Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

GSI Rulez...Chat...Jáccótér....:)


hemi

Recommended Posts

Szavad rajta, mutass példát! <_< Kíváncsi vagyok, mennyire lesz hosszú táv az a hosszú táv... ;)

Így van. Nem eccerű. De vannak alap dolgok. Mint pl az illesztések tervezése a motorban. És az ehez

való viszkozítási osztály megtartása. Az olaj hidegoldali viszkozítási indexe takarja ugyanis legjobban

az illesztéshez való viszonyát, ezt ezért szokták viszkozítási osztálynak hívni. :D

Ha megnézed a motul portált, ott kérhetsz le autó típusra, motor kódra ajánlást tőlük. Megnézheted

a C20XE és a C20LET motorokat is, mindkettőhöz az 5W és 10W olaj az ajánlott osztály. Nem véletlenül :rolleyes:

hat én felhivtam a motul magyarorszagi képviseletet

és kikértem a tanácsukat ... és hiába van oda irva a 5w30 és a 10w40

ö is 15w50    vagy 20w60 at ajánlott mert NEM kifejezettem varosi haszanlatra van a kocsi ...

ha valaki tényleg varosban hasznalja akkkor jo neki az 10w40 vagy meg az 5w30

de amint megemliti az ember azt hogy a kocsi elég sokat van kitéva magas üzemi hömérsékletnek és nem gyari teljesitménnyel hasznaljak

egyböl egyértelmüen 15w50 és 20w60 az amit ajánlanak

TOM neked is elkéne gondolkodni 15w50es motulon bar drága de meghalalja a motor 

s nem fog csörögni  

Link to comment
Megosztás:

ö is 15w50    vagy 20w60 at ajánlott mert kifejezettem varosi haszanlatra van a kocsi ...

Hmmm... és ki mondta ezt a telefon másik végén? Egy szakközépből szabadult műmájer, a pult mögül? :rolleyes:

Vannak ilyenek a unixnál is, meg még sorolhatnám hogy hol... nagyon meggyőzően tudnak érvelni dolgok

mellett, de nem kell mindent elhinni ám. <_<

Javaslom, gyere el velünk egyszer egy nemzeti raliversenyre, ahol elég sokan vannak sokszáz lóerős

sokmilliós versenygépekkel... aztán kérdezd meg, milyen olajat használnak. ;) A kronteces astra gsi-k

is a szívó C20XE-ben ugye 230LE-t teljesítettek, mégis 10W60 olajjal mentek. :D

Na mindegy, nem is akarom folytatni ezt a vitát, én csak ajánlani tudom, hogy maradj a 10-es viszkozítási

osztálynál, hiszen a hidrotőkéid, olajpumpád erre lettek kitalálva, és a 0,08 illesztés sem tűnik túl lazának. :P

De ha ki akarod próbálni a "vastagabb" olajat, hát tedd, de nem fog használni a motornak. Csak baráti jótanács. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hmmm... és ki mondta ezt a telefon másik végén? Egy szakközépből szabadult műmájer, a pult mögül? :rolleyes:

Vannak ilyenek a unixnál is, meg még sorolhatnám hogy hol... nagyon meggyőzően tudnak érvelni dolgok

mellett, de nem kell mindent elhinni ám. <_<

Javaslom, gyere el velünk egyszer egy nemzeti raliversenyre, ahol elég sokan vannak sokszáz lóerős

sokmilliós versenygépekkel... aztán kérdezd meg, milyen olajat használnak. ;) A kronteces astra gsi-k

is a szívó C20XE-ben ugye 230LE-t teljesítettek, mégis 10W60 olajjal mentek. :D

Na mindegy, nem is akarom folytatni ezt a vitát, én csak ajánlani tudom, hogy maradj a 10-es viszkozítási

osztálynál, hiszen a hidrotőkéid, olajpumpád erre lettek kitalálva, és a 0,08 illesztés sem tűnik túl lazának. :P

De ha ki akarod próbálni a "vastagabb" olajat, hát tedd, de nem fog használni a motornak. Csak baráti jótanács. :lol:

valoban ne folytassuk mert te nem is vagy hajlando elgondolkodni azon amit irtam .. én meg nem vagyok hajlando többet 10w60 at hasznalni mert szar ...

mar csak annyi a motul szted miért nem gyart 10w60 as olajat a 300v csaladbol 

0w20 magas fordulathoz és kvalifikáciora

5w30 idömérésre és rövidebb versenyre

5w40  rövidszakaszokon hasznalatos

10w40 kvalifikáció, rally, hegyi verseny, rövidpályás körverseny

15w50 race on tracks, drag racing, single brand races, endurance races; Le Mans

24H, rallyes, uphill races, rally raid, Paris/Dakar, dirt or ice races…

20w60 Versenysportban főleg hosszútávú versenyeknél ajánlatos. Veteránautó versenyeknél is megfelelő.

Link to comment
Megosztás:

ha németed van és kiírja, hogy öilmagel (vagy mi a halál) akkor pánikszerűen leállít és olajszint ellenőriz <_<

ha francia:

niv. liquid nav glace - ablakmosó

niv. liquid refroidis - fagyálló

Mást hibát nem ír ki, mert az enyém egy jó autó :rolleyes:

ezt nem írja ki? je suis trop beau ;)

Link to comment
Megosztás:

Kiróbáltam hogy beindul e de mikor le akartam állítani nem állt le egyből :rolleyes:

Nekem egyszer csinált ilyet hogy nem állt le miután visszafordítottam a gyujtáskulcsot alaphelyzetbe.Akkor a generátor csinálta a feszkót mert túl töltött.Lehet érdemes lenne neked is rámérned mennyivel tölt.Csak 1 tipp volt. <_<

Link to comment
Megosztás:

Hmmm...

yay majd el felejtettem

annyit azért tegyünk hozza az én kocsim kb 450nm vagy felette teljesit szerinted egy 10w vagy 5w olaj hogyan szakad ilyenkor ketté :rolleyes:

elég csunyán ... szal a teherviselö képesség sem mind1 az olajoknal .. amikor a csapagyakon megjelenik a sokszáz Kg akkor kell a jo olaj ..

de sorry  hogy nem igazan hiszel nekem ...

Link to comment
Megosztás:

annyit azért tegyünk hozza az én kocsim kb 450nm vagy felette teljesit szerinted egy 10w vagy 5w olaj hogyan szakad ilyenkor ketté :rolleyes:

elég csunyán ... szal a teherviselö képesség sem mind1 az olajoknal .. amikor a csapagyakon megjelenik a sokszáz Kg akkor kell a jo olaj ..

Az olaj teljesítmény indexe és a viszkozítási osztálya nem ugyanaz. Az egy külön jellemzője.

És a 10W40-es olajok közül is van sok olyan teljesítményindexű, mint az általad említett olajok. <_<

Link to comment
Megosztás:

0w20 magas fordulathoz és kvalifikáciora

5w30 idömérésre és rövidebb versenyre

5w40  rövidszakaszokon hasznalatos

10w40 kvalifikáció, rally, hegyi verseny, rövidpályás körverseny

15w50 race on tracks, drag racing, single brand races, endurance races; Le Mans

24H, rallyes, uphill races, rally raid, Paris/Dakar, dirt or ice races…

20w60 Versenysportban főleg hosszútávú versenyeknél ajánlatos. Veteránautó versenyeknél is megfelelő.

Ez a felsorolás kicsit "menedzseres" <_<

Ezek szerint mindegy milyen illesztése van a motornak, milyen viszkozitásra tervezték a motor kritikus alkatrészeit,

mindegy milyen sűrűségű olajra van méretezve az optimális olajnyomás, csak az számít, hogy hol használják az

autót? Bocs, de én inkább maradok a technikai vonatkozásánál a dolognak, és hiszek azoknak, akik sokat foglalkoztak

már olajjal, és motorépítéssel. Mert nem kevés emberrel társalogtam már a témáról a versenysportban eltöltött éveim

alatt, elhiheted. ;)

De te nyugodtan próbáld ki a 20w60 olajat, kíváncsi vagyok mit szólnak a csapágyak, a dugattyúk, az olajpumpa, és a

hidrotőkék a dologhoz hosszabb távon. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ez a felsorolás kicsit "menedzseres" <_<

Ezek szerint mindegy milyen illesztése van a motornak, milyen viszkozitásra tervezték a motor kritikus alkatrészeit,

mindegy milyen sűrűségű olajra van méretezve az optimális olajnyomás, csak az számít, hogy hol használják az

autót? Bocs, de én inkább maradok a technikai vonatkozásánál a dolognak, és hiszek azoknak, akik sokat foglalkoztak

már olajjal, és motorépítéssel. Mert nem kevés emberrel társalogtam már a témáról a versenysportban eltöltött éveim

alatt, elhiheted. ;)

De te nyugodtan próbáld ki a 20w60 olajat, kíváncsi vagyok mit szólnak a csapágyak, a dugattyúk, az olajpumpa, és a

hidrotőkék a dologhoz hosszabb távon. :rolleyes:

és azok kik voltak a versenysportban 8éve gyerekek a vidamparkban a gokartban ...

sorry de ezt az elöbb beszolasért nem hagyhattam ki .

yahh nem is tudom ki motorja evett meg egy szakaszon több olajat mint benzint

szal én nem értek hozza más sem ért hozza csak Te és még1x bocsi ... 

Link to comment
Megosztás:

és azok kik voltak a versenysportban 8éve gyerekek a vidamparkban a gokartban ...

sorry de ezt az elöbb beszolasért nem hagyhattam ki .

Most olyan embereket szólsz le, akik elég nagy tiszteletet vívtak ki az évek során a hozzáértésükkel...

és ők már akkor is versenymotorokat építettek, amikor te meg én még dömpert tologattunk... ;)

yahh nem is tudom ki motorja evett meg egy szakaszon több olajat mint benzint

Ezt valamiért már nem először vágják a fejemhez... pedig asszem te is érzed, elég szar példa :rolleyes:

Az hogy a vadiúj gyűrűkészlet szar volt, amivel összeraktuk az új motort, asszem nem az olaj, és nem

az én hozzáértésem miatt volt. De ha az én autómmal akarunk példálózni, akkor csak úgy

megemlítés szintjén: év eleje óta 5 versenyen vagyunk túl, és 0,5L olajat kellett eddig utántölteni. :D

Jah, és csak "szaros" 10W40-es metabond van benne <_<

Egyébként meg hidrotőkék csendben vannak amikor kijövünk a gyorsról, a hónolásnyomok a

hengerfalon még látszottak egy versenyszezon után amikor utoljára szétkaptuk... szal asszem

bizton állíthatom, hogy a legoptimálisabb olajat találtuk meg hozzá. :P

Link to comment
Megosztás:

Bocsi hogy elvágom az olajvezetéket <_<

Szóval;

Coupe szakértelmének("csak fenntről megkezded és lehúzod") köszönhetően sikerült leszednem végre az idióta fóliát a hátsó ablakokról. :rolleyes:

Tényleg simán lejött a fólia más kérdés hogy a ragasztót 4 órán át sikáltam benzinnel...

Lényeg hogy nyitva voltak az ajtók egész nap és a belső világítás lemerítette a most bennt lévő 45-ös akksit, hétfőn muszáj vennem egy újat(kérdés hogy hol?!) , garisat , mert tele a mindenen már a bontott , használt cuccokkal(kivétel természetesen Dini dolgai, azok teljesen jól működnek ) , 55-ös volt benne ez elött, jó lenne ha nem tréfálna többet meg ez az akksi dolog , keressek 65-öst vagy bőven az 55 is?

Exide vagy Delphi amit én jónak ismerek...persze ez nem jelent túl sokat.

Link to comment
Megosztás:

Most olyan embereket szólsz le, akik elég nagy tiszteletet vívtak ki az évek során a hozzáértésükkel...

és ők már akkor is versenymotorokat építettek, amikor te meg én még dömpert tologattunk... ;)

Ezt valamiért már nem először vágják a fejemhez... pedig asszem te is érzed, elég szar példa :rolleyes:

Az hogy a vadiúj gyűrűkészlet szar volt, amivel összeraktuk az új motort, asszem nem az olaj, és nem

az én hozzáértésem miatt volt. De ha az én autómmal akarunk példálózni, akkor csak úgy

megemlítés szintjén: év eleje óta 5 versenyen vagyunk túl, és 0,5L olajat kellett eddig utántölteni. :D

Jah, és csak "szaros" 10W40-es metabond van benne <_<

Egyébként meg hidrotőkék csendben vannak amikor kijövünk a gyorsról, a hónolásnyomok a

hengerfalon még látszottak egy versenyszezon után amikor utoljára szétkaptuk... szal asszem

bizton állíthatom, hogy a legoptimálisabb olajat találtuk meg hozzá. :P

mondom még1x én kérek elnézést hogy mas véleményen vagyok ...

de ... az én motorom ami a kocsiban van akermelyik versenyzö sziesen hasznalná..

és az hogy ezt én raktam össze semmit sem mutat jobban hogy talan én sem vagyok olyan hülye ... de nincs 3diplomam söt 1sem

egy szaros c20xe 230le vel nem kéne hansonlitani egy olyan motorhoz amiben min300le dolgozik és min450nm és 900°c körül vagy felette van a kipufogogaz hömérsékel

és ehez hozza jön ugye hogy ez meg turbos is .....

szoval turbo autohoz milyen olaj is kell ?????

amikor locsolod a benzint a hengerekbe és érts szo szerint LOCSOLod

kicsit megviseli az olajat söt akar le is moshatja ez az olaj példaképp még ezt is ki küszöböli 

 masik nagy terhelésnél és magas turbonyomasnal a fötengelyan és a hajtokarokon akkor terhelés van hogy egyzserüen a sima olaj ilyenkor kettészakad és a fém a fémen halad ... mivel a kokszosodás is lényeg mert még a forro dugattyut alulrol egy spricni

hüti ... 

igen csak ajanlatos az hogy még igen magas hömérsékleten is tiszta maradjon az o

aj

nem ugy min a mostani trutyi amit 10w60 as castrolnak hivnak

szal ha tudsz egy olyan olajat ami ugyan ezt tudja hat hajrá és varom ...

de ne kezd el megmagyarazni hogy...... mert az jobb légy oly kedves tényket.. koszi

és hogy most 10w vagy 15w lényegében mind1

csak ugy mondom hogy éghalylattol függöen mast ajanlanak a kocsikba

és a subarukba is ugyan ugy jo a 15w50 és a 5w30    csak mashol hasznaljak de a kocsi ugyanaz ...

europa hidegebb pl mint ausztrália ... de ettöl még a motor  ugyanaz és mégis mas olajat ajanlanak oda és ide hm... csak nem les

z anak a motornak a 15w50 töl sem semmi baja 

Link to comment
Megosztás:

Bocsi hogy elvágom az olajvezetéket <_<

Szóval;

Coupe szakértelmének("csak fenntről megkezded és lehúzod") köszönhetően sikerült leszednem végre az idióta fóliát a hátsó ablakokról. :rolleyes:

Tényleg simán lejött a fólia más kérdés hogy a ragasztót 4 órán át sikáltam benzinnel...

Lényeg hogy nyitva voltak az ajtók egész nap és a belső világítás lemerítette a most bennt lévő 45-ös akksit, hétfőn muszáj vennem egy újat(kérdés hogy hol?!) , garisat , mert tele a mindenen már a bontott , használt cuccokkal(kivétel természetesen Dini dolgai, azok teljesen jól működnek ) , 55-ös volt benne ez elött, jó lenne ha nem tréfálna többet meg ez az akksi dolog , keressek 65-öst vagy bőven az 55 is?

Exide vagy Delphi amit én jónak ismerek...persze ez nem jelent túl sokat.

Amúgy a generátoroddal minden ok ?

Link to comment
Megosztás:

Amúgy a generátoroddal minden ok ?

Hiába jó a generátor a belső lámpa letudja meríteni az akkut. <_<

Sztem Exide-t vegyen.

És 60 Amperórást.

Meg kell nézni azt is,hogy mekkora indítóárama van az akkunak. Minél nagyobb annál jobb. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ige, gyanakodtam én is a genrátorra de aztán valaki mondta nekem még tegnap este hogy a lámpa lehúzhatja ha megy 6-7 órát mint ugye nekem tegnap.

Nem gondoltam hogy az a kis kaki lámpa ennyit fogyaszt...illetve az akksi is használt volt , meg csak 45-ös.

Hétfőn körbe érdeklődök hogy hol van esetleg valami emberi áron akksi aztán ahhoz képest veszek majd.

Jah igen még egy apróság ; nemrég a kezemben maradt a világítás kapcsoló gombja. Eltört a pöcök belül.

Legnagyobb örömömre kiderült hogy ezt a 100 Ft-os gombot csak kapcsolótáblástul adják, 3000-7000 Ft körül.

Szóval így kapcsolgassátok a fényt :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szia Csaba!

Ezt az autót Esztergom-Kertvárosból vetted ugye? :rolleyes:

(ismerem a régi gazdáját)

Szia!

Én egy kereskedőn keresztül vettem, egyébként igen onnan való Zimmerer Tamás nevezetű Esztergomi a tulaj még míg át nem íratom. Remélem nem valami barom állat volt a gazdája, ma hoztam haza egyébként a lakatostól a gépet a vezető oldali ülés alatti lévő lemez át volt szakadva és igen furán állt az ülés, de már jó. <_<

Ja az olajtémára visszatéve, én azt olvasgattam hogy 5w40-et kell megvenni bele minden hőmérsékleten azt ajánlják és gyárilag is azt írja az autofit program, mert a 10w és az a fölötti sűrű lehet a hydrotőkéknek, és csattogni fog, nem beszélve arról minél vastagabb az olaj annál kevésbé jut el olyan helyekre ahol csak szóró olajzás van és mivel nem folyik kellő gyorsasággal a blokk belsejéről sem le ezért könnyebben ég is az olaj ami kartergázt is eredményezhet.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én egy kereskedőn keresztül vettem, egyébként igen onnan való Zimmerer Tamás nevezetű Esztergomi a tulaj még míg át nem íratom. Remélem nem valami barom állat volt a gazdája, ma hoztam haza egyébként a lakatostól a gépet a vezető oldali ülés alatti lévő lemez át volt szakadva és igen furán állt az ülés, de már jó. :rolleyes:

Amennyire tudom vigyázott rá és nem hajtotta a kocsit és szervizelte is rendesen.

Kisbaba van nekik és azért adta el.

Előtte is Opele volt (E Kadett) és arra is nagyon vigyázott a srác.

Link to comment
Megosztás:

Ja az olajtémára visszatéve, én azt olvasgattam hogy 5w40-et kell megvenni bele minden hőmérsékleten azt ajánlják és gyárilag is azt írja az autofit program, mert a 10w és az a fölötti sűrű lehet a hydrotőkéknek, és csattogni fog, nem beszélve arról minél vastagabb az olaj annál kevésbé jut el olyan helyekre ahol csak szóró olajzás van és mivel nem folyik kellő gyorsasággal a blokk belsejéről sem le ezért könnyebben ég is az olaj ami kartergázt is eredményezhet.

Az 5W biztos hogy nagyon "vékony" bele.

Az inkább X-es motorokba ajánlott olaj és ott is csak 100-150e futott km alatt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.