Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

oké..akkor ismerösöd szerencsés volt... de nekem semmit nem mondtak és mégis kopog vmi ^_^

Vagy elviszed olyan műhelybe, ahol pneumatikus futóműholtjáték vizsgáló pad van és megnézeted (kb. 1500ft), vagy marad a hagyományos módszer:

felemeled a kocsi elejét (lehetőleg mindkét első kereket egyszerre), a biztonság kedvéért alábakolod, aláfekszel és megkérsz valakit, hogy rángassa két kézzel erősen a kereket. Először csak a kerék felső részét, azután csak az alsó részét, azután pedig oldalirányban a két szélénél megfogva. Eközben pedig figyeled az összes mozduló alkatrészt (szerintem korábban már megemlítettek elég sokat), hogy együtt mozognak-e, nincs-e késés az alkatrészek között. Ha odateszed a kezed, akkor még inkább lehet érezni, hogy van-e holtjáték (lógás). El lehet forgatni mindkét végállásig a kormányt és úgy megnézni. A gólyalábakat erősen fel-le irányban is meg kell rángatni. Azután leengeded és megnyomkodjátok a kocsi elejét, oldalanként külön-külön, majd középen. Közben pedig szem és fülhasználat. Azután a segítőd belül a kormánykereket röviden mozgatja jobbra-balra, Te pedig a kocsi alatt vizsgálod a kormányzás elemeit.

A kipuffot is érdemes átrángatni, hát ha csak szívatás az egész. (Bocs Zotya, de ezt muszáj volt :D )

Sajnos a futóműnél ezeket bármelyik elmozdulást végző alkatrész okozhatja, ezért kár is felsorolni az összeset. Írtad, hogy már több minden is ki lett cserélve a közelmúltban.

Ábrát találsz a futómű érzékeny részeiről a Gyik topik 6-os pontjában.

Reméljük sikerül megtalálni a kopogás okozóját.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!

A külső féltengely csuklóimnak szép hangja kezd lenni... Nézzek használtat vagy újat? És hol?

javaslat

Amúgy 92-es f astra c16nz

köcce

balázs

Nálam is aktuális a dolog, és az én érdeklődésemre mindenki azt mondta, hogy csuklóból csak újjat, mert a kopási hibák, amik a rendellenes hangot is keltik, azok szemmel ált. nem láthatóak, így a használt elég lutri. Én is mostanában készülök beszerezni őket, amint összejönnek az anyagiak. De a megbízható, és persze jó árú, beszerzési forrásokat én is szívesen veszem

Link to comment
Megosztás:

Nálam is aktuális a dolog, és az én érdeklődésemre mindenki azt mondta, hogy csuklóból csak újjat, mert a kopási hibák, amik a rendellenes hangot is keltik, azok szemmel ált. nem láthatóak, így a használt elég lutri. Én is mostanában készülök beszerezni őket, amint összejönnek az anyagiak. De a megbízható, és persze jó árú, beszerzési forrásokat én is szívesen veszem

Jó lenne nekem olcsón mert sajna az anyagiak sokat számítanak

Link to comment
Megosztás:

Hivatalosan préselni kell, a régi tönkremegy mindenképpen, de volt már aki prés nélkül ütve cserélte, megfelelő méretű csődarab ell hozzá, hogy fel lehessen kalapálni.

Az enyémet amikor cserélte a szaki, akkor préselte és úgy emlékszem melegíteni is kell, amikor az újat teszi bele. Az újnak nem szerencsés, ha a helyére kalapálják ^_^

Link to comment
Megosztás:

Nem kell, de ha valakinek nincs prése és nem akarja annyit kalapálni akkor segíthet kicsit az összeszerelésben. Persze csak ésszel és nem vörös izzásig. ( a csapágyat meg fagyasztóba ^_^ )

Nekem tökéletesen megfelelt a 12-es menetesszár, néhány anya, alátét, csődarab, laposvas 12-es lyukkal......

Egyedül voltam és kicsi a satum :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! egy tanácsra lenne szükségem

, akarok hátso lengéscsillapittot cseréelni-venni,(astra F 1.4si ) Ta-tehnix sport lengés csillapitom van (az auto hátul nem ültetett) jelenleg 2 éves sajnos hogy ugy nyikorog hogy ki kell cseréljem ,mert idegesittő.

Kérdésem , mijen lengéscsillapittot vegyek ami jelenleg a piacon van es visszonylag jo is - az lenne a lényeg hogy egy kicsit keményebb legyen - én egy Sachs gázas lengéscsillapittora gondoltam jo választás lenne? kőszi.

Link to comment
Megosztás:

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy a lengéscsillapító kezdődő halála okozhatja azt, hogy egyesben pattogva pörögnek ki a kerekek, ha kövérebb gázzal indulok el? Mert egyébként fogja a kocsit, igaz érzem h nem az igazi...csak kicsit idegesítő..

Nem hiszem, mert nekem is pattogva pörög ki, és jó a gátló, nem olyan rég lett kimérve. Inkább arról van szó, hogy gyorsításkor ugya a kocsi fara leül, a súlypont hátratolódik, az első kerekeken nincs akkora terhelés, kipörög, ekkor viszont ugye a kocsi nem gyorsul, a súlypont visszakerül, megnő a tapadás, és kezdődik előlről. De ha csak ez a gond, kuplung be, egyest kapcsol, gáz koppig, dá-dá-dá-dá-dá kuplung le, nem fog az pattogni garantálom. <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, mert nekem is pattogva pörög ki, és jó a gátló, nem olyan rég lett kimérve. Inkább arról van szó, hogy gyorsításkor ugya a kocsi fara leül, a súlypont hátratolódik, az első kerekeken nincs akkora terhelés, kipörög, ekkor viszont ugye a kocsi nem gyorsul, a súlypont visszakerül, megnő a tapadás, és kezdődik előlről. De ha csak ez a gond, kuplung be, egyest kapcsol, gáz koppig, dá-dá-dá-dá-dá kuplung le, nem fog az pattogni garantálom. <_<

:wacko: :(

Hát legtöbbször nem arra vagyok kiváncsi, hogy hol tilt le a gép... ;) :)

De akkor inkább kettesben fogok indulni és annyi...akkor talán nem pörög ki... ;) annyira... :o

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! egy tanácsra lenne szükségem

, akarok hátso lengéscsillapittot cseréelni-venni,(astra F 1.4si ) Ta-tehnix sport lengés csillapitom van (az auto hátul nem ültetett) jelenleg 2 éves sajnos hogy ugy nyikorog hogy ki kell cseréljem ,mert idegesittő.

Kérdésem , mijen lengéscsillapittot vegyek ami jelenleg a piacon van es visszonylag jo is - az lenne a lényeg hogy egy kicsit keményebb legyen - én egy Sachs gázas lengéscsillapittora gondoltam jo választás lenne? kőszi.

A futómű nem a lengéscsillapítótól lesz keményebb. <_<

A Sachs jó választás.

Ja és: www.milyen.hu :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.