Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AGR szelep lezárás


bszemethy

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Sziasztok! Friss regisztrált tag vagyok és nem tudom, hogy van e bemutatkozó topic, majd megkeresem.

Problémám a következő: Megvétel után hamarosan kigyújtotta a MIL lámpát, kiolvasás eredménye egr lineáris rendszer hiba, mondom semmi gond takarítás azt mehet tovább, persze semmi változás megint kigyújtja a MIL-t , megint egr lineáris rendszer hiba, mondom akkor csere, ez most megtörtént és ugyanaz a hiba!

A diagnosztikai kütyüvel tudtam felvételt készíteni a paraméterek nagy részéről majd kielemezni és arra jutottam, hogy motorfék alatt ,amikor elvileg egy tisztítási folyamat miatt kinyitná a szelepet, az meg is történik és a visszacsatolás szerint ki is nyílik (mit ahogy részterhelésen is ) viszont mivel figyeli a szívócső nyomását esetleg az nem változik (ezt nem láttam).

Kérdésem a következő, találkozott e már olyannal valaki, hogy a kipufogó csonk és az egr közötti cső-járat eltömődik és ezért nem növekszik a nyomás ami szerinte hiba?

Még egy észrevétel: a saját szelepével csak akkor aludt ki a lámpa, ha levettem meg rátettem a gyújtást akár menet közben is, az újjal pedig magától ki is alszik, persze a hibatárban ott van azért mint egyszer fellépő hiba

Astra F X'/XEL '97-ből

A válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Friss regisztrált tag vagyok és nem tudom, hogy van e bemutatkozó topic, majd megkeresem.

Problémám a következő: Megvétel után hamarosan kigyújtotta a MIL lámpát, kiolvasás eredménye egr lineáris rendszer hiba, mondom semmi gond takarítás azt mehet tovább, persze semmi változás megint kigyújtja a MIL-t , megint egr lineáris rendszer hiba, mondom akkor csere, ez most megtörtént és ugyanaz a hiba!

A diagnosztikai kütyüvel tudtam felvételt készíteni a paraméterek nagy részéről majd kielemezni és arra jutottam, hogy motorfék alatt ,amikor elvileg egy tisztítási folyamat miatt kinyitná a szelepet, az meg is történik és a visszacsatolás szerint ki is nyílik (mit ahogy részterhelésen is ) viszont mivel figyeli a szívócső nyomását esetleg az nem változik (ezt nem láttam).

Kérdésem a következő, találkozott e már olyannal valaki, hogy a kipufogó csonk és az egr közötti cső-járat eltömődik és ezért nem növekszik a nyomás ami szerinte hiba?

Még egy észrevétel: a saját szelepével csak akkor aludt ki a lámpa, ha levettem meg rátettem a gyújtást akár menet közben is, az újjal pedig magától ki is alszik, persze a hibatárban ott van azért mint egyszer fellépő hiba

Astra F X'/XEL '97-ből

A válaszokat előre is köszönöm!

Nem lehet, hogy a nyomás ill vákuumszenzor felé menő vékony csövecske van eldugulva? Nem hiszem, hogy a szelep felé menő csövek dugulnának el.

Amugy aki lezárja az egr-t mint ahogy én is gyakran találkozik ezzel a hibalámpával motorfékkor, de ezt bevállaljuk cserébe egy üzembiztosabb autóért.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy a nyomás ill vákuumszenzor felé menő vékony csövecske van eldugulva? Nem hiszem, hogy a szelep felé menő csövek dugulnának el.

Amugy aki lezárja az egr-t mint ahogy én is gyakran találkozik ezzel a hibalámpával motorfékkor, de ezt bevállaljuk cserébe egy üzembiztosabb autóért.

Köszi a választ, sajnos nem a cső van eldugulva, mivel a MAP mér rendesen. Azóta azt is kiderítettem, hogy motorféken mikor kinyitja az egr-t, akkor van nyomásnövekedés is és mikor becsukja akkor csökkenés is, ja és az egr kívánt és valós helyzet is megegyezik egymással.

Kezdek teljesen tanácstalan lenni, mert nem marad más hátra, mint a motorvezérlő, amivel meg az a baj, hogy amiket eddig belepróbáltam (2db) az nem az én kocsimhoz volt való hiába a motorkód egyezés lehet volt váltaás évjáratban? az enyém a papírok szerint '97-es?

Ja MAP- is volt már benne másik próbából!

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
oksa értem mert nekem 20 km után kivillan motor leállítom ujra indul és nem villágít és ennek a remek

műnek javítása tisztítási lehetősége van -e

Véletlenül nem hosszabb motorféknél villan fel? :lol: Amúgy ez még nem feltétlenül jelenti azt hogy AGR hiba. Ki kell villogtatni a hibát (el is tárolja), és akkor megmondja hogy miért villant fel a lámpicsek. Amúgy lehet tisztítani, de egyszerűbb ha lezárja az ember, akkor többet nem lesz gáz vele.

Link to comment
Megosztás:

Véletlenül nem hosszabb motorféknél villan fel? :lol: Amúgy ez még nem feltétlenül jelenti azt hogy AGR hiba. Ki kell villogtatni a hibát (el is tárolja), és akkor megmondja hogy miért villant fel a lámpicsek. Amúgy lehet tisztítani, de egyszerűbb ha lezárja az ember, akkor többet nem lesz gáz vele.

...bár jelezni fog néha a lámpa - főleg motorféknél - mint azt itt megtudtam, de azt már legalább tudja, hogy azért. :lol:

Link to comment
Megosztás:

...bár jelezni fog néha a lámpa - főleg motorféknél - mint azt itt megtudtam, de azt már legalább tudja, hogy azért. :lol:

Jah. A Zafirában most állandóan világít, de elvileg ahhoz lehet kapni valami speckó csatlakozót amit rá kell dugni az elektromos csatijára a szelepnek, és azt hiszi az autó hogy működik az AGR :( Nemtom F-hez ez létezik -e :lol:

Link to comment
Megosztás:

Véletlenül nem hosszabb motorféknél villan fel? :lol: Amúgy ez még nem feltétlenül jelenti azt hogy AGR hiba. Ki kell villogtatni a hibát (el is tárolja), és akkor megmondja hogy miért villant fel a lámpicsek. Amúgy lehet tisztítani, de egyszerűbb ha lezárja az ember, akkor többet nem lesz gáz vele.

jó és hogyan zárjam le mert egy csatlakozása van a központi ijektorhoz azzal csináljak valamit ?és a fogyasztáshoz köze van vagy ha lezárom köze lessz-e?

Link to comment
Megosztás:

jó és hogyan zárjam le mert egy csatlakozása van a központi ijektorhoz azzal csináljak valamit ?és a fogyasztáshoz köze van vagy ha lezárom köze lessz-e?

De hiszen még azt sem tudod, hogy miért világit a motorkontroll lámpa! Mindenek előtt azt kellene kideriteni (itt egy kis segitség hozzá) a már számtalanszor emlitett módon - javaslom olvasgass, használd a lap bal alsó sarkában található keresőt :lol: ! - aztán majd segitenek, ne félj, csak tudni kell előbb a hibakódot, hogy miért is jelez! :lol:

Link to comment
Megosztás:

oké ez min szép és jó

már egy hete olvasom a fórumot de a fordulatom nem egyenlőtlen hanem szép, nem áll le

hirtelen a motor sem nem rángat hanem csak pörög egyenletes fordulaton és azstán 30 km után gyönyörű alapjárat ugrik elő a semmiből

Link to comment
Megosztás:

oké ez min szép és jó

már egy hete olvasom a fórumot de a fordulatom nem egyenlőtlen hanem szép, nem áll le

hirtelen a motor sem nem rángat hanem csak pörög egyenletes fordulaton és azstán 30 km után gyönyörű alapjárat ugrik elő a semmiből

nekem sem állt le (mondjuk az enyém diesel) de kicsit jobb lett, amióta levakoltam :lol:

lehet csak picit nyitva marad. Az enyém így nézett ki felül, és így alul

Link to comment
Megosztás:

nekem sem állt le (mondjuk az enyém diesel) de kicsit jobb lett, amióta levakoltam :lol:

lehet csak picit nyitva marad. Az enyém így nézett ki felül, és így alul

nekem teljesen más egykis pöcs megy a szívótorok felé mondjuk a membránrudazat ház és nem tudom levakolni mert nem sík a felületem ahogy a gyikban van tiszta retek korom van mindenhol és zserintem a membránom is

el szált mit tegyek?

Link to comment
Megosztás:

nekem teljesen más egykis pöcs megy a szívótorok felé mondjuk a membránrudazat ház és nem tudom levakolni mert nem sík a felületem ahogy a gyikban van tiszta retek korom van mindenhol és zserintem a membránom is

el szált mit tegyek?

Villogtasd ki a hibakódot. :lol: majd az autó megmondja mit csinálj vele. :lol:

Link to comment
Megosztás:

nekem nem ir semmilyen hiba kódot mert nincs fedélzeti sz.gép beszerelve

Ha van benne a sárga lámpa amiről beszéltünk, akkor azzal elvillogja neked a tárolt hibát. Linkeltek már egy oldalt, hogy hogy tudod kiolvasni. Nem fedélzeti számítógép kell hozzá, hanem a motorvezérlő cucc (ECU) van egy diagnosztikai csatlakozó amiben adott lábakat rövidre zársz, gyújtást adsz, és a Check-engine lámpa el"morzézza" mi a baja. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha van benne a sárga lámpa amiről beszéltünk, akkor azzal elvillogja neked a tárolt hibát. Linkeltek már egy oldalt, hogy hogy tudod kiolvasni. Nem fedélzeti számítógép kell hozzá, hanem a motorvezérlő cucc (ECU) van egy diagnosztikai csatlakozó amiben adott lábakat rövidre zársz, gyújtást adsz, és a Check-engine lámpa el"morzézza" mi a baja. :lol:

oké megyek nézem kössz remélhetőleg meglessz mert az asszony már kezd sztájokni

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.