Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Optimumra lettek tervezve, de az optimum a 90-100-as tempót jelenti. Viszont ha sokat autópályázol, ahhoz a sebességhez már jobban kell pörgetni a motort, ami nem biztos, hogy olyan kedvező, sem fogyasztás, sem kényelem szempontjából. Ez igaz az Isuzu motorra, meg az 1,6-osokra is.

De ha a váltó még egy fokozatot kap, az első 5 fokozat pedig szinte megegyezik az eredeti váltóval, akkor mindez már nem igaz, és jóval kedvezőbb lesz a helyzet. Az váltók általában 90-100-as tempóra vannak beállítva, ott a legoptimálisabb a fordulatszám.

Éppen ezért egyre inkább megfigyelhető, hogy gyakoribb a 6 fokozatú váltó, és nemcsak a nagy limuzinokra vagy kombikra, hanem pl 1,4es Fiat stilo is 6 gangos, szemben az 1,6-ossal. De pl az 1,3-as CDTI Astra is 6 fokozatú.

Na igen, ebben az esetben talán érdemes lenne próbálkozni. Az elerőtlenedést az öt fokozat elnyújtására értettem. Ha hatos váltóról beszélünk, ahol az első öt fokozat megegyezik az eredeti 5 fokozattal, v rövidebb, és van egy 6. "cirkáló" fokozat, akkor természetesen más a helyzet. Azért azt válljuk be, h a hatos váltók nagyon ritkák, és borzasztó drágák. Pl. az F28 szinte beszerezhetetlen, és nagyon drága, ahhoz képest h milyen idős. Az M32 megintcsak elég ritka, jellemzően 6-7 éve jelent meg először, max külföldi bontókból lehet beszerezni, törött autókból... F40 detto. Magyarán nem éri meg a belefektetett költséget, ha egyáltalán számítana vmit is fogyasztásban. Ha takarékoskodni akartok, és van rá keret, akkor remek szekvenciális gázszetteket lehet már kapni, nem sokkal többért, mint amennyit beleölnétek egy esetünkben gyakorlatilag semmitérő váltóba. Szerintem.

Egyébként a modern dízeleknél (v kis benzineseknél) szükséges a hat fokozat, mivel keskeny az a fordulatszám-tartomány, ahol megfelelő a nyomaték, jól használható az autó. Kis túlzással, akkor éled, mint egy benzines, és hamar kifullad, mint egy dízel. Közötte viszont "letépi" a fejed...

Link to comment
Megosztás:

Az F28 is felhasználható, csak le kell róla kötni a hátsó difit.

És mit művelne vajon egy X20XEV ezzel az F28-cas váltóval? Használható lenne a hatodik sebesség optimálisan? Kell ehhez a hátsó difi leszedésén kívül valamit átalakítani?

Link to comment
Megosztás:

F28-on 6-ös végáttétele kb ugyanannyi, mint az F18WR-nél az 5-ös.

Szóval azon még át kellene variálni a fokozatokat is. Viszont az F40-en semmit nem kell....

És azzal a fordulatszám-sebesség hogyan alakulna kb? Lehet tudni, tehát, van-e értelme kicserélni?

Link to comment
Megosztás:

Na igen, ebben az esetben talán érdemes lenne próbálkozni. Az elerőtlenedést az öt fokozat elnyújtására értettem. Ha hatos váltóról beszélünk, ahol az első öt fokozat megegyezik az eredeti 5 fokozattal, v rövidebb, és van egy 6. "cirkáló" fokozat, akkor természetesen más a helyzet. Azért azt válljuk be, h a hatos váltók nagyon ritkák, és borzasztó drágák. Pl. az F28 szinte beszerezhetetlen, és nagyon drága, ahhoz képest h milyen idős. Az M32 megintcsak elég ritka, jellemzően 6-7 éve jelent meg először, max külföldi bontókból lehet beszerezni, törött autókból... F40 detto. Magyarán nem éri meg a belefektetett költséget, ha egyáltalán számítana vmit is fogyasztásban. Ha takarékoskodni akartok, és van rá keret, akkor remek szekvenciális gázszetteket lehet már kapni, nem sokkal többért, mint amennyit beleölnétek egy esetünkben gyakorlatilag semmitérő váltóba. Szerintem.

Igen, sajnos ez a helyzet. Egy ismerősömnek kellett nem olyanrég beszereznie F40-es váltót Astra Coupé-ba, mert szétment a benne lévő. Opel szervizben valami több mint másfél milliós árat mondtak neki, ennyi lett volna egy gyári új. Mondanom sem kell, hogy hanyatt dobta magát :lol: Aztán végül külföldről kb 300 e Ft-ért tudott szerezni egy bontottat fél évvel később. Addig állt a kocsi.

És állítólag az F40 már nem az a strapabíró, örök életű váltó, mint a régi rudazatos váltók. Jó, az sem mindegy, milyen motorral van párosítva, mert ezt az érintettet egy 150 LE-s 320 Nm-et tudó motorral hozta össze a balszerencse. A régi rudazatosok meg azért jóval gyengébb motorokkal voltak szerelve, kicsit túl is voltak méretezve.

Egyébként a modern dízeleknél (v kis benzineseknél) szükséges a hat fokozat, mivel keskeny az a fordulatszám-tartomány, ahol megfelelő a nyomaték, jól használható az autó. Kis túlzással, akkor éled, mint egy benzines, és hamar kifullad, mint egy dízel. Közötte viszont "letépi" a fejed...

Ez a régi dieselekre is ugyanúgy igaz, kivéve a kivastagított részt.

Csak valamiért sajnos le lett spórolva a 6 fokozatú váltó róluk.

Link to comment
Megosztás:

És azzal a fordulatszám-sebesség hogyan alakulna kb? Lehet tudni, tehát, van-e értelme kicserélni?

Széria F28-asat nem érdemes felrakni, mondom. Az adatai alapján én azt látom, hogy a 6-os fokozata 0,74, a végáttétele pedig 3,72.

Az F18-as 5-ös fokozata pedig szinte ugyanez, vagy hosszabb.

De ezt a váltót egy sportos autóhoz szerelték, Calibra és A Vectra C20LET turbós motorral, ami pörgős motor, tehát nem is csoda, hogy ez egy rövid váltó!

Link to comment
Megosztás:

F28-on 6-ös végáttétele kb ugyanannyi, mint az F18WR-nél az 5-ös.

Szóval azon még át kellene variálni a fokozatokat is. Viszont az F40-en semmit nem kell....

Ez így van. Az F28 csak nekem lenne hasznos, mivel az első öt fokozata, ill. végáttétele megegyezik az enyémmel, viszont van még egy fokozat, amivel kb ott lennék ahol ti a jelenlegi átételezésetekkel.

Ami nálatok használható lenne, az az F18+WR. Az első négy fokozata megegyezik az F18Wr-rel, csak az 5. fokozat van elnyújtva. Ha találtok olyat, aminek a végáttétele megegyezik a ti jelenleg használttal, akkor egy az egyben át tudjátok rakni, minden mókolás nélkül. A végeredmény, a gyorsítóképesség 1-4-ig megmarad, az ötödik viszont jobban leejti a fordszámot, tehát ugyanazt a sebességet alacsonyabb fordulatszámon tudja tartani. Az x20dth, x20dtl motorokat szerelték ezzel a váltóval.

Link to comment
Megosztás:

Ez így van. Az F28 csak nekem lenne hasznos, mivel az első öt fokozata, ill. végáttétele megegyezik az enyémmel, viszont van még egy fokozat, amivel kb ott lennék ahol ti a jelenlegi átételezésetekkel.

Ami nálatok használható lenne, az az F18+WR. Az első négy fokozata megegyezik az F18Wr-rel, csak az 5. fokozat van elnyújtva. Ha találtok olyat, aminek a végáttétele megegyezik a ti jelenleg használttal, akkor egy az egyben át tudjátok rakni, minden mókolás nélkül. A végeredmény, a gyorsítóképesség 1-4-ig megmarad, az ötödik viszont jobban leejti a fordszámot, tehát ugyanazt a sebességet alacsonyabb fordulatszámon tudja tartani. Az x20dth, x20dtl motorokat szerelték ezzel a váltóval.

Az opel infos szerint F18WR-ből is kétféle diffi áttételű van, egyik 3,74-es, a másik 3,57-es. Mindkettőt írja az X20DTL-hez és X20DTH-hoz is. Nekem ez utóbbi kellene ez 1-4 ig is felvinné a sebességet, plusz ott lenne még a nyújtott 5. fokozat :lol:

Azt viszont nemtudom, Seth kocsijában milyen van

3,57-es diffi áttételű F18CR, vagy 3,74-es áttételű F18WR.

Egyébként van egy excel táblázatom, amit a Corsa topicból szereztem, beírod gumit méretet, fokozatok és a diggi áttételét, és megadja a fordulatszámhoz tartozó sebességeket. Majd este közzé teszem :D

Link to comment
Megosztás:

Ez így van. Az F28 csak nekem lenne hasznos, mivel az első öt fokozata, ill. végáttétele megegyezik az enyémmel, viszont van még egy fokozat, amivel kb ott lennék ahol ti a jelenlegi átételezésetekkel.

Igen, neked tökéletes lenne. Nekem viszont csak akkor, ha átvariálnám a fokozatokat.

Trabant váltónál csináltam ilyet, ott kétféle váltó volt. A régieknél hosszabb volt a 4es fokozat, viszont rövidebb a diffi áttételezése.

Az újabbaknál meg pont fordítva volt: rövidebb 4es, és hosszabb diffi. Namost ha ezt a kettőt összepárosítottad, hosszú fokozat+hosszú diffi, akkor 5-6 %-al lehetett csökkenteni a fordulatszámot 4-esben :lol:.

Viszont annál a váltónál a nyeles tengelyre rá voltak munkálva a fogaskerekek, kivéve a 4es ami szabadon futós volt. Tehát csak a 4esét lehetett cserélni, a többit nem!.

Link to comment
Megosztás:

Nálam van a vectra... ami nem jelenti azt, hogy jó is...

Az akku teljesen le van merülve, én is sokáig próbáltam indítózni vele, nem is mentem csak pár kilométert az utóbbi 2 hónapban most meg ezzel kell szívni. A szivattyú benne van, látszólag most jó bár hosszas állás után a hűtővízből olyat hallottam mintha forrna vagyis bugyogott... na mondom tuti hengerfejes... na igen ám de a hűtővíz az hűtővíz tisztán, sem olaj sem kipuff gáz szag nincs egy minimális sem és az olaj is csak olaj.... meg volt bontva bár a vízkör nem hiszem, 92 fok körül volt amikor ezt lehetett hallani és zúgott a venti is már, egy pillanatra ismét felvillant az olaj visszajelző is de a motor hangja csak kicsivel volt zajosabb a kelleténél, lehet még egy olajcsere sem ártana neki... szóval már kicsit unom de ez van....

Jelenleg az akku töltődik, a bolt szerint ahol vettem érdemes akár 2 napig is tölteni....

Link to comment
Megosztás:

Nálam van a vectra... ami nem jelenti azt, hogy jó is...

Az akku teljesen le van merülve, én is sokáig próbáltam indítózni vele, nem is mentem csak pár kilométert az utóbbi 2 hónapban most meg ezzel kell szívni. A szivattyú benne van, látszólag most jó bár hosszas állás után a hűtővízből olyat hallottam mintha forrna vagyis bugyogott... na mondom tuti hengerfejes... na igen ám de a hűtővíz az hűtővíz tisztán, sem olaj sem kipuff gáz szag nincs egy minimális sem és az olaj is csak olaj.... meg volt bontva bár a vízkör nem hiszem, 92 fok körül volt amikor ezt lehetett hallani és zúgott a venti is már, egy pillanatra ismét felvillant az olaj visszajelző is de a motor hangja csak kicsivel volt zajosabb a kelleténél, lehet még egy olajcsere sem ártana neki... szóval már kicsit unom de ez van....

Jelenleg az akku töltődik, a bolt szerint ahol vettem érdemes akár 2 napig is tölteni....

Nyomás alatt van a vízrendszer? Nem szökhet sehol sem a nyomás? Esetleg a kiegyenlítő-tartály környékén?

Link to comment
Megosztás:

Nálam van a vectra... ami nem jelenti azt, hogy jó is...

Az akku teljesen le van merülve, én is sokáig próbáltam indítózni vele, nem is mentem csak pár kilométert az utóbbi 2 hónapban most meg ezzel kell szívni. A szivattyú benne van, látszólag most jó bár hosszas állás után a hűtővízből olyat hallottam mintha forrna vagyis bugyogott... na mondom tuti hengerfejes... na igen ám de a hűtővíz az hűtővíz tisztán, sem olaj sem kipuff gáz szag nincs egy minimális sem és az olaj is csak olaj.... meg volt bontva bár a vízkör nem hiszem, 92 fok körül volt amikor ezt lehetett hallani és zúgott a venti is már, egy pillanatra ismét felvillant az olaj visszajelző is de a motor hangja csak kicsivel volt zajosabb a kelleténél, lehet még egy olajcsere sem ártana neki... szóval már kicsit unom de ez van....

Jelenleg az akku töltődik, a bolt szerint ahol vettem érdemes akár 2 napig is tölteni....

Nem lehet hogy a radiátorból jött a hang? Nincs eldugulva?

Nagyon rád jár a rúd az utóbbi időben... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én a termosztát környékéről hallottam, éppen a radiátor is lehetett igazság szerint.

Levegős marad volna? Úgy tudom, hogy nem kell légteleníteni a rendszert, mert azt megcsinálja magának.

Próbál meg kimosni, ha van rá lehetőséged. Ha rászánod magad, légyszi írd már meg, hogy a 2db vízcsövet mimódon szedted le a radiátorról... Köszi :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vectra b 2.2 dti motorról szeretnék valakitől egy véleményt kérni!!! f astrámba szeretném ezt a fajta motort belerakni de nem tudok erről semmit( megbízhatóság,fogyasztás,alkatrész,fenntartás,gyári hibák,.....stb), és egyáltalán érdemes-e lecserélnem egy isuzu TD - motort erre a 2.2 dti-re.

köszönöm üdv : Slapi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vectra b 2.2 dti motorról szeretnék valakitől egy véleményt kérni!!! f astrámba szeretném ezt a fajta motort belerakni de nem tudok erről semmit( megbízhatóság,fogyasztás,alkatrész,fenntartás,gyári hibák,.....stb), és egyáltalán érdemes-e lecserélnem egy isuzu TD - motort erre a 2.2 dti-re.

köszönöm üdv : Slapi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vectra b 2.2 dti motorról szeretnék valakitől egy véleményt kérni!!! f astrámba szeretném ezt a fajta motort belerakni de nem tudok erről semmit( megbízhatóság,fogyasztás,alkatrész,fenntartás,gyári hibák,.....stb), és egyáltalán érdemes-e lecserélnem egy isuzu TD - motort erre a 2.2 dti-re.

köszönöm üdv : Slapi

Mi bajód az öreg isuzu-val ?

Link to comment
Megosztás:

Lehet csak levegős. Én addig nem piszkálnám amíg meg nem járatnám kicsit. Viszont a felvillanó olaj lámpa az elég gáz.

Nálam van a vectra... ami nem jelenti azt, hogy jó is...

Az akku teljesen le van merülve, én is sokáig próbáltam indítózni vele, nem is mentem csak pár kilométert az utóbbi 2 hónapban most meg ezzel kell szívni. A szivattyú benne van, látszólag most jó bár hosszas állás után a hűtővízből olyat hallottam mintha forrna vagyis bugyogott... na mondom tuti hengerfejes... na igen ám de a hűtővíz az hűtővíz tisztán, sem olaj sem kipuff gáz szag nincs egy minimális sem és az olaj is csak olaj.... meg volt bontva bár a vízkör nem hiszem, 92 fok körül volt amikor ezt lehetett hallani és zúgott a venti is már, egy pillanatra ismét felvillant az olaj visszajelző is de a motor hangja csak kicsivel volt zajosabb a kelleténél, lehet még egy olajcsere sem ártana neki... szóval már kicsit unom de ez van....

Jelenleg az akku töltődik, a bolt szerint ahol vettem érdemes akár 2 napig is tölteni....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.