Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Nem győzködésből tényleg... de van egy jóval erősebb és dinamikusabb autód, ami környezetvédelemben veri a legújabb

hibrideket is, és ráadásul még olcsóbban is jársz vele, visszahozza hamar a befektetett pénzt is... nekem pl picivel több mint

3ft/km a megtakarításom az omegával, ami évente több mint 100e Ft-ot jelent. Megvan az a tudat is, hogy ezzel az üzemanyaggal

a hazai ipart és mezőgazdaságot támogatom, nem a külföldi olajtőkét. De természetesen nem kötelező választás, mint mostanában

az élet más területein láthatjuk, pl MNYP <_<

A tapasztalatok (igaz eddig csak 350km mentem vele) a következők:

Erő tekintetében úgy 75Le és 120Nm max. fordulatszámot nem tudok, de szerintem tudja a szabályzási fordulatot.A motor járása szerintem finomabb mint a benzinesé.

Az előgyújtáson nem kellett állítani a benzinhez képest. (Nagyobb előgyújtásnál terhelés alatt már becsörgött.)

A motor körülbelül úgy melegszik mint benzinnel. A fogyasztásról még nem tudok biztosat de, vegyes használat mellett szerintem 7.5 alatt marad.

A hidegindítás is pozitív, igaz még eddig +7 volt a leghidegebb amiben próbáltam, de minden gond nélkül elindult. Pár kép: e85astra.freewb.hu oldalon.

A motor motor még tesztelés alatt van, a további tapasztálatokat még megírom.

Sűrítési végnyomás lett mérve? Vagy lesz?

Még mi csiszolást tervezel rajta? Mert 100LE-ből 75 és 150Nm-ből 120 az még nem jó eredmény :angry:

Link to comment
Megosztás:

Nem győzködésből tényleg... de van egy jóval erősebb és dinamikusabb autód, ami környezetvédelemben veri a legújabb

hibrideket is, és ráadásul még olcsóbban is jársz vele, visszahozza hamar a befektetett pénzt is... nekem pl picivel több mint

3ft/km a megtakarításom az omegával, ami évente több mint 100e Ft-ot jelent. Megvan az a tudat is, hogy ezzel az üzemanyaggal

a hazai ipart és mezőgazdaságot támogatom, nem a külföldi olajtőkét. De természetesen nem kötelező választás, mint mostanában

az élet más területein láthatjuk, pl MNYP <_<

Egyik érvvel sem fogod meggyőzni, mint ahogy engem sem ő az LPG jóságáról. :angry:

Link to comment
Megosztás:

Gabi !

Egyszer ég egyszer nem, majd hívlak csak még nem jutottam el odáig <_<

Helyi kúton számolva még így is van megtakarítás,de csak 100 Ft körül 100km-enként. Főleg autópályás országutas felhasználás mellett kevesebbett kellene ennie...lsd astra. Ugyanott tankolom a benzint is meg az etanolt is, úgy számoltam.

Amúgy még mindig jobban megy mint benzinnel és nem csak pszcihés :angry:

Link to comment
Megosztás:

Egyik érvvel sem fogod meggyőzni, mint ahogy engem sem ő az LPG jóságáról. :angry:

Való igaz, hogy az LPG-vel jelenleg többet lehet spórolni, a rendszer megtérülési idő eléggé hasonló.

Viszont azzal nem lesz erősebb az autó, inkább gyengébb. Valamint nagyobb termikus terhelést jelent a motornak,

és kevesebb felsőkenést. A túlfogyasztás normálisan beállított rendszernél hasonló egyébként a két anyagból.

Nálam pl azért nem jöhet szóba a gáz az omegánál (pedig én jobban jártam volna vele anyagilag), mert kell a

hely az autóban, a pótkeréktartállyal meg röhejesen kicsi lenne a hatótáv, és szar lenne a tudat, hogy nincs

pótkerekem sokszor. Valamint mélygarázsokba is járkálok sokszor. Szóval alapból kiesett.

Egyszer ég egyszer nem, majd hívlak csak még nem jutottam el odáig <_<

Ok, hívj majd! Ha meglesz a finombeállítás, és nem fog égni a lámpa, akkor már jó lesz a fogyasztás is.

Szerintem csak egyébként az ECO=2 beállítás ami nem okés, azt kéne kinullázni. De gyorsban átnézem

a többi beállítást is, mert logot nem küldtek Daniék erről, nem tudom jól beállítottak-e mindent.

Link to comment
Megosztás:

Való igaz, hogy az LPG-vel jelenleg többet lehet spórolni, a rendszer megtérülési idő eléggé hasonló.

Viszont azzal nem lesz erősebb az autó, inkább gyengébb. Valamint nagyobb termikus terhelést jelent a motornak,

és kevesebb felsőkenést. A túlfogyasztás normálisan beállított rendszernél hasonló egyébként a két anyagból.

Nálam pl azért nem jöhet szóba a gáz az omegánál (pedig én jobban jártam volna vele anyagilag), mert kell a

hely az autóban, a pótkeréktartállyal meg röhejesen kicsi lenne a hatótáv, és szar lenne a tudat, hogy nincs

pótkerekem sokszor. Valamint mélygarázsokba is járkálok sokszor. Szóval alapból kiesett.

Tudod te is, hogy olyan cégnél dolgozom, akik gázmotorokat telepít, javít stb

Pontosan látom milyen hatása van a gáznak a gyújtásrendszerre, a szelepekre, turbóra, kenésre stb.

Innentől kezdve inkább élvezem a nagyobb erőt. <_<

Link to comment
Megosztás:

Ok, hívj majd! Ha meglesz a finombeállítás, és nem fog égni a lámpa, akkor már jó lesz a fogyasztás is.

Szerintem csak egyébként az ECO=2 beállítás ami nem okés, azt kéne kinullázni. De gyorsban átnézem

a többi beállítást is, mert logot nem küldtek Daniék erről, nem tudom jól beállítottak-e mindent.

Úgy lenne jó ha találkoznánk, az a biztos <_<

Tudod te is, hogy olyan cégnél dolgozom, akik gázmotorokat telepít, javít stb

Pontosan látom milyen hatása van a gáznak a gyújtásrendszerre, a szelepekre, turbóra, kenésre stb.

Innentől kezdve inkább élvezem a nagyobb erőt. :P

Én nagyon akartam LPG-s autót, csak feltűnt h mind motorfelújítás után van vagy éppen van valami baja.-ez betudható a magas futásteljesítménynek is. Mondjuk csak azért nem lett az mert nem találtam megfelelőt :angry:

Link to comment
Megosztás:

Ne az omegához viszonyíts mert ez szar adat. Az astra volt jó múlthéten a 8 literes fogyasztással <_<

Én spec nem a nagy megtérülés miatt szereltettem át etanolosra az astrát sem, hanem mert jobban esik tankolni, jobban megy és ki akartam próbálni :P Ami megtérül az aprópénz a gázhoz képest. Mondjuk a beszerelés is az. Anno körbejártam a gázos témát és a 2.6 csak azért nem lett elgázosítva mert nem volt rá keret akkor. Kicsit olyan "elvi" kérdés hogy fasznak van kedve 375ért benzint tankolni :angry: Az átalakítás meg annyiba került mint egy gagyibb felni. Akkor inkább már ez :D

Itt astra mint adat. Máskor nem mértem fogyasztást, de városban 10 alatt megáll saccra. (benzinnel is volt h megette a 10et ;) )

Gábor ! visszajött a hibakód az omegában, majd hívlak :P

Hétvégén volt egy kis túra az Őrségben. Astrával mentünk - X16XE, e85 power átalakítóval, tisztán etanollal :P

Az első mért fogyasztás 8.1 re jött ki, ebben 130-140es autópálya volt és 90-100as országút.

A második fogyasztás csak országút+ lakott terület volt 8.3as fogyaszátssal.

Hibátlan eredmény :P

Link to comment
Megosztás:

2007-ben én is filóztam rajta, hogy LPG-s lesz az Fx mivel elég régi verda még viszonylag olcsó is lett volna az átalakítás. Kollégám már kb. 10 éve LPG-vel járt fura módon elég sokszor volt problémája gyújtással főleg hidegben amikor később kapcsolt át benzinről LPG-re, sőt ha olyan helyen voltunk ahol nem tudott tankolni LPG-t és benzinnel kellett menni azt nem kívánom senkinek rángatott, lefulladt alig akart menni. Később autót cserélt 2007-ben és a legmodernebb LPG-s rendszert szereltette be Rover 1.6SI-be, mit mondjak ott is jöttek a szokásos problémák, gyújtótrafót 2x cserélt, 4x kellett visszamennie finomhangolásra végül beállt a rendszer és stabilan működött 2 évig,

igaz télen többször volt olyan, hogy az aksi lemerült annyit próbálkozott indítással benyával nem nagyon akart indulni végül kiderült, hogy az ac pumpája haldoklott. Nyáron meg megállt a motorja pályán kiderült, hogy hengerfejes lett szelepek beégtek jöhetett a generálozás ami 240e Ft-ba került, utána kb. fél év múlva az alját is fel kellett újítani hengerfúrás, dugócsere, főtengely köszörülés stb. 270e Ft.

Fx-be végül 2007. decemberében Flextek bioetanolos átalakító került mivel nekem sokat kell mélygarázsban parkolnom és nem akartam kilómétereket gyalogolni szerszámokkal, ups-el a kezembe az utcán. Futásteljesítményünk közel azonos volt enyém évente kb. 8e km-rel több. Régen azért nem volt olyan nagy áreltérés az LPG és az etanol között csupán 48e Ft-ért vettem az átalakítót beraktam és használtam nem kellett finomhangolni mert nem is lehetett.

Télen nehezen indul, mert nem volt benne hidegindítás de ennek ellenére is mindig sikerült beindítanom még a legnagyobb hidegben is. Szervizköltségem sokkal kevesebb volt ebben az időszakban mint a kollégámé, igaz neki annyi előnye volt, hogy nagyobb távott tudott megtenni tankolás nélkül de ezt 20l kannával nekem is sikerült áthídalnom. <_<

J0hnny mutatott már nekem többször is érdekes képeket gázmotorokról, meghibásodásokról elég gyakran járnak szervizelni hidd el sok mindent látott már. :P

Szerintem ha ennyire meg akarsz minket győzni akkor csinálj egy LPG-s topikot és itt offoljál. :angry:

http://e85-project.blogspot.com/2011/01/e85-vs-lpg.html

Link to comment
Megosztás:

ne felejtsd el, mit nevezünk városnak. Nekem az 1.8 10 alatt eszik ilyen időben, de amikor lámpa után lámpa, nyomni is kell, hogy be tudj sorolni... Nos Pesten simán eszik ennyit. Ez etanol természetesen. Szerencsére másik srác mondta, hogy neki az 1.8 városban, szintén Pesten benzinből is megette a 9-10-et.

Link to comment
Megosztás:

Off: Köszi! <_<

LPG-vel biztosan nem tudnék 216 km/h menni C14NZ/SE-vel, engem zavarna az a gáztartály a csomitartóban és sajnos mélygarázsba nem parkolhatnék. Nekem tökéletesen megfelel az etanol, a Gabi féle kütyüvel télen sem volt gond a hidegindítással és egy csepp benyát sem használtam 2007. dec óta. Következő project az etanol - HHO tesztelés lesz. :angry:

Link to comment
Megosztás:

Off: Köszi! <_<

LPG-vel biztosan nem tudnék 216 km/h menni C14NZ/SE-vel, engem zavarna az a gáztartály a csomitartóban és sajnos mélygarázsba nem parkolhatnék. Nekem tökéletesen megfelel az etanol, a Gabi féle kütyüvel télen sem volt gond a hidegindítással és egy csepp benyát sem használtam 2007. dec óta. Következő project az etanol - HHO tesztelés lesz. :angry:

HHO? mesélj, ez mit takar?

Link to comment
Megosztás:

Az omegából én is ki tudok hozni 10,5-es E85-ös fogyasztást, ha nagyon odafigyelek... persze nem szoktam ráérni, így az átlagom 12-12,5 között van, és ha pl

utánfutózok sokat, akkor van hogy 14 is. Jó példa a felhasználási különbségre az 1.3 suzik is, van akinél 7L az E85 átlag, van olyan is akinél meg 9,5L. Ugyanez

benzinből 6-8. Az 1.3 suzik nagyon jók túlfogyasztás szempontból, kivételesek a kisköbcentisek között... átlag 20-22% a többlet (több mint 150 ilyen átalakított

suzink van, rengeteg a visszajelzés).

Link to comment
Megosztás:

Muszáj flamelni? <_<

Először is: nincs időm fényképezni a cégnél azokat a hengerfejeket, amit a gáz által biztosított magasabb égéshő tesz tönkre.DE...

Ma pont debrecenben voltam:

8507291461_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

7205526542_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

6723494473_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Azt hiszem ezeket a képeket nem kell magyaráznom...

A Caterpillar motorokban (hengerenként 4 szelep) vízzel hűtik a szelepfészket...biztos véletlenül...

A gáz által okozott lerakódások (gyönyörű fehér színű, olyan kemény, hogy szinte flexxel tudom csak levakarni a hengerfej felső palástjáról) menet közben leválnak, a gyűrűk mellé szorulva szép felhúzásokat csinálnak, szelepet támasztanak be stb. stb. kollegák most is pesten vannak ilyen hibát javítani...

A gyertyákat, melyek speciálisan gázhoz gyártott ( ez igaz a német Deutz és az amcsi Ceterpillarra is) nem olcsóak, speciális kamrás kivitelűek, direkt gázhoz gyártva...

Az olajat 1000 óránként cseréljük, speciális gázhoz készített motorolaj...

Elismerem, az etanolhoz is kellene hasonló átalakítás és mi sem tudjuk milyen folyamatokat okoz majd hosszú távon, de én élvezem a többleterőt.

Részemről befejeztem ezt... :angry:

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.