Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AUTÓHIFI


ViSoR

Recommended Posts

  • Hozzászólások 5,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Nekem 1 Blau 2 napig volt a verdában, épp Acapulco ;)

Azután visszakerült a gyári... ;) szerintem a rádiója jobb a gyárinak..... :)

én a gyárit 1 napig bírtam ca. pénteken elhoztam a kocsit, szombaton már kihajítottam belőle...

egyszerűen sírtam annyira pocsék volt....

Link to comment
Megosztás:

Most az első ajtó elektromos átvezetésén gondolkodok. Hangszóróvezetéknek kb. 8 mm széles szilikonos kábelt vásároltam. Tudom sokan az átfúrásos módszert ajánlják, de én a gyári hangszórókábel érintkezőinek átforrasztásával vagy új érintkezők beépítésével próbálkoznék. Előnye, hogy nem buher megoldás, a kapcsolat továbbra is könnyen bontható. Hátránya, hogy macerás az átalakítás és a visszaalakítás is munkaigényes. Autóhifis szemponból a lényeg, hogy így a kábel nem lesz végig folytonos. De csinált már valaki ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Most az első ajtó elektromos átvezetésén gondolkodok. Hangszóróvezetéknek kb. 8 mm széles szilikonos kábelt vásároltam. Tudom sokan az átfúrásos módszert ajánlják, de én a gyári hangszórókábel érintkezőinek átforrasztásával vagy új érintkezők beépítésével próbálkoznék. Előnye, hogy nem buher megoldás, a kapcsolat továbbra is könnyen bontható. Hátránya, hogy macerás az átalakítás és a visszaalakítás is munkaigényes. Autóhifis szemponból a lényeg, hogy így a kábel nem lesz végig folytonos. De csinált már valaki ilyet?

Hali,

két elmélet van - az egyik szerint az egész rendszer annyit ér, mint a leggyengébb pontja. Szóval hiába a bika kábel, ha közben két cérnán megy át az ajtóba. Plusz ott a sok kötés, ami mind átmeneti ellenállás... :)

A másik elmélet szerint a hangszórónál az utolsó szakasz ami a leglényegesebb, mert az alkot rezgőkört a hangszóró csévéjével ... hű ez már nagyon hifis kijelentés, de végül is van benne valami. Ki tudja... de eszerint a te megoldásod is jó lehet... ;)

Nem biztos ám, hogy olyan buci kábel kell az első szettnek - elég lehet 1.5..2.5-es vezetékpár, ha lehet összesodorva, hogy ne szedjen fel sok zajt.....

Amúgy szerinted a gyári préselt csatlakozókat forrasztgatni nem buher? Az aztán csak az igazi buhera! Na persze aki hifit akar a kocsiba, annak meg kell békélni azzal, hogy nem minden marad gyári ;)

Üdv,

Hic

Link to comment
Megosztás:

Hic: Egyértelmű, ha megbontom a spec. kábelt, akkor az első elméleted szerint ugyanott vagyok, minhat a gyári kábelezést használnám. Amúgy a kábel nincs túlméretezve, a vezető szálak 1 mm-esek, de a szilikon szigetelés eléggé megdobja a teljes átmérőt. A napokban nézegettem ismerősömnek neten használtautókat és rájöttem az enyém már nem sokat ér, ígyhát valószínűleg fúrásos módszer lesz.

Link to comment
Megosztás:

@Robespierre: Hajrá! Ja, amúgy amit a csavart érpárról mondtam az tényleg működik - nekem az előző autóm Focus volt, és ott a 2x2,5 hangszórókábelem lecseréltem 2x1,5 csavartra - és isten bizony jobb lett! Szóval a keresztmetszet nem minden....

Kérdésem is lenne srácok:

Most új autóm van, egy Astra G Van - gazdasági okokból vettem Van-t raktérre nem nagyon van szükségem, úgyhogy megy bele a zene :)

Csakhogy, mivel ez amolyan jó kis lemezkasztni, ki kell szépen béleljem. Egy karosszériás ismerősöm kb.4000 Ft/nm áron tud szerezni bitumenlapot, amit ők használnak. (50x50cm lapokban)

a. Ez jó ár?

b. A tetőre szerintetek applikálható a dolog? Mert a 38-as szub valszeg megmozgatja majd a levegőt odabent, és a tető a lggyengébb láncsszem....

Üdv,

Hic

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,az lenne a kérdésem,h CARAVAN astraba hátra mekkora hangszorot vegyek...?

A 16os nagy a 12 es kicsi...és valami közdarab is kellene,mert tul kicsi a hely és nem ér oda a felfekvő felülete a hangszoronak a karosszériához(kb 15mm hiányzik).

Ez gyárilag hogy van megoldva?

köszi!

üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,az lenne a kérdésem,h CARAVAN astraba hátra mekkora hangszorot vegyek...?

A 16os nagy a 12 es kicsi...és valami közdarab is kellene,mert tul kicsi a hely és nem ér oda a felfekvő felülete a hangszoronak a karosszériához(kb 15mm hiányzik).

Ez gyárilag hogy van megoldva?

köszi!

üdv

kiemelőkeret a megoldás... volt már róla szó... lehet csinálni házilag is. És a 16-os nem nagy. Az kell oda! Csak kerettel. Ja, boltban olyan 1-2 ezer/db... ha jól emléxem. :)

Link to comment
Megosztás:

És még egy kérdés:melyikek a negativ kábelelek a gyári kábelkötegbe,mert ugy emlékszem h amit adnak a hangszorohoz az fekete alapon fehér csikos,ami a kábelkötegbe van az meg teli zöld és a pozitiv a fehér csikos...?????

Sztem nézd meg a többi hangszórón, mivel a hangszórónak a működési elve miatt tulajdonképpen mindegy lenne, a lényeg az, hogy az összes ugyanolyan polaritással legyen bekötve. Pl. ha a többi hangszórónál a csíkos van kinevezve pozitívnak, akkor ezt is úgy kösd be :)

Link to comment
Megosztás:

Sztem nézd meg a többi hangszórón, mivel a hangszórónak a működési elve miatt tulajdonképpen mindegy lenne, a lényeg az, hogy az összes ugyanolyan polaritással legyen bekötve. Pl. ha a többi hangszórónál a csíkos van kinevezve pozitívnak, akkor ezt is úgy kösd be ;)

de sajnos nincs hangszoro az autoba...és minden kábel végéről le van vágva a saru,ugyhogy még abbol se tudom kitalálni :)

Link to comment
Megosztás:

Egyrészt nem mindegy melyiket kötöd a hangszoróra hova,másrészt szerintem könnyen kimérhető,mivel a kasztni adja testet(a negatív),tehát müszerrel gyorsan kimérhető!

Szerintem hangszóró sehol nincs kasztnira kötve.

Az azért nem ugyanolyan "test" :)

Üdv. ujjzol

Link to comment
Megosztás:

Egyrészt nem mindegy melyiket kötöd a hangszoróra hova,másrészt szerintem könnyen kimérhető,mivel a kasztni adja testet(a negatív),tehát müszerrel gyorsan kimérhető!

Sztem sincs kasztnira kötve, mégpedig azért, mert ezek az autórádió-végfokok ún. híd-végfokok, azaz a hangszóró mindkét vezetéke egy-egy végfok kimenetére van kötve, amik ellenfázisú vezérlést kapnak. Ezért írtam, hogy gyakorlatilag mindegy, melyiket nevezi ki pozitívnak, vagy negatívnak, a lényeg, hogy mindegyik hangszórón egyformán legyen.

Link to comment
Megosztás:

Sztem sincs kasztnira kötve, mégpedig azért, mert ezek az autórádió-végfokok ún. híd-végfokok, azaz a hangszóró mindkét vezetéke egy-egy végfok kimenetére van kötve, amik ellenfázisú vezérlést kapnak. Ezért írtam, hogy gyakorlatilag mindegy, melyiket nevezi ki pozitívnak, vagy negatívnak, a lényeg, hogy mindegyik hangszórón egyformán legyen.

Igen, ilyesmire gondoltam :)

De olyan szinten nem mindegy, h hogy kötöd a hangszóróra a vezetékeket, hogy ha "ellentétes" fázisban kötöd akkor ellentétesen mozdul a hangszóró tekercse, tehát nem üt hanem szív a hangszóró.

Üdv. ujjzol

Link to comment
Megosztás:

Sztem sincs kasztnira kötve, mégpedig azért, mert ezek az autórádió-végfokok ún. híd-végfokok, azaz a hangszóró mindkét vezetéke egy-egy végfok kimenetére van kötve, amik ellenfázisú vezérlést kapnak. Ezért írtam, hogy gyakorlatilag mindegy, melyiket nevezi ki pozitívnak, vagy negatívnak, a lényeg, hogy mindegyik hangszórón egyformán legyen.

Tudom jól,hogy ezek hídvégfokok,de akkor sem mindegy melyiket hova kötöd!

Szerintem pl egy fejegység kimenetén lévő rca kimenet test része a fejegység testjéhez is csatlakozik,ami ugye az akksi negatívjára megy,az meg maga a kasztni.Lehet rossz az elméletem,de utánanézek majd.

De bogarat ültettél a fülembe,meg is mérem majd!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem pl egy fejegység kimenetén lévő rca kimenet test része a fejegység testjéhez is csatlakozik,

Az RCA-t ne keverjük ide, az teljesen más téma. Gondolom arra az RCA-ra gondolsz, amelyikhez külső erősítőt lehet kötni. Az belül nem a végfok kimenetéhez csatlakozik, hanem a bemenetéhez, ahol nem szimmetrikus a jel, tehát ott természetes, hogy a külső része össze van kötve a testtel. A hangszórókimeneteket megmérheted, a ~15W-nál nagyobb teljesítményű rádiók esetén már hídvégfok van, ott ha azt méred, hogy a hangszórókimenet egyik pólusa a testhez képest 0 Ohm, az már rosszat jelent. De pl. a régi eredeti Opel rádiókban (pl. SC202...) még nem hídvégfok van, ott még valóban ugyanaz a hangszóró negatív pólusa, mint a kocsi testje :)

Link to comment
Megosztás:

Az RCA-t ne keverjük ide, az teljesen más téma. Gondolom arra az RCA-ra gondolsz, amelyikhez külső erősítőt lehet kötni. Az belül nem a végfok kimenetéhez csatlakozik, hanem a bemenetéhez, ahol nem szimmetrikus a jel, tehát ott természetes, hogy a külső része össze van kötve a testtel. A hangszórókimeneteket megmérheted, a ~15W-nál nagyobb teljesítményű rádiók esetén már hídvégfok van, ott ha azt méred, hogy a hangszórókimenet egyik pólusa a testhez képest 0 Ohm, az már rosszat jelent. De pl. a régi eredeti Opel rádiókban (pl. SC202...) még nem hídvégfok van, ott még valóban ugyanaz a hangszóró negatív pólusa, mint a kocsi testje ;)

Igazad van,végig gondoltam én is,végülis müszerész vagyok vagy mifene! :)

Na de abban egyetértesz valem,hogy nem mindegy melyik hova megy a hangszoróra!?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.