380 pénz!Szerencsére a megfelelő darabot tudtam megrendeltetni a kettő közül!GM címke,Isuzu zacskó,made in Japan felirat! ;) Megyek gyors ki is cserélem hogy este már a jó öreg olajkályhával mehessek dolgozni! :lol:

Link to comment
Megosztás:

A 97 előtti X20XEV olajszivattyúnak a belseje sok kis fogas a búvárrésze kerek, a cső pedig vékony és más a hajlítása, ezzel szemben a 97 utániakban más a belseje is, néhány egészen nagy fog van benne, a búvárrésze ovális, a cső pedig kb 2x vastagabb és más is a hajlítása így nem lehet berakni sem a motor alján lévő "hullámtörőtől". Unix, bardi, startautóban az újat hozták le mind képen és raktárról is csak olyat tudtak mutatni hirtelen, majd bizonygatták, hogy annak be kell mennie mert a kódja az, igen de a két szivattyút egymás mellé rakva is látszik, hogy más a cső.. és jól megoldották mert a csövet sem lehet kicserélni...

A tiéd milyen évjárat, kiegyenlítő tengely van a motoron?

Link to comment
Megosztás:

1996.12 havi. Nem tudom milyen az a kiegyenlítő tengely ;) Hol kell keresni? :lol:

A kiegyenlítő tengely a blokk alján van, a főtengely hajtja fogaskerék áttétellel direktben, úgy tudom némelyik x20xev-ben van ilyen (legalábbis a neten már láttam ilyet)

egy külön kerettel van a blokkra rögzítve a teknőn belül (lehet, hogy ez is szerepet játszhat abban, hogy a katalógus szerinti pumpa nem jó)

Az enyém ugyan x18xe de mint már ezt többször tárgyaltuk a két blokk teljesen u.a., még a főtengely is elméletileg, ha nincs a fent említett kettős kiegyenlítő tengely beépítve. Én annak idején azt hiszem c20ne pumpát vettem a vaterán és simán jó minden része!

Holnap megnézem már a kibontott pumpa cikkszámát!

Link to comment
Megosztás:

A kiegyenlítő tengely a blokk alján van, a főtengely hajtja fogaskerék áttétellel direktben, úgy tudom némelyik x20xev-ben van ilyen (legalábbis a neten már láttam ilyet)

egy külön kerettel van a blokkra rögzítve a teknőn belül (lehet, hogy ez is szerepet játszhat abban, hogy a katalógus szerinti pumpa nem jó)

Az enyém ugyan x18xe de mint már ezt többször tárgyaltuk a két blokk teljesen u.a., még a főtengely is elméletileg, ha nincs a fent említett kettős kiegyenlítő tengely beépítve. Én annak idején azt hiszem c20ne pumpát vettem a vaterán és simán jó minden része!

Holnap megnézem már a kibontott pumpa cikkszámát!

+ Azt megnéznéd, hogy a búvárcső rögzítésénél a cső kerek vagy ovális?

Link to comment
Megosztás:

+ Azt megnéznéd, hogy a búvárcső rögzítésénél a cső kerek vagy ovális?

A búvárcső kerek, az biztos! Az ebay-en most néztem meg a kerek nyílású pumpa x18xe-hez 90 400 090 cikkszámon van fotó, x20xev-hez és x18xe-hez is hozza az ovális lyukút, annak a cikkszáma 9 129 092!

Link to comment
Megosztás:

A búvárcső kerek, az biztos! Az ebay-en most néztem meg a kerek nyílású pumpa x18xe-hez 90 400 090 cikkszámon van fotó, x20xev-hez és x18xe-hez is hozza az ovális lyukút, annak a cikkszáma 9 129 092!

Hirtelen felindulásból ebay.com/de, racing bazar majd vatera után találtam zsír újat, kerek csöveshez 15e forintért... A héten elhozom :lol:

Mint kiderült alig passzol 1-2 autóhoz az a fajta ami az enyémbe kell: astra, vectra, omega, 1,6-2.0 literig, 88tól 2003-ig ;)

P0341850.JPG

Jó volt a tipped :)

Link to comment
Megosztás:

Hát én most ezt biztos nem próbálom ki :) . Egyébként a japán autók tényleg jók ( tisztelet a kivételnek). A másik dolog meg az, hogy kint azért akkor is jobban szervizelik. Volt egyszer egy eladó Toyota Carina-e. Állt az autó kb 3 évet. Ezt szó szerint kell érteni a 3 év alatt talán tíz perc üzemidő volt benne. Nem kellett a kutyának sem. Egy idő múlva jó árasítottuk, és mindjárt volt is érdeklődő. Egy pali komolyan érdeklődött utána. Megnézte, és ki akarta próbálni. :lol:

Mondtuk neki, hogy jöjjön vissza kb húsz perc múlva. Addig átnéztük, tettünk bele benzint, jó akksit, és kb második vagy harmadik rövid indítózás után úgy járt a motor mint a doxa. Nyugodtan mondhatom, hogy halkabb volt mint egy hidrotőkés Vectra ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.