Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Használt tuning xev veztengelyt találni... Baromi mákodnak kell lenni, h sikerüljön. Esetleg lehetőséged van egy olyan tengelyt beszerezni, mint az enyémben is van, ennek már nagyobb az esélye. Nem nagy durranás, 150ló körül tudhat vele, de olcsó. Én konkrétan egy tizesért szereztem. Viszont GYÁRI, átmenetet jelent az xev és az xer tengelyek közt. Hozzá a chip 50k körül már megírható. Nyitott kipu-rendszer, ha hajlandó vagy kicsit jobban belemélyedni, akár egy ügyes kezű ember segítségével is megoldható. Korábban Zoloj belinkelt egy nagyon jó könyvet, érdemes átnézned. Én 70k-ból megcsináltam, a flexcsőtől saválló cső, saválló parragikkal.

Nem lett egy vadállat, de a gyári állapotnál egy kicsit többet tud. Kérdés az, h megéri-e neked a lovanként kb. 10000Ft-ot, alsó hangon. Egy komolyabb izmosítás már sokkal zsebbenyúlósabb, hamar belenyomsz fél millát és akkor talán már van akár 170lovad is...

Vagy, ha tényleg tele vagy felesleges zsével, turbósithatsz, a z20let összehozható az x20xev-vel, ha nagyon elszánt vagy. ;)

Azt a könyvet esetleg betudnál valaki linkelni újra?

Neked milyen tengelyed van?

Link to comment
Megosztás:

Használt tuning xev veztengelyt találni... Baromi mákodnak kell lenni, h sikerüljön. Esetleg lehetőséged van egy olyan tengelyt beszerezni, mint az enyémben is van, ennek már nagyobb az esélye. Nem nagy durranás, 150ló körül tudhat vele, de olcsó. Én konkrétan egy tizesért szereztem. Viszont GYÁRI, átmenetet jelent az xev és az xer tengelyek közt. Hozzá a chip 50k körül már megírható. Nyitott kipu-rendszer, ha hajlandó vagy kicsit jobban belemélyedni, akár egy ügyes kezű ember segítségével is megoldható. Korábban Zoloj belinkelt egy nagyon jó könyvet, érdemes átnézned. Én 70k-ból megcsináltam, a flexcsőtől saválló cső, saválló parragikkal.

Nem lett egy vadállat, de a gyári állapotnál egy kicsit többet tud. Kérdés az, h megéri-e neked a lovanként kb. 10000Ft-ot, alsó hangon. Egy komolyabb izmosítás már sokkal zsebbenyúlósabb, hamar belenyomsz fél millát és akkor talán már van akár 170lovad is...

Vagy, ha tényleg tele vagy felesleges zsével, turbósithatsz, a z20let összehozható az x20xev-vel, ha nagyon elszánt vagy. ;)

Úgy látom csak jól tudok számolni :) Nem két fillér a motorhoz hozzányúlni de senki nem hiszi el míg be nem bukik. Nekem volt rövid szívósor- nagy pillangó- tengely kevés volt .Lett chip alakul de kevés . CR vissza lett turbós erőből sosem elég turbó széthullott ,vissza az elejére. Most "gyári keveset futott motor" tengely 4pillangó. hány astra ára van már benne? Lehet fokozni de összeszámolni nem érdemes mert úgy beleun az ember hogy csak na. Ezek a szakaszok kb 3/4 -1 év .

Link to comment
Megosztás:

Én más nézőpontból közelítem meg a tuning dolgot. Kalkulálok, hogy megéri-e. Ezért szoktak "megkövezni". Szeretem ha gyors az autóm és nem szeretném, ha valami racsinghuszár a céges 2.0-ás dízelével bevágna a lámpánál. Az autó csere egy erősebbre ebben a kategóriában (vagy valamivel felette) 1millába kerülne. Ezért ráköltöttem eddig összességében 400eFt-ot, és lett 125LE helyett 170(180LE a végére). Nem vettem új autót, így a "spórolt" pénz meg ment a lakáskasszába. 80%-ban ezért tuningoltam.

Link to comment
Megosztás:

Úgy látom csak jól tudok számolni :) Nem két fillér a motorhoz hozzányúlni de senki nem hiszi el míg be nem bukik. Nekem volt rövid szívósor- nagy pillangó- tengely kevés volt .Lett chip alakul de kevés . CR vissza lett turbós erőből sosem elég turbó széthullott ,vissza az elejére. Most "gyári keveset futott motor" tengely 4pillangó. hány astra ára van már benne? Lehet fokozni de összeszámolni nem érdemes mert úgy beleun az ember hogy csak na. Ezek a szakaszok kb 3/4 -1 év .

Akkor ez most azt jelenti, hogy a Teljesítmény Tuning nevű fórumban a legjobb adható tanács, hogy az egészet el kell felejteni?

Ha jól összeszámolom én is nagyjából 500e-t költhettem motor tuningra, semmi pénzért nem raknék bele pl turbós motort, egyáltalán nem lenne olcsóbb, legalább is egy olyan megbízható, gyilkolható darab, mint amilyen a mostani motorom. A másik dolog, amiről már volt szó, hogy itthon sokan azt hiszik, hogy beszerelsz egy sportosabb vezérműtengelyt és a motor utcán használhatatlan, hogy nagy kompresszió nélkül nincs élet. Szerintem azért van ez a fórum, hogy aki hozzákezd az ne bukjon bele, próbáljunk tapasztalatot megosztani, meg azért, hogy senki ne higgye, hogy egyetlen alkatrész cseréjével elérhető nagy teljesítmény.

Ha valakinek nincs rá pénze, hozzá se kezdjen, teljesen felesleges. De volt itthon például olyan x20xev amihez rendeltek egy külföldi csomagot (rally motorról van szó), és 260lóerőt sikerült összehozni, persze őrült nagy pénzből.

Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ez most azt jelenti, hogy a Teljesítmény Tuning nevű fórumban a legjobb adható tanács, hogy az egészet el kell felejteni?

Ha jól összeszámolom én is nagyjából 500e-t költhettem motor tuningra, semmi pénzért nem raknék bele pl turbós motort, egyáltalán nem lenne olcsóbb, legalább is egy olyan megbízható, gyilkolható darab, mint amilyen a mostani motorom. A másik dolog, amiről már volt szó, hogy itthon sokan azt hiszik, hogy beszerelsz egy sportosabb vezérműtengelyt és a motor utcán használhatatlan, hogy nagy kompresszió nélkül nincs élet. Szerintem azért van ez a fórum, hogy aki hozzákezd az ne bukjon bele, próbáljunk tapasztalatot megosztani, meg azért, hogy senki ne higgye, hogy egyetlen alkatrész cseréjével elérhető nagy teljesítmény.

Ha valakinek nincs rá pénze, hozzá se kezdjen, teljesen felesleges. De volt itthon például olyan x20xev amihez rendeltek egy külföldi csomagot (rally motorról van szó), és 260lóerőt sikerült összehozni, persze őrült nagy pénzből.

Szerintem.

Én is elsősorban tapasztalatokat szeretnék szerezni azért írtam ide, hogy ki mit tud mondani mivel húzható fel ez a motor.

Nekem nem kell 260LE sőtt még 200 se, a gyári 136 helyett mondjuk úgy 150.

Elsősorban ahogy már írtam párszor most látni szeretném mit érdemes cserél, vagy csinálni a motorral, aztán eldöntöm, hogy megér-e ennyi.

A pénzt nem mondom ki hogy na ennyim van rá, (úgyis mindig több lesz mint amit rászánnál).

Azt elképzelhetőbbnek tartom, hogy részenként csinálnám meg, nem egyszerre, de persze ha az anyagiak engedik akkor több mindent.

Ha lehet először a kevésbé költséges dolgokkal kezdenék.

Tehát megkérném azokat akiknek van tapasztalatuk ilyen, vagy hasonló motorral osszák meg velem is, hogy mit érdemes vele csinálni/csináltatni, vagy ezt-azt érdemes venni bele, neki ez jött be stb...

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

kornel1129: Nincs ilyen, hogy részenként csináltatod meg. Azt kell eldöntened először mennyit szánsz rá, és abból mit tudsz kihozni. Teszel bele pl. egy nagyobb tengelyt, hozzá hangoltatod az elektronikát. Majd kevesled (vagy csak késöbb tudod ósszehozni rá a pénzt) és nagyobb szívósort akarsz, de ahhoz újra kell elektronikát programozni. Majd rájössz, hogy az injektorok már kevesek ehhez, csere, újraprogramozás. Főleg úgy, hogy itt a keleti régióban nem vagy csak aranyárban (kb.100e) írnak hozzá programot. Én is csak BP.-en találtam elfogadhatót aki csinál ilyet. Azt csak halkan teszem hozzá, hogy egy komolyabb tuning elött illik felújítani a motort, ha már van benne 150-200e km. Először gondolt végig mi az a teljesítmény amit akarsz, szerezd be a hozzávalókat(és a programozót is aki összehangolja a cuccokat) és csak utána kezd átépíteni a motorodat. Szerintem.

Ha meg csak 150le akarsz ahhoz elég egy chip, ami tizenegynéhány ezerből ki is jöhet.

Link to comment
Megosztás:

kornel1129: Nincs ilyen, hogy részenként csináltatod meg. Azt kell eldöntened először mennyit szánsz rá, és abból mit tudsz kihozni. Teszel bele pl. egy nagyobb tengelyt, hozzá hangoltatod az elektronikát. Majd kevesled (vagy csak késöbb tudod ósszehozni rá a pénzt) és nagyobb szívósort akarsz, de ahhoz újra kell elektronikát programozni. Majd rájössz, hogy az injektorok már kevesek ehhez, csere, újraprogramozás. Főleg úgy, hogy itt a keleti régióban nem vagy csak aranyárban (kb.100e) írnak hozzá programot. Én is csak BP.-en találtam elfogadhatót aki csinál ilyet. Azt csak halkan teszem hozzá, hogy egy komolyabb tuning elött illik felújítani a motort, ha már van benne 150-200e km. Először gondolt végig mi az a teljesítmény amit akarsz, szerezd be a hozzávalókat(és a programozót is aki összehangolja a cuccokat) és csak utána kezd átépíteni a motorodat. Szerintem.

Ha meg csak 150le akarsz ahhoz elég egy chip, ami tizenegynéhány ezerből ki is jöhet.

Igen így átgondolva elég okos dolognak tűnik, hogy amit lehet azt egyszerre...

Link to comment
Megosztás:

Zoloj felé lenne kérdésem:

1. Felpolíroztam a kipufogó járatokat is, itt elvileg nem szükséges a "feldurvítás-felcsiszolás" ?

2. Amikor a szeleptányér fészkeket (nem tom a pontos nevét) bővítettem, akkor megszaladt egyszer a köszörű fej. Belekapott az égéstérbe, ezért azokat is kicsiszoltam-megpolíroztam (mind a 4-et, csak úgy csillognak). Ezeket is érdemes "utándurvítani"?

Link to comment
Megosztás:

...Amikor a szeleptányér fészkeket (nem tom a pontos nevét) bővítettem, akkor megszaladt egyszer a köszörű fej. Belekapott az égéstérbe, ezért azokat is kicsiszoltam-megpolíroztam (mind a 4-et, csak úgy csillognak). Ezeket is érdemes "utándurvítani"?

Az égéstérrel kapcsolatban olvastam vhol (talán Zoloj könyvében?), h ha minden él, sarok le van kerekítve, ill. komplett fel van polírozva, kisebb valószínűséggel alakul ki a detonációs égés, nagyobb előgyújtást is elvisel az adott konfig. Hogy miért, már nem emlékszem...

Link to comment
Megosztás:

Az égéstérrel kapcsolatban olvastam vhol (talán Zoloj könyvében?), h ha minden él, sarok le van kerekítve, ill. komplett fel van polírozva, kisebb valószínűséggel alakul ki a detonációs égés, nagyobb előgyújtást is elvisel az adott konfig. Hogy miért, már nem emlékszem...

Így van, célszerű a kis kiállásokat, sarkokat eltüntetni. Ezek a kis kiálló élek sokkal nagyobb hőmérsékletre melegszenek, mert nagyobb felületen tudnak hőt felvenni, ezáltal a kompresszió során és még azelőtt jobban felmelegítik a beszívott levegőt. Ez annyit jelent, hogy könnyebben gyullad be a keverék a szikrától függetlenül. Itt kell különbséget tenni kopogás és öngyulladás között. A polírozott égéstér felé a keverék kevesebb hőt tud leadni, így nagyobb hányada fogja a kocsit gyorsítani.

Pre-ignition (pinging):

causes:

Hot spots caused by carbon build-up on head or piston, overheating plugs, or heat build-up in sharp projections in the chamber.

Detonation:

causes:

Fuel octane too low, CR too high, leading to uncontrolled combustion. Ignition over-advanced, and very high peak cylinder pressure. Inlet air temp too high. Poor combustion chamber layout. Effective CR (race cams) too high (excessive cylinder pressure).

(Guy Croft: Modifying and Tuning Fiat/Lancia Twin-Cam Engines https://rapidshare.c...t.pdf|94693|0|0 )

Kipufogó csatornát szerintem nem érdemes durvítani, ott fontosabb, hogy könnyen kilépjen az anyag és ha simább a felület kevesebb hőt ad le. Ha kevesebb hőt ad le, akkor nagyobb a térfogata, tehát nagyobb sebességgel fog kilépni.

Tomoty: http://www.diyportin...ing.html

Ezt még mindenképpen gondold át, a kinyíló szelep mellett vajon az égéstér kontúrja mennyire korlátozza az áramlást? Lehet-e rajta javítani?

Link to comment
Megosztás:

Most vittel a hf-et gepműhelybe. Számoltam, fecskendőztem (ccm-et méregettem). Még 1 tanácsra lenne szükségem: az égéstér polírozásakor kb 0.1mm-t szedtem le a gömbcikkhez hasonló felületből. Ha ezt is beleveszem, akkor 0.6mm levétele után 10.97-esre nő a sűrítésem, 0.7mm-nél ez 11.07-esre jön ki. Melyiket válasszam? A 11.07 nem lenne túl sok?

A cél: ebből a konfigból a lehető legtöbbet "még biztonságosan" kihozni. Mivel volt egy vitám egy másik fórumon és kiröhögtek, amikor célként a 2.0-ás turbós-benzinesek (vagy 2.5-2.7-es dízelek) dinamikában történö "megfogásáról" beszéltem az 1.8-as szívóval.

Ja a félreértések elkerülése végett: a dinamikát úgy értettem, hogy cirka 80-140 között, és sebességi fokozat függetlenül (persze sajátomnál a 3.fokozat a legoptimálisabb ilyenkor) .

Ja és egy pár kép érdekesség képpen:

1. Az öntött dimbes-dombos oldalfal melynek összedolgozása 0.6-0.7mm-es! bővítést jelentett csatornánként, a gyári "portolással" = baromi nagy kb. 15fokos "letörés":

Portol_s_let_r_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2. A felpolírozott égéstér:

_g_st_r01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Csávó carstylingon 1.4es Astrája van:

- Szia hú, látom a motorod nagyon durva, mennyiért lehet ilyen motort csináltatni???

- Szia, hát a papír szerint, ami 2006os, olyan 200eFt körül volt a motor faragása Havassy műhelyében

- Teszek bele 2000 8V, nem szarakodok!!!!

:goofy: :blink: :omg: :D

Link to comment
Megosztás:

Csávó carstylingon 1.4es Astrája van:

- Szia hú, látom a motorod nagyon durva, mennyiért lehet ilyen motort csináltatni???

- Szia, hát a papír szerint, ami 2006os, olyan 200eFt körül volt a motor faragása Havassy műhelyében

- Teszek bele 2000 8V, nem szarakodok!!!!

:goofy: :blink: :omg: :D

Jó kis c20ne. Legfiatalabb is elmúlt 20éves meg szerintem nem nagyon van 300.000km alatt egyik sem.

Link to comment
Megosztás:

A cél: ebből a konfigból a lehető legtöbbet "még biztonságosan" kihozni. Mivel volt egy vitám egy másik fórumon és kiröhögtek, amikor célként a 2.0-ás turbós-benzinesek (vagy 2.5-2.7-es dízelek) dinamikában történö "megfogásáról" beszéltem az 1.8-as szívóval.

Ja a félreértések elkerülése végett: a dinamikát úgy értettem, hogy cirka 80-140 között, és sebességi fokozat függetlenül (persze sajátomnál a 3.fokozat a legoptimálisabb ilyenkor) .

Sziasztok/szia Tomoty!

Már jó ideje olvasgatom a fórumot, elég sokmindent tanultam/ismertem meg itt...

Nekem is 1.8-as H Astra-m van (de nekem a gyári 140 Le-s)

Ne kövezz(etek) meg, ha nem írok pontos adatokat, de Opelinfos szerint:

Z18XE - 170Nm / 3800 1/min

Z18XER - 175Nm / 3800 1/min

Z20LEL - 250Nm / 1950 - 4000 1/min

Z20LER - 262Nm / 4200 1/min

Z20LEH - 320Nm / 2400 1/min

A D-Bilas ígér turbósítva az 1.8-asra 237 Le-t és kb 280Nm körüli nyomatékot. (Kb 1,5 millió a költsége, de 2 év gari van rá)

Szerintem ha nagyon jól állsz, akkor max 190-200Nm körül járhatsz, szerintem ne fűzz nagy reményeket a 80-140 km/h közötti tartományban ezen motortípussal szerelt hasonló tömegű autok megfogására, mert a min 40Nm különbség szerintem sok

A dizelekkel meg pláne ne, max csak állórajttal, mert fordulaton már biztosan otthagynak...

Ahogy külföldön mondják:

Horsepower sell cars, torque wins races

De ez csak az én véleményem, én is szeretem a tuningot, de mint az már bebizonyosodott, soha nincs vége...

Én is inkább nem kezdek bele, csak majd, ha már másra nem kell pénzt költenem...pedig mekkora tervek vannak... :D

Nem akartam akadékoskodni, ha úgy tűnik, akkor bocs!

Üdv

Jani

Link to comment
Megosztás:

Tomoty:"A cél: ebből a konfigból a lehető legtöbbet "még biztonságosan" kihozni. Mivel volt egy vitám egy másik fórumon és kiröhögtek, amikor célként a 2.0-ás turbós-benzinesek (vagy 2.5-2.7-es dízelek) dinamikában történö "megfogásáról" beszéltem az 1.8-as szívóval.

Ja a félreértések elkerülése végett: a dinamikát úgy értettem, hogy cirka 80-140 között, és sebességi fokozat függetlenül (persze sajátomnál a 3.fokozat a legoptimálisabb ilyenkor) ."

Van benne igazság, ha kétkedtek.

Ahhoz, hogy egyáltalán legyen esélyed a turbósok ellen, neked az optimális fokozatban kell lenned, mert sokkal szűkebb az a sáv, amiben a te motorod jól gyorsul.

A teljesítményből (elméletileg) kiszámítható a végeredmény. Minden +100kg után 10-15le levonható (és fordítva). De számít a váltóáttétele, a gumik tapadása stb. .

A teljesítmény-nyomaték összefüggésről meg majd este írok időhiány miatt.

Link to comment
Megosztás:

A cél: ebből a konfigból a lehető legtöbbet "még biztonságosan" kihozni. Mivel volt egy vitám egy másik fórumon és kiröhögtek, amikor célként a 2.0-ás turbós-benzinesek (vagy 2.5-2.7-es dízelek) dinamikában történö "megfogásáról" beszéltem az 1.8-as szívóval.

Ja a félreértések elkerülése végett: a dinamikát úgy értettem, hogy cirka 80-140 között, és sebességi fokozat függetlenül (persze sajátomnál a 3.fokozat a legoptimálisabb ilyenkor) .

Szerintem ha nagyon jól állsz, akkor max 190-200Nm körül járhatsz, szerintem ne fűzz nagy reményeket a 80-140 km/h közötti tartományban ezen motortípussal szerelt hasonló tömegű autok megfogására, mert a min 40Nm különbség szerintem sok

A dizelekkel meg pláne ne, max csak állórajttal, mert fordulaton már biztosan otthagynak...

Ahogy külföldön mondják:

Nem akartam hülyeséget írni, de a 0-100 8.2sec és a 0-200-as 30sec környéki időm azért büszkeséggel (és talán bizakodással) tölt el ;) (gyárilag a 0-100 10.6s, a 0-200olyan 45-50s).

Visszatérve a nyomatékra: Ahogy nézegettem a tuning lehetőségeket és videókat, úgy szembetűnő volt a C20XE (Astra GSI). Alapból 150LE/196Nm. Így is 7.8 a 100-as sprint. Az olvasott adatok alapján tuningolva sem mennek nagyon 210-220Nm fölé. Itt már 6s-es időket lehet látni. Hány 3.0 dízelben ücsörgő versenyzőnek felcsapott ember arcáról lehetne lehervasztani a mosolyt ez a 210-220Nm segítségével :hehe: .

Nem vagyok turbó ellenes (lakás project után Astra J OPC-re gyűjtök), de ezzel a kis 1.8-assal is tudok örömet okozni magamnak.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon "kihalt" a fórum. Maradtam a 0.6mm-nél, remélem nem bánom meg.

Szevasz

Én is a 0.6-t választottam volna. (vagy kevesebbet)

Teszel majd fel képeket a csatornák végleges állapotáról?

Az égéstérbe én jobban belenyúltam volna, szelepek mellett nem tudod picit kinyitni a tömítés irányába?

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Szevasz

Én is a 0.6-t választottam volna. (vagy kevesebbet)

Teszel majd fel képeket a csatornák végleges állapotáról?

Az égéstérbe én jobban belenyúltam volna, szelepek mellett nem tudod picit kinyitni a tömítés irányába?

Üdv

Szia!

Végre egy számításom, ami bejött! Megkaptam a Hf-et, és máris kimértem fecskendővel. Elvileg eddig az égéstér 42ccm volt, most 39.8-40 között mértem. A teljes égéstér 47.25ccm, a hengeré 449. Számolgatva:

(449+47.25)/47.25=10.502 sűrítés,

most a teljes égéstér 45.05-45.25ccm; átlaggal számolva

(449+45.15)/45.15=10.944 sűrítés. Pont 11-en belül!

Nagyon bódog vagyok :icon1:

A szelepfészkeken átlag 0.4mm-t tudtam bővíteni, mivel elfogyott a jobb minőségű csiszolókorongom <_< . Holnapra megpróbálok beszerezni, és még bővítem egy kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Nem akartam hülyeséget írni, de a 0-100 8.2sec és a 0-200-as 30sec környéki időm azért büszkeséggel (és talán bizakodással) tölt el ;) (gyárilag a 0-100 10.6s, a 0-200olyan 45-50s).

Visszatérve a nyomatékra: Ahogy nézegettem a tuning lehetőségeket és videókat, úgy szembetűnő volt a C20XE (Astra GSI). Alapból 150LE/196Nm. Így is 7.8 a 100-as sprint. Az olvasott adatok alapján tuningolva sem mennek nagyon 210-220Nm fölé. Itt már 6s-es időket lehet látni. Hány 3.0 dízelben ücsörgő versenyzőnek felcsapott ember arcáról lehetne lehervasztani a mosolyt ez a 210-220Nm segítségével :hehe: .

Nem vagyok turbó ellenes (lakás project után Astra J OPC-re gyűjtök), de ezzel a kis 1.8-assal is tudok örömet okozni magamnak.

Multitronik 2.4 V6 170le 230Nm,1545kg, powerstarttal 10.3 a legjobb amit tud (9.4 a gyári adat). Videjók,stopper semmire nem jók.

Gps-alapú gyorsulásmérő appok vagy dyno.

Link to comment
Megosztás:

Tomoty:"Visszatérve a nyomatékra: Ahogy nézegettem a tuning lehetőségeket és videókat, úgy szembetűnő volt a C20XE (Astra GSI). Alapból 150LE/196Nm. Így is 7.8 a 100-as sprint. Az olvasott adatok alapján tuningolva sem mennek nagyon 210-220Nm fölé. Itt már 6s-es időket lehet látni. Hány 3.0 dízelben ücsörgő versenyzőnek felcsapott ember arcáról lehetne lehervasztani a mosolyt ez a 210-220Nm segítségével :hehe:"

De nem attól a nyamvadt 14-24Nm-től lett ennyivel erősebb. Pont a lényeget nem érted.

Kicsit leegyszerűsítve. A teljesítményt a nyomaték x a nyomatékcsúcs fordulatszámával (és egyéb érték számításával lehet pontosan kiszámítani) kapod meg, azaz nem elég csak a nyomatékot emelni (amit amúgy sem lehet nagyon), hanem a nyomatékcsúcsot is ki kell tolni. Itt jön be a képbe a nagyobb tengely (is).

Ezért nem értem most sem, hogy miért alul nyomatékossá van beállítva a ti tengelyetek, aminek az lenne a célja, hogy magasabb fordulaton adja le a motor a nyomatékcsúcsot, hogy így több lóerőt (és jobb gyorsulást) hozzon.

Link to comment
Megosztás:

Tomoty:"Visszatérve a nyomatékra: Ahogy nézegettem a tuning lehetőségeket és videókat, úgy szembetűnő volt a C20XE (Astra GSI). Alapból 150LE/196Nm. Így is 7.8 a 100-as sprint. Az olvasott adatok alapján tuningolva sem mennek nagyon 210-220Nm fölé. Itt már 6s-es időket lehet látni. Hány 3.0 dízelben ücsörgő versenyzőnek felcsapott ember arcáról lehetne lehervasztani a mosolyt ez a 210-220Nm segítségével :hehe:"

De nem attól a nyamvadt 14-24Nm-től lett ennyivel erősebb. Pont a lényeget nem érted.

Kicsit leegyszerűsítve. A teljesítményt a nyomaték x a nyomatékcsúcs fordulatszámával (és egyéb érték számításával lehet pontosan kiszámítani) kapod meg, azaz nem elég csak a nyomatékot emelni (amit amúgy sem lehet nagyon), hanem a nyomatékcsúcsot is ki kell tolni. Itt jön be a képbe a nagyobb tengely (is).

Ezért nem értem most sem, hogy miért alul nyomatékossá van beállítva a ti tengelyetek, aminek az lenne a célja, hogy magasabb fordulaton adja le a motor a nyomatékcsúcsot, hogy így több lóerőt (és jobb gyorsulást) hozzon.

A nyomatékcsúcs gyárilag 3800-as fordulatnál van, most meg 6000-es fordulat közelébe. Értem én értem ;) .

Hakapeszimaki:

Jó, akkor legyen 8.5 vagy 9s teljesen mindegy. Semmi értelme ezen vitatkozni. A lényeg, hogy gyorsult a 0-100 és a 100-200 is. Nem 0.001másodperceket, hanem ténylegesen mérhető másodperceket.

Amúgy meg nálam az óra szerinti 100-nál 97-et mutatott a gps. Nem egy egetverő különbség.

Visszatérve az indító dolgokhoz:

Szombatra vagy maximum hétfőre összeáll a konfiguráció:

Sikolt hf bővített csatornákkal C20XE bézs injektorokkal.

Jövőhéten közepén mérettetem kíváncsiságból, szeretnék belekarcolni a 180LE-be. 180.01-el is elégedett lennék :devlish: .

Remélem még tudok hozzászólni, mivel sajnos kezdem kimeríteni a napi 5-öt (nem vagyok klubtag)

Link to comment
Megosztás:

De nem attól a nyamvadt 14-24Nm-től lett ennyivel erősebb. Pont a lényeget nem érted.

Kicsit leegyszerűsítve. A teljesítményt a nyomaték x a nyomatékcsúcs fordulatszámával (és egyéb érték számításával lehet pontosan kiszámítani) kapod meg, azaz nem elég csak a nyomatékot emelni (amit amúgy sem lehet nagyon), hanem a nyomatékcsúcsot is ki kell tolni. Itt jön be a képbe a nagyobb tengely (is).

Ezért nem értem most sem, hogy miért alul nyomatékossá van beállítva a ti tengelyetek, aminek az lenne a célja, hogy magasabb fordulaton adja le a motor a nyomatékcsúcsot, hogy így több lóerőt (és jobb gyorsulást) hozzon.

Na ezt nem értem, leírhatnád nem leegyszerűsítve, hogy mire gondolsz.

Nem lehet nyomatékot emelni? Honnan tudod melyik vezérműtengelyt mire találták ki? Az a képlet hogy néz ki pontosan? Egyéb értékek? Nyomatékcsúcs kitolásáról szólna ez az egész? Nyamvadt 14-24Nm??

Link to comment
Megosztás:

zoloj: "Nem lehet nyomatékot emelni? Nyamvadt 14-24Nm??"

De lehet, csak a turbósokhoz képest nagyon keveset. Azért is írtam, hogy "nyamvadt". A teljesítmény növelésének nagyobb részét a nyomatatékcsúcs fordulatszámának kitolásával lehet elérni, nem pedig a nyomaték emeléssel, ami (14-24Nm) nem sok egy turbós akár 100Nm-es növelésével szemben. Mert ugye Tomoty a 3.0 turbódizelekkel hasonlított, erre reagáltam, hogy ennyi növeléssel nem lesz 2s gyorsabb a gép.

"Nyomatékcsúcs kitolásáról szólna ez az egész? "

A szívónál (ha gyors autót akarunk) igen.

"Az a képlet hogy néz ki pontosan?"

Megkeresem az a linket, ahol viszonylag egyszerűen ki lehet számolni.

Addig is ezt érdemes elolvasni. Igaz ez motorkerékpárról szól, de az elv ugyanaz a teljesítmény-nyomatéknál..

http://dl650.info/da...yomat?showall=1

Szerk. : Egy példa. BMW 320i vs. BMW 320d.

Mindkettő 150le-s közel azonos súlyú, és még a gyorsulási és végsebességi adatai is közel azonosak, annak ellenére, hogy a benzinesnek 190-200Nm a legnagyobb nyomatékja, míg a dízelnek 330Nm. Ha azt vesszük, hogy a nyomatékcsúcs fordulatszáma nem számít, akkor a dízelnek simán gyorsabbnak kellene lennie, mint a benzinesnek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.