Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


mélykék76

Recommended Posts

Jah, csak míg egy G 1050 kg, addig egy J 1300 kg....... george2, trip 2-t is szoktad nullázni? Meg esetleg mérhetnél úgyis egy fogyasztási adatot, hogy nem 100-t mész, azt nullázgatsz összevissza, hanem mondjuk mész 5000 km-t, aztán nézzük mit mutat. De most komolyan, ha valakinek sok az a 6 L/100 km (~3000 Ft / 100 km), akkor minek vesz új autót közel 6 milláért? Vagy ha égetően fontos az autó, akkor miért nem könnyű és isuzu vagy pdtdi vagy bármi más dízelt vesz?
4-500km enként tankolok,akkor nullázom és nem össze vissza .A 6 l nagyon sok :smartass: ámbár az Astmám alapára volt 5980 e plussz a többi extra..Kerozinosunk már van,bmp 3 aut. A 6l sok :D de ez még kevesebb is lehet :goofy:
Link to comment
Megosztás:

De most komolyan, ha valakinek sok az a 6 L/100 km (~3000 Ft / 100 km), akkor minek vesz új autót közel 6 milláért?

Vagy ha égetően fontos az autó, akkor miért nem könnyű és isuzu vagy pdtdi vagy bármi más dízelt vesz?

Teljesen egyetértek.

Az új autó meg a spórolás eleve ellentmondás számomra. A spóroláshoz tudni kéne számolni is.

Na meg a bömbi is, a vételára miatt.

Link to comment
Megosztás:

Az új autó meg a spórolás eleve ellentmondás számomra. A spóroláshoz tudni kéne számolni is.

Na meg a bömbi is, a vételára miatt.

Elmagyarázom, :icon1: én pl., nem spórolok a fogyasztással csak mivel oúton használom azért ilyen sok :icon1: ld. emotikonok.

Valójában,egy kicsi spórolás azért volt,hogy új autót tudjak venni KES re. :smartass:

Az utolsó két mondatod szerintem netto érthetetlen :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Elmagyarázom, :icon1: én pl., nem spórolok a fogyasztással csak mivel oúton használom azért ilyen sok :icon1: ld. emotikonok.

Valójában,egy kicsi spórolás azért volt,hogy új autót tudjak venni KES re. :smartass:

Az utolsó két mondatod szerintem netto érthetetlen :hiya:

Akkor biztos félreértettem a sokallásod a fogyasztást illetően. :omg:

A bömbis mondat a spórolásoshoz kapcsolódik. Bömbi=BMW. :icon10:

A másik mondat meg tárgytalan, ezért nem magyarázom. :D

Link to comment
Megosztás:

De most komolyan, ha valakinek sok az a 6 L/100 km (~3000 Ft / 100 km), akkor minek vesz új autót közel 6 milláért?

Vagy ha égetően fontos az autó, akkor miért nem könnyű és isuzu vagy pdtdi vagy bármi más dízelt vesz?

Hát még mindig nem tiszta mindenkinek?

Olajjal főzünk, gázzal sütünk, de az autót benzinnel tankoljuk. :D

És nem nézzük, hogy mennyit tankoltunk egy jó kis szerpentinezés vagy pár kör Hungaroring után.

Aki meg az egyéni mobilitás miatt vett autót, az törődjön bele, hogy ez az egyik legdrágább közlekedési mód. És csak drágul és drágul.

Link to comment
Megosztás:

de az autót benzinnel tankoljuk.

Nálam jelenleg a diesel, hibrid és az elektromos verziók a nyerőek.

Benzin és egyéb dolgok biztos jók a versenypályára, de mikor évente mész 40.000 km-t, akkor sokat tud számítani 1-2 L/100 km.

Link to comment
Megosztás:

Az Astra J valami rétegautó hazánkban?Úgy tűnik,mert szinte senkinek nincs ezek szerint :D Nekem van,és egy gyönyörű tűzpiros Cosmo...és sokat eszik :smartass:

szerintem ha valakinek gondja van vagy valami érdekességet talál az autóval kapcsolatba akkor kérdez, illetve szól.

szerintem elég sokunknak elega van már a "de sokat fogyaszt az autó" hozzászólásokból.

ha úgy gondolod, hogy sok akkor vegyél biciklit, de nem szükséges minden hozzászólásodban panaszkodni!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szerintem ha valakinek gondja van vagy valami érdekességet talál az autóval kapcsolatba akkor kérdez, illetve szól. szerintem elég sokunknak elega van már a "de sokat fogyaszt az autó" hozzászólásokból. ha úgy gondolod, hogy sok akkor vegyél biciklit, de nem szükséges minden hozzászólásodban panaszkodni!

Jóbarát! Egyrészt,nekem az eddigi meglehetősen nagyszámú autóimmal kapcsolatos topikok pezsegtek,ehez vagyok szokva,nem a havi 1 poszthoz :D A bmp fórumon naponta van ennyi hsz ,mint itt egy évig,azért gondoltam,hogy a J valami rétegautó lehet LOL

Láthatólag neked sem tűntek fel az emotikonok.Bejáratós,automata,turbós dögnehéz gép nagy kerekekkel 6.3l átlaggal....... :D Panaszról szó sincs csak sokat eszik,a 177 lovas bmp m 5 l kerozinnal el van-aut.váltós-igaz dizli :goofy:

Ha neked eleged van a hasonló hsz ekből akkor lapozz :icon1:

Ez egy ritka ingerszegény topik,csak próbáltam irni valamit,hogy legyen pár új karakter itt :omg:

Link to comment
Megosztás:

nem sok embernek van J Astrája vagy akinek van, az nem jár fórumozni. ennyi, nem kell semmiféle más okot keresni.

az, hogy a bmw fórum jobban pörög... hát jártam már azon a fórumon, mikor kerestem vmit, ami a bmw-nek van és.... ahol én olvasgattam, ott mindenki csak jajgatott, hogy milyen bajok jöttek elő az autóval. vagy volt a másik fele, akik meg felvágtak azzal, hogy mekkora sebességet értek el az autópályán. azért a bmw-sek kicsit más világ.

szoktam járni külföldi oldalakra is nézelődni. amit talán pörgősnek lehet mondani az a német. de még a britek sem írnak sokat.

itt meg mindenki elvan a saját autójával, ha esetleg vmi gond akad, ahogy azt ppetike is írja, majd jön és vagy kérdez vagy leírja a tapasztalatát. ennyi.

úgy, ahogy én is kérdezem, hogy vkinek van-e már tapasztalata az ilyen multimédiás fejegységgel kapcsolatban, amit autópecifikusan lehet venni? dvd, tv, telefon, navigáció, kékfog minden van benne egyben és a központi kijelzőt cserélik egy 7"-osra.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Én egy 1.7 CDTI ecoflex motoros cosmot néztem ki. Azt olvastam, hogy az ecoflexben van a kipufogó vége felé részecskeszűrő, amit viszonylag gyakran cserélgetni kell. Ez van a sima, ecoflex nélküliben is? Mert gyári adat szerint kb 0.7-0.8 literrel kajál többet, mint az ecoflexes, de ha abban nem lenne akkor nem tudom megéri-e a felárat az ecoflex. Első dízel autónk lenne, eddig csak 1.4 ecotec és twinport volt. Van-e valami tapasztalat a dízelmotorokkal, hogy mennyire megbízható, van-e olyan ami gyakran romlik. Népítéleten panaszkodtak, hogy a visszagurulásgátló néha magától kiold (bár ez nem fontos mert én jobban szeretem a kézit, nem lesz elektromos a kézifék), és hogy a tempomat is néha elfelejti a sebességet és újra be kell állítani. Amúgy eddig minden autónk piros volt mint itt a kollégának, de a J szerintem már nem abban lesz. Bárminemű tapasztalatot szívesen fogadok :) A kereskedésben engedték kipróbálni az ecoflex motorost, azzal 100nál tempomattal 3.7 litert írt, igaz meleg motorral, az átlagra talán 4.8-4.9-et írt (5 alatt az biztos).

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Én egy 1.7 CDTI ecoflex motoros cosmot néztem ki. Azt olvastam, hogy az ecoflexben van a kipufogó vége felé részecskeszűrő, amit viszonylag gyakran cserélgetni kell. Ez van a sima, ecoflex nélküliben is? Mert gyári adat szerint kb 0.7-0.8 literrel kajál többet, mint az ecoflexes, de ha abban nem lenne akkor nem tudom megéri-e a felárat az ecoflex. Első dízel autónk lenne, eddig csak 1.4 ecotec és twinport volt. Van-e valami tapasztalat a dízelmotorokkal, hogy mennyire megbízható, van-e olyan ami gyakran romlik. Népítéleten panaszkodtak, hogy a visszagurulásgátló néha magától kiold (bár ez nem fontos mert én jobban szeretem a kézit, nem lesz elektromos a kézifék), és hogy a tempomat is néha elfelejti a sebességet és újra be kell állítani. Amúgy eddig minden autónk piros volt mint itt a kollégának, de a J szerintem már nem abban lesz. Bárminemű tapasztalatot szívesen fogadok :) A kereskedésben engedték kipróbálni az ecoflex motorost, azzal 100nál tempomattal 3.7 litert írt, igaz meleg motorral, az átlagra talán 4.8-4.9-et írt (5 alatt az biztos).

Szia! :)

Bár sokan szkeptikusan állnak az újkori dízelekhez, én úgy vagyok vele, hogy mindig azt kell nézni, hogy mire használja az ember... :)

Mész-e vele elég km-t (legalább 25ezer évente), hogy belátható időn belül megtérüljön, és hogy városban vagy országúton/autópályán (értsd: hosszabb vagy rövidebb távon) használod majd... Ha csak maximum 5-10km-t mész és utána leállítod általában, én nem vennék dízelt, ilyenkor szoktak előjönni a problémák a részecskeszűrővel, ami egyébként minden J Astra dízelben tudomáson szerint benne van, így ne ez legyen a döntő tényező simán az ecoflexet választanám... :) Ezzel kapcsolatban csak annyi, hogy ezt időközönként a rendszer tisztítja/regenerálja ( és ezt valamilyen úton módon ki is jelzi), ezalatt a fázis alatt nem érdemes az autót leállítani, mert egy csomó szutyok benne maradhat... Figyelni kell, hogy megbízható minőséget kínáló kúton tankolj, amire a magasnyomású befecskendező rendszer szenzitív... Továbbá, hogy az állandó leállítás-beindítás minden egyes alkalommal ad egy pofont a kettőstömegű-lendkeréknek, ami így akár 120-150000km után beadhatja a kulcsot (normális esetben 200000km fölött)... :)

Ezektől függetlenül én nagyon megszerettem a dízelünket (2008-as VW Touran), normális esetben 5.8-at, országúton 5 alatt, hosszabb távon állandó (tempomatos) 130-140km/h-val benne öten, maximális csomaggal, tetején tetőboxszal, vonóhorgon 4 biciklivel, illetve városban, dugóban 7,0-7,1 litert eszik száz kilóméteren... A sok nyomaték miatt jól autózható és a megfelelő hangszigetelés miatt csendes is... :) Újkora óta majdnem 100 000km-t raktunk eddig bele, hibamentesen és még meg is szeretnénk tartani egy jó darabig, mert bevált:)!

Sok szerencsét a döntéshez.. :)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Én egy 1.7 CDTI ecoflex motoros cosmot néztem ki. Azt olvastam, hogy az ecoflexben van a kipufogó vége felé részecskeszűrő, amit viszonylag gyakran cserélgetni kell. Ez van a sima, ecoflex nélküliben is? Mert gyári adat szerint kb 0.7-0.8 literrel kajál többet, mint az ecoflexes, de ha abban nem lenne akkor nem tudom megéri-e a felárat az ecoflex. Első dízel autónk lenne, eddig csak 1.4 ecotec és twinport volt. Van-e valami tapasztalat a dízelmotorokkal, hogy mennyire megbízható, van-e olyan ami gyakran romlik. Népítéleten panaszkodtak, hogy a visszagurulásgátló néha magától kiold (bár ez nem fontos mert én jobban szeretem a kézit, nem lesz elektromos a kézifék), és hogy a tempomat is néha elfelejti a sebességet és újra be kell állítani. Amúgy eddig minden autónk piros volt mint itt a kollégának, de a J szerintem már nem abban lesz. Bárminemű tapasztalatot szívesen fogadok :) A kereskedésben engedték kipróbálni az ecoflex motorost, azzal 100nál tempomattal 3.7 litert írt, igaz meleg motorral, az átlagra talán 4.8-4.9-et írt (5 alatt az biztos).

Hát én úgy tudom, hogy ha Cosmot kérsz, akkor ott nincs választásod, hogy a kézifék elektromos-e vagy manuális. Az, hogy a tempomat elfelejti a sebességet... hát nem tudom én autózásom során 90%ban használom a tempomatot még városban is, soha semmi bajom nem volt vele az 1 év alatt. Persze ha a delikvensek véletlenül visszapattintják a gombot, ami mondjuk a kormány szélén van, megeshet h "elfelejti" a beállított sebességet. :)

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Először is, a tempomatra azért panaszkodtak régen, mert tényleg hibás volt. Garanciában cserélték illteve javították.

Ecoflex, ha haladni akarsz a korral, ( :D ) akkor ilyet veszel. A többlet fogyasztás a részecske szűrő kiégetésekor keletkezik, de ez bizonyos km-ként történik.

Tempomatos pillanatnyi fogasztás, SZTEM egyáltalán nem mérvadó.

Tempomat asszem 0,3g értékű gyorsításra (és lassításra) képes, és így nem is fog sokat mutatni. Nézz meg egy gyorsítást tempomatta, majd anélkül.....kb 3L különbség lesz.

Cosmonál is lehet választása, hogy manuálisat kér, csak a gyárak visszafele nem szeretnek "extrát" adni.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ :)

Nem napi használatos lesz az autó, néha munkába járni (15km), néha lemenni balatonra (120km), másra nem nagyon szoktuk használni. Most 1 éve volt olyan, hogy heti 2 alkalom BP (160km), itt jött volna jól a dízel. Ecoflexet meg nem lehet kapni start-stop automata nélkül igaz? Mert szinte egyből leállítja ha áll a kocsi és üresben van. Láma kérdés: mi az a kettős tömegű lendkerék? Benzinesben is van olyan? Vagy az miért jobb?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ :)

Nem napi használatos lesz az autó, néha munkába járni (15km), néha lemenni balatonra (120km), másra nem nagyon szoktuk használni. Most 1 éve volt olyan, hogy heti 2 alkalom BP (160km), itt jött volna jól a dízel. Ecoflexet meg nem lehet kapni start-stop automata nélkül igaz? Mert szinte egyből leállítja ha áll a kocsi és üresben van. Láma kérdés: mi az a kettős tömegű lendkerék? Benzinesben is van olyan? Vagy az miért jobb?

http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/04/29/minek_nekunk_kettostomegu_lendkerek/ kerestem neked egy cikket:), egyébként mennyit mennél vele egy évben?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.