Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fényezés


Alex0403

Recommended Posts

Vettem szűrőt a kompira, szóval lassan pofázhatsz, mert lesznek kérdéseim :P :P

Volt piacon HVLP márkájú pisztoly... nem mertem meg se kérdezni, mennyi, mert gyanus ez a márka, mivel ez egy tipus nemde? :P

Okés! :D Milyen szűrőt vettél? Muti meg <_<

Inkább technológia: HVLP - High Volume Low Pressure, azaz nagy mennyiség alacsony nyomás.

Sztem nyugodtan megkérdezhetted volna vifil......

Így van! Sata, Binks, Devilbiss, Krautzberger, Record, ezek a szórópisztoly típusok mind HVLP technológiával működnek! Milyen piacra gondolsz? Mert ha olyanra ahol a Brazil gépsor is felütötte a fejét, akkor érdemes jól körülnézni, mert elvétve találni jó kis Sata pisztolyokat. Had ne mondjam hogyan került a tesvírhez, nem is lényeges csak az hogy általában ezeknek a dakotáknak, gőzük sincs, hogy mennyibe kerülnek ezek a csúzlik!

Pl: Tavaly a Veszprémi piacon láttam egy Sata pisztolyt. Kérdeztem a brazilt, hogy wie viel? Erre az volt a válasz, hogy passz! Mennyit ér meg nekem? Viccből mondtam neki, hogy 5 ezret.... Erre gondolkodás nélkül rávágta hogy vihetem! Mire megkerestem a páromat, mert nála volt a tárcám, már valaki elvitte 10ezerért..... :angry:

Tanulság: Ne hagyd a párodnál a pénzed :P , és nyitott szemmel járj!

Link to comment
Megosztás:

Üdv márkatársak.

Alex erre milyen polírt javasolsz?Visit My Website Visit My Website Made in kromofág B) ..

Van valaki haragosod? Sztem erre nem polír kell, hanem új fényezés, de majd a Mester megmondja :(

Erre polírt? :) Kép alapján gyengébb kromofágnak tűnik :D

Fpepe cartárs jól beszélt! Ezen nincs az a polír ami segíthet! Sőt!!! Ha rám hallgatsz, már most elkezdesz motorháztető után nézni! Mert olcsóbban kijössz ha színre festetsz egy bontott gépháztetőt, mintha ezzel próbálkoznál valakinél! Nagy a kár, mert ezt fémig vissza kell csiszolni, vagy maratni. Utóbbi nem nyerő, mert akkor közömbösítő anyag is kell rá. Aztán újra foszfátozni, alapozni, szórózni, füllerezni, és csak utána a szín! Ezen annyi munka van, hogyha el is vállalja egy fényező, te nem fogod tudni kifizetni amit elkér ezért a javításért!! Annyit azért hozzátennék hogy száradjon le a keze annak aki ilyet csinál!! Akárki is volt, az anyja falhoz b@szhata volna a szülőszobába ezt az embernek nem nevezhető férget!!!

Részvétem!! Klikk ide Klikk ide Klikk ide Klikk ide

Link to comment
Megosztás:

Okés! :( Milyen szűrőt vettél? Muti meg B)

Így van! Sata, Binks, Devilbiss, Krautzberger, Record, ezek a szórópisztoly típusok mind HVLP technológiával működnek! Milyen piacra gondolsz? Mert ha olyanra ahol a Brazil gépsor is felütötte a fejét, akkor érdemes jól körülnézni, mert elvétve találni jó kis Sata pisztolyokat. Had ne mondjam hogyan került a tesvírhez, nem is lényeges csak az hogy általában ezeknek a dakotáknak, gőzük sincs, hogy mennyibe kerülnek ezek a csúzlik!

Pl: Tavaly a Veszprémi piacon láttam egy Sata pisztolyt. Kérdeztem a brazilt, hogy wie viel? Erre az volt a válasz, hogy passz! Mennyit ér meg nekem? Viccből mondtam neki, hogy 5 ezret.... Erre gondolkodás nélkül rávágta hogy vihetem! Mire megkerestem a páromat, mert nála volt a tárcám, már valaki elvitte 10ezerért..... :D

Tanulság: Ne hagyd a párodnál a pénzed :) , és nyitott szemmel járj!

http://pics.coldline.hu/pics/205898-20110404-ZwA8Hs.jpg

ez e

HVLP volt ráírva a csúzlikra... ha sata vagy vmi ilyesmi lett volna ráírva ráinfórmálódtam volna.

Link to comment
Megosztás:

Erre polírt? :D Kép alapján gyengébb kromofágnak tűnik B)

Fpepe cartárs jól beszélt! Ezen nincs az a polír ami segíthet! Sőt!!! Ha rám hallgatsz, már most elkezdesz motorháztető után nézni! Mert olcsóbban kijössz ha színre festetsz egy bontott gépháztetőt, mintha ezzel próbálkoznál valakinél! Nagy a kár, mert ezt fémig vissza kell csiszolni, vagy maratni. Utóbbi nem nyerő, mert akkor közömbösítő anyag is kell rá. Aztán újra foszfátozni, alapozni, szórózni, füllerezni, és csak utána a szín! Ezen annyi munka van, hogyha el is vállalja egy fényező, te nem fogod tudni kifizetni amit elkér ezért a javításért!! Annyit azért hozzátennék hogy száradjon le a keze annak aki ilyet csinál!! Akárki is volt, az anyja falhoz b@szhata volna a szülőszobába ezt az embernek nem nevezhető férget!!!

Részvétem!! Klikk ide Klikk ide Klikk ide Klikk ide

Semmi haragosom nincs csak a cégnél ahol dolgozok a szomszéd/dok nem szeretik,hogy már hajnaltol éjfélig zörgünk. Egyébként rajtam kívül még négy autot érintett a dolog.

Egyébként amatör volt a használója mert még azt sem tudta hogy,fel kell rázni a kromofágot. Én voltam a második nekem "csak" enyire lett ilyen aki utánam volt annak már tiszta fém szinte a reaktortető. előtemlevőnek meg csak a lakkot matítota le szerinted az még polírozható?

Link to comment
Megosztás:

Semmi haragosom nincs csak a cégnél ahol dolgozok a szomszéd/dok nem szeretik,hogy már hajnaltol éjfélig zörgünk. Egyébként rajtam kívül még négy autot érintett a dolog.

Egyébként amatör volt a használója mert még azt sem tudta hogy,fel kell rázni a kromofágot. Én voltam a második nekem "csak" enyire lett ilyen aki utánam volt annak már tiszta fém szinte a reaktortető. előtemlevőnek meg csak a lakkot matítota le szerinted az még polírozható?

Minimum ujralakkozás.

Link to comment
Megosztás:

Semmi haragosom nincs csak a cégnél ahol dolgozok a szomszéd/dok nem szeretik,hogy már hajnaltol éjfélig zörgünk. Egyébként rajtam kívül még négy autot érintett a dolog.

Egyébként amatör volt a használója mert még azt sem tudta hogy,fel kell rázni a kromofágot. Én voltam a második nekem "csak" enyire lett ilyen aki utánam volt annak már tiszta fém szinte a reaktortető. előtemlevőnek meg csak a lakkot matítota le szerinted az még polírozható?

Minimum ujralakkozás.

Yes! :D Azt még talán, hangsúlyozom, hogy talán menthető egy alapos lemosással, vizes csiszolással, és újralakkozással! De nem tudni hogy mennyire kapott bele a felület szerkezetébe! Lehet hogy hiába lakkozza, pár hónap és ledobja magáról!!

Nyalják meg a bal herémet azok a tudatlan bunkó szomszédok!! Nem ti tehetek arról, hogy a munkahelyeteken nincs hangszigetelés! Az autótok meg pláne!! Ezt úgy imádom mikor a köcsög kreténnek baja van valakivel, akkor meglocsolja a kocsiját!! Húúú de kemény vagyok címszóval!! Persze, mert az autó nem üt vissza! B) Csak egyszer látnák meg egy ilyet, oda mennék úgy meg verném, mint bu*zi a fäszát!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Elöregedet elszürkült lökháritot+diszléceket mivel lehet újabbá varázsolni?Tartosan!

Hőlégfúvó, de csak óvatosan :D A ráfújós ápolós cuccok fél-egy éven belül elkezdenek foltosan pusztulódni, némelyik a mosást se bírja. A hőlégfúvó a felső rücsis réteget megolvasztja, és utána megint gyári, saját anyagából-fekete lesz. A saját anyaga pedig nem pattogzik, nem foltosodik mint a ráfújt/rákent akármik B) Csak óvatosan, ésszel, hogy ne leégesd, hanem csak megmelegítsd.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Elöregedet elszürkült lökháritot+diszléceket mivel lehet újabbá varázsolni?Tartosan!

Ha érdekel megnézem a műanyag ápoló nevét a műhelybe.

Nekem OFF autón eléggé szürke volt minden műanyag,1 vastag réteg+4-5 vékony rétegbe kezeltem és eléggé megnyerő lett a dolog.

Ha nem fejeznek le akkor képet is mutatok ha kíváncsi vagy rá.

Egy év el telt már a kezelés óta,most jött el az az idő,hogy ismét végig kellene rajta futni egyszer.

Magasnyomású mosót bírja,nap nem szívja ki,nem úgy mint a gagyi "tescos" spray-os műanyag ápolók.

Annyi a "hátránya" a dolognak,hogy kezelés előtt érdemes leszedni a lökhárítót,mert kenőfejes a cucc.De szerintem annyit megér.

Link to comment
Megosztás:

Ha érdekel megnézem a műanyag ápoló nevét a műhelybe.

Nekem OFF autón eléggé szürke volt minden műanyag,1 vastag réteg+4-5 vékony rétegbe kezeltem és eléggé megnyerő lett a dolog.

Ha nem fejeznek le akkor képet is mutatok ha kíváncsi vagy rá.

Egy év el telt már a kezelés óta,most jött el az az idő,hogy ismét végig kellene rajta futni egyszer.

Magasnyomású mosót bírja,nap nem szívja ki,nem úgy mint a gagyi "tescos" spray-os műanyag ápolók.

Annyi a "hátránya" a dolognak,hogy kezelés előtt érdemes leszedni a lökhárítót,mert kenőfejes a cucc.De szerintem annyit megér.

Igen érdekel.

Ára és hol kapható ird meg légyszi.

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!!

A segítségeteket szeretném kérni fényezés ügyben. Van egy gsi lökhárítóm amin gyári fényezés van, itt ott felpattogott kavocsnyom és enyhe horzsolásnyomok vannak rajta. Fényezni szeretném fehérre, de az alap dolgokat meg szeretném csinálni egyedül otthon, hogy csak a fényezés maradjon a fényezőnek (költségcsökkentés)!

Meg lehet e ezeket az alap dolgokat otthon is csinálni??? pl lakk lecsiszolása, apró kavicsnyomok gittelése...

Milyen csiszolópapírt, gittanyagot vegyek hogy csak alapozni és festeni kelljen????

Esetleg spray-s alapozót lehet kapni???

Válaszotokat köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

...........

Ha nem fejeznek le akkor képet is mutatok ha kíváncsi vagy rá.

..........

Nem fejezünk le :D B)

SZiasztok!!

A segítségeteket szeretném kérni fényezés ügyben. Van egy gsi lökhárítóm amin gyári fényezés van, itt ott felpattogott kavocsnyom és enyhe horzsolásnyomok vannak rajta. Fényezni szeretném fehérre, de az alap dolgokat meg szeretném csinálni egyedül otthon, hogy csak a fényezés maradjon a fényezőnek (költségcsökkentés)!

Meg lehet e ezeket az alap dolgokat otthon is csinálni??? pl lakk lecsiszolása, apró kavicsnyomok gittelése...

Milyen csiszolópapírt, gittanyagot vegyek hogy csak alapozni és festeni kelljen????

Esetleg spray-s alapozót lehet kapni???

Válaszotokat köszönöm!!!

Szia!!

Nos ha sima 474-es fehérre akarod, akkor 10-15ezerből kijön a festése! Szerintem ennyi pénzt bőven megér, hogy szakszerűen legyen előkészítve, és szép legyen. Legalábbis én úgy gondolom hogy néha ennél sokkal többet költünk az autónkra...... Ennyi pénzért nem éri meg otthon szenvedni csiszolni, spray-vel szarakodni. Mennyit spórolnál vele? maximum 5-8ezret? Arról nem is beszélve, hogyha előkészítve viszed fényezőhöz, az úgy kezdni hogy lefesti,(nem mindenki) de garanciát nem vállal a tartósságért!

Jól gondold meg! De természetesen leírom neked hogy mi merre hány méter :)

Link to comment
Megosztás:

Igen érdekel.

Ára és hol kapható ird meg légyszi.

409100_800x600.jpg

1500-2000FT körül mozoghat az ára,asszem 1500volt egy éve.Megtévesztő lehet,hogy csak 100ml...Nekem a 100ml elég volt egy vastagabb rétegre+4 vékonyabb rétegre.Annyi a titok nyitja hogy le kell szedni az adott elemet amit kezelni akarunk és valami zsírtalanító szerrel le kell kezelni(jó ha alkoholos cuccot használsz és a napon hagyod pihenni),és EGYENLETES rétegben kell felhordani,ügyelve a megfolyásra.

És íme beszéljenek a képek.

ilyen volt:

201001531_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ilyen lett:

201001665_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

201001664_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

201001736_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

1500-2000FT körül mozoghat az ára,asszem 1500volt egy éve.Megtévesztő lehet,hogy csak 100ml...Nekem a 100ml elég volt egy vastagabb rétegre+4 vékonyabb rétegre.Annyi a titok nyitja hogy le kell szedni az adott elemet amit kezelni akarunk és valami zsírtalanító szerrel le kell kezelni(jó ha alkoholos cuccot használsz és a napon hagyod pihenni),és EGYENLETES rétegben kell felhordani,ügyelve a megfolyásra.

És íme beszéljenek a képek.

köszönöm kipróbálom.

Link to comment
Megosztás:

Nem fejezünk le :D B)

Szia!!

Nos ha sima 474-es fehérre akarod, akkor 10-15ezerből kijön a festése! Szerintem ennyi pénzt bőven megér, hogy szakszerűen legyen előkészítve, és szép legyen. Legalábbis én úgy gondolom hogy néha ennél sokkal többet költünk az autónkra...... Ennyi pénzért nem éri meg otthon szenvedni csiszolni, spray-vel szarakodni. Mennyit spórolnál vele? maximum 5-8ezret? Arról nem is beszélve, hogyha előkészítve viszed fényezőhöz, az úgy kezdni hogy lefesti,(nem mindenki) de garanciát nem vállal a tartósságért!

Jól gondold meg! De természetesen leírom neked hogy mi merre hány méter :)

Igen érdekel hogy kb mit kellene használnom és durván az mennyibe fájna!? DE egyébként így viszont igazad van ha egy 10esből kijön az teljesen kibírható!!

cSak kíváncsiságképpen azért majd leírod? Előre is köszönöm!!!!

Link to comment
Megosztás:

Igen érdekel hogy kb mit kellene használnom és durván az mennyibe fájna!? DE egyébként így viszont igazad van ha egy 10esből kijön az teljesen kibírható!!

cSak kíváncsiságképpen azért majd leírod? Előre is köszönöm!!!!

Szeintem a 15ezres kategóriát súrolja, és előkészítéssel inkább 20 is lesz az..

Link to comment
Megosztás:

Igen érdekel hogy kb mit kellene használnom és durván az mennyibe fájna!? DE egyébként így viszont igazad van ha egy 10esből kijön az teljesen kibírható!!

cSak kíváncsiságképpen azért majd leírod? Előre is köszönöm!!!!

Ugye hogy ugye B) :)

Először is a spray-t felejtsd el! Sok érvet tudnék felsorolni, de a legfontosabb, hogy bármilyen spray-s alapozót használsz, 1Komponensű lenne. A fényező pedig csak 2 komponensű anyagokkal dolgozik. És egy fényező sem szeret 1K-ás anyagra 2K-ás anyagot fújni! Legyen az füller, vagy szín, mindegy! Tehát mindebből kiindulva kell egy kompresszor és egy szórópisztoly! Ha megvan, nem árt ha van egy excenteres csiszológép se..... Nem baj ha nincs, csak baromi sokat kell csiszolni! :D

Először is átcsiszolod az egészet 180-as papírral, vászonnal, vagy 180-as szivaccsal! Figyelj oda, hogy ne csiszold le a nyers műanyagig!!! Ha mégis akkor tapadás közvetítő kell, más néven műanyag alapozó, vagy Plasto fix. Szóval ne csiszold ki! Ha meg van a csiszolás.... szépen letörlöd a lökhárítót, hogy lásd a sérüléseket. Látni fogod :) A kisebb kavicsnyomokkal, karcokkal ne foglalkozz, mert a csiszolás, és az alapozás el fogja tüntetni a javát!! Szóval az említett sérüléseket le kell gittelni. (Csak a szakzsargon hívja gittelésnek: Mi fényezők kittelésnek hívjuk :) ) Ha megvan a kittelés, minél vastagban kened fel, annál többet kell csiszolnod. Ha viszont vékonyan, akkor meg kell ismételned :D Nem nehéz, de nem is egyszerű...... Hol is tartottam ja igen: Megvan a kittelés, jöhet újra a csiszolás! a kitelést lehet durvább papírral is csiszolni. Ha már teljesen sima a felület, és nincsenek hibák jöhet egy vékony réteg poliészter, más néven szórógittelés! A szórógitt száradása után ismét csiszolás jön. 220-240-es papírral. Ezután jöhet a füller: Vékony rétegben kell fújni, és a száradása után vizesen kell csiszolni 800-as vízpapírral. Ha ez is kész, akkor viheted fényezőhöz :D

Azt hiszem a végére elkapkodtam...írj ha valami nem érthető :)

Szeintem a 15ezres kategóriát súrolja, és előkészítéssel inkább 20 is lesz az..

Egy szaros lökhárító sima akril fehérre? 10-15ezer között megvan az.... Semmi metál és mivel már van gyári fényezés még műanyaglazító sem kell..... És mi fényezők szeretjük a fehér akrilt! Hálás szín :(

Link to comment
Megosztás:

Ugye hogy ugye B) :)

Először is a spray-t felejtsd el! Sok érvet tudnék felsorolni, de a legfontosabb, hogy bármilyen spray-s alapozót használsz, 1Komponensű lenne. A fényező pedig csak 2 komponensű anyagokkal dolgozik. És egy fényező sem szeret 1K-ás anyagra 2K-ás anyagot fújni! Legyen az füller, vagy szín, mindegy! Tehát mindebből kiindulva kell egy kompresszor és egy szórópisztoly! Ha megvan, nem árt ha van egy excenteres csiszológép se..... Nem baj ha nincs, csak baromi sokat kell csiszolni! :D

Először is átcsiszolod az egészet 180-as papírral, vászonnal, vagy 180-as szivaccsal! Figyelj oda, hogy ne csiszold le a nyers műanyagig!!! Ha mégis akkor tapadás közvetítő kell, más néven műanyag alapozó, vagy Plasto fix. Szóval ne csiszold ki! Ha meg van a csiszolás.... szépen letörlöd a lökhárítót, hogy lásd a sérüléseket. Látni fogod :) A kisebb kavicsnyomokkal, karcokkal ne foglalkozz, mert a csiszolás, és az alapozás el fogja tüntetni a javát!! Szóval az említett sérüléseket le kell gittelni. (Csak a szakzsargon hívja gittelésnek: Mi fényezők kittelésnek hívjuk :) ) Ha megvan a kittelés, minél vastagban kened fel, annál többet kell csiszolnod. Ha viszont vékonyan, akkor meg kell ismételned :D Nem nehéz, de nem is egyszerű...... Hol is tartottam ja igen: Megvan a kittelés, jöhet újra a csiszolás! a kitelést lehet durvább papírral is csiszolni. Ha már teljesen sima a felület, és nincsenek hibák jöhet egy vékony réteg poliészter, más néven szórógittelés! A szórógitt száradása után ismét csiszolás jön. 220-240-es papírral. Ezután jöhet a füller: Vékony rétegben kell fújni, és a száradása után vizesen kell csiszolni 800-as vízpapírral. Ha ez is kész, akkor viheted fényezőhöz :D

Azt hiszem a végére elkapkodtam...írj ha valami nem érthető :)

Egy szaros lökhárító sima akril fehérre? 10-15ezer között megvan az.... Semmi metál és mivel már van gyári fényezés még műanyaglazító sem kell..... És mi fényezők szeretjük a fehér akrilt! Hálás szín :(

Ahogy olvasom ez a nyers szárnyamra is helytálló. A szórógitt, és a füller között mi a különbség?

Link to comment
Megosztás:

Egy szaros lökhárító sima akril fehérre? 10-15ezer között megvan az.... Semmi metál és mivel már van gyári fényezés még műanyaglazító sem kell..... És mi fényezők szeretjük a fehér akrilt! Hálás szín B)

Elő is készíted, meg minden??

Link to comment
Megosztás:

ja

füller és szórógitt között mi a különbség??

Ha akril akkor 10-15ezerért fújok egy elemet, ha metál akkor 17-22ezer egy elem, ha gyöngyház hatású akkor 22-25ezer, ha igazi gyöngyház akkor 25-30ezer B)

A szórgitt egy szürke polyester spritzplastic anyag, ami pórustömítő hatása van, eltünteti a mély karcokat és az esetleges hibás kittcsiszolást. A füller (németül) filler (angolul) a szín előtti utolsó réteg. Jelentése: kitöltő. A szórógitt egyenetlenségeit tünteti el, miközben a festék tapadását is elősegíti. Lényegébe erre kapaszkodik igazán a bázis, és az akril :D

Link to comment
Megosztás:

A szórgitt egy szürke polyester spritzplastic anyag, ami pórustömítő hatása van, eltünteti a mély karcokat és az esetleges hibás kittcsiszolást. A füller (németül) filler (angolul) a szín előtti utolsó réteg. Jelentése: kitöltő. A szórógitt egyenetlenségeit tünteti el, miközben a festék tapadását is elősegíti. Lényegébe erre kapaszkodik igazán a bázis, és az akril B)

Szürke? Ilyen fehéres sárga színűben nincs az?? Vagy az már a füller?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.