Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AGR szelep lezárás


bszemethy

Recommended Posts

Hali.

Bocs,hogy ide írok de hátha itt tudtok valamit hozzászólni. :lol:

Vectra B-m van X16XEL mocival.

Próbáltam a leírás szerint villogtatni,de ha csak gyujtást adtam rá akkor egyszerűen kialudt az engine lámpa és semmi!

Viszont ha ráindítok akkor 32szer villan aztán folyamatosan világít.

Ez jelent valamit? :lol:

Thx.

Immo-s az autó?

Link to comment
Megosztás:

Bocs!

Biztos rosszul fogalmaztam,nem villog hanem én akartam kivillogtatni a hibakódokat.

Van néhány probléma a kocsival de működik.

Menet közben nem villan ki semmi,csak nem húz csak alacsony +magas fordulatoknál.

1500-2200 között elmegy az erő és elkezd rángati de nem mindíg.

Meg ilyesmi gondok vannak.

http://data.hu/get/680711/Vectra-B-adatok-konyvek.zip.html.

Itt leirják,hogy kell házilag kivillogtatni a hibakódokat X16XEL mocira,Vectra B-nél.

Link to comment
Megosztás:

Én kicseréltem az AGR szelepet... ~18 eHUF-ért már lehet venni újat... (X14XE - 1996)

A vakolásra azt mondta a szerviz h egy bizonyos évjárat után szoftveresen ki lehet iktatni ezt a rendszert és akkor vakolva sem ad hibalámpát.

Tudtommal csak a G astráknál lehet kiütni, a Z16XE motorokon, méghozzá a 2004-es progi rátöltésével, mert azokban gyárilag

nem volt ez az AGR szelep.

Egyébként 97-től voltak azok a vezérlők, amelyik hibát ad hosszú motorfék üzemben az AGR lezárásra. De akkor sem áll át vészüzemre,

csak letárolja a hibakódot.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,nekem is rángat az 1,4es 16v-s 1997es opelem,általában váltások között ha a gázadás nem egyenletes,hibakódot nem ír,mivel elég friss a kocsi ezért AGR-t még nem néztük meg,szerintetek lehet az AGR ludas vagy mi más okozhatná még?

a válaszokat elöre is köszönöm

Üdv:Mikero

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,nekem is rángat az 1,4es 16v-s 1997es opelem,általában váltások között ha a gázadás nem egyenletes,hibakódot nem ír,mivel elég friss a kocsi ezért AGR-t még nem néztük meg,szerintetek lehet az AGR ludas vagy mi más okozhatná még?

Igen, okozhatja. Zárd le próbaképpen. :lol:

AGR-nél biztos dobna hibát!(szvsz)Legalábbis az én F Astrám az dobott!

Egyáltalán nem biztos. Van amikor sosem zár rendesen az AGR, ezt nem feltétlen jelzi a sárga pilács.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Hali, nekem van egy 2001-es 2.0 dízel Vectram, sztem nekem is AGR hibám lehet, mert üzemi hőfokon jön a kis lámpa és amikor alapjáratra lecsökken a fordulatszám, akkor nem pörög az autó 2e többet, mikor elváltom a 2.-at, utána megy minden.

Esetleg vki képe lenne erről a szelepről, h hol találom a motoron? ( szervízben egyszer már takarították, legutóbbi bemérés szerint vákuumszivattyút kéne vennem 78 000 Ft-ért... )

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Hali, nekem van egy 2001-es 2.0 dízel Vectram, sztem nekem is AGR hibám lehet, mert üzemi hőfokon jön a kis lámpa és amikor alapjáratra lecsökken a fordulatszám, akkor nem pörög az autó 2e többet, mikor elváltom a 2.-at, utána megy minden.

Esetleg vki képe lenne erről a szelepről, h hol találom a motoron? ( szervízben egyszer már takarították, legutóbbi bemérés szerint vákuumszivattyút kéne vennem 78 000 Ft-ért... )

Köszi

Ha minden igaz a 100 LE dízel y20DTH-ról beszélsz

Motorburkolat le.......3 csavar

Aztán ott lesz előtted egy kb 8-10 cm átmérőjű kerek valami amire egy vákumcső megy...........na ez az AGR

2 csavar fogja amit nyugodtan kiszedhetsz, nem lehet elszúrni. pucolni sok mindennel szokták, fadarab, nitrohigító a TIS pedig rézdrót kefét ír. a lényeg hogy finom legyél. nekem egy sima rongy is leszedte a retket. szívogasd meg a száddal ha nem szorul akkor nem ott van a gáz. a vákuumszivattyú szarakodása alapjáraton tényleg okozhat problémát, de nézd meg nem szív -e valahol "hamis" levegőt (kidörzsölődésék) vagy éppen dugulások, és ezért nem kielégítő a vákum az AGR-nél

Link to comment
Megosztás:

Ha minden igaz a 100 LE dízel y20DTH-ról beszélsz

Motorburkolat le.......3 csavar

Aztán ott lesz előtted egy kb 8-10 cm átmérőjű kerek valami amire egy vákumcső megy...........na ez az AGR

2 csavar fogja amit nyugodtan kiszedhetsz, nem lehet elszúrni. pucolni sok mindennel szokták, fadarab, nitrohigító a TIS pedig rézdrót kefét ír. a lényeg hogy finom legyél. nekem egy sima rongy is leszedte a retket. szívogasd meg a száddal ha nem szorul akkor nem ott van a gáz. a vákuumszivattyú szarakodása alapjáraton tényleg okozhat problémát, de nézd meg nem szív -e valahol "hamis" levegőt (kidörzsölődésék) vagy éppen dugulások, és ezért nem kielégítő a vákum az AGR-nél

Köszönöm, már le is szedtem, ccsak simán kitöröltem ronggyal, a szelep nagyon nehezen mozog, ha kézzel próbálom nyomkodni.

Ez természetes?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, már le is szedtem, ccsak simán kitöröltem ronggyal, a szelep nagyon nehezen mozog, ha kézzel próbálom nyomkodni.

Ez természetes?

Rugó ellenében mozog,.......ennyi,

de ha benyomod, és nem jön vissza a helyére, vagy érezhetően nem a rugó ellenében, nyomod hanem valami surlódás vélsz felfedezni az gáz. vákumot megtartja? ( összenyomod, majd befogod a szívócsövet és elengeded )

A szívótorokban tisztának kell lennie a szelep helyének ( benézel a kiszedett AGR helyén ) ha kokszos lekaparod

Üdv: ati

Link to comment
Megosztás:

Rugó ellenében mozog,.......ennyi,

de ha benyomod, és nem jön vissza a helyére, vagy érezhetően nem a rugó ellenében, nyomod hanem valami surlódás vélsz felfedezni az gáz. vákumot megtartja? ( összenyomod, majd befogod a szívócsövet és elengeded )

A szívótorokban tisztának kell lennie a szelep helyének ( benézel a kiszedett AGR helyén ) ha kokszos lekaparod

Üdv: ati

Visszamegy a helyére csak nehéz, sztem a vákuumszivattyúval lesz gond, ami a motor oldalán van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.