Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

magneto

Recommended Posts

Milyen gyertyát vegyek bele szerintetek? Cseréljem a gyertyakábeleket is?

Én eddig bárkit kérdeztem, mindenki azt mondta, hogy gyertyaügyben a gyári a legjobb választás. Gyertyakábelt sztem nem kell cserélni, feltéve ha nem zárlatos vagy nincs láthatóan elüregedve.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok lenne egy nagy kérdésem lehet 1989-es 16i lépcsőshátú e kadettbe abs-t illetve szervókormányt beszerelni ? vagy nagyon bonyolult? illetve megéri e....

előre is köszi

ja télleg elektromos ablakemelő motor jobb és bal oldali nincs vkinek felesleges?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok lenne egy nagy kérdésem lehet 1989-es 16i lépcsőshátú e kadettbe abs-t illetve szervókormányt beszerelni ? vagy nagyon bonyolult? illetve megéri e....

előre is köszi

ja télleg elektromos ablakemelő motor jobb és bal oldali nincs vkinek felesleges?

Sztem macera, és nem éri meg.Inkább keress egy olyan verdát, amiben ez benne van.Még az e-ablak talán okés.De az ABS felejtős!Sztem.A szervó nekem homályos.Elvileg műxik a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Sztem macera, és nem éri meg.Inkább keress egy olyan verdát, amiben ez benne van.Még az e-ablak talán okés.De az ABS felejtős!Sztem.A szervó nekem homályos.Elvileg műxik a dolog.

Gondolom, már ilyen kocsija van azért kérdezi :wink:

Szervó tán még reális lehet.

Másik kormánymű, szervopjumpa, csövek, stb.

Az ékszíj környékén mit kell ügyködni azt passzolom.

ABS az nagyon húzos szerintem, már ha lehetséges egyáltalán.

Link to comment
Megosztás:

Hi @ll!

Sikerült ennyi idő alatt végigolvasnom a topicot, volt pár hasznos info - mindenkinek köszi így utólag! :lol:

Egy jó hosszú kérdésem lenne, vagyis inkább véleményeket várok.

Mint előzőleg is írtam, hosszú útra indulunk Gusztival (motor: 1,3S, 201.000 km). 2 személy 200 kg cucc, ~2500 km Skandináv félszigetekre, decemberben ugyanez a túra vissza. Gondoltam felkészíttetem a verdát + műszaki és zöldkártya is esedékes.

Egy részemről megbízhatónak tartott (amióta enyém a gép csak ő nyúlt hozzá), bár nem Opel-szaki szerelő 55.000 Ft-t kér a következőkért anyagköltséggel:

- 4 gyertya csere

- hűtővíz csere + visszatöltés -50ig fagyállóval

- vízpumpa csere

- vezérműszíj csere

- jobb első kerékcsapágy csere

- féknyomócső csere

- lehet vinni műszakira és még úgy át is nézi...

(Kb. egy évvel ezelőtti hozzászólások között olvastam a vezérműszíj-cseréből adódó vízpumpa-problémákat. Ezért a pumpacsere.)

Az az igazság, hogy minden pöpec a gépen. Rendesen indul, bár ez még a vákuumszelepes megoldás és amiatt néha hidegen rángat rövid ideig, de csendes, 6,5 L/100 km (98as). 3000 km-e lett cserélve a teljes kipufogó és a fékbetétek+féktárcsák, olajgomba, izzók és olaj+olajszűrő+légszűrő. Az utóbbi 8000 km-en amióta én hajtom egyszer elszállt a "gyújtáselektronika" (fekete félhold 4 lábbal-8000Ft) és most pénteken az AC pumpából kijövő üzemanyagvezeték, de még idejében észrevettem és gyors kicseréltem. Köpködte a benzint egyenesen a blokkra! Beparáztam rendesen, még jó, hogy nem lobbant be! :shock:

De hát ez mégiscsak egy 17 éves autó, gondolom vannak rejtett hibái, esetleg fáradásos jelenségek. Ellenben csak ismételgetni tudom magam, hogy csodaszépen muzsikál! Szerelő is mindig megdícséri :wink:

ÉRDEMES EGYÁLTALÁN HOZZÁNYÚLNI ÉS SZERELGETNI, VAGY NEKIINDULJAK AZTÁN MAJD LESZ VALAMI? Vagy van tippetek mit ne felejtsek el még ellenőriztetni? Illetve ha valaki nagyon hozzáértő elvállaná a technikai supportot vagy a teljes szervízt, esetleg...

Minden választ köszönök!

Link to comment
Megosztás:

az elektronyos ablak már beépítés alatt van... :lol: . A szervókormányon még gondolkodom de ha belelehet tenni elvileg akkor lehet h elbütykölgetek vele.az abs sem lenne rossz, bár így is megtudok vele állni :D

A szervónál a kormánymű és alkatrészei nem gáz, mert az fellelhető.De mondjuk a motoron vajh megvannak-e a furatok, ahová a szivattyút fel lehet fogatni, kell egy másik ékszíj.Keress egy olyat, amiben mindez benne van, és erőteljesen nézd meg.Utána már nem lehet gáz.Sztem.

Link to comment
Megosztás:

Én rekordot szervósítottam már. Ami kell: másik ékszíjtárcsa, szervószivattyú, kormánymű, csövek, ékszíj, és nekem kellett másik kormányoszlop is, mert a szervósé rövidebb, de abban nem fogasléces a kormánymű mint a kadettben, de azért járj utánna. Sztem elvileg az abs is mehet, de ezt már vhol kitárgyaltuk.

Link to comment
Megosztás:

Nékem lenne egy furi, de nem kivitelezhetetlen 5letem.Szét kéne nézni külhonban, hogy kint mennyiért vesztegetnek egyet, aztán ha jó az ár,(és nincs bezúzva még a verda)akkor hozni kellene egyet, és ami kell, átépíteni.Így sztem "fillérekből" kijön az egész.Legalább is olcsóbban, mint ha itthon v.mi bontóból keresgélnéd elő a cuccosokat.Sztem. 8)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem egy 86-os Kadett E-vel kapcsolatos, mondták nekem régebben hogy nagyon egyszerűen vissza lehet tekerni a kilométerórát, csak azt nem tudom hogy hogyan, nem eladni akarjuk csak nem akarom hogy a szülők rájöjjenek hogy használom távollétükben! Szóval max 200 Km-ről lenne szó, hogyan lehetne ezt megoldani? A motorháztető alatt nagyjából otthon vagyok úgyhogy hálás lennék ha valaki el tudná mondani! Ha ide nem akarja írni jó lenne mailban is, petes@vipmail.hu

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem egy 86-os Kadett E-vel kapcsolatos, mondták nekem régebben hogy nagyon egyszerűen vissza lehet tekerni a kilométerórát, csak azt nem tudom hogy hogyan, nem eladni akarjuk csak nem akarom hogy a szülők rájöjjenek hogy használom távollétükben! Szóval max 200 Km-ről lenne szó, hogyan lehetne ezt megoldani? A motorháztető alatt nagyjából otthon vagyok úgyhogy hálás lennék ha valaki el tudná mondani! Ha ide nem akarja írni jó lenne mailban is, petes@vipmail.hu

Előre is köszönöm a segítséget!

:lol: :D :lol: :lol: :supz:

Link to comment
Megosztás:

a vectrában az elektromos ablakemelő lapcsolója miatt van az h autómatikusan is lemegy az ablak(egy gombnyomásra teljesen)?,vagy más oldja meg ezt a feladatot?

mert ha a kapcsoló akkor azt tenék a kadettomba is h autómatice legyen

köszi előre is a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

a vectrában az elektromos ablakemelő lapcsolója miatt van az h autómatikusan is lemegy az ablak(egy gombnyomásra teljesen)?,vagy más oldja meg ezt a feladatot?

mert ha a kapcsoló akkor azt tenék a kadettomba is h autómatice legyen

köszi előre is a válaszokat

Szerintem igen. :smt017

:prayer: OPEL

Link to comment
Megosztás:

Vazze Tomi, ugyanerre a kérdésre válaszoltam épp az imént a Vectra A topikban, csak pont az ellenkezőjét. :lol: Akkó most hogy is van?

A "mi" autónkban úgy műkszik,hogy ha kicsit nyomsz akkor csak addíg megy amíg nyomod,ha nagyot nyomizol akkor meg lemegy teljesen. 8)

Ezért gondoltam. :dontknow:

Szerinted? :shock:

:prayer: OPEL

Link to comment
Megosztás:

de nem, mert az elektronikában (kézifék előtt/alatt) van a komfortkapcsoló, az szabályozza ezt

az már mindegy, hogy milyen a kapcsolód, annak a nyomását (a nyomás idejét) is ez érzékeli és dönt, hogy mi a fene legyen

ebbe biztos vagy??? én ugy tudom, hogy a komfort elektronik az ablakemelőben van... azaz a motornál van egy elektronia és az tudja ezt a funkciot. :roll:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.