Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

C14SE-nél a "félholdat" le lehet csavarozni ha más nem lefúrod a csavarfejet, nem szükséges cserélni a lemezt. 2 csavart pedig visszarakod önzáró anyákkal és menetragasztóval. :icon1:

C16SE-nél is ez lenne a helyzet, de inkább behegesztjük laserrel és visszasimogatjuk, a kis csavarok is csak útban lennének az áramlásnak. :)

Link to comment
Megosztás:

Úgy döntöttem marad a félhol a pillangón, inkább finoman menjen mint felül, úgyis utcára készült.

Ma közben mértünk kicsit. A c20xe kék injektorokkal 0.62-es lambda is volt, és 0.85 fölé nem ment, úgyhogy gyorsan cseréltem is a V6 injektoraira, amikkel már közel jó volt, de még mindig kicsit dús, ez marad programozáshoz is.

Link to comment
Megosztás:

Úgy döntöttem marad a félhol a pillangón, inkább finoman menjen mint felül, úgyis utcára készült.

Mit értesz az alatt, hogy "inkább finoman menjen mint felül"?

Szerintem rossz ötlet fent hagyni a félholdat, a szelep nagy gyári csavarjait is érdemes süllyesztett fejűre cserélni, sőt még a tengely is túlvastag. C20XE pillangón van ~9mm-es átmérőjű acél tengely, legalább ellapítani érdemes egy reszelővel. Minden apróság számít, erről szól a tuning.

dsc0137ws.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szerintem annak nem sok köze van a pillangóhoz, annak inkább a vezérműtengely fokolásához, a lendkerék súlyához és a programozáshoz van köze. Az enyém 1500 alatt rángat ugyanis, mivel alul nem sok nyomaték meg lóerő van. Szóval néha kénytelen vagyok 3.ban menni városon belül.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem annak nem sok köze van a pillangóhoz, annak inkább a vezérműtengely fokolásához, a lendkerék súlyához és a programozáshoz van köze. Az enyém 1500 alatt rángat ugyanis, mivel alul nem sok nyomaték meg lóerő van. Szóval néha kénytelen vagyok 3.ban menni városon belül.

Így van. Emiatt nem kedvelem a túl kis lendkereket. Aminek még hatása van erre az a szívócsatorna keresztmetszete és ezzel összefüggésben az áramlási sebesség. Túl nagy keresztmetszet és kis áramlási sebesség mellett AHP után záródó szívószelepeken jelentős lehet a visszaáramlás kis fordulaton. Minnél nagyobb a tengely nyilván annál rosszabb. Csak a tapasztalat miatt; c20xe, nem gyári tengely, portolt pillangó szelep, nagyobb csatornák és könnyen elgurul 2000rpm alatt, akár a nagy pillangót nyitogatva is, 1700ról padlózható (bár nem célszerű).

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Elfér még egyáltalán a difiházban egy akkora fogaskerék?

Muszáj neki. Quaife is gyártja.

http://www.quaife.co.uk/shop/products/qke13c

Civic Type-R-ekben van 5 körüli végáttétel, de az többet pörög 18as keréken. Ezt a diffit rallyra tudnám elképzelni min. 8000 rpm-el.

Gyorsan utána számolva, ha nem használjuk az F20 első fokozatát hanem az egyes helyére tesszük a másodikat és így tovább, ötödiknek pedig pl F16WR 0.707-et akkor elég jól használható lehetne 7500rpm-el is. Nem tudom, hogy ez megoldható-e.

Link to comment
Megosztás:

Muszáj neki. Quaife is gyártja.

http://www.quaife.co...products/qke13c

Civic Type-R-ekben van 5 körüli végáttétel, de az többet pörög 18as keréken. Ezt a diffit rallyra tudnám elképzelni min. 8000 rpm-el.

Gyorsan utána számolva, ha nem használjuk az F20 első fokozatát hanem az egyes helyére tesszük a másodikat és így tovább, ötödiknek pedig pl F16WR 0.707-et akkor elég jól használható lehetne 7500rpm-el is. Nem tudom, hogy ez megoldható-e.

Attól, hogy a quaife gyártja, még nem kell, hogy utólagos faragás nélkül elférjen.

Lehet elfér, de ha belegondolok, hogy mekkora fogaskerék kellene már oda a difire... hát nem tudom :)

Nekem volt C394-em, többet köszönöm nem kérek belőle. :)

Nem vagyok rövid difi párti, főleg nem egy erős autóban.

A 394-el 210-nél tiltotta az 5-öt, pedig már 7200 körül volt a tiltás, 100-nál ha jól emlékszem valahol 3500 körül járt, gyorsulásra meg semmivel nem volt jobb, mint a C355. Engem nagyon idegesített, hogy annyira kell forgatni.

Az E30-am alatt is volt 345-ös difi, de lecseréltem 325-re, mert az is élvezhetetlen volt. Mondjuk ehhez hozzátartozik az is, hogy annak a váltója 5-ben 1:1-et hajtott, amit a legtöbb váltó 4-ben szokott.

Link to comment
Megosztás:

Attól, hogy a quaife gyártja, még nem kell, hogy utólagos faragás nélkül elférjen.

Lehet elfér, de ha belegondolok, hogy mekkora fogaskerék kellene már oda a difire... hát nem tudom :)

Nekem volt C394-em, többet köszönöm nem kérek belőle. :)

Nem vagyok rövid difi párti, főleg nem egy erős autóban.

A 394-el 210-nél tiltotta az 5-öt, pedig már 7200 körül volt a tiltás, 100-nál ha jól emlékszem valahol 3500 körül járt, gyorsulásra meg semmivel nem volt jobb, mint a C355. Engem nagyon idegesített, hogy annyira kell forgatni.

Az E30-am alatt is volt 345-ös difi, de lecseréltem 325-re, mert az is élvezhetetlen volt. Mondjuk ehhez hozzátartozik az is, hogy annak a váltója 5-ben 1:1-et hajtott, amit a legtöbb váltó 4-ben szokott.

Mindkét fogaskerék fogszáma változik/változhat, nem feltétlenül kell sokkal nagyobbnak lennie egy 5.18as diffinek és a tengelytáv különben is adott, ott változtatni nem lehet. Itt például látható egy 5.18as:

http://www.bacciroma...4&cat2=55&mar=7

57/11 fogszámmal, míg a széria 3.42es diffinél ez 65/19. Tehát elfér, nyilván a modul is hasonló, a legközelebb a csoporttengely van egyébként is.... Nem is tudom hogyan lehetne módosítani a váltóházon ami nem lenne iszonyatos tákolás.

Nem rosszak azok a rövid diffik pedig, sokat forgó motorokhoz (több mint 7200) sokkal jobbak mint a 3assal kezdődő áttételűek. Fel lehet tenni rendes kerékméretet, meg ki lehet használni, hogy nem kezd esni a nyomaték 4500tól....szerintem jobb mint például egy gyári c20xe+f20 párosítás, ahol majdnem mindig lukra kell váltani. Széria motorkarakterhez valóban nem az igazi, meg utazni sem túl jó. Lehet, hogy a negyedmérföldes időn még csak nem is hoz semmit, de nem állórajtból működnie kell a fizika állása szerint.

M5 motoros 3ason pl jól működik a 3.7 körüli diffi, nekem nem tűnik élvezhetetlennek, bár az sem 6000-t forog, ahogy az összes erős honda sem és egyikben sincs 4.4 alatti diffi.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

egy kicsit OFF jellegű kérdéssel fordulnék hozzátok.

c20xe/let főtengelyről kellenének adatok (méretek), konkrétan ezekre lenne szükségem.

Tudna ebben segíteni valamelyikőtök? Teljesen OFF autóba szeretnénk berakni a lökete miatt...kósza mendemondák szerint működik a dolog, de sajnos saját szememmel még nem láttam.

Remélem valaki kerülget otthon egy ilyet, és leméri nekem ezeket :)

köszi

üdv

Human

Link to comment
Megosztás:

A főtengelycsapágy szélessége 19,5mm a széles 25,9mm, átmérő 58mm, hajtókarnál a csapátmérő 49mm, szélesség 19,3mm, a 7-es méret 90mm, a 9-es 38.

Sajnos az osztását nem tudom, mert sosem volt nagyblokkom. Igazából az a mérvadó semmi más, mert az átmérőket lehet esztergálni, köszörülni, másik lendkereket hajtókart stb használni. Van olyan opel főtengely is aminek 100 a lökete, ugyanevvel az osztással és csapátmérőkkel. JRE nevű angol cég csinál 2.5-es c20xe versenyblokkot igen brutális teljesítménnyel és nyomatékkal.

Link to comment
Megosztás:

A főtengelycsapágy szélessége 19,5mm a széles 25,9mm, átmérő 58mm, hajtókarnál a csapátmérő 49mm, szélesség 19,3mm, a 7-es méret 90mm, a 9-es 38.

Sajnos az osztását nem tudom, mert sosem volt nagyblokkom. Igazából az a mérvadó semmi más, mert az átmérőket lehet esztergálni, köszörülni, másik lendkereket hajtókart stb használni. Van olyan opel főtengely is aminek 100 a lökete, ugyanevvel az osztással és csapátmérőkkel. JRE nevű angol cég csinál 2.5-es c20xe versenyblokkot igen brutális teljesítménnyel és nyomatékkal.

JRE 2.5 325bhp

http://jreracingproducts.com/webshop/select-by-car/vauxhall/vauxhall-c20xe-16v/

Mostanság már megpörgetik a 100as löketet is 9000ig...nincs lehetetlen. Ehhez hozzátartozik, hogy QED motorsport meg gyárt hosszú XE blokkot nagy lökethez alumíniumból. Ha valakinek van pénze nincs lehetetlen. De ott van még az X22XE + C20XE fej lehetősége is, 88mmes furattal 2.3liter lesz ami gyári megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Végre valaki aki műértő. :)

Ma fel lett esztergálva 3mm-el nagyobbra a pillangószelepház belseje, és megkapta a c20ne pillangólemezét. Igen jelentős a különbség már kinézetre is amikor telibe nyitja az ember és átnéz rajta. Érezhetően jobban halad, és hihetetlen módon már nem rángat 1500 körül. Ezt is le lehet padlózni 1500-nál, bár szintén nincs értelme, mert fél gáznál jobban megindul mint telivel.

Link to comment
Megosztás:

Végre valaki aki műértő. :)

Ma fel lett esztergálva 3mm-el nagyobbra a pillangószelepház belseje, és megkapta a c20ne pillangólemezét. Igen jelentős a különbség már kinézetre is amikor telibe nyitja az ember és átnéz rajta. Érezhetően jobban halad, és hihetetlen módon már nem rángat 1500 körül. Ezt is le lehet padlózni 1500-nál, bár szintén nincs értelme, mert fél gáznál jobban megindul mint telivel.

Ez a nagypillangós dolog is érdekes.

Én annó az XE-hez meg akartam csinálni, de abbamaradt annyival, hogy az éket kivettem és be lett szegecselve a két furat, majd teljesen el lett csiszolva.

Turbóshoz meg volt egy ismerős, aki kipróbálta és azt mondta, hogy teljesen használhatatlan lett tőle a kocsi, így inkább én se erőltettem a dolgot.

Lenne kedvem megint építeni egy jó XE-t, már szedem össze a cuccokat hozzá, ahhoz szerintem én is fogok csinálni egy felesztergált pillangót. :)

Link to comment
Megosztás:

Ez a nagypillangós dolog is érdekes.

Én annó az XE-hez meg akartam csinálni, de abbamaradt annyival, hogy az éket kivettem és be lett szegecselve a két furat, majd teljesen el lett csiszolva.

Turbóshoz meg volt egy ismerős, aki kipróbálta és azt mondta, hogy teljesen használhatatlan lett tőle a kocsi, így inkább én se erőltettem a dolgot.

Lenne kedvem megint építeni egy jó XE-t, már szedem össze a cuccokat hozzá, ahhoz szerintem én is fogok csinálni egy felesztergált pillangót. :)

Milyen kocsiban lesz?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.