Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


mélykék76

Recommended Posts

Sziasztok!

Újoncként a fórumon szeretném a segítségeteket kérni. <_< Nagyjából már végigfutottam a topicot fogyasztási adatok tekintetében.

Láttam Majestic 1.6 turbós, automata fogyasztását 9-10L körül.

Nekem az lenne a kérdésem, hogy 1.4 turbóval van-e vkinek tapasztalata? Azon belül is esetleg külön a 120LE és 140LE változatról?

Sports Tourerre esett a választás, csak még a motort nem sikerült eldönteni. Ezért kérdezem az adatokat.

Köszönöm előre is.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

A 140 lovas nagyságrendileg annyit eszik, mint a szívó 1,6.

A 120 lovassal még sztem senkinek nincs tapasztalata (itthon), talán külföldi fórumokon nézz szét. Persze nem szabad elhinni mindent amit leírnak. (ugyanaz a motor, csak kisebb a teljesítmény)

Merivás fórumban érdeklődj, hátha valakinek van ilyen moci. (pesten egy taxi cég már használ párat, bár a motort nem tudom melyik)

Ha sokat fogod használni a kocsit, akkor ne is gondolkozz benzinesben.

Az opel.de oldalon kicsit többet ír a konfigurator, mint nálunk, persze ezek is elméleti adatok.

Mondjuk a lényegen nem változtat, hogy pl 1,6 szivó és 1,7 turbo diesel között van 2 liter eltérés vegyesben.

Én már korábban írtam valahol: 1,6 szivó

főleg város: 7 L / 100km

főleg városon kívül, persze némi város is: 6,5 L / 100km (tempomattal kb 6,4 L)

autópálya: 8,5 L / 100km (tempomatos mérés még nincs)

Link to comment
Megosztás:

Hali.

A 140 lovas nagyságrendileg annyit eszik, mint a szívó 1,6.

A 120 lovassal még sztem senkinek nincs tapasztalata (itthon), talán külföldi fórumokon nézz szét. Persze nem szabad elhinni mindent amit leírnak. (ugyanaz a motor, csak kisebb a teljesítmény)

Merivás fórumban érdeklődj, hátha valakinek van ilyen moci. (pesten egy taxi cég már használ párat, bár a motort nem tudom melyik)

Ha sokat fogod használni a kocsit, akkor ne is gondolkozz benzinesben.

Az opel.de oldalon kicsit többet ír a konfigurator, mint nálunk, persze ezek is elméleti adatok.

Mondjuk a lényegen nem változtat, hogy pl 1,6 szivó és 1,7 turbo diesel között van 2 liter eltérés vegyesben.

Én már korábban írtam valahol: 1,6 szivó

főleg város: 7 L / 100km

főleg városon kívül, persze némi város is: 6,5 L / 100km (tempomattal kb 6,4 L)

autópálya: 8,5 L / 100km (tempomatos mérés még nincs)

Szia

Köszi, jó ötletet adtál a Marivával kapcsolatban. Rá is gugliztam, volt 1-2 Merivás teszt. Mondjuk fogyasztásban 0,5-1L közötti különbségeket fedeztem fel, de menetdinamikai leírásban a gyengébbik turbómotort szídták. És hát valószínű, hogy az SP is tömegre kb. ott lesz, mint egy Meriva.

A dízelről az értékesítő lebeszélt, mert még 20E km-t sem éri el az évi furikázás, és szerinte ha hosszú utak sincsenek, akkor 5-6 éven belül a motor már nem lesz az igazi, ha nincs "kiégetve".

Még utánalesek a német oldalaknak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újoncként a fórumon szeretném a segítségeteket kérni. :D Nagyjából már végigfutottam a topicot fogyasztási adatok tekintetében.

Láttam Majestic 1.6 turbós, automata fogyasztását 9-10L körül.

Nekem az lenne a kérdésem, hogy 1.4 turbóval van-e vkinek tapasztalata? Azon belül is esetleg külön a 120LE és 140LE változatról?

Sports Tourerre esett a választás, csak még a motort nem sikerült eldönteni. Ezért kérdezem az adatokat.

Köszönöm előre is.

Azért egy kis hellyesbítés: 9-10L/100 abban az esetben ha az automata váltót "manuális" üzemmódban használom és persze nyáron. Nyáron automata üzemmódban megeszi a 10-11 litert is. Ez az érték minimálisan felfelé változi télen.

Link to comment
Megosztás:

Beírom ide is, hátha valakinek hasznos lehet.

Visszahívás:

- termosztát az 1,6-os motorokon, szervíz/emissziós lámpa felvillanását okozza a megadott intervallum előtt

- ablaktörlő tartója nem elég biztonságos, hogy megtartsa a törlőt

- AFL-lel szerelt modellek esetén, hátsó szint érzékelő (magasság állításra van hatással) kód: 10-R-016, A következő alvázszámú sorozatot érinti: A8000186 - A8047804.

- központi zár vezérlő modul "megkergül", frissítik

- jobboldali első ülés, ülésváz csavarjai

- jobboldali első ablak nem müködik megfelelően, szabályzót ellenőrizni, ha az nem jó, akkor csere (ez legfőképp jobb kormányos autókra vonatkozik.) kód: 10-d-015

- vezetőülés magasság állítása nem müködik, üléssín és/vagy csavar csere

- féklámpa és kuplungpedál érzékelő csere

- (tetőablakos) automata váltóknál, ha valahogy víz kerül a váltóba és/vagy környezetére, problémát okozhat a sebesség kiválasztásnál

Új autók, melyekbe ülésfűtés lett rendelve. (2.hó 25-től él)

- szállításukat atmenetileg leállították. Rosszul kötötték be őket.

Astra J Caravan:

- Isofix rögzítési pontok hiányoznak

Nincs rá visszahívás:

- Valamilyen okból eltávolítják az akksit, majd visszakerül. Utána előfordulhat, hogy a fedélzeti nem fogja jelezni, hogy nyitva van-e valamelyik ajtó.

Netes forrás és ismerőstől kapott anyag. Magyarul, tévedhetek is.

Link to comment
Megosztás:

akkor a visszahívásokkal kapcsolatban:

hétfőn sikerült minden (eddigi) visszahívásos dolgot elintézni, kijavíttatni egy szervízben

az autó: 1.6-os 2009 évjárat

visszahívás: - a már korábban említett termosztát csere (bár nekem nem volt vele gond)

- hűtőfolyadék érzékelő csere ~ mindig alacsony szintet jelzett pedig volt benne anyag

- karosszéria és motor vezérlő szoftver frissítés (nem érzékelek változást ezek tekintetében ~ nem tudom ez miért volt)

- a tempomat miatt érzékelő csere a kuplung és a fékpedálnál (meg állítólag néha vibrálhat a féklámpa ~ én ezt se tapasztaltam)

- az aksi műanyag fedelét rögzítették (fúróval átfúr és kábelkötegelővel rögzít, mert állítólag leeshet)

Ezen felül nekem gondom volt a ventilátor motorral is, mert 1,2,3 fokozatban egyre jobban ciripelt, úgyhogy garanciában az is csere.

Megkérdeztem az aksi saru levételt is, amire azt válaszolták, hogy csak akkor lesz gond ha minden nap vagy hosszabb időre van levéve. Egy átlag

aksi cserére nem lesz ilyen probléma, max annyi, hogy újra kell programozni a rádiót és esetleg újratanítani az ablakot.

De erre is létezik egy megoldás: olyan kábellel amivel egyik vége szivargyújtóba másik vége meg az aksin, így állandóan kap áramot

Link to comment
Megosztás:

szevasztok!

tegnap este hazaindultam, amikor is arra lettem figyelmes, hogy a klima vezérlő gombjai nem világítanak.

ide tartozik minden ami a CD nyílás alatt van, tehát ülésfűtés, ablak-tükör fűtés gombjai is.

a rádió vezérlő gombok annak rendje és módja szerint világítottak.

próbáltam menet közbe le a gyújtás és vissza, de semmi. hazaértem kb 45perc és a garázsba is eljátszottam

ugyan ezt és akkor már működött és azóta is rendben.

valakinek esetleg ötlete mitől lehet(ett)?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Magyar nyelvű az autód menüje?

Ha nem, akkor mikor viszed frissíteni, akkor szólj nekik erről.

Álmosan

Ez természetes, nézz meg majd egy új mazda 3-st is, meg még 100 új másik autót.

Elég 1 cégnek kitalálni egy jó formát a szél csatornában és utána nagyon fog ráhasonlítani az összes új autó.

Link to comment
Megosztás:

Magyar nyelvű az autód menüje?

Ha nem, akkor mikor viszed frissíteni, akkor szólj nekik erről.

Március elején már megvolt minden visszahívással kapcsolatos javítás.

Akkor frissítették is a motor és karosszéria vezérlő szoftvert.

Előtte nem tapasztaltam ilyet, ez volt az első

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hali.

Gondolom én: a flexride-al együtt rendelhető, és kapsz egy sport gombot a szoftverbe. 3 funkció: Standard, Sport, Tour. Standard, ez az alap. Sport, futómű összemegy 2 cm-t, kicsit feszesebb lesz, és megváltozik az autó reakciója a gázra és a kormányra, automatásban magasabbra tolódnak a váltási fordulatszámok. Tour, ???.

Olyasmi lehet, mint H astra-ban a sport gomb. Csodát ne várjon senki.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Gondolom én: a flexride-al együtt rendelhető, és kapsz egy sport gombot a műszerfalra. Vagyis, ha úgy gondolod, gomb benyom, majd futómű összemegy 2 cm-t, kicsit feszesebb lesz, és megváltozik az autó reakciója a gázra és a kormányra, automatásban magasabbra tolódnak a váltási fordulatszámok

Olyasmi lehet, mint H astra-ban a sport gomb. Csodát ne várjon senki.

Nem, ez külön van. A flexride már magábafoglalja azt, amit leírtál. Csak erről sehol nem láttam leírást, csak azt, hogy van.

Link to comment
Megosztás:

Mert ahogy az Insignia-ban is, itt is csak a sport tourer-hez irogatják oda, az meg van vagy 10 db az országban és gondolom mind 1,7 cdti enjoy.

Mondjuk pl Opel-difer azt irja, hogy essentia felszereltségben alap, többihez meg rendelhető ez a sport süllyesztés :angry:

Kérdezz meg egy márkaszervízt, de <_<

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
nem tudom miért kell az Opel motorokat leszólni

Sztem nem szólta le az Opel motort, csak megemlítette a hiányosságait.

Mondjuk azt azért jegyezzük meg, hogy míg a Fordnak ez egy tök új motor, addig az Opelnél már pár éve adott.

Fogyasztásnál, azért érdemes megnézni a körülményeket is ÉS figyelembe venni a start/stop rendszer hiányát, és ki is jön az a 2-3 liter különbség.

Ha a gyorsulás adatokat nézem, akkor semmi különbséget nem látok.

Városban és előzésnél jobban kijön, hogy 1600-nál leadja a nyomatékot a Ford, viszont Opel-nél a pont (sztem) hogy 6.-ban 90-nél nincs turbó lehet normál fogyasztásra menni :D

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

hello

először egy kis off

van 4db eladó gyári felnim Astra J-re, ha vkit érdekel vagy tudtok vkit akinek kellene, privin megbeszéljük. Köszi

off vége

Azt szeretném megkérdezni, hogy szoftverfrissítéssel vagy programozással megoldható-e vagy vkinek csinálták-e már, hogy az elektromos tükrök az ajtó bezárásra behajtódjanak, nyitásra meg vissza?

U.ez a kérdésem az elektromos ablakokkal. A használati útmutatban benne van, ha hosszan nyomjuk a bezáró gombot a távirányítón, akkor felhúzza az ablakokat, és u.ez fordítva a nyitáskor. Ugyan nekem csak elöl van elektromos ablak, de hallottam, hogy ha át van verve a computer, hogy 4 elektromos ablak van, akkor ez megoldható.

Van vkinek ilyen irányú tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

hello

először egy kis off

van 4db eladó gyári felnim Astra J-re, ha vkit érdekel vagy tudtok vkit akinek kellene, privin megbeszéljük. Köszi

off vége

Azt szeretném megkérdezni, hogy szoftverfrissítéssel vagy programozással megoldható-e vagy vkinek csinálták-e már, hogy az elektromos tükrök az ajtó bezárásra behajtódjanak, nyitásra meg vissza?

U.ez a kérdésem az elektromos ablakokkal. A használati útmutatban benne van, ha hosszan nyomjuk a bezáró gombot a távirányítón, akkor felhúzza az ablakokat, és u.ez fordítva a nyitáskor. Ugyan nekem csak elöl van elektromos ablak, de hallottam, hogy ha át van verve a computer, hogy 4 elektromos ablak van, akkor ez megoldható.

Van vkinek ilyen irányú tapasztalata?

Annyit tudok a szoftverfrissítésről (nekem nemrég frissítettek több modult is), hogy a komputert modulonként lehet csak frissíteni: tehát pl. a motor vezérlését, a navigációs részt, a telefonos modult, az ABS rendszert, stb. Olyan frissítés, hogy mindent egyszerre frissítenének, olyan nincs. Namármost a kérdésedre az én tapasztalatom szerint a válasz kétszer nem.... Tehát NEM lehet úgy beprogramozni a kocsit, hogy ajtócsukáskor automatikusan le/vagy fehúzódjanak maguktól az ablakok, illetve behajtódjanak a tükrök (mindkét opció nekem is van a kocsimban, sőt hátúl is van elektromos ablak). Sajnos ugyanilyen zavaró az is, hogy a tolatóradart is be kell külön kapcsolni ha előre haladsz (első érzékelők) és nem lehet automatizálni csak az az opció van, hogy ha hátramenetbe kapcsolod a váltót, akkor bekapcsolnak az érzékelők. Ha előre elindulsz, akkor bizony sajnos kikapcsol automatikusan. Tehát manuálisan be kell kapcsolni ahhoz, hogy kisebb sebességnél működjenek az első érzékelők (nagy forgalomban, lavírozásnál van nagy haszna).

Nem zárom azonban ki, hogy valami buherával meg lehet a Te kérdésedet és az enyémet is oldani, de ezt a szervízben nem tudják, vagy nem akarják megcsinálni. Ha találsz rá megoldást, szívesen venném ha jeleznéd a majestic@hotmail.hu címre! Köszi előe is.

Hát ennyit tudtam segíteni.

Üdv

Tamás

Link to comment
Megosztás:

Annyit tudok a szoftverfrissítésről (nekem nemrég frissítettek több modult is), hogy a komputert modulonként lehet csak frissíteni: tehát pl. a motor vezérlését, a navigációs részt, a telefonos modult, az ABS rendszert, stb. Olyan frissítés, hogy mindent egyszerre frissítenének, olyan nincs. Namármost a kérdésedre az én tapasztalatom szerint a válasz kétszer nem.... Tehát NEM lehet úgy beprogramozni a kocsit, hogy ajtócsukáskor automatikusan le/vagy fehúzódjanak maguktól az ablakok, illetve behajtódjanak a tükrök (mindkét opció nekem is van a kocsimban, sőt hátúl is van elektromos ablak). Sajnos ugyanilyen zavaró az is, hogy a tolatóradart is be kell külön kapcsolni ha előre haladsz (első érzékelők) és nem lehet automatizálni csak az az opció van, hogy ha hátramenetbe kapcsolod a váltót, akkor bekapcsolnak az érzékelők. Ha előre elindulsz, akkor bizony sajnos kikapcsol automatikusan. Tehát manuálisan be kell kapcsolni ahhoz, hogy kisebb sebességnél működjenek az első érzékelők (nagy forgalomban, lavírozásnál van nagy haszna).

Nem zárom azonban ki, hogy valami buherával meg lehet a Te kérdésedet és az enyémet is oldani, de ezt a szervízben nem tudják, vagy nem akarják megcsinálni. Ha találsz rá megoldást, szívesen venném ha jeleznéd a majestic@hotmail.hu címre! Köszi előe is.

Hát ennyit tudtam segíteni.

Üdv

Tamás

Én sem tudom pontosan, mi az amit kéne tudnia az autó elektronikájának. Ezt az ablakemelős dolgot én a felhasználói kézikönyvében olvastam. Nekem annyit mondott a kereskedésben az értékesítő, hogy lehet alapból nincs ez felprogramozva, de a műszakisuk szabadságon van és nem tudja megkérdezni. Ezt az elektronika "átverést" egy régebbi Opeles ember mondta, hogy ők annó csinálták ezt a H Astránál meg a B Zafiránál, igaz eléggé tökölős mutatvány. De ha megtudok vmit, akkor írok majd.

Link to comment
Megosztás:

Én sem tudom pontosan, mi az amit kéne tudnia az autó elektronikájának. Ezt az ablakemelős dolgot én a felhasználói kézikönyvében olvastam. Nekem annyit mondott a kereskedésben az értékesítő, hogy lehet alapból nincs ez felprogramozva, de a műszakisuk szabadságon van és nem tudja megkérdezni. Ezt az elektronika "átverést" egy régebbi Opeles ember mondta, hogy ők annó csinálták ezt a H Astránál meg a B Zafiránál, igaz eléggé tökölős mutatvány. De ha megtudok vmit, akkor írok majd.

OK! Mindenképpen érdekelne és persze a tolatóradaros dolog érdekelne a legjobban, ezt is kérdezd már meg tőle légyszi!

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.