Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

wzsolt_1.6_16V

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    2.142
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

wzsolt_1.6_16V last won the day on Június 9 2013

wzsolt_1.6_16V had the most liked content!

wzsolt_1.6_16V névjegye

  • Születésnap 1977-03-16

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

2.883 profile views

wzsolt_1.6_16V's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. Pont azért nem kapcsoltam ki a programot, hogy ne nullázza a trip adatokat. Ekkor vettem észre, hogy tovább számol. Szóval a program kikapcs nálam nem játszik. Amire viszont rájöttem: Ha motor leállítás után visszaadom a gyújtást (nem indítózok) 10-20mp-re akkor ráfrissít az adatokra és leáll a számláló. Nem szép megoldás de így működik. Olcsó ELM-et használok, de az csak egy iteface, szóval hogy mikor milyen adatot használ és milyen sűrűn frissíti szerintem mind a torque program feladata/hibája. Abban nekem is sokat segített, hogy jobban odafigyelek a fogyasztásra, így tankolásoknál már bőven megtérült a torque pro és az ELM ára :)
  2. Szervusztok Használom egy ideje a torque pro programot ELM327-el. Már tól vagyok a következőkön: -nem/nehezen csatlakozik. megoldás: Ha lehúzom az adaptert utána mindít párosítás törlése, majd újra párosítás kell. -motorféknél is írt pillanatnyi fogyasztást. megoldás: beállítások -> enable MPG calculation Most viszont azt vettem észre, hogy megállok, leállítom a motort. Torque megy, kapcsolat megvan. Erre elkezdi szépen lassan a Trip LPK értéket szépen lassan növelni pont mint amikor járó motorral állok. Hogy ezt nem veszi észre, hogy leállt a motor ergo nincs gogyaszás!!! Másik kérdésem: Lehet valalhogy mentenia trip aktuális értéket, vagy úgy beállítani a torque programot hogy ha leállítom a programot mert kiszállok és viszem magammal telefont, ne dobja el ill. nullázza a trip adatokat?
  3. Ha már így előjött az üzemenyag szűrő... Kell valami spec szerszám a cseréhez? Én még a bilincs és gumicső kombinációhoz vagyok szokva. Kicseréletm a multkor emlegetett termosztátot. Most nagyon pöpec lett. Áll mint a cövek a mutató 90fok körül. nincs visszahűlés sem 80fok körüli üzemi hőfok!
  4. Keresd Wessz felhasználót itt a fórumon. http://www.opelforum.hu/index.php?showuser=5504 Ha megvan a carpass kártyád a kódokkal akkor komplett gyári kulcsot tud neked rendelni és fel is programozza.
  5. Töltés, generátor testelés rendben? Üzemanyag szűrő mikor lett cserélve?
  6. Szrvusztok! Mint kiderült a Z12XE motorom termosztátja 80 fokon működik. Nem tudom, hogy elromlott/elfáradt vagy az előző tulaj tett bele ilyent, de én szeretném a 92fokosra cserélni. Sokan dícsérik ezért Wahlert akartam venni, de meglepődtem mennyivel olcsóbb egy valeo vagy gates márkához képest. Ez az olcsó húsnak.. szlogen alapján megkongatta a harangokat a fejemben. Mi a véleményetek meg szabad venni a 4700Ft-os wahlert is ha mellette a többi márka mind 10-15eFt os nagyságrendben mozog? http://opelalkatreszek.cegvalaszto.hu/alkatreszek/alkatresz/hutesfuteslegkondicionalas/kategoria/termosztat/marka/corsa+c/tipus/14911/
  7. Szervusztok! Op-com-on gondolkodom saját használatra. Hármat is találtam a dx-en de nem igazán tudom mi a különbség közöttük a külsőt kivéve. Melyiket szabad megvenni melyik működik biztosan...? http://dx.com/p/op-com-usb-diagnostic-cable-for-opel-cars-33585 Ez a legdrágább :( http://dx.com/p/op-com-v-can-diagnostic-interface-for-opel-125880 http://dx.com/p/op-com-car-vehicle-diagnostic-tool-black-114086 F Astra ('96) és C Corsa (2003) maihez most használnám. ELM327-em van ami jól működik a C-corsával (azt leszámítva, hogy légzsák hibakódot még csak kiolvasni sem tudok vele, bár ez lehet program kérdése lenne). Astrával viszont nem tud mit kezdeni.
  8. Mennyi km van benne és milyen olajat használsz? Ha sok a km még akár komplett vezérlés csere sem árthat ha kopott vagy megnyúlt a lánc akár amiatt sem tudhat eleget feszíteni a feszítő.
  9. Szervusztok! Asszony C Corsájával kapcsolatban lenne problémám, de az a fórum halott és ez a rész ugyanaz minden autónál hát itt teszem fel a kérdést. A következőt tapasztlaom: kb70km/h felett ha gázt adok rázkódik kissé az autó, ha csak gurulok semmi. A rákódás jelentkezik néha jobb kanyarban terhelve alacsonyabb sebességnél is. Először gumi centír hibára gondoltam, de mivel a vadi új téli gumikkal is megmaradt a probléma ezt elvetettem. Ezután kiderül az egyik motortartó bak szakadt -> csere ->probléma maradt Kiderült a bal tányérszilent is szakadt ->csere->probléma maradt Most a féltengely a gyanusított. Az egyik csuklóról feltehetően korábbi tulajnál lejött a gumiharang amit visszamókolt, de a zsírt kicsit engedi ki. Egyébként a féltengely nem tűnik kotyogósnak és nincs is hangja kanyarban. Ettől függetlenül lehet esélyes, hogy ettől csinálja?
  10. Akkor kell/érdemes cserélni ha új alkatrész kerül a hűtő rendszerbe. pl vízpumpa vagy hűtő csere. A hűtőfolyadékban vannak anyagok amik megakadályozzák a korróziót. Feltöltöd a rendszert és passziválja a felületeket így nem kell cserélni, csak ha új alaktrész kerül bele ami még nincs passziválva.
  11. Megrendeltem én is Az ELM327-et, de már nem fog ideérni műszaki előtt :( Közben időnként előjön a légzsák hibalámpa is :( Ezzel az ELM-el a légzsák hibakódokat is ki lehet olvasni? Van valakinek Csepelen vagy a környéken egy ilyen, hogy rá tudjak nézni a hibakódokra és a vízhőfokra (ma vagy holnap)?
  12. Kösz az infót. A belinkelt ELM327 egy bevált darab azt rendeljem én is vagy a lényeg csak hogy ELM327 legyen (mert találni neten sokfélét) Mantec gondolom a hőmérséklet visszaesés miatt írta , hogy termosztát csere, ha ELM-el is jól látható lesz hogy nem tudja tartani a hőfokot akkor ki is fogom cserélni.
  13. Szervusztok! Jól sejtem, hogy a Z12XE motornál is két hőmérséklet jeladó van? Fotón pirossal jelezve kétvezetékes (ECU-nak), sárgával az egyvezetékes (órának) ? https://picasaweb.google.com/lh/photo/aT25ejPV8i-3b_vYzOFGV07M27IpuNV8WBSrOnB26Ro?feat=directlink A jelenség a következő: Óra szerint 80-ig melegszik majd tempósabban megindulva 75-ig visszahül. Ventillátor viszont már 85 nél már kapcsol. Amíg el nem éri a 75-öt nem meleg a hűtő felé menő cső, szóval termosztát nincs nyitva megszorulva. Most nme tudom, hogy a termosztát vagy valamelyik jeladó a rossz. Ja és ne jöjjön senki azzal a szöveggel (amit a corsa forumon megkaptam) hogy ez normális mert az opel motorok széles hőmérséklet tartományben dologznak és amíg nincs pirosban vagy kékben az úgy jó. Ha egy termosztátnak 92 foknál kell nyitnia akkor azt mutassa és ne 75-80fokot a mutató is. Első körben jeladóval próbálkoznék csak nem tudom melyikkel. Ja és egy kuka katalizátor van az autóban ennek ellenére nem dobja a hibát. Most vagy hekkelt ECU program van benne vagy -és ez kapcsolódhat az előzőekhez- lehet hekkelve van a termosztát, hogy ne érje el az üzemi hőfokot, mert gondolom az alatt nem vizsgálja a katalizátor működését.
  14. Nekem így néz ki a Z12XE: 2003-as modelleknél ez van... azaz nincs??? Én nem is tudom hol az én EGR-em ezen a motoron.
  15. Szóval a folytatás: Levettem a szelepfedelet. Volt kis "tejföl", de az a rövid utas használatnak betudható. A csőcsonkok felől próbáltam fújkodni, de úgy vettem észre minden mindennel kapcsolatban van. Három résen keresztül csatlakozik a hengerfejhez: https://picasaweb.google.com/lh/photo/aWPUqZZGcWH6smTQeIYXnk7M27IpuNV8WBSrOnB26Ro?feat=directlink Bárhonnan fújtam és bármelyik másikat lefogtam a szabadon hagyott réseken kitalált a levegő. Ergo minden mindennel kapcsolatban. A hengerfejen az ellen oldalt is meg fújkodtam. A kicsi résbe fújva bugyborékolt, azaz az olajszint alatt lehet a vége a résnek. A nagyobbak simán a a kartertérbe vezethetnek. Most vagy nem ok a szelepfedelem vagy a legprimitívebb labirintusos olaj lecsapató megoldás van ebben a motorban. Így továbbra sem egyértelmű számomra, hogy a szelepfedelem lehet-e oka a füstölésemnek. Végül összeraktam és a kis csövet ledugózva( hogy ne szívjon falsot) a vastagot lógva hagyva indítottam. A szelep fedélen szabadon hagyott két csőcsonkon jött a kartergáz, de így hogy nem kapta vissza a motor egészen más szaga volt a kipufogó gáznak is. Nem tudom mi a normális, de már alapjáraton is rendesen jött ott a kartergáz, igaz nem füstölt és nem is volt büdös. Mindkét csőcsonkon egyaránt jött. Egyre erősödik a gyanúm, hogy nem úszom meg a szelepszár szimering cserét. :( Következik a lekötött (szabadba kivezetett) karter kivezetésekkel egy próbakör. Ha úgy is füstöl akkor egyértelmű.... :(
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.