Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok, lenne egy kérdésem.

Z14XEP- es motoron szeretném megoldani az olajhűtést, de az a problémám, hogy ennek a motornak papírbetétes szűrője van.

Nézegettem már neten az olajhűtő adaptereket, de nekem úgy tűnik csak a hagyományos fém burkolatú szűrőhöz lehet őket használni.

Ezért kérem a segítségeteket, hogy milyen megoldással lehetne ezt normálisan megoldani.

Illetve, valamelyik Astrának a kivezető csonkja (ami fémházas)passzol-e az én típusú motoromhoz?

Mert ha igen, akkor bontóból szereznék egyet és ha át tudnám csavarozni az enyémre, akkor már jó lenne hozzá az adapter is.

Válaszaitokat előre is köszi, minden tanácsot elfogadok.

:lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, lenne egy kérdésem.

Z14XEP- es motoron szeretném megoldani az olajhűtést, de az a problémám, hogy ennek a motornak papírbetétes szűrője van.

Nézegettem már neten az olajhűtő adaptereket, de nekem úgy tűnik csak a hagyományos fém burkolatú szűrőhöz lehet őket használni.

Ezért kérem a segítségeteket, hogy milyen megoldással lehetne ezt normálisan megoldani.

Illetve, valamelyik Astrának a kivezető csonkja (ami fémházas)passzol-e az én típusú motoromhoz?

Mert ha igen, akkor bontóból szereznék egyet és ha át tudnám csavarozni az enyémre, akkor már jó lenne hozzá az adapter is.

Válaszaitokat előre is köszi, minden tanácsot elfogadok.

:lol:

Én levettem a fémházat, a tartó csavarja helyett esztergáltam egy menetes csövet, hogy úgy nézzen ki a dolog mint a sima olajszűrős felfogatás, de sajnos nem volt így olajnyomás. Sok időm nem volt vele szórakozni, ezért visszakerült a gyári cucc.

Biztos meglehet oldani, mert már láttam angol fórumokon.

Ennyire szét van reszelve a motor, hogy már a sima vízhűtés nem elég?

Link to comment
Megosztás:

Én levettem a fémházat, a tartó csavarja helyett esztergáltam egy menetes csövet, hogy úgy nézzen ki a dolog mint a sima olajszűrős felfogatás, de sajnos nem volt így olajnyomás. Sok időm nem volt vele szórakozni, ezért visszakerült a gyári cucc.

Biztos meglehet oldani, mert már láttam angol fórumokon.

Ennyire szét van reszelve a motor, hogy már a sima vízhűtés nem elég?

Köszi, hogy válaszoltál.

Hasonló dolgon már én is gondolkodtam, de a te próbálkozásodból okulva valami más megoldást keresek, nem sürgős a dolog.

Még nincs szétreszelve, de ami késik nem múlik :lol: , igen teljesítménytuning a terv, ezért is próbálok mindent ami szügséges valahogy megoldani.

Mert ugyegye több paci=nagyobb igénybevétel=túlmelegedés.

Igazából jövőre szeretném ha elkészülne, télen ráérek majd faragni a kicsikét.

Link to comment
Megosztás:

Ha képes több levegőt szivni a motor, majd kiengedni...

Nem feltétlenül. Benzines motor 0.85 labdával kb. 12.5:1 levegő-benzin aránynál megy a legjobban. Viszont ilyenkor egekben a CO és a CH,de 10-15%-al nagyobb lesz a teljesítmény a lambda=1 arányhoz viszonyítva. Egy jól belőtt karburátor kis gázzal 1-es lambdával megy, nagy gázzal 0.85 közeli lambdára dúsít. Injektoros szívóbenzinesek meg ragaszkodnak a katalizátor tökéletes működése miatt a lambda=1 1:14.7 arányhoz.

Nagyobb injektor nem túl jó megoldás önmagában, a lambda szondát érdemesebb megpiszkálni.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, hogy válaszoltál.

Hasonló dolgon már én is gondolkodtam, de a te próbálkozásodból okulva valami más megoldást keresek, nem sürgős a dolog.

Még nincs szétreszelve, de ami késik nem múlik :lol: , igen teljesítménytuning a terv, ezért is próbálok mindent ami szügséges valahogy megoldani.

Mert ugyegye több paci=nagyobb igénybevétel=túlmelegedés.

Igazából jövőre szeretném ha elkészülne, télen ráérek majd faragni a kicsikét.

10w-60.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, hogy válaszoltál.

Hasonló dolgon már én is gondolkodtam, de a te próbálkozásodból okulva valami más megoldást keresek, nem sürgős a dolog.

Még nincs szétreszelve, de ami késik nem múlik :lol: , igen teljesítménytuning a terv, ezért is próbálok mindent ami szügséges valahogy megoldani.

Mert ugyegye több paci=nagyobb igénybevétel=túlmelegedés.

Igazából jövőre szeretném ha elkészülne, télen ráérek majd faragni a kicsikét.

Ez túl kicsi motor a reszeléshez, a hajtókarja nagyon gyenge. Az 1.8-as belsőt sem lehet beleimplantálni mint a régebbi blokkokba, mint pl az x14xe.

Link to comment
Megosztás:

Ez túl kicsi motor a reszeléshez, a hajtókarja nagyon gyenge. Az 1.8-as belsőt sem lehet beleimplantálni mint a régebbi blokkokba, mint pl az x14xe.

A hajtókarja sem eggyezik?

Csak a hossza, meg a főtengő csapágy mérete lenne az érdekes! :lol:

Nem tudsz valimi katalógust vagy adatlapot amiből megtudnám a hajtókar adatait?

Az 1.8-as mocinak mekkora a spricnije?

Ehhez is jólenne egy adatlap.

Számításaim szerint kb 320-340-es kellene majd a későbbiekben(=150 paci?) :lol:

Link to comment
Megosztás:

10w-60.

Miért?

Ennyire kellene a viszkozitás?

0W-40 már volt benne, de egy idő után nem tetszett a hidrotőkéknek :lol:

Apropó, most olvaslak a turbó topic-ban, kb 1-éve akartad csigázni a motort, mi lett a vége?

Én is hasonló dolgon gondolkodom :D

Ha sikerül, és párezer kilcsit le tudok menni vele akkor elmondhatjuk, hogy van "kisblokkos turbós"-is :lol:

Link to comment
Megosztás:

Miért?

Ennyire kellene a viszkozitás?

0W-40 már volt benne, de egy idő után nem tetszett a hidrotőkéknek :lol:

Apropó, most olvaslak a turbó topic-ban, kb 1-éve akartad csigázni a motort, mi lett a vége?

Én is hasonló dolgon gondolkodom :D

Ha sikerül, és párezer kilcsit le tudok menni vele akkor elmondhatjuk, hogy van "kisblokkos turbós"-is :D

Ja xep motorod van. :lol: Ebbe a motorba tényleg soha 10w-60at.

Szerintem ne bántsd azt a motort. Túl drága játszósnak szvsz.

Többlet levegőnél meg kell oldani a csapszegek spriccnis olajozását is meg még millió dolgot. Tulajdonképpen egy másik motor kell. Ha csigásat akarsz vegyél egy c20let motort, 400 körül nagyon jó állapotúak vannak,de lehet,hogy már olcsóbban is. Vagy z16let-et fának csapott autóból az még kisblokkos is. :D

Ami engem illet a régi motort nyugdíjaztam a sarokba. Helyette kapott egy x16sz motort, 276 vezérműtengellyel,okosított befecskendezéssel, polcon pihenő,regenerálódó katalizátorral. ;)

Ez így is benne volt egy százasban. Teljesítménye nekem elég egy corsába,nem ijed meg az emelkedőktől és épp eszű közlekedéshez elég tartalékkal rendelkezik. 120ig jó, aztán meg egyébként is félek ebben a cipősdobozban. :P

Teljesítményét nem mértem még le,de 11.5 a 0-100 kb.

Link to comment
Megosztás:

Ja xep motorod van. :lol: Ebbe a motorba tényleg soha 10w-60at.

Szerintem ne bántsd azt a motort. Túl drága játszósnak szvsz.

Többlet levegőnél meg kell oldani a csapszegek spriccnis olajozását is meg még millió dolgot. Tulajdonképpen egy másik motor kell. Ha csigásat akarsz vegyél egy c20let motort, 400 körül nagyon jó állapotúak vannak,de lehet,hogy már olcsóbban is. Vagy z16let-et fának csapott autóból az még kisblokkos is. :lol:

Ami engem illet a régi motort nyugdíjaztam a sarokba. Helyette kapott egy x16sz motort, 276 vezérműtengellyel,okosított befecskendezéssel, polcon pihenő,regenerálódó katalizátorral. :D

Ez így is benne volt egy százasban. Teljesítménye nekem elég egy corsába,nem ijed meg az emelkedőktől és épp eszű közlekedéshez elég tartalékkal rendelkezik. 120ig jó, aztán meg egyébként is félek ebben a cipősdobozban. :D

Teljesítményét nem mértem még le,de 11.5 a 0-100 kb.

"Többlet levegőnél meg kell oldani a csapszegek spriccnis olajozását is meg még millió dolgot."

A millió dolog renben van, már elolvastam végig a turbó topic-ot, kiokosodtam és NEM ADOM FEL!

A csapszegek hűtéséről mit tudsz mert én még nem hallotam, csak a dugó hűtését(mondjuk ott van a csapszeg is) olaj spricivel, nehogy átégjen.

Nem tudsz valami táblázatot a hajtókar méretekről, hiába guglizom.

Link to comment
Megosztás:

"Többlet levegőnél meg kell oldani a csapszegek spriccnis olajozását is meg még millió dolgot."

A millió dolog renben van, már elolvastam végig a turbó topic-ot, kiokosodtam és NEM ADOM FEL!

A csapszegek hűtéséről mit tudsz mert én még nem hallotam, csak a dugó hűtését(mondjuk ott van a csapszeg is) olaj spricivel, nehogy átégjen.

Nem tudsz valami táblázatot a hajtókar méretekről, hiába guglizom.

Amennyit rákölthesz erre, annyiból vehetnél egy fiatalabb, alapból erősebb (2L) autót is. Ezt a motort "reszelgetni" szvsz tök ésszerűtlen...

Link to comment
Megosztás:

Azért nyugtassatok meg, hogy nem ilyen hajtókar van az 1.4 XEP Twinportban!!!!!!!!!

Hajt_kar_www.kepfeltoltes.hu_.jpg :lol:

Ez az igazi gazdaságos alkatrészgyártás, lehet én is hegesztek ilyet 6-8-as köracélból :D

Pedig pont ez a hajtókar van benne. A hajtókarcsapágy megegyezik a többi kisblokkoséval, ha a hajtókar hossza 129.75 mint a többinél, akkor érdemes kicserélni X16XE hajtókarra, mert a kicsit közt az a legerősebb. Sajnos a dugó is papir vékony, ha turbositani akarod nem tudsz leesztergálni belőle, emelni kell a hengerfejet magas tömítéssel, az sem olcsó.

Dbilas turbokit biztos van hozzá, de annyiért vehetsz másik kocsit is. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Amennyit rákölthesz erre, annyiból vehetnél egy fiatalabb, alapból erősebb (2L) autót is. Ezt a motort "reszelgetni" szvsz tök ésszerűtlen...

én is pont ezt akartam mondani :lol:

én is agyaltam ,de nem éri meg kb 1 -1.5 M ,simán rá lehet költeni ...

ezért nem fogtam bele én is...

inkább veszek valami szar OPC-t :lol:

a faragás és a mostani árából .

Majd eccer :D

Link to comment
Megosztás:

Pedig pont ez a hajtókar van benne. A hajtókarcsapágy megegyezik a többi kisblokkoséval, ha a hajtókar hossza 129.75 mint a többinél, akkor érdemes kicserélni X16XE hajtókarra, mert a kicsit közt az a legerősebb. Sajnos a dugó is papir vékony, ha turbositani akarod nem tudsz leesztergálni belőle, emelni kell a hengerfejet magas tömítéssel, az sem olcsó.

Dbilas turbokit biztos van hozzá, de annyiért vehetsz másik kocsit is. :lol:

Köszi az észrevételeket.

A hajtókar hossza 129.75, ez a méret a főtengelyközép és a csapszegközépre értendő?

Azt már tudom, hogy 16-os csapszeg való bele, de még a csapágy méretére lenne szügségem.

A dugóra más valamit agyaltam ki, de majd ha tudok valami konkrétumot, beszámolok róla. :lol:

EZ MINDENKINEK SZÓL:

Ha Szeged környékén volna valakinek 1 db felesleges hajtókarja dugóval Z14Xep-hez, az szóljon!

Link to comment
Megosztás:

Köszi az észrevételeket.

A hajtókar hossza 129.75, ez a méret a főtengelyközép és a csapszegközépre értendő?

Azt már tudom, hogy 16-os csapszeg való bele, de még a csapágy méretére lenne szügségem.

A dugóra más valamit agyaltam ki, de majd ha tudok valami konkrétumot, beszámolok róla. :lol:

EZ MINDENKINEK SZÓL:

Ha Szeged környékén volna valakinek 1 db felesleges hajtókarja dugóval Z14Xep-hez, az szóljon!

A kisblokkok csapszegmérete 18, kivéve a z18xer-t ahol 19, ott a hajtókar is jóval vaskosabb, és 8-as helyett 9-es a hajtókarcsavar is. Én evvel raktam össze a blokkomat, a hozzá való dugóval, de az neked nem fér be. A blokkmagasságból ki lehet számolni melyik típusnak a dugója fér be.

Link to comment
Megosztás:

Nem feltétlenül. Benzines motor 0.85 labdával kb. 12.5:1 levegő-benzin aránynál megy a legjobban. Viszont ilyenkor egekben a CO és a CH,de 10-15%-al nagyobb lesz a teljesítmény a lambda=1 arányhoz viszonyítva. Egy jól belőtt karburátor kis gázzal 1-es lambdával megy, nagy gázzal 0.85 közeli lambdára dúsít. Injektoros szívóbenzinesek meg ragaszkodnak a katalizátor tökéletes működése miatt a lambda=1 1:14.7 arányhoz.

Nagyobb injektor nem túl jó megoldás önmagában, a lambda szondát érdemesebb megpiszkálni.

Jelvezetékre bevan forrasztva egy ellenállás azzal ellehet érni azt hogy azt érzékelje a vezérlő hogy szegény a keverék(mivel kisebb a feszültség) és még ad neki +anyagot nemde?

Link to comment
Megosztás:

Jelvezetékre bevan forrasztva egy ellenállás azzal ellehet érni azt hogy azt érzékelje a vezérlő hogy szegény a keverék(mivel kisebb a feszültség) és még ad neki +anyagot nemde?

A tiédben is TiO2 szonda van, ezek jelszint ugrással jelzik a keverék milyenségét. Dús keveréknél 10k alatti, szegénynél 100k feletti a munkaellenálláson mérhető ellenállásérték. Elvileg, ha sorba kötsz vele egy 100k körüli ellenállást, akkor állandóan szegény keveréket fog jelezni. Magyarán... Zabálni fog. Talán jobban is fog menni. De azért ez elég kókány...

Esetleg kérdezz utána ennek.

Link to comment
Megosztás:

A tiédben is TiO2 szonda van, ezek jelszint ugrással jelzik a keverék milyenségét. Dús keveréknél 10k alatti, szegénynél 100k feletti a munkaellenálláson mérhető ellenállásérték. Elvileg, ha sorba kötsz vele egy 100k körüli ellenállást, akkor állandóan szegény keveréket fog jelezni. Magyarán... Zabálni fog. Talán jobban is fog menni. De azért ez elég kókány...

Esetleg kérdezz utána ennek.

Ez a cuccos jól hangzik :lol:

Link to comment
Megosztás:

A tiédben is TiO2 szonda van, ezek jelszint ugrással jelzik a keverék milyenségét. Dús keveréknél 10k alatti, szegénynél 100k feletti a munkaellenálláson mérhető ellenállásérték. Elvileg, ha sorba kötsz vele egy 100k körüli ellenállást, akkor állandóan szegény keveréket fog jelezni. Magyarán... Zabálni fog. Talán jobban is fog menni. De azért ez elég kókány...

Esetleg kérdezz utána ennek.

Ez a cuccos jól hangzik :lol:

Ugyanilyen elven működő más gyártótól származó van nekem is.

A régi 1.2sz központi injektoros motoromból csinált 45ló helyett 56ot és 88nm helyett 111-et. A mostani 1.6 központisba is be van kötve,még nem mérettem meg,de 1.7 dti combót nyomtam már le vele,ami 75ló és 160nm. :lol:

Mondjuk a központi injektornak az a legnagyobb baja,hogy szinte elszegényedik a keverék bizonyos fordulat felett,nemhogy dúsúl, ergo csak kiszedi az ilyen cucc belőle a fojtást amit a gyárban az emisszió normák miatt ráerőszakoltak. Pl. 1.4nz és 1.4nv között már körbekérdeztem mindenhol és arra jutottunk,hogy csak a karburátor/központi injektor és katalizátor a különbség meg 15le.

Hengerenkénti injektorossal nincs tapasztalatom ilyen téren,hogy annak hogyan alakul a keverékképzése,de nyilván sokkal jobb,mint a központisnak,mert az si nz között is huszon Le különbség van. Azokon nem tudom,hogy tud-e dobni több,mint 20%-ot.

De Az x20xe amúgy is eléggé kihegyezett motor,szóval abból többet kihozni blokk bontása/ komoly chip írás nélkül nem nagyon lehet szvsz.

Link to comment
Megosztás:

Ugyanilyen elven működő más gyártótól származó van nekem is.

A régi 1.2sz központi injektoros motoromból csinált 45ló helyett 56ot és 88nm helyett 111-et. A mostani 1.6 központisba is be van kötve,még nem mérettem meg,de 1.7 dti combót nyomtam már le vele,ami 75ló és 160nm. :lol:

Mondjuk a központi injektornak az a legnagyobb baja,hogy szinte elszegényedik a keverék bizonyos fordulat felett,nemhogy dúsúl, ergo csak kiszedi az ilyen cucc belőle a fojtást amit a gyárban az emisszió normák miatt ráerőszakoltak. Pl. 1.4nz és 1.4nv között már körbekérdeztem mindenhol és arra jutottunk,hogy csak a karburátor/központi injektor és katalizátor a különbség meg 15le.

Hengerenkénti injektorossal nincs tapasztalatom ilyen téren,hogy annak hogyan alakul a keverékképzése,de nyilván sokkal jobb,mint a központisnak,mert az si nz között is huszon Le különbség van. Azokon nem tudom,hogy tud-e dobni több,mint 20%-ot.

De Az x20xe amúgy is eléggé kihegyezett motor,szóval abból többet kihozni blokk bontása/ komoly chip írás nélkül nem nagyon lehet szvsz.

Enyémen is növelne szerintem valamit mert szegény keveréken jár(hó fehérek a gyertyák). Ami módosításokat csináltam az autón: katalizátortól végig 55ös rendszer(gázgyorsító középdob, remus hátsódob), sportlégszűrő, kartercsövek lekötve, a szívó felőli oldalon ledugózva, agr szelep lefalazva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.