Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Üdv!Van egy c14se astrám nekem gyanús,hogy rosszak az injektoraim ha nem is mind de 2 minimum,a gyertyáimból 2 nek szép őz barna színe van 2nek pedig eléggé fehéres színe én szegény keverékre gondoltam annál a 2 hengernél,hibakód nincs,de egy picit mintha rángatna részterhelésen.Ultrahangos tisztításon már átesett mind a 4,de nem javult a helyzet,a gyújtás rendben van új kábelek,trafó,fedél.Kérdésem az lenne,hogy c16se injektort lehetne tenni a gyári helyére?többet nyomnak azok mint a c14se-é.Azért gondoltam c16se injektorokra mert talán könnyebben találok olyanokat.Valakinek esetleg eladó?

Link to comment
Megosztás:

nem érdemes eggyel nagyobbat rakni bele egy kis többletet nem lehet kihozni vele?nincs katalizátorom elég jól megy a szekér,lehet elférne még egy kis anyag vagy nem tudná kezelni az ecu a nagyobb injektort?

C20ne injektorokkal próbálkoznék a helyedben azok 170cm3-esek.

De a leggyengébb láncszem a c14se-n az a semmirevaló leömlő,ami a központi injektorosokon is van. C20xe leömlőt érdemes ráalakítani,nálam az +9Nm-t és kb. 7lovat hozott fékpados mérések szerint.

Link to comment
Megosztás:

nem érdemes eggyel nagyobbat rakni bele egy kis többletet nem lehet kihozni vele?nincs katalizátorom elég jól megy a szekér,lehet elférne még egy kis anyag vagy nem tudná kezelni az ecu a nagyobb injektort?

Csak akkor érdemes nagyobb ccm injektort belerakni, ha annyival több lóerőt akarsz kihozni a motorból, amennyi benzint már nem bír szállítani a gyári. Több lóerőt önmagában nem hoz. Az ECU meg szinte biztos, hogy nem bírja beállítani tökéletesre a keveréket. Ott már a motorvezérlő chipet is át kell iratni hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Csak akkor érdemes nagyobb ccm injektort belerakni, ha annyival több lóerőt akarsz kihozni a motorból, amennyi benzint már nem bír szállítani a gyári. Több lóerőt önmagában nem hoz. Az ECU meg szinte biztos, hogy nem bírja beállítani tökéletesre a keveréket. Ott már a motorvezérlő chipet is át kell iratni hozzá.

Szerintem ha teljes terhelésen több anyagot szállít,hogy meglegyen a max 0.8lambda (alatta már ront) akkor jobb is lehet,feltéve ha a gyárival nem megy nyélgázon 0.8-0.85 körül alapból.Ki kell próbálni. Ugyanaz lehet a hatás,mintha átírod a vezérlőt,hogy több anyagot adjon.

A gyári központi injektor például nagyon kevés anyagot szállít alapból,ott egyel nagyobb használata jót tesz,konkrétan 71lovas x16sz-ből c18nz injektor+pillangó+3baros pumpa, 82lovas lett padon mérve.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ha teljes terhelésen több anyagot szállít,hogy meglegyen a max 0.8lambda (alatta már ront) akkor jobb is lehet,feltéve ha a gyárival nem megy nyélgázon 0.8-0.85 körül alapból.Ki kell próbálni. Ugyanaz lehet a hatás,mintha átírod a vezérlőt,hogy több anyagot adjon.

A gyári központi injektor például nagyon kevés anyagot szállít alapból,ott egyel nagyobb használata jót tesz,konkrétan 71lovas x16sz-ből c18nz injektor+pillangó+3baros pumpa, 82lovas lett padon mérve.

Lehet, ha szegényebb keverékre van állítva gyárilag, hozhat néhány lóerőt, de szerintem elenyésző lehet a teljesítménynövekedésben. Nálad is valószínűleg a nagyobb pillangó hozott több erőt. Mivel több levegőt kapott, az ECU próbált korrigálni. Fordítva szerintem nem megy, Azaz több benzinhez nem tud több levegőt adni csak úgy szívónál.

Ha 2,5 bar helyett 3barosra cseréled a pumpát, az is sokat emel az injektor szállítási kapacitásán,

Link to comment
Megosztás:

Lehet, ha szegényebb keverékre van állítva gyárilag, hozhat néhány lóerőt, de szerintem elenyésző lehet a teljesítménynövekedésben. Nálad is valószínűleg a nagyobb pillangó hozott több erőt. Mivel több levegőt kapott, az ECU próbált korrigálni. Fordítva szerintem nem megy, Azaz több benzinhez nem tud több levegőt adni csak úgy szívónál.

Ha 2,5 bar helyett 3barosra cseréled a pumpát, az is sokat emel az injektor szállítási kapacitásán,

Én úgy tudtam a c14se é 3bar os gyárilag,vagy nem?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, eszerint ugyanaz mint a C14SE.

Szerintem a c16se nagyobb szelepösszenyitással dolgozik. Nekem c16se tengellyel sokkal darabosabb volt az alapjáratom,mint haveromnak aki c14se tengelyt tudott szerezni az x14sz-be. Neki semmit nem változott az alapjárat. Gondolom ha egyformák lennének a tengelyek akkor az alapjárat is egyforma lett volna.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ha teljes terhelésen több anyagot szállít,hogy meglegyen a max 0.8lambda (alatta már ront) akkor jobb is lehet,feltéve ha a gyárival nem megy nyélgázon 0.8-0.85 körül alapból.Ki kell próbálni. Ugyanaz lehet a hatás,mintha átírod a vezérlőt,hogy több anyagot adjon.

A gyári központi injektor például nagyon kevés anyagot szállít alapból,ott egyel nagyobb használata jót tesz,konkrétan 71lovas x16sz-ből c18nz injektor+pillangó+3baros pumpa, 82lovas lett padon mérve.

A nagyobb injektor nem jelent feltétlenül fogyasztásnövekedest ugye?

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudtam a c14se é 3bar os gyárilag,vagy nem?

Nem tudom, hogy annál a motor típusnál 3 baros van-e. gyárilag. Azt az Atrásoknál kérdezd meg.

Ezt igazából h.makinak írtam, mivel ha 3 baros pumpát tett bele, valószínűleg 2.5-e volt előtte.

Annyi, ha a tied is 2,5b és cserélni akarod 3 barosra, nézd meg a benzinnyomás szabályzót is, mert ha az is 2,5 baros, azt is cserélni kell hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.