Jump to content

koco

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    595
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    10

koco last won the day on Április 18

koco had the most liked content!

Hírnév

101 Segítőkész

1 követő

koco névjegye

  • Felhasználói rang
    koco
  • Születésnap 1973-11-15

Elérhetőség

  • MSN
    koczanl@net-tv.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Magyarország - Hungary, Budapest, XXI. ker.
  • Érdeklődés
    Modellezés, gokartozás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Zafira B 1.9 CDTI
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

4.464 profile views
  1. koco

    Corsa C - Általános -

    Szia! Ha egyre gondolunk, akkor a G Astra csövét tudod használni, az kapható külön is. Nekem már kétszer kellett cserélni, de nem elmállott, hanem kirepedezett (mintha elöregedett volna). Nálunk olyan 3000 km megy bele évente, sajnos rövid utakkal (nagyszülők használják). Ezért némelykor 2-3 hónapig sem fogy ki az üzemanyag. Talán emiatt is lehet.
  2. Szia! Normál regenerálás során nincs visszajelzés. Észlelni a megváltozott motorhangból és a jelentősen megnövekedett fogyasztásból lehet. A regenerálást elvégzi 2000 f/min környékén is, csak emiatt felesleges bőgetni. Ha többszöri próbálkozás után sem volt lehetősége a motorvezérlőnek regenerálni, akkor az izzítás visszajelzőt kezdi el villogtatni. Ilyenkor a teendő: a motor leállítása nélkül haladni addig amíg a villogás meg nem szűnik. A normál regenerálás egyébként kb.: 5-15 perc alatt lefut, miközben a DPF-ből kilépő kipufogógáz hőmérséklete 600-640 °C, ezért regenerálás után közvetlenül nem javaslom leállítani a motort és kerülni kell az éghető helyen való parkolást (pl.: száraz avaron). A folyamat nyomon követhető a pepas féle modul használatával (plusz még néhány hasznos és kényelmi opcióval kiegészítve). http://www.pepas.cz/projekty/opel-mkj-cz/ Üdv: Laci
  3. koco

    ZAFIRA B

    Szia! AUX miatt keresd Somi-t itt a fórumon. Profi módon megoldja.
  4. koco

    Általános műszaki problémák! - Astra H

    Szia! A komfort modult nálam lehet frissíteni/nullázni. Ha el tudsz jönni, akkor ránézek szívesen (Csepel, Kertváros). Üdv: Laci
  5. koco

    Zene

    Szia! Az előlapot lehet cserélni. a meglévő mattfekete, sima, hatgombos CD30 előlapja átrakható a bármilyen hatgombos CD30MP3-ra. Működni is fog. Másik: a telefonkihangosító használatához a mono hangot és a némító szálat kell bekötni. Ebből a mono hang gondolom megoldva, a némító szál pedig egy tast kapcsolása a quadlock 11-es lábára. A 12-es lábon van az állandó test, onnan egy szálat egy kapcsolón keresztül bekötsz a 11-es lábra és már működik is. A kijelzőn az "External in" felirat lesz, a rádió hangerő gombjával szabályozhatod a bejövő jel hangerejét. Üdv: Laci
  6. koco

    Elektronikák, elektromos kérdések

    A kenőanyag majdnem mindegy, csak hidegben se dermedjen meg, nálam pl.: a szilikon télen-nyáron jól működik. A szilikon cső nem segít, az egyes vezetékek szabad mozgásán van a hangsúly.
  7. Szia! Keresd itt Davee kollégát. Nagyon pöpec javító darab szerezhető be nála.
  8. koco

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Sziasztok! Hátsó ajtó kábel szakadás: az átvezető gumi belsejét és a vezetékeket szilikon spray-vel évente egyszer be kell fújni (ha még hibátlan, vagy ha ki lettek cserélve a sérült kábelek). A szakadás oka, hogy egymáson megtapadnak a kábelek, a külső íven megfeszülnek, majd egy idő után elszakadnak. Én évente kenem és eddig (10 év) nincs szakadás.
  9. Még egy tapasztalat: a kiszerelt önindító forgórésze tengelyirányba lógott, míg az új minden irányba pontosan illeszkedett, de kézzel kicsit megforgatni így is könnyebb volt. Ebből arra is lehet gondolni, hogy a csapágyazása is elfáradt. Tehát lehet, hogy a kommutátor, szénkefék, csapágyak kopása együttesen okozzák az alacsony fordulatszámot.
  10. Sziasztok! Z19DT, ugyanez az indítási gondom volt. Az önindító csere oldotta meg. A jelenség oka: hideg motornál a motorvezérlő már alacsonyabb (kb.: 250 f/p) fordulatszámon elkezdi az üzemanyag adagolást, míg üzemmeleg körüli állapotnál ez magasabb fordulatszámon (kb.: 400 f/p) történik. A rossz önindító a meleg motort egy pillanatra fel tudja pörgetni erre a fordulatra (erre kezdődik a befecskendezés), de tartani nem tudja (mondjuk 1 sec ideig), ezért a fordulat leesik, befecskendezés leáll (az a befecskendezés nem elég az alapjárati fordulatszám eléréséhez). Amíg a kopott önindítóval voltam kénytelen használni (pár nap), addig az üzemmeleg motort a kulcs indítási pozícióban sokáig tartásával indítottam. Eredmény: egy pillanatra elkapja, leáll, bendix elenged, bendix behúz, teker-teker-teker, beindul. Hát nem volt egészséges, az biztos. Az új önindító már hangra is teljesen más, szinte az ember szeme előtt van, ahogy tisztességesen forog a főtengely. Azóta teszteltem az indítást -8 és +17 fok közötti hőmérsékleteken, hideg és meleg motornál, de minden esetben ugyanúgy, ugyanannyi ideig kellett indítózni (érzésre), és rendben működik. A fenti fordulatszám értékek csak hozzávetőlegesek, nem pontos mérés eredményei. Üdv: Laci
  11. koco

    Egyéb csevegés

    Elöljáróban: nem találkoztam még ezzel a jelenséggel. De! Egy külső egység kapcsán tapasztaltam, hogy a 8.x.x (ahol x valamilyen szám) verziójú kijelzők kevésbé toleránsak vagy ha úgy tetszik kompatibilisek más eszközökkel. Szerintem, ha van rá módod, akkor egy GDxx, GExx, szoftver verziót próbálj ki. (Verzió kiolvasása: MAIN utána SETTINGS nyomva tartani a hangjelzésig majd BC kétszer és a Heater lapon a második sorban van az infó). A CD70 alapból GID-del volt elérhető, CID csak opcióban, tehát szerintem azért illene a tervezőknek a fejlesztések során ezt figyelembe venni. A CD70-hez 2014-es a legfrissebb térkép, ami hellyel-közzel azért még használható.
  12. Szia! Ha nem hővédő bevonatú az első szélvédő, akkor a kijelző feletti rácsos műanyag alá lehet betenni a gps antennát. A műanyag csak kapcsokkal van rögzítve, de azok nagyon erősen fogják. Javaslom oldalról és nem szemből felfeszíteni, így a szellőző körüli rész sérülése elkerülhető. Ha már le van szedve, akkor célszerű a műanyag érintkezési pontjait szövetes szalaggal befedni, így a zörgések jó része megszüntethető.
  13. koco

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Szia! A pittyegés mellett a kijelzőre is kiír valamit. Vagy azt hogy "Radio Safe", vagy "Program radio". Az első azt jelenti, hogy a rablásvédelem aktív, a második pedig, hogy nincs az autóhoz tanítva megfelelően a rádió. Az autóhoz tartozó CarPass kártyán rajta van az autó biztonsági kódja, azzal és egy Tech2-vel vagy opcom-mal el lehet végezni a beállításokat. Üdv: Laci
  14. koco

    Utastér,belsőtér

    Szia! Opel márkaszervizbe menj be és kérd az alkatrészes segítségét. Amit ő kérdez, arra tudsz majd válaszolni, a szervizes pedig kikeresi neked. Biztos, hogy nem szűnt meg, maximum másik cikkszámon fut tovább. A borítás levételétől nem kell félni (az A oszlop alatt amúgy is csak a rögzítés egy része van, a légzsák nem ér oda). A légzsák nem fog kinyílni, elég ha a kulcsot kiveszed a gyújtáskapcsolóból. Üdv
  15. koco

    Utastér,belsőtér

    Szia! Opelnél lehet kapni, olyan 2000 Ft körül van az ára. Itt tudod kikeresni a cikkszámot: https://opel.7zap.com/hu/car/a04/d/3/1-2/#5, az 5-ös számú alkatrész, de ki kell választani az oldalt és a tető kialakítást. Az oszlop borítást viszont lehet, hogy le kell venni, mert már nincs fogás a letörött darabon.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.