Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Előzményként elmondom, hogy mihez szükséges a kérdésem. Az autóm (2005. Opel Vectra 1,9 150Le) kormányművét fel kellett újítatnom, a szervó sziattyút ki kellett cseréljem, mert az is tönkre ment. Itt jön a képbe a hiba. Mivel sokmindent vezérel a szervó szivattyú elektronikája, szüksége van a szerelőmnek a "Biztonsági kódra". Az autóm minden papírja megvan, de ez sehol nincs.

HONNAN TUDOM UTÓLAGOSAN PÓTOLNI???

Várom a lehetséges válaszokat :icon1:

Előre is köszi!

márkaszerviz vagy keresd őt : http://www.opelforum.hu/blog/15/entry-201-from-weszi-autoszerviz-kft/

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Nem megy a szakaszos törlés. Slaggal

nyomatok rá vizet akkor elmindul.

Tudtommal az esőszenzoros változatban nincs szakaszos mód (felfelé: ki-esőérzékelő-be lassú-be gyors, lefelé: egy törlés). De a Vectrán legalább az érzékenységet lehet állítani.

Más:

Kérem szépen, hogy akinek van gyári navigáció (CD70, DVD90)+twin audio+aux bemenet jelezze felém. Szeretném ugyanis megtudni, hogy e három tétel együtt működik-e? Vegyes információkat találtam: egyes leírások szerint a twin audio törli az aux funkciót, míg a magyar nyelvű kezelési szerint a twin audión ki lehet választani az aux jelét is. Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Habár ezer éve nem jártam a fórum körnéykén, akkor is inkább más szekcióban voltam aktív, de mivel 2 hete megvettem a Signumomat már ide tartozom. :)

10 éves a drágaságom, és ennek okán, vagy a nem gondos előző tulaj(ok) miatt sajnos messziről sem tökéletes. Nyilván a problémák megoldásának javát inkább ráhagyom a szerelőmre, de van egy-két dolog, amit megpróbálok saját kezűleg mejavítani, addig is ismerkedünk.

Az egyik ilyen probléma aminek nekiestem a tempomat. Elég hektikusan működik, vagyis inkább nem... Nagyon ritkán tudom beakasztani, és akkor is hosszabb-rövidebb idő után kikapcsol. Azt hallottam, hogy a bajuszkapcsoló és a CIM közötti kontakthiba okozhatja ezt. Na ott én mindent elkövettem, hogy ezt megszűntessem, érintkező tisztítással, a lábak beállításával, de nem mondanám, hogy jobb lett. Ami viszont eszembe jutott, és ez a poszt lényege, hogy az op-com egy a CIM-mel kapcsolatos kommunikációs hibára is dob kódot. Okozhatja ez a tempomat kiszámíthatatlanságát, használhatatlanságát?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Habár ezer éve nem jártam a fórum körnéykén, akkor is inkább más szekcióban voltam aktív, de mivel 2 hete megvettem a Signumomat már ide tartozom. :)

10 éves a drágaságom, és ennek okán, vagy a nem gondos előző tulaj(ok) miatt sajnos messziről sem tökéletes. Nyilván a problémák megoldásának javát inkább ráhagyom a szerelőmre, de van egy-két dolog, amit megpróbálok saját kezűleg mejavítani, addig is ismerkedünk.

Az egyik ilyen probléma aminek nekiestem a tempomat. Elég hektikusan működik, vagyis inkább nem... Nagyon ritkán tudom beakasztani, és akkor is hosszabb-rövidebb idő után kikapcsol. Azt hallottam, hogy a bajuszkapcsoló és a CIM közötti kontakthiba okozhatja ezt. Na ott én mindent elkövettem, hogy ezt megszűntessem, érintkező tisztítással, a lábak beállításával, de nem mondanám, hogy jobb lett. Ami viszont eszembe jutott, és ez a poszt lényege, hogy az op-com egy a CIM-mel kapcsolatos kommunikációs hibára is dob kódot. Okozhatja ez a tempomat kiszámíthatatlanságát, használhatatlanságát?

Üdv a klubban. :)

Nekem is ilyen a tempomatom. Vettem már új kart is, az se segített. Van, hogy teljesen jól működik, máskor pedig használhatatlan. Lábak tisztításán, hajlítgatásán én is túl vagyok. Szokták még a kuplungnál lévő kapcsolót is felelőssé tenni, de nem hiszem, hogy az a gond, akkor is kikapcsol, ha feszítem a pedált felfelé, plusz indexelésre elég sűrűn kikapcsol. Szerintem magában a CIM modulban a csatlakozót forrasztották ólommentes technológiával, és azt kéne átforrasztani, de bonyolult kivenni, ezért egyenlőre hagytam.

Link to comment
Megosztás:

Üdv a klubban. :)

Nekem is ilyen a tempomatom. Vettem már új kart is, az se segített. Van, hogy teljesen jól működik, máskor pedig használhatatlan. Lábak tisztításán, hajlítgatásán én is túl vagyok. Szokták még a kuplungnál lévő kapcsolót is felelőssé tenni, de nem hiszem, hogy az a gond, akkor is kikapcsol, ha feszítem a pedált felfelé, plusz indexelésre elég sűrűn kikapcsol. Szerintem magában a CIM modulban a csatlakozót forrasztották ólommentes technológiával, és azt kéne átforrasztani, de bonyolult kivenni, ezért egyenlőre hagytam.

Kíváncsiságból bementem a helyi Opelhez, és rákérdeztem a CIM modul árára... 340€ programozással együtt... A használttal meg az a gond, hogy lehet ugyan úgy hibás, és azt is programozni kell. Úgyhogy hétvégén kiszedem, és átnézem, hátha javítható a hibája.

Link to comment
Megosztás:

Kíváncsiságból bementem a helyi Opelhez, és rákérdeztem a CIM modul árára... 340€ programozással együtt... A használttal meg az a gond, hogy lehet ugyan úgy hibás, és azt is programozni kell. Úgyhogy hétvégén kiszedem, és átnézem, hátha javítható a hibája.

Esetleg ha kiszeded, csinálhatnál pár képet, meg egy leírást róla, hátha én is nekiállnék egyszer, és segítség lenne. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt és nemrég vásároltam egy Vectrát. 2008-as évjárat, 1.8 Benzin. A kérdésem csak az, hogy hogy tudom a klíma használata nélkül a kinti levegőt befújatni? Nincs a műszerfalon oylan gomb, mint bármlyik másik autónál, hogy AC vagy akármi. ha a középső gombot tekergetem, akkor rögtön hallom, hogy bekapcsol a klima kompresszor és fújja a hideget. De én csak a kinti levegőt szeretném befújatni. A Board Computeren is kerestem, hogy hátha van olyan olyan menü ,ami ezzel kapcsolatos de nem találtam. Csak ilyen Timer menü van benne.. Semmi értelme. Tud valaki segíteni? Még annyi, hogy 2 zónás digit klima van benne és a középső gomb amivel a ventilátor fordulatot allítjuk, mellett van 4 gomb. Láttam olyan Vectrát ahol ebből a 4 gombból az egyik az AC gomb volt. Nekem 1.Belső keringetés, 2. Auto, 3, Szélvédő fűtés, 4. az első szélvédőre full fordulattal levegő fújás. Szóval valaki?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt és nemrég vásároltam egy Vectrát. 2008-as évjárat, 1.8 Benzin. A kérdésem csak az, hogy hogy tudom a klíma használata nélkül a kinti levegőt befújatni? Nincs a műszerfalon oylan gomb, mint bármlyik másik autónál, hogy AC vagy akármi. ha a középső gombot tekergetem, akkor rögtön hallom, hogy bekapcsol a klima kompresszor és fújja a hideget. De én csak a kinti levegőt szeretném befújatni. A Board Computeren is kerestem, hogy hátha van olyan olyan menü ,ami ezzel kapcsolatos de nem találtam. Csak ilyen Timer menü van benne.. Semmi értelme. Tud valaki segíteni? Még annyi, hogy 2 zónás digit klima van benne és a középső gomb amivel a ventilátor fordulatot allítjuk, mellett van 4 gomb. Láttam olyan Vectrát ahol ebből a 4 gombból az egyik az AC gomb volt. Nekem 1.Belső keringetés, 2. Auto, 3, Szélvédő fűtés, 4. az első szélvédőre full fordulattal levegő fújás. Szóval valaki?

Nyomd meg a venti-fokozat tekerőt :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Még egy kérdés... a hátsó ködlámpából miért csak a bal hátsó világít? Az izzó jó a jobb hátsó lámpában is. Pl a Merci Vito-nál is a bal hátsó ködlámpa világít csak, pedig van neki jobb oldalon is ködlámpája? Azt mondta nekem valaki, hogy ez direkt van így. De én azt szeretném, hogy mind a két hátsó ködlámpa világítson, ha már egyszer van. Nem?

Link to comment
Megosztás:

90 fok egy benzines autónál üzemi hőfok.

Azért csak a bal oldali ködlámpa világít hátul, mert nagyon erősen világít, és ha mindkét oldalon világítana, kevésbé tűnne fel a hátul jövőnek, ha fékezel, mert elveszne a féklámpa fénye, ezért ez nagyon jól van így, szabály szerint is így kell működnie.

Azért a bal, és nem a jobb oldalon világít, hogy motorossal ne tévesszenek össze ködbe. Ennek az a szerepe, hogy szúrt erős fényt adjon egy pontból, hogy észrevegyenek ködben is. Tökéletesen működik így, nem kell bántani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ. Ha ez a ködlámpa dolog így van.. akkor miért csináltak a jobb oldalra is neki foglalatot stb..? Más autón is van dupla ködlámpa hátul és mind a két oldal világít.. Erősebb a fénye mint a féklámpáé.. de ott van a kiegészítő féklámpa a csík a csomagtartón. Szóval ha fékezek.. akkor azt csak észreveszik nem?

Link to comment
Megosztás:

Nem mindegyiken van középen hátul csík, plusz az csak kiegészítő lámpa, szabály szerint két oldalon kell mindenképpen lennie, és a ködlámpa csak egyik oldalon világíthat. Nem tudom, régen milyen szabály volt, lehet nem volt rá, és azért futkoznak még olyan autók is, aminél mindkét oldalon világít. Nehéz ezeknek a féklámpáit kiszúrni, tapasztalatból mondom.

Azért van kiépítve jobb oldalra is, mert olcsóbb volt így legyártani, mint két féle lámpát tervezni, külön Ausztráliába, Angliába, és a többi helyre. Programozni lehet szerintem, hogy melyik ködlámpa világítson, attól függően, jobb, vagy bal irányú a közlekedés.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kérem szépen, hogy akinek van gyári navigáció (CD70, DVD90)+twin audio+aux bemenet jelezze felém. Szeretném ugyanis megtudni, hogy e három tétel együtt működik-e? Vegyes információkat találtam: egyes leírások szerint a twin audio törli az aux funkciót, míg a magyar nyelvű kezelési szerint a twin audión ki lehet választani az aux jelét is. Köszönöm.

Beszereltem, működik, minden forrás elérhető/vezérelhető a hátsó sorból.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.