Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AGR szelep lezárás


bszemethy

Recommended Posts

Nekem is csak visszavett a füstölgéséből, Lacinak az "erőműfüstjére" is az volt a megoldás hogy be kellett csukni az egeret, nekem új lenne hogy ezért kezd el füstölni :D

Kedves Apipi!

Bizony! Iszonyatosan füstölt a gép...Mint valami öreg dízelmozdony (túlzás nélkül). Lezártuk az EGR szelepet, és megszünt. Mostmár csak akkor füstöl ha nagyon taposom neki. Teljesen egészségesen. És azóta érezhetően jobban reagál a gázra, jobban gyorsul, és látványosabban kúszik fel a kilóméteróra mutatója. ELőtte megállt 100-110nél, és onnan nagyon nagyon lassan ment fel,sőt 120 után szinte nem ment. Most minden gond nélkül felmegy 140-150-re..vagy még feljebb..

Ja, és egy 1.7D szívódízelről volt most szó.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Apipi!

Bizony! Iszonyatosan füstölt a gép...Mint valami öreg dízelmozdony (túlzás nélkül). Lezártuk az EGR szelepet, és megszünt. Mostmár csak akkor füstöl ha nagyon taposom neki. Teljesen egészségesen. És azóta érezhetően jobban reagál a gázra, jobban gyorsul, és látványosabban kúszik fel a kilóméteróra mutatója. ELőtte megállt 100-110nél, és onnan nagyon nagyon lassan ment fel,sőt 120 után szinte nem ment. Most minden gond nélkül felmegy 140-150-re..vagy még feljebb..

Ja, és egy 1.7D szívódízelről volt most szó.

Eltűnt a hozzászólásom, de akkor megkérdezem újra...

Dízeles kollégák kik EGR szelepeiteket lezártátok, vbáltozott valamit a fogyasztás?

Nem bírom lenyomni 5 alá pedig van gyakorlatom a takarékos vezetésben, a super5-os renaultval eljártam átlagban 5 alatt és volt 4.1-is...

Ezzel meg idaig (~7000km) 6.4 az átlag, 5 volt a minimum, de max 90 és finoman mentem...

Elmeletileg nem kene hogy szamitson a szelep lezarasa, de mit mutat a tapasztalat?

Link to comment
Megosztás:

Eltűnt a hozzászólásom, de akkor megkérdezem újra...

Dízeles kollégák kik EGR szelepeiteket lezártátok, vbáltozott valamit a fogyasztás?

Nem bírom lenyomni 5 alá pedig van gyakorlatom a takarékos vezetésben, a super5-os renaultval eljártam átlagban 5 alatt és volt 4.1-is...

Ezzel meg idaig (~7000km) 6.4 az átlag, 5 volt a minimum, de max 90 és finoman mentem...

Elmeletileg nem kene hogy szamitson a szelep lezarasa, de mit mutat a tapasztalat?

Nekem fel lett újítva a motor. Így van 4 literes átlagfogy. Az hogy az EGR lezárás pedig nálam nem oszt nem szoroz fogyasztásban.

Link to comment
Megosztás:

Eltűnt a hozzászólásom, de akkor megkérdezem újra...

Dízeles kollégák kik EGR szelepeiteket lezártátok, vááltozott valamit a fogyasztás?

Nem bírom lenyomni 5 alá pedig van gyakorlatom a takarékos vezetésben, a super5-os renault-tal eljártam átlagban 5 alatt és volt 4.1-is...

Ezzel meg idáig (~7000km) 6.4 az átlag, 5 volt a minimum, de max 90 és finoman mentem...

Elméletileg nem kéne hogy számítson a szelep lezárása, de mit mutat a tapasztalat?

Fogyasztásom nem változott! (Talán kicsit csökkent pár decit, de ezt lehet csak bebeszélem magamnak! :D )

Kicsit erősebb lett, és nem is füstöl már úgy! :D

Nekem akkor evett többet, amikor meghalt a termosztátom, akkor 5,5 - 6,5-ig játszott!

Csere óta simán 5,5 alatt van, SŐT! :D Nemrég produkáltam vele egy 4,18-as fogyasztást hosszútávon (500 Km-en átlag 100-as tempóval vegyesben (Város, külterület, autópálya 130-al!), persze csak egyedül voltam, alig pár cuccal! :wacko: Ugyanez a táv 5 személlyel 5,17-re jött ki, de az tényleg agyig pakolva! :wacko: ugyanolyan tempóval)

Nekem ennyi az átlagom: 5,12 l/100km 23.750 km és 1.215 L gázolaj!

ITT vannak a fogyasztásaim, amint láthatod február környékén van egy megugrás, nah akkor volt kuka a termosztátom, márciusban cseréltem ki újra! :wacko:

Olvass vissza kicsit, volt itt már szó erről a napokban! :P

Link to comment
Megosztás:

Eltűnt a hozzászólásom, de akkor megkérdezem újra...

Dízeles kollégák kik EGR szelepeiteket lezártátok, vbáltozott valamit a fogyasztás?

Nem bírom lenyomni 5 alá pedig van gyakorlatom a takarékos vezetésben, a super5-os renaultval eljártam átlagban 5 alatt és volt 4.1-is...

Ezzel meg idaig (~7000km) 6.4 az átlag, 5 volt a minimum, de max 90 és finoman mentem...

Elmeletileg nem kene hogy szamitson a szelep lezarasa, de mit mutat a tapasztalat?

Változott hát. Jobban mozdul, jobban nyomom, jobban eszik. Így már az 5.5 - 6ot is bevágja :D :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Változott hát. Jobban mozdul, jobban nyomom, jobban eszik. Így már az 5.5 - 6ot is bevágja :D :wacko:

hat ez mozdulni ugyse mozdul semmit (szivo R5-hoz kepest) gondolom a lomha turbo miatt van, de mintha a fogat huznak amikor gyorsulni kell...

Erdekes modon 100-on hamar ott van (mar magahoz kepest...) de az egesz karakter olyan kelletlen-nyogvenyelos...

2300 alatt padlogazra 1-2mp-ig semmit nem reagal. Aztan lehet hallani ahogy elkezd a turbo tolteni aztan ha eleri a 2500-at akkor szepen huz mar...

Gondoltam ra hogy az agr lezarasa meg az adagolo hozzaallitasa nyoman nyernek nehany plusz Nm-t, meg a hatekonysagbol kifolyolag nehany dl fogyasztas minuszt...

Link to comment
Megosztás:

hat ez mozdulni ugyse mozdul semmit (szivo R5-hoz kepest) gondolom a lomha turbo miatt van, de mintha a fogat huznak amikor gyorsulni kell...

Erdekes modon 100-on hamar ott van (mar magahoz kepest...) de az egesz karakter olyan kelletlen-nyogvenyelos...

2300 alatt padlogazra 1-2mp-ig semmit nem reagal. Aztan lehet hallani ahogy elkezd a turbo tolteni aztan ha eleri a 2500-at akkor szepen huz mar...

Gondoltam ra hogy az agr lezarasa meg az adagolo hozzaallitasa nyoman nyernek nehany plusz Nm-t, meg a hatekonysagbol kifolyolag nehany dl fogyasztas minuszt...

Akkor ott valami gond van ám! :wacko:

Nekem 2000-től azért már eléggé húz! :wacko: (1800-nál kezd hallatszani a turbó nekem! )

Lehet nemártana már egy alapos takarítás turbóügyben! :D

AGR-t lezártam, de adagolót nem babráltam, szerintem neked sem kéne! :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Akkor ott valami gond van ám! :wacko:

Nekem 2000-től azért már eléggé húz! :D (1800-nál kezd hallatszani a turbó nekem! )

Lehet nemártana már egy alapos takarítás turbóügyben! :D

AGR-t lezártam, de adagolót nem babráltam, szerintem neked sem kéne! :wacko:

Nekem is kb ott kezd eledni, de igazan olyan 2200-2300 korul van a nyomatek ebredese.

Asszem szetkapom majd a turbo kornyeket aztan kap egy kis takaritast, hatha....

Adagolommal tuti van nemi gebasz mert koppnal is jobban betekert fustcsavarnal sincs meg a teljesgaz sztem, meg nem is fustol a masina padlogazon sem...

(Hja meg 1-esben sem szeret elforogni a skala vegeig...)

Vettem mar egy csere adagolot az lesz rendbeteve es beepitve csak meg nem jutott ra ido hogy foglalkozzam vele.

Amugy a flexibilis csoben levo centis korom nem tul bizalomgerjeszto a kepeiden :wacko:...

Lehet hogy nalam is hasonlo a helyzet...

Link to comment
Megosztás:

Nekem is kb ott kezd eledni, de igazan olyan 2200-2300 korul van a nyomatek ebredese.

Asszem szetkapom majd a turbo kornyeket aztan kap egy kis takaritast, hatha....

Adagolommal tuti van nemi gebasz mert koppnal is jobban betekert fustcsavarnal sincs meg a teljesgaz sztem, meg nem is fustol a masina padlogazon sem...

(Hja meg 1-esben sem szeret elforogni a skala vegeig...)

Vettem mar egy csere adagolot az lesz rendbeteve es beepitve csak meg nem jutott ra ido hogy foglalkozzam vele.

Amugy a flexibilis csoben levo centis korom nem tul bizalomgerjeszto a kepeiden :P...

Lehet hogy nalam is hasonlo a helyzet...

Így vettem, így volt műszakin is! ;) 2 éve ilyen! :D

Majd ha lesz időm/pénzem/kedvem/hegesztőm lecserélem! (jelenleg egyik sincs :wacko: )

Nekem simán elpörög a végéig 1-2be nem néztem, de a többibe igen! :wacko:

De egy turbó takarítást én is beiktatok az esküvő után, addig még kap a kicsike vagy 3000 Km-t :D

Ja és addig örülj amíg nem füstöl! :wacko: Jó, mondjuk neked más miatt nem füstöl. :D

Link to comment
Megosztás:

hat ez mozdulni ugyse mozdul semmit

Első körben szívó oldalon kellene átnézni (légszűrő, cooler tisztasága -előbbi esetleges cseréje, utóbbi kimosása többször is tiszta benzinnel) utána egr szelep lezárása majd azt megnézni valóban lezár-e és nem árt egyúttal kipucolni sem a fészkét. Adagolót inkább ne bántsd, vidd el szakihoz, az majd szépen beállítja valamint a porlasztócsúcsok porlasztási képe is jelentős. Ha a motor is kopott vagy nincs megfelelő kenése az is jelent néhány minusz lovat. (Itt megjegyezném, hogy olajcsere után nekem 3.-ban is képesek picit rinyálni a papucsok :wacko: ) Meg kellene nézni nincs-e eldugulva a katalizátor, legegyszerűbben tisztítani úgy lehet, hogy bemelegíted a mocit majd valakit megkérsz, hogy tartsa olyan 2000 fordulat környékén és te óvatosan végigkopogtatod a kipuffrendszert a flexicsőtől egy keményebb fadarabbal -kalapácsot nem ajánlom mert az nyomot hagy és rozsdázni fog. Első körben ez lenne célszerű :wacko: ha ez nem vezet eredményre akkor ott komolyabb gondok vannak, mindezektől függetlenül ne várd, hogy versenyautó lesz belőle.. :D

Link to comment
Megosztás:

Első körben szívó oldalon kellene átnézni (légszűrő, cooler tisztasága -előbbi esetleges cseréje, utóbbi kimosása többször is tiszta benzinnel) utána egr szelep lezárása majd azt megnézni valóban lezár-e és nem árt egyúttal kipucolni sem a fészkét. Adagolót inkább ne bántsd, vidd el szakihoz, az majd szépen beállítja valamint a porlasztócsúcsok porlasztási képe is jelentős. Ha a motor is kopott vagy nincs megfelelő kenése az is jelent néhány minusz lovat. (Itt megjegyezném, hogy olajcsere után nekem 3.-ban is képesek picit rinyálni a papucsok :D ) Meg kellene nézni nincs-e eldugulva a katalizátor, legegyszerűbben tisztítani úgy lehet, hogy bemelegíted a mocit majd valakit megkérsz, hogy tartsa olyan 2000 fordulat környékén és te óvatosan végigkopogtatod a kipuffrendszert a flexicsőtől egy keményebb fadarabbal -kalapácsot nem ajánlom mert az nyomot hagy és rozsdázni fog. Első körben ez lenne célszerű :D ha ez nem vezet eredményre akkor ott komolyabb gondok vannak, mindezektől függetlenül ne várd, hogy versenyautó lesz belőle.. :D

hmmm...

légszűrő újszerű (sztem cserélték), a cooler? na az jó kérdés... a turbó teleküldheti dzsuvával aztan akkor agyő...., az egérkének lekapom a farkincáját sztem egy próba erejéig :wacko:. Porlasztó csúcsokat megnézettem szép a szórásképük. Motor nem kopott (145000km) 3 hengerben már van normális kompresszió (25bar)a negyediknek sem véres a torka, 20-at az is produkál, még dolgozom az ügyön :wacko:. a katalizator betéte nem törik össze ha nekiállok kocogtatni? A kipufogó rendszer amugy a katalizátor kivételével új (Bosal)

Versenyautót nem akarok belőle faragni csak mondjuk a super5-os 1.6 szivoD dinamizmusat szeretnem erezni :wacko:

Link to comment
Megosztás:

hmmm...

légszűrő újszerű (sztem cserélték), a cooler? na az jó kérdés... a turbó teleküldheti dzsuvával aztan akkor agyő...., az egérkének lekapom a farkincáját sztem egy próba erejéig :wacko:. Porlasztó csúcsokat megnézettem szép a szórásképük. Motor nem kopott (145000km) 3 hengerben már van normális kompresszió (25bar)a negyediknek sem véres a torka, 20-at az is produkál, még dolgozom az ügyön :wacko:. a katalizator betéte nem törik össze ha nekiállok kocogtatni? A kipufogó rendszer amugy a katalizátor kivételével új (Bosal)

Versenyautót nem akarok belőle faragni csak mondjuk a super5-os 1.6 szivoD dinamizmusat szeretnem erezni :wacko:

Szerinted cserélték? Akkor nem biztos :D a turbó tele is fogja olajjal nyomni, fél évente de legalább évente célszerű kimosni, az egr csövét nem csak levenni kell hanem csapágysréttel telerakni gumikönyökönként 1 darabbal és meg van oldva, a katalizátor nem fog összeomlani hacsak nem izomból agyalod :D és nem fogja mert lényegesen nehezebb kaszni és ez a motor se a hihetetlen gyorsulásáról híres.. :D

Link to comment
Megosztás:

Szerinted cserélték? Akkor nem biztos :wacko: a turbó tele is fogja olajjal nyomni, fél évente de legalább évente célszerű kimosni, az egr csövét nem csak levenni kell hanem csapágysréttel telerakni gumikönyökönként 1 darabbal és meg van oldva, a katalizátor nem fog összeomlani hacsak nem izomból agyalod :D és nem fogja mert lényegesen nehezebb kaszni és ez a motor se a hihetetlen gyorsulásáról híres.. :wacko:

Megnéztem a szűrőt és újnak tűnt.

Sztem próbálkoztak kideríteni hogy miért nem ment az autó és akkor kicserélték a szűrőt benne hátha az volt a rossz.

Amikor megvettem kb 120volt a végsebessége...

Aztán kiderült hogy az adagoló a ludas, most már a végsebesség nagyjából a helyén lehet (150-nél többet még nem mentem vele, de nem úgy tűnt mintha vége lenne)

Nu.

a lényeg hogy hnap utána járok ennek a cooler pucolásos dolognak....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most nyergeltem át pár napja 1.8-as passatról 1.4-es astrára,és az astra kis fordulaton rángat.Agr szelep,vagy szoknom kell még az autót?

Szerintem meg nincs is AGR szelep. :D Kis fordulaton rángathat, ha nagyon alacsony a fordulat. De ha adnál egy gázfröccsöt gyorsulásnál és megtorpan meg rángat, akkor lambdaszonda cserés lesz valószínűleg.

2000-2500-alatt nem nagyon lehet autózni vele. ^_^

Nem mindenki tiltáson használja, mint egyesek. :D Amúgy az övé C14SE, a tied C14NZ. Főnökömé is NZ és tudtam én is alacsony fordulaton közlekedni az övével, csak ésszel kell. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Tanakodom,hogy lezárom én ish próbából a C1.6 NZ -nek.

Mechanikus,vákumos és mükszik mer érezni hogy mozgatja a membránt.

Csak annyi a tehendőm,hogy simánn vágok oda valami lemezt act csókolom??

Köszcsíí

Másik:(lehet nem ide kellene de, nade... ^_^ )

A katalizátort kibelezni,kiiktatni van értelme, estleg hogyan?

Csakis eggy kis lendületért... :-)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.