Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem 94'-es az astrám és hála a jó istenek csak egy rohadás van rajta az is a potkeréknél. De most kopra szét van szedve az auto és nem találtam többet rajta.

Nekem meg a rendszám alatt meg a jobb küszöb vége kezd hólyagosodni, nemsokára meg is csináltatom ...

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg a rendszám alatt meg a jobb küszöb vége kezd hólyagosodni, nemsokára meg is csináltatom ...

Áhh...

Többen örülnénk ha úgy nézne ki a verdánk mint a tied! :notworthy:

Na de lépek énis v.mit annak ügyében, h szebb legyen a vas :lol: Összejött a kis pízem, el is mentem iziben fényezőhöz. Írtam még anno, h cseréltetnem kellett a két hátsó ívet + az üa. beöntőt (míly meglepő...), de még nem volt hajlandóságom lefényeztetni a lakatolást (tél előtt nyomtam rá 1 kis dukkó-metált :( ).

Nah, szóval mutatom a rajzot a szakembernek, aszongya 20. Kérdem mi 20..? :lol: Aszongya cakk-pakk, kicsit sok melója lesz ugyan vele, mer' Lég hanyag volt a lakatos, nem lett szép, de 4 nap. Én mondtam neki, h királyság van, maj' hozom a szekeret! :lol:

Most ez csak szerintem olcsóság (elég nagy a felület sajna, igencsak megindult anno a korrózió), vagy télleg olcsó lenne, vagy ez egy ilyen kaliberű melóért reális ár? Netán drága...?

Aki ajánlotta ráadásul azt mondta, h szépen melózik az ipse.

Ha van véleményetek, hasonló tapasztalat jöhet :lol:

Üdv.: ujjzol

Link to comment
Megosztás:

ujjzol, ugyanezeket kellene majd nekem is lakatoltatnom. Mennyiért csinálták meg? Jó lett?

Hi!

Nekem 28 pénzbe jött még tavaly ősszel, de egy helyi, ismerős karosszériás végezte a beavatkozást. Sokan mondták, h korrekt melót végzett, meg a srácot ismerve ezt is várom tőle. Első ránézésre kevesebbet mondott, de azt mondta amikor kivágta az ominózus területet (az üa. beömlőnél), akkor jött a feketeleves. Ezért lett állítólag drágább, sok meló volt vele. :lol:

A fényező viszont azt mondta, h lehetne szebb is, kell maj' rá rendesen gitt. Különben nem értek hozzá, de maj' úgyis prezentálok egy fényképes "ilyen volt - ilyen lett" projectet :( (a rodhadásról anno sajna nam csináltam képeket)

Majd megpróbálom úgy csinálni, h minnél jobban lehessen látni a munkák minőségét.

Üdv.: ujjzol

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem lenne!

Az első lökös alsó részén van végig egy perem, ami ha olyan helyre parkol a zember (orral) ahol magas a járdaszegély leérhet és könnyen sérülhet. Nos nem én, de az előző tulajdonosa a verdának kitört egy darabot ilyenfajta módon a lökös aljának bal odalából :( (talán az avatar-on is látszik, a bal lámpa és index szélességében)

Kérdésem az lenne, h ezt lehet/szokták-e pótolni, vagy javítani v.hogy?

Köszönöm.: ujjzol

ui.: ha ezis ill. a fényezés is meglesz, akkor nem marad szépséghibája a drágaszágnak :lol: (illetve nézek még rá, alufelni hijján :lol: , v.mi pofás dísztárcsákat)

uui.: Juteszembe, gyári dísztárcsáknak milyen a reális beszerzési ára?

Link to comment
Megosztás:

ujjzol, thx a választ. Idén mindenképp meg akarom csinálni, a kerékívemen van 5-6 4-5mm-es folt, a tanksapkán is van 2-3 ilyen 1mm-es pukli, gondolom, most olcsóbban, és jobban meg lehet csinálni, mint amikor már széthullott.

Tárcsa ügyben sztem csörögd fel a Csergőt. De ülj le elötte.

Nekem rendőr felnire darabját 11-ért adták volna. Pedig az csak 12-13cm-es darabka.

Tuti olcsóbban kijösz egy használt könnyűfém felnivel, a mostani meg jó lesz téli gumesznak. :(

Link to comment
Megosztás:

ujjzol, thx a választ. Idén mindenképp meg akarom csinálni, a kerékívemen van 5-6 4-5mm-es folt, a tanksapkán is van 2-3 ilyen 1mm-es pukli, gondolom, most olcsóbban, és jobban meg lehet csinálni, mint amikor már széthullott.

Tárcsa ügyben sztem csörögd fel a Csergőt. De ülj le elötte.

Nekem rendőr felnire darabját 11-ért adták volna. Pedig az csak 12-13cm-es darabka.

Tuti olcsóbban kijösz egy használt könnyűfém felnivel, a mostani meg jó lesz téli gumesznak. :lol:

Áh az enyém már nagyom csúnya volt, nem csak foltok voltak rajta, hanem már darabok is hiányoztak belőle :evil: Az előző tulaj sajnos nem nagyon foglalkozott vele. Valószínű a tied olcsóbb lesz, ha még "csak" foltok vannak rajta, az enyémtől csúnyább eset talán nincs is. Vagyis már nem olyan csúnya! :lol:

Gondoltam én is a Csergőre, de még nem érdeklődtem személyesen, azért köszi! Felnit azért sem akarok (tudok) venni, mert annyi pénzem nincs (ugye az a mostani 13"-hoz képest + új gummák is) + 8 db lemez felnim van, külön a téli/nyári garnitúrámnak :lol: Vagyis csak 6 db. mert az utolsó gumicserénél kiderült, h a nyáris felnieim közül 2 kuka, mert szintén az előző tulaj odavágta v.hol :lol:

Sz'al ősszel inkább 2db 13"-os lemezfelnit hajtok fel.

Ugyan ez már-már OFF, de mi a véleményetek a használt lemezfelnikről...? :(

Üdv.: ujjzol

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv mindenkinek!

Lenne két kérdésem:

1. Alvázvédelem. Az autó 9 éves, olaszból hozott, így nem nagyon látott sót. Nem rohad, szép az alja...stb. Szóval az lenne a kérdés, hogy szerintetek érdemes lekezelni, vagy elég a gyári alvázvédelem. Hogy szoktátok? Ha szoktátok egyáltalán? A gyári ledobja-e az alvázvédő festéket?

Mi az eddigi autóinkat évente/két évente lekezeltük. Astránál ez?

2. Spioler. Nem nagyon tudom hol feltenni a kérdést, de gondolom ez itt karosszériánál nem lesz nagyon OFF. Szóval Caravanra hátsó szárny féleség létezik? Szétnéztem a neten és nem nagyon találtam. Olyasmire gondolok, mint amilyen pl a három ajtós Astrákon szokott lenni. Jól sejtem, hogy gyári nincs, és így max csináltatni lehetne?

Találtam három képet, abből kettő G Astrán van:

http://www.opel-club.com.ua/Images/galery/...y/6_800_600.jpg

http://www.reinekeshop.de/images/artikel/g.../72OPELS4AT.jpg

http://www.reinekeshop.de/images/artikel/g.../73OPELS6AT.jpg

Ezek közül az első ugye gyári OPC, a második szerintem túl gyenge lenne, a harmadik meg vad. De mégis a harmadik lenne elképzelhető. Ráadásul az Astra F-en van.

Vélemény, tapasztalat, esetleg van valakinek?

Link to comment
Megosztás:

2. Spioler. Nem nagyon tudom hol feltenni a kérdést, de gondolom ez itt karosszériánál nem lesz nagyon OFF. Szóval Caravanra hátsó szárny féleség létezik? Szétnéztem a neten és nem nagyon találtam. Olyasmire gondolok, mint amilyen pl a három ajtós Astrákon szokott lenni. Jól sejtem, hogy gyári nincs, és így max csináltatni lehetne?

Találtam három képet, abből kettő G Astrán van:

http://www.opel-club.com.ua/Images/galery/...y/6_800_600.jpg

http://www.reinekeshop.de/images/artikel/g.../72OPELS4AT.jpg

http://www.reinekeshop.de/images/artikel/g.../73OPELS6AT.jpg

Ezek közül az első ugye gyári OPC, a második szerintem túl gyenge lenne, a harmadik meg vad. De mégis a harmadik lenne elképzelhető. Ráadásul az Astra F-en van.

Vélemény, tapasztalat, esetleg van valakinek?

Nézd meg ezt! :wink: :

http://homes.col.hu/ap/ap.php?APC_LANG=hu&..._MF=12&APC_MD=2

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Tisztelt cartársak!

Örömmel jelentem, h elkészült a vason a fényezés! :smt041

Itt lehet megtekinteni a készült képeket, ahogy ígértem. Előtte és utána kategória különböztetendő meg a képek alapján! :(

Nem lett a legjobb, de az előző állapothoz képest jobb, már csak azt remélem, h a polír egyszínűvé varázsolja maj' a zegész verdát :toothy7:

Üdv.: ujjzol

Link to comment
Megosztás:

nem fikázásként, de kicsit hullámos lett az ív és a fényezés is elég narancsos

én visszavinném

persze lehet, hogy csak a kép nem adja vissza jól

Valóban nem adja rendesen vissza a kép, meg már cseppet koszos is lett (azt mondták azért még pár napig ne nagyon mossam) és valóban hullám is van benne. Utóbbi azért, mert a lakatolás elég hanyag volt és nagyon elállt állítólag az utólag beheggesztett darab (nemt'om ez képen mennyire látszik), ergo elég sok gitt kellett rá és így is csak ennyire tudta kihozni, mondta volt a fényező. Hogy ez most mennyire igaz, vagy nem, azt nem t'om.

Egyébként 20 pénzé csinálta a két oldalt + a bal ajtó élen volt kb. 10 cm púposodás (ami szintén nem lett szvsz tökéletes) + a jobb első sárvédő hátsó sarkát is javította. Meg volt rajta rengeteg kis lepattanás (kőfelverődés, ajtó odacsapás) ezeket is kijavította.

Ennyiért sz.tem nem is várhatok jobbat... :roll: (vagy nemtudom)

Üdv.: ujjzol

ui.: láttam pár munkáját, telibe fényezett elemek és autók, azok mind gyönyörűek. Nemtom a zenyémet mé' b@szta L... :x

Link to comment
Megosztás:

A tegnapi gyors segítségen felbuzdulva újabb kérdésem volna Astra F Car. témában:

Esőben a tetőkárpit szélei elkezdenek nedvesedni az ajtóknál és a szélvédő fölött. Mi okozhatja, ill hol jön be a víz? Karosszériásnak mondtam, de csak hümmögött, aztán kibökte, hogy hátsó ajtó tömítés is lehet. Megnéztem, szerintem nem az. Van az a fekete alumínium csík, ami kétoldalt végigfut a tetőn, esetleg az alatt nem lehet vmi gebasz?

Link to comment
Megosztás:

Udvozletem Kedves markatarsak!

1. Ulesek

Egy karosszeria-temakorbe talan beleillo kerdesem lenne. Szedett mar ki valaki ulest Astrabol? Mindkett ules mellett van egy patronszeru valami, ami (azt hiszem) az ovfeszitessel mukodtet(ne) valamit veszelyhelyzetben. Namost nem szeretnem, hogy ha az ulesek rogziteseinek eltavolitasa utan a pofamba robbana ez a vacak. Egy lenyegretoro utasitas van rajta, de azert szeretnek meggyozodni mas tapasztalata alapjan is: a kis piros "biztosito"-valamit kell a "patron" vegerol a nyilasba tenni, amig az ules nincs a helyen ? Latni veltem egy bowdent is, emiatt mennyie mozgathato az ules?

Keresztkerdes: kasznijavitas az indok, amiert ki akarunk szedni / le akarunk takarni mindent. Egyaltalan normalisak vagyunk, vagy ez tenyleg jo dontes ? :lol:

2. Tetokarpit

Ma leszenvedtuk az osszes belso elemet, az osszes csavart. Csinalok rola kepeket, es ha marad energiam, megprobalok rola valami "HOWTO"-feleseget irni. Remelhetoleg talalok valami jofajta anyagot, amivel potolom a regit, mivel ez a mostani karpitot annyira elengedte az eredeti ragasztas, hogy allandoan az utasok es jomagam feje bubjat kostolgatja... :( Persze csak nyaron. Telen megfeszul, es tok jo. "Nadehat ez igy meg sem maradhat" csatakialtassal nekialltunk szetszedni a kocsi belsejet, kb. 2 es fel ora alatt minden lent volt, a szelvedotol a hatso hangszoro tartokig. (termeszetesen a kozepkonzolt nem szedtuk szet. Ketszer eleg volt) Egy-ket szivatas van csak, peldaul a biztonsagi ovek rogzitoanyajanak kicsavarasa... De vegulis megvagyunk. Az osszes leszedett muanyagot tervezem lemosni, a karpit ugye cserelve lesz (mas lesz a szin is, a vaj se rossz, de annyira nem tetszik). A hangszigetelo szivacsokat is megprobaljuk majd valahogy rogziteni + kiboviteni, es jol meghuzni visszarakasnal az elemek csavarjait, hatha nem nyikorognak majd. (vagy lehet h eppen emiatt fognak orult mod nyekegni...)

3. Rozsda + festes

Kellemest a hasznossal. Mivel a ket kuszob kompletten rohad, valamint a ketoldali kerekjarati iveken is ki lehet latni az auto belsejebol a szetszedes utan, ez is javitasra van itelve. Korulbelul saccra mennyire jon ki a motorhazteto, a kerekjarati iveknel es a kuszobnel vegzett modositasok utani festes + fenyezes? "Mennyit" szamitanak ra a kisebb hibak (karcolasok, stb.) kijavitasara?

Elore is koszi, bocs ha tul hosszu a post.

Link to comment
Megosztás:

Egy lenyegretoro utasitas van rajta, de azert szeretnek meggyozodni mas tapasztalata alapjan is: a kis piros "biztosito"-valamit kell a "patron" vegerol a nyilasba tenni, amig az ules nincs a helyen ? Latni veltem egy bowdent is, emiatt mennyie mozgathato az ules?

borítás levesz, patron biztosítója beakaszt, ülés kivesz

"bowden" emlékeim szerint lecsatlakoztatható

Link to comment
Megosztás:

2. Tetokarpit

Ma leszenvedtuk az osszes belso elemet, az osszes csavart. Csinalok rola kepeket, es ha marad energiam, megprobalok rola valami "HOWTO"-feleseget irni.

Ezt nagyon-nagyon megköszönném ha publikálnád!! Nekem a tetőablakomat kellene megcsinálni de nem merek belefogni :oops:

Ha más nem dobd át nekem a leírást meg a képeket és kitesszük a magazinoldalra (persze csak ha nem bánod)

Link to comment
Megosztás:

Ezt nagyon-nagyon megköszönném ha publikálnád!! Nekem a tetőablakomat kellene megcsinálni de nem merek belefogni :oops:

Ha más nem dobd át nekem a leírást meg a képeket és kitesszük a magazinoldalra (persze csak ha nem bánod)

Igyekszem a visszarakasnal majd fenykepeket csinalni, egyelore ezek keszultek, sajnos ezek pont nem nem a muanyag burkolatokrol szolnak, viszont a topichoz eleg sok kozuk van. Akit erdekel, nezze meg ITT.

Elegge szar allapotban van szegenyke, mara keszen lett a bal oldali kerekjarat feletti resz, hatra van meg ugyanez a jobb oldalon, valamint mindket oldali kuszob.

Link to comment
Megosztás:

Hi radu!

Kérdeznék tőled, azért személyesen tőled, mert mint láttuk lebontottad a zótó belsejét! :lol:

Engem az érdekelne, h megtaláltad-e a hátsó ablakmosóhoz vezető csövet, pontosan hol van az fektetve? Érdekelne az útja a tartálytól a hátsó ablakig, ha nem vok tolakodó... :(

Ugyanis az enyémben (5 ajtós, gondolom e tekintetben hasonló felépítésü lehet mint a tied) nem jut el a hátsó szélvédőig a folyadék, de hallani, h csobog v.hol a kaszniban. Nem volt még lelki erőm nekilátni, de már nagyon közel állok hozzá :lol: Plusz ha még te is tudnál sgíteni annak nagyon örülnék!

Kösz.: ujjzol

Link to comment
Megosztás:

Engem az érdekelne, h megtaláltad-e a hátsó ablakmosóhoz vezető csövet, pontosan hol van az fektetve? Érdekelne az útja a tartálytól a hátsó ablakig, ha nem vok tolakodó...  :(

Jobb oldalt fent, ha lebontod a muanyagokat, megtalalod. Ki kell csavarnod hozza a jobb hatso uleshez tartozo biztonsagi ov felso anyajat is. Kicsit hulyen nez ki, de javaslom, hogy keress egy keresztkulcsot, mert 19-es meretu a csavar, es erdemes ablakkitores nelkul kicsavarni :lol: (mondjuk a hatso ketto biztonsagi ov csavarjanal fontosabb ez, ott joval kozelebb van az ablak)

Szoval miutan ez megvan, megkeresed a felso muanyag elem rogzitesi csavarjait, amit most fejbol en sem tudok, de ha ott vagy, logikus. Ezek torx csavarok, de lehet "pont akkora" sima csavarhuzot talalni, amivel ki lehet oket csavarni. Ez a felso elem egy masik ala van becsusztatva, szoval ha minden megvan, egyszeruen huzd szet oket. Ha ez kesz, meglatod magat a kasznit. Innentol mar egyszeru a dolgod, valamilyen drot segitsegevel huzd ki a muanyag csovet, es mivel gondolom el van szakadva, ezt ketszer kell megismetelned. En nem vettem javitokeszletet, hanem akvariumboltban kaphatsz hozza fillerekert egy "elosztot", ezt valamilyen ragasztoval korbeszigeteled, es kesz.

Link to comment
Megosztás:

Hi radu!

Kérdeznék tőled, azért személyesen tőled, mert mint láttuk lebontottad a zótó belsejét! :lol:

Engem az érdekelne, h megtaláltad-e a hátsó ablakmosóhoz vezető csövet, pontosan hol van az fektetve? Érdekelne az útja a tartálytól a hátsó ablakig, ha nem vok tolakodó...  :(  

Ugyanis az enyémben (5 ajtós, gondolom e tekintetben hasonló felépítésü lehet mint a tied) nem jut el a hátsó szélvédőig a folyadék, de hallani, h csobog v.hol a kaszniban. Nem volt még lelki erőm nekilátni, de már nagyon közel állok hozzá :lol: Plusz ha még te is tudnál sgíteni annak nagyon örülnék!

Kösz.: ujjzol

Csináltam már erről egy fényképes leírást!!!!

(meg sokszor volt is róla szó, csak nemtom hogy hol, de használd a keresőt :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.