Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Omegázom ugyan, de talán érdekes lehet, hogy nekem akkor produkált ilyeneket amikor gyengélkedett a főtengely jeladóm. Hibajele nem volt , csupán a jelenség. Jeladócsere után megszűnt a probléma. Érdemes lecsekkolni a vezérmű jeladót is, az miatt is leszabályozhat a motorvezérlő.

kösz a tippet, meg nézem ezeket a dolgokat is csak az a baj , nem tudom holvannak a motoron ezek a kütyük. Nézegetem de nem látom nem vagyok szakértő, csak próbálkozom!!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem akkor csinált hasonló tüneteket, mikor a tankfedél és AC pumpa közti gumicső szétnyílt és nem volt megfelelő üzemanyagnyomás. Ha nem akarod szétbontani a tankfedelet a legegyszerűbb ha megpróbálsz üzemanyagnyomást mérni!

szia! Meg halgattam az AC pumpát, gyujtás ráadásnál hallani hogy üzemel. De még meg mérem az üzemanyagnyomást is! köszi a tippeket!!

Link to comment
Megosztás:

Az egy dolog, hogy működik, de ha kopott, illetve esetleg az említett gumicső van kirepedve, azt te a hangjából nem mondod meg, csak a nyomásmérésből tudod megállapítani, hogy rendben van-e.

Helo igen meg mértem a nyomást, ami 1/5 bar volt. Aztán KB 2 perc mulva ment lefele a nyomás és a benzin is el tünt szép lassan az injektorból. Ezért ment néha csak 2-3 hender mert nem tudott mit el égetni! Tehát most már tudom hogy itt a probléma. Nagyon szépen köszönöm a jó tanácsot!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

van egy 1.6 16 2002es évjáratú vectrám

előjött ma egy olyan hiba hogy nyomom a gázt akár 2-es akár 4-es nagyon lassan pörög fel gyenge hangos és olyan 2000-2500-as ford. ig rángat

próbáltam hogy kikormolom viszont 4000-nél negált és nem ment feljebb a fordulat

segítsetek légyszíves előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

van egy 1.6 16 2002es évjáratú vectrám

előjött ma egy olyan hiba hogy nyomom a gázt akár 2-es akár 4-es nagyon lassan pörög fel gyenge hangos és olyan 2000-2500-as ford. ig rángat

próbáltam hogy kikormolom viszont 4000-nél negált és nem ment feljebb a fordulat

segítsetek légyszíves előre is köszi

A 4 ezer körüli max fordulat a vészüzemmód jele.

Ennek kiderítésére mindenképp hibaolvasóra kellene dugni, még akkor is ha nincs hibajelzés ( lehet kivan égve az izzó)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ezt rengeteg hiba okozhatja. Nekem pl legutóbb a gyújtáskábelek elöregedése okozta. (Nem ment az egyik henger,valamikor 2 se.) Szerintem nálad is ez lesz valamelyik henger nem megy. De ez csak egy tipp.

Azt hitem ez egy tipikus hiba

na mind1 akkor szerdán szerelő azért köszönet mindent

Link to comment
Megosztás:

sziasztok nekem van egy x20 dth motorkódu vectrám és nem akar menni nem pörög ki 4000 meg állítja és 110 nél több et nem megy diagnosztikát csináltunk és azt monta a szerelő adagolós de van egy egri bontós haverom csak opelokat bont és azt mondja kine ceréljem mert nem az a baj de akkor milehet segítsetek előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok nekem van egy x20 dth motorkódu vectrám és nem akar menni nem pörög ki 4000 meg állítja és 110 nél több et nem megy diagnosztikát csináltunk és azt monta a szerelő adagolós de van egy egri bontós haverom csak opelokat bont és azt mondja kine ceréljem mert nem az a baj de akkor milehet segítsetek előre is köszi

Szia!

Én is így jártam a géppel. Igaz tudni kellene a hibakódot, hogy mitől jött elő. Lehet egr szelep is

ha be van kormolva. Ha adagoló akkor érdemes volna egy flakon Protec lötyit önteni a tankba

kevés gázolajhoz és 110-el húzatni. Nekem ez 2 évre megoldotta az adagoló javítást, de végül

csak le kellett szedni és felújíttatni! De addig gyűjtöttem a pénzt rá!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Helló!

Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy 99-es évjáratú vectra-t. 2.0 DTI. A vákumcsövek nem voltak rajta. A kérdésem az lenne, hogy melyiket hova kellene kötni? Vagy létezik valami leírás, kép, ábra ami alapján össze tudnám rakni? A szerelőm nem boldogult vele...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 2000-es X20XEV vectrám van és van pár problémája :) Az egyik, hogy ha üresben van a kocsi, akkor elég rendesen rángat... Mintha egy hintalovon ülnék :) A másik, hogy általában elég magas az alapjáratom, sokszor felmegy 1500-2000-re is de van, hogy leesik 500-ra majd beáll 1000-re...

(Kész élmény vele egyhelyben állni :) ) A harmadik, az most jött elő, baromi sokat kezdett el fogyaztani, most voltam vele németországban 2000km-t lementem 7l-es átlag fogyasztással, most meg alapjáraton 2-2,5l-t ir a komputer, de az átlagfogyasztás is 15-17l... Az első két probléma régebbi és amikor azok megvoltak akkor még nem csinálta ezt... Van ezekre tippje valakinek?

Előre is köszi a segítséget :)

Link to comment
Megosztás:

Az első problémára én először alapjárati motort tisztítanék.

A túl magas fogyasztás (egyebek mellett) lehet a lambda szonda, vagy a motorhőfok érzékelő (ami a jelet az ECU-nak adja) hibája. Előbbi túl szegény keveréket jelez az ECUnak, emiatt dúsítja a keveréket, a másik pedig hideg motort jelez, emiatt szintén az ECU dúsít.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ.

Az alapjáratit majd kitisztitom, hátha segít és nem kell cserélni, eddig bevált, bár most nem nyultam hozzá már egy ideje.

Az a lambda szonda nem hangzik jól :) A motorhőfok jeladót mennyiért vesztegetik, azt nem találtam meg :)

Link to comment
Megosztás:

Na megnéztem az alapjárati motort... Hát nem volt nehéz rájönni a hibára... Konkrétan az egyik tartó csavar megadta magát és szét volt nyílva... pff.

Visszacsavartam most egy fokkal jobb, csak van ott egy kis lapka (talán szűrő?), na az világgá ment, szóval most a nélkül megyek... Annak nem tudja valaki a nevét? Lehet olyat külön is szerezni valahol vagy csak az alapjárati motorral?

Kiváncsiságból kivillogtattam, van-e valami hibakód. 0230 üzemanyag pumpa (csak küldföldi oldalon találtam listát, elvileg ezt jeleni)

Akkor ettől fogyaszt jobban, vagy lehet mellette más is?

Link to comment
Megosztás:

Üdv.Ha tudna valaki infóval szolgálni,megköszönném!

A következő a gondom B vectra 1999 1.8 X18XE1 olyat produkált a minap,hogy menet közben egyszerűen leállt,a következő 1 órában gyújtásra kapcsolva a benzin szivattyú sem működött,nem is indult,hiba jelző sem gyulladt ki.Pár óra elteltével beindult de csak 2-3 henger,így jöttem vele 15-20 km-t,utána ismét leállt (pár óra elteltével indolt újra) a hiba jelző a 1515 villogta ki semmi mást. Járt valaki így???

Link to comment
Megosztás:

Az alapjáratinál csak egy tömítés van, de azt nem tudom hogy hagyhattad el, mikor a két csavarra rá kell húzni.

Na megnéztem az alapjárati motort... Hát nem volt nehéz rájönni a hibára... Konkrétan az egyik tartó csavar megadta magát és szét volt nyílva... pff.

Visszacsavartam most egy fokkal jobb, csak van ott egy kis lapka (talán szűrő?), na az világgá ment, szóval most a nélkül megyek... Annak nem tudja valaki a nevét? Lehet olyat külön is szerezni valahol vagy csak az alapjárati motorral?

Kiváncsiságból kivillogtattam, van-e valami hibakód. 0230 üzemanyag pumpa (csak küldföldi oldalon találtam listát, elvileg ezt jeleni)

Akkor ettől fogyaszt jobban, vagy lehet mellette más is?

Link to comment
Megosztás:

Az alapjáratinál csak egy tömítés van, de azt nem tudom hogy hagyhattad el, mikor a két csavarra rá kell húzni.

Igen közben rájöttem, hogy tömítés, szereztem is egyet. Konkrétan úgy hagytam, el hogy letört... Az egyik csavarom is eltünt és a másikon egy kis csonkja maradt ott a tömítésnek... :(

Link to comment
Megosztás:

Nem ismerem a 2.0 dieselt, de már olvastam olyat róla hogy nagyon sok hiba esetében letiltja a turbót. Ha ez így van akkor elég sokminden állhat a háttérben. Olvastasd ki valahol a hibakódot.

Motorhiba üzenetet küldd az autó és elmegy a turbó!!!!2000 DTI!!!Kérlek ha van ötletetek akkor légyszi segítsetek nekem!!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.