Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Hozzáértő ugyan nem vagyok, de jó. A kék színű a "sima mezei" a piros meg az aluhűtő "kímélő." Miért is ne, én kéket vettem. :D

Nem a hengerfej anyagát veszik alapul? Én se vagyok hozzáértő, csak egy offmester, így mit sem ér az a kijelentésem, hogy a piros pont belevaló. :)

Link to comment
Megosztás:

Netán tudna nekem valaki segiteni kb 1 honapja cseréltem hengerfej tömitést és termosztátot.A viz felmelegszik de fütés az nincs semilyen állásban sem.

Mi romlott el.

Nem írtad milyen kocsi, de feltételezem hogy f astra. Akkor ha jól értem a víz meleg, a mutató kimegy a kékből a 90fok környékén mozog. Nézd meg a motortérben a tűzfalnál van két nagyjából 2 centi átmérőjű cső, az utastérbe mennek be a radiátor csövei, meleg-e mindkettő, a ki és a bevezető is?

Link to comment
Megosztás:

Nem írtad milyen kocsi, de feltételezem hogy f astra. Akkor ha jól értem a víz meleg, a mutató kimegy a kékből a 90fok környékén mozog. Nézd meg a motortérben a tűzfalnál van két nagyjából 2 centi átmérőjű cső, az utastérbe mennek be a radiátor csövei, meleg-e mindkettő, a ki és a bevezető is?

Természetesen Astrárol van szó. Ami a karburátortól megy be az meleg ami a kiegyenlitő felémegy az hideg.

Link to comment
Megosztás:

Természetesen Astrárol van szó. Ami a karburátortól megy be az meleg ami a kiegyenlitő felémegy az hideg.

Injektor, ezek már nem karbisak. Erről a két csőről van szó:

145384-20101229-2pm9aO.jpg

Amelyiket a sárga nyíl mutatja. Ha mindekttő meleg, akkor eljutottunk odáig, hogy a radiátoron átfolyik a víz, és továbbléphetünk. :D

Link to comment
Megosztás:

Injektor, ezek már nem karbisak. Erről a két csőről van szó:

http://pics.coldline.hu/pics/145384-20101229-2pm9aO.jpg

Amelyiket a sárga nyíl mutatja. Ha mindekttő meleg, akkor eljutottunk odáig, hogy a radiátoron átfolyik a víz, és továbbléphetünk. :D

Bocsi a karburátorért de tudom injektoros.Aképen ahol a sárga nagy kör van az a csö hideg illetve nagyonpicitlangyos.

Link to comment
Megosztás:

Bocsi a karburátorért de tudom injektoros.Aképen ahol a sárga nagy kör van az a csö hideg illetve nagyonpicitlangyos.

Oké, de nem azt a csövet kellene megnézni, mert az csak termosztát nyitás után melegszik, és a hűtőből átáramló lehült víz folyik benne, hanem a két kis csövet amit sárga nyillal jelöltem, mert ezek a kis vízkörön vannak, előbb melegszenek mint a vastag, ezek még termosztát nyitás előtt is kapják a motorból a vizet.

Link to comment
Megosztás:

Injektor, ezek már nem karbisak. Erről a két csőről van szó:

http://pics.coldline.hu/pics/145384-20101229-2pm9aO.jpg

Amelyiket a sárga nyíl mutatja. Ha mindekttő meleg, akkor eljutottunk odáig, hogy a radiátoron átfolyik a víz, és továbbléphetünk. :D

Autószerelőmnél láttam már 1.4-es karbis 91/09. gyártású F Astra Caravan-t. :)

Link to comment
Megosztás:

Oké, de nem azt a csövet kellene megnézni, mert az csak termosztát nyitás után melegszik, és a hűtőből átáramló lehült víz folyik benne, hanem a két kis csövet amit sárga nyillal jelöltem, mert ezek a kis vízkörön vannak, előbb melegszenek mint a vastag, ezek még termosztát nyitás előtt is kapják a motorból a vizet.

Arról a két csöről beszélek én is ami a tűzfalbol kijön.Durván olyan Z alaku csövek a motorfelöl nézve balodali meleg a jobb oldali egypicit langyos.

Teszem hozzá hogy meloba járásnál egy uram az 37 km és akkor sincs semmi.

Link to comment
Megosztás:

Arról a két csöről beszélek én is ami a tűzfalbol kijön.Durván olyan Z alaku csövek a motorfelöl nézve balodali meleg a jobb oldali egypicit langyos.

Teszem hozzá hogy meloba járásnál egy uram az 37 km és akkor sincs semmi.

Nagyon esélyes, hogy el van dugulva akkor a radiátorod. Ugye nem klímás a tied?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Igaz nem opelom van, de tök érdekes dolgokat írtatok itt és gondoltam felvetem a problémámat.

Tél van, -10 fok és röpke 500 méter kocsikázás után bekapcsol a hűtő ventilátorom. Olvastam, hogy hogy működik a termosztát ellenőrzése, de én nem bírtam ki tapogatni, hogy melyik cső hol mennyire meleg meg stb.

Ugyanakkor meleg levegőt sem fúj az utastérbe a kocsi, de minden bizonnyal meleg a motor hisz a ventilátor is megy.

Én a termosztát meghibásodására gyanakodom, de egy kis ellenvetés vagy megerősítés nem ártana.

A fűtés és a hibás termosztát össze függ az autóban?

Elnézést a tudatlanságomért.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Igaz nem opelom van, de tök érdekes dolgokat írtatok itt és gondoltam felvetem a problémámat.

Tél van, -10 fok és röpke 500 méter kocsikázás után bekapcsol a hűtő ventilátorom. Olvastam, hogy hogy működik a termosztát ellenőrzése, de én nem bírtam ki tapogatni, hogy melyik cső hol mennyire meleg meg stb.

Ugyanakkor meleg levegőt sem fúj az utastérbe a kocsi, de minden bizonnyal meleg a motor hisz a ventilátor is megy.

Én a termosztát meghibásodására gyanakodom, de egy kis ellenvetés vagy megerősítés nem ártana.

A fűtés és a hibás termosztát össze függ az autóban?

Elnézést a tudatlanságomért.

Üdv.

500m után még kézhőmérsékletű lehet csak a motor, sztem ott a hűtőventi kapcsológombájával lehet valami gond.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.