Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Hibakód van?

Vákuum cső el van repedve, ami vezérli a turbót. Ez egy ötlet, ettől rángathat. Enyém hátul volt elrepedve a Vákuum dob előtt, ahol 90 fokban meg van hajlítva.

Hibakódot a Bosch nem írt ki semmit, majd megpróbálom Tech2-vel, talán Ő tudja! Az egyik szerelő a szívósorra gondolt, de nem biztos benne :( vákuumcsövet nem néztem de nincs kizárva hogy ez legyen a probléma, holnap megnézem! Neked is pont ugyan ezek voltak a hibajelenségek?!

Üdv Dani

Link to comment
Megosztás:

Hibakódot a Bosch nem írt ki semmit, majd megpróbálom Tech2-vel, talán Ő tudja! Az egyik szerelő a szívósorra gondolt, de nem biztos benne :( vákuumcsövet nem néztem de nincs kizárva hogy ez legyen a probléma, holnap megnézem! Neked is pont ugyan ezek voltak a hibajelenségek?!

Üdv Dani

Igen, pont ezek voltak a jelenségek, 1500-2000 között rángatott. Aztán pár hónap múlva hibakód semmi, de a turbó már nem működött, alig ment az autó. Akkor néztük meg, és ez volt a hiba forrása.

Link to comment
Megosztás:

Hibakódot a Bosch nem írt ki semmit, majd megpróbálom Tech2-vel, talán Ő tudja! Az egyik szerelő a szívósorra gondolt, de nem biztos benne :( vákuumcsövet nem néztem de nincs kizárva hogy ez legyen a probléma, holnap megnézem! Neked is pont ugyan ezek voltak a hibajelenségek?!

Üdv Dani

Én még a nyomó oldal tömítetlenségre is gyanakodnék, lehet valahol elmegy a turbónyomás, akkor is csinálhat ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Szívósor emlékeim szerint, ha Németországból rendeled, akkor is minimum 70.000 Ft, cserére 20.000 Ft-ot szoktak kérni a szerelők, mivel majd egy napos meló.

Én ha megint megszorul, és tönkremegy, inkább ledugózom, vagy ledugóztatom, mert szinte semmi jelentősége nincs, Mondom úgy, hogy használtam nélküle, és most egy teljesen új van rajta fent.

EGR-t hiába likvidálod, a DPF ugyanúgy telítődik, hisz a kipufogó gázt eddig visszavezette a motornak újra elszívásra, most meg megy a DPF felé egyből.

Max annyi lesz, hogy a szívóoldal nem koszolódik el.

Fogyasztásával mi a baj? Csak mert ezek a dolgok nem igazán szólnak bele a fogyasztásba.

Olyan 6.5 l a fogyasztása vegyesben.Mondjuk nem olyan sok egy 1600kg-os autótól, de hátha tud jobbat is.

Ebben nincs dugós araszolás,ill. van M0-áson néha, csak előváros, perem kerületek(11,19,18).

Azt még nem tudom, hogy mit fog szólni az EGR lefalazására. Nem láttam rajta vákuum érzékelőt, bár nem jelenti azt, hogy más módon nem figyeli. Igen vannak amelyiknél ki kell írni, remélem ez nem olyan lesz. Azt tudom, hogy ettől a kipufogó gáz a DPF-hez eljut, viszont a visszavezetést azért van, hogy az el nem égett károsabb anyagoknak több idejük legyen a lebomlásra, de ezzel a korom is vissza kerül a rendszerbe. Bár végig gondolva közvetlen a DPF telítődést valóban nem befolyásolja, de igen a szívó oldal mindenképp tisztább marad, ami a levegő áramlását befolyásolja. Nem sokkal szűkül a keresztmetszet, de azért változik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Alig egy hónapja lettem egy Z19DTH motorral szerelt fekete kombi Vectra C tulajdonosa (2007.12.havi). A korábbi hozzászólásokban olvastam, hogy a dízel reszecskeszűrő idönként öntisztul és azt milyen körülmények között teszi. Sajnos én ezt nem tudtam, így az alapjárati fogyasztás emelésénél, a motor szabálytalan járásánál leállítottam azt. Tehát nem ment végbe a tisztítási folyamat.

Ebben az esetben mi a teendő? Motorolaj csere? Szervíz és Tech2–vel kiégettetni? Meghajtani magasabb fordulatszámon az autópályán?

Kérlek benneteket segítsetek. Castrol 5W40 motorolajjal használom. Ez jó vagy 5W30 kell neki? (97e km van a paripában, és általában városban használom)

Előre is köszi.

Tarnó

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Alig egy hónapja lettem egy Z19DTH motorral szerelt fekete kombi Vectra C tulajdonosa (2007.12.havi). A korábbi hozzászólásokban olvastam, hogy a dízel reszecskeszűrő idönként öntisztul és azt milyen körülmények között teszi. Sajnos én ezt nem tudtam, így az alapjárati fogyasztás emelésénél, a motor szabálytalan járásánál leállítottam azt. Tehát nem ment végbe a tisztítási folyamat.

Ebben az esetben mi a teendő? Motorolaj csere? Szervíz és Tech2–vel kiégettetni? Meghajtani magasabb fordulatszámon az autópályán?

Kérlek benneteket segítsetek. Castrol 5W40 motorolajjal használom. Ez jó vagy 5W30 kell neki? (97e km van a paripában, és általában városban használom)

Előre is köszi.

Tarnó

Sziasztok!

Alig egy hónapja lettem egy Z19DTH motorral szerelt fekete kombi Vectra C tulajdonosa (2007.12.havi). A korábbi hozzászólásokban olvastam, hogy a dízel reszecskeszűrő idönként öntisztul és azt milyen körülmények között teszi. Sajnos én ezt nem tudtam, így az alapjárati fogyasztás emelésénél, a motor szabálytalan járásánál leállítottam azt. Tehát nem ment végbe a tisztítási folyamat.

Ebben az esetben mi a teendő? Motorolaj csere? Szervíz és Tech2–vel kiégettetni? Meghajtani magasabb fordulatszámon az autópályán?

Kérlek benneteket segítsetek. Castrol 5W40 motorolajjal használom. Ez jó vagy 5W30 kell neki? (97e km van a paripában, és általában városban használom)

Előre is köszi.

Tarnó

Lehetőleg minél gyorsabban menj ki vele autópályára és kicsit küldd meg.Nem a sebesség számít,inkább a fordulat legyen 2000felett.Figyeld a pillanatnyi fogyasztást és amikor vissza áll a normális értékre akkor állj meg.Ha máskor meg érzed,hogy össze-vissza jár a motor nem szabad leállítani,mert olyankor éget.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ.

Hétfön reggel hivatalos vagyok az egyik győri Opel szervízbe, mert amikor "égetett" akkor még nem olvastam a fórumos hozzászolásokat, így valamiféle motorhibának véltem és bejelentkeztem. Kiégessem a pályán, vagy inkább Tech2? Melyik a tuti?

És mi a helyzet az esetlegesen a motorolajba került gázolajjal? Csere?

Lehet aggódásnak tűnik a kérdezősködésem, de az előző 48 oldalnyi hozzászólást elolvasva félelmetes összegeket el lehet költeni szervízre és alkatrészekre.

Előre is köszi a válaszokat és a segítséget.

Tarnó

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumozók,

Egy kis segítségre lenne szükségem .Vettem egy 1.9 dízel 150 le vectra c-t ami most a következő hibakódöt írja nekem:

B3794 - Sebességszabályozó (tempomat) kapcsoló áramkör hibás mûködés

Indításkor felvillan a viil.kulcs+autó majd elalszik ,valamint menet közben ha bekapcsolom a tempomatot 5-10 mp és kikapcsol.

Meg tudná valaki mondani h. mit kellene cserélnem,csinálnom?

Előre is köszönöm a segítséget !!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

az lenne a kérdésem, hogy találkozott e már valaki olyannal, hogy a hibatárolóban egyfolytában az a hiba van, hogy nem tud kommunikálni a sebességváltó modullal. Úgy hogy manuális váltó van az autóban. Most lett a turbó felújítva és a hiba a következő. A töltés parancsra nem érkezik megfelelő töltés és a nem megy 150 kPa fölé a töltőnyomás parancs, a tényleges, meg elmarad kissé. Az Opel TIS 2000-ben találtam valami utalást erre problémára. A tapasztalat az, hogy 2000 fordulat alatt nem húz az autó és úgy 2200 körül indul meg. A program szerint valami szoftver hiba okozza. De én nem igazán tudom, miért lenne így, hisz nálam nincs automata váltó. Valakinek van valami ötlete?

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Opeles Társaim!

Nemrég vásároltunk egy Opel Vectra C-t 1.9 CDTI Z 19 DTH motorkódú 150 LE-s gépet. Ami feltűnt a következő: Mikor áll az autó, és eltekerjük a kormányt, a keréktől lehet hallani egy sípoló hangot. És mikor megyünk vele, akkor is, de sokkal halkabban. Érdeklődnék, hogy ez normális, vagy szervo bajok vannak? ezekben milyen a szervo? Elektromos, vagy milyen?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Opeles Társaim!

Nemrég vásároltunk egy Opel Vectra C-t 1.9 CDTI Z 19 DTH motorkódú 150 LE-s gépet. Ami feltűnt a következő: Mikor áll az autó, és eltekerjük a kormányt, a keréktől lehet hallani egy sípoló hangot. És mikor megyünk vele, akkor is, de sokkal halkabban. Érdeklődnék, hogy ez normális, vagy szervo bajok vannak? ezekben milyen a szervo? Elektromos, vagy milyen?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv.

Üdv!

Az a szervó hangja lesz, normális, bár én még menet közben még nem hallottam, mert a "süvítő levegő elnyom mindent"! :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az a szervó hangja lesz, normális, bár én még menet közben még nem hallottam, mert a "süvítő levegő elnyom mindent"! :D

Hát nem ismeretlen a dolog:) Mi is megkaptuk vele az első gyorshajtási bírságot. De ha egyszer azt a 150 lovat nem lehet kordában tartani:D Egyébként menet közben nem is lehet hallani. A héten kicsit jobban megfigyeltem. De egy fél deci szervó olaj nem ártana bele. Ezekben milyen a szervó? A motorról hajtja valami, vagy már saját elektro motoros? Egyik ismerősöm mondta, hogy ha már külön elektro motor hajtja a fogyasztás csökkentés miatt, annak lehet alapból ilyen hangja, és az normális. Amúgy milyen gyári szervó olaj megy bele, mert nézegettem, de csak hidraulika, meg váltó olajat dobott ki rá. Egy a kettő?

Köszike a választ:)

Link to comment
Megosztás:

Hát nem ismeretlen a dolog:) Mi is megkaptuk vele az első gyorshajtási bírságot. De ha egyszer azt a 150 lovat nem lehet kordában tartani:D Egyébként menet közben nem is lehet hallani. A héten kicsit jobban megfigyeltem. De egy fél deci szervó olaj nem ártana bele. Ezekben milyen a szervó? A motorról hajtja valami, vagy már saját elektro motoros? Egyik ismerősöm mondta, hogy ha már külön elektro motor hajtja a fogyasztás csökkentés miatt, annak lehet alapból ilyen hangja, és az normális. Amúgy milyen gyári szervó olaj megy bele, mert nézegettem, de csak hidraulika, meg váltó olajat dobott ki rá. Egy a kettő?

Köszike a választ:)

Itt találtam valamit, böngészd át:

http://www.autoalkatreszfutar.com/component/virtuemart/?page=shop.browse&category_id=502

Ha jól tudom külön motor van a szervónak, ami az egészet működteti!

Link to comment
Megosztás:

Ha a kormányműveden van a tartály, akkor annak az aljában van az elektromotor. Én most jól belemerültem, mert a kormányműnél elfolyt az olaj. Bontókban nem találtam, mert mindenhol csak olyan volt, amin van elektromos csati. Így hát maradt a felújítás. Most sokkal jobb jett, viszont így utólag szembesültem vele, hogy a kormányt nem szabad üresen elforgatni, mert akkor nem old ki az index kanyarodás után. Valamint légtelenítés közben volt egy apró pukkanás, azóta világít a csúszkálós autó jele. Majd hétvégén kiderül, hogy miért :omg:

Link to comment
Megosztás:

Ha a kormányműveden van a tartály, akkor annak az aljában van az elektromotor. Én most jól belemerültem, mert a kormányműnél elfolyt az olaj. Bontókban nem találtam, mert mindenhol csak olyan volt, amin van elektromos csati. Így hát maradt a felújítás. Most sokkal jobb jett, viszont így utólag szembesültem vele, hogy a kormányt nem szabad üresen elforgatni, mert akkor nem old ki az index kanyarodás után. Valamint légtelenítés közben volt egy apró pukkanás, azóta világít a csúszkálós autó jele. Majd hétvégén kiderül, hogy miért :omg:

Azt hogy érted, hogy üresen forgatni?

Link to comment
Megosztás:

Igen mielőtt mi megvettük az autót, az előző tulaj az előtt cseréltette, mert valami nem volt vele okés, így kicseréltette hivatalos opel szervizben szervizkönyvesen. Valami 1600 euroba fájt neki. Miért?

Valaki cseréltetett mostanában kettős tömegüt kuplunggal kompletten?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.