Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


mélykék76

Recommended Posts

A Cosmoban nem széria az e.kézifék.Nekem 22e ft volt pl. a rendelési listán.Viszont ajánlom,kényelmes és esztétikusabb is.A mostani gépeknél már nincs tempomat és hillholder gond.

Kettőstömegű van a benyásban is a turbósban-kéziváltósnál,automatában nincs-nem jobb,hanem rosszabb ha cserélni kell.A motor vibrációit igyekszik kisimitani.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap teletöltöttem a hűtőfolyadékos tartályt, kíváncsi leszek fog-e fogyni belőle és hogy mikor fog megint megjelenni a kis üzenet, hogy alacsony a szint. amúgy ennek van vmi túlfolyó része? mert tegnap mikor töltöttem, akkor a kocsi eleje felé eső rögzítési kis fülnél láttam, hogy folyik illetve csöpög a cucc, mondjuk pont úgy öntöttem, hogy a tartály azon falát érte az anyag. vagy pedig ott lehet elrepedve a tartály?!

Link to comment
Megosztás:

Nem sokat, szerintem 10ezer alatt, mert van egy másik autónk is, azt se sokat használjuk (3 és fél év, 15 ezer km), a mostaniban van 173, 13 évesen, és csak 3 és fél éve van 2 autónk, addig ez volt az egyedüli. Nem az összeggel van a baj a kéziféknél, hanem megszoktuk a manuálist :)

szerk: elolvastam a cikket... eddig sem voltam a start-stop híve, de most még annyira sem. Viszont ecoflexet nem kapni start-stop nélkül, a nem ecoflexben pedig más az áttétel és többet fogyaszt az autó, ráadásul az is kettőstömegű. Eddig sem volt soha egyszerű autót választani, most meg már pláne nem...

Módosítva : hzcs
Link to comment
Megosztás:

Nem sokat, szerintem 10ezer alatt, mert van egy másik autónk is, azt se sokat használjuk (3 és fél év, 15 ezer km), a mostaniban van 173, 13 évesen, és csak 3 és fél éve van 2 autónk, addig ez volt az egyedüli. Nem az összeggel van a baj a kéziféknél, hanem megszoktuk a manuálist :)

szerk: elolvastam a cikket... eddig sem voltam a start-stop híve, de most még annyira sem. Viszont ecoflexet nem kapni start-stop nélkül, a nem ecoflexben pedig más az áttétel és többet fogyaszt az autó, ráadásul az is kettőstömegű. Eddig sem volt soha egyszerű autót választani, most meg már pláne nem...

Lehet, hogy én inkább benzinest választanék, több mint egy évtized így, mire megtérülne a dízel felára, ha pedig tetszik a dízelek nyomatéka, benzinesből is van turbós;)...

Link to comment
Megosztás:

szerk: elolvastam a cikket... eddig sem voltam a start-stop híve, de most még annyira sem. Viszont ecoflexet nem kapni start-stop nélkül, a nem ecoflexben pedig más az áttétel és többet fogyaszt az autó, ráadásul az is kettőstömegű.

Keress olyan tesztet, ahol összehasonlítják a J -t és az akkor új Focust. Focus start-stopal jött ki, akkor még J-ben nem volt. És nézd meg jól a fogyasztás adatot, bizony jóval több az akkori J fogyasztása (mint a mostani is).

Kettőstömegű lendkerék: Eddig hányan cseréltek itt lendkereket? és akkor mennyit mutatott a km óra? vagy egyéb ok volt (tuning)?

Életben nem fogsz ilyet cserélni, ez nem probléma sztem.

Váltó áttételezés: az ecoFLEX-ek 1. és 2. fokozatban "rövidebbek", a többi fokozat áttétele ugyanaz, mint a hagyományosé.

( De kezd megint olyan dolgokról menni a "húú ez de drága" beszélgetés dolog, amit vagy soha nem cseréltél vagy ha ~6 milla körül bele kéne férnie )

Link to comment
Megosztás:

Keress olyan tesztet, ahol összehasonlítják a J -t és az akkor új Focust. Focus start-stopal jött ki, akkor még J-ben nem volt. És nézd meg jól a fogyasztás adatot, bizony jóval több az akkori J fogyasztása (mint a mostani is).

Kettőstömegű lendkerék: Eddig hányan cseréltek itt lendkereket? és akkor mennyit mutatott a km óra? vagy egyéb ok volt (tuning)?

Életben nem fogsz ilyet cserélni, ez nem probléma sztem.

Váltó áttételezés: az ecoFLEX-ek 1. és 2. fokozatban "rövidebbek", a többi fokozat áttétele ugyanaz, mint a hagyományosé.

( De kezd megint olyan dolgokról menni a "húú ez de drága" beszélgetés dolog, amit vagy soha nem cseréltél vagy ha ~6 milla körül bele kéne férnie )

De ha ugyanaz az áttétel, akkor mi magyarázza a 8 deci eltérést városon kívül? Start-stop jelentene ennyit? Fordban annyira nem bízok, nem sok jót hallottam róla, hiába fogyaszt mondjuk 1 literrel kevesebbet, ha többször kell szervizbe hordani, ráadásul a környéken 40km-re van csak ford márkaszerviz, ezt is figyelembe vesszük. Tehát azt mondod, hogy nem valószínű, hogy hamar beadja a kulcsot a lendkerék olyan használattal, amit leírtam?

A benzines turbós azért kéri rendesen a naftát, pláne hidegen, valahogy az nem győz engem meg.

Más: télen mennyire kell figyelni a gázolaj dermedésére? Vagy már rendesen keverik a kúton is, hogy ne fagyjon bele a rendszerbe?

Link to comment
Megosztás:

De ha ugyanaz az áttétel, akkor mi magyarázza a 8 deci eltérést városon kívül? .........Tehát azt mondod, hogy nem valószínű, hogy hamar beadja a kulcsot a lendkerék olyan használattal, amit leírtam? .................Más: télen mennyire kell figyelni a gázolaj dermedésére? Vagy már rendesen keverik a kúton is, hogy ne fagyjon bele a rendszerbe?

Az magyarázza, hogy beleszámolják az ecoflex katalizátor tisztítás ütemét.

(nem nagyon akarok erről írni, inkább olvassatok utána, de mikor a kiégetés történik, az a motor szempontjából haszontalan állapot, 0 teljesítményt ad le abban a pillanatban.)

A start-stop, az városban jó. Mikor megállsz dugóban a lámpánál, motor egyből leáll. Városon kívül, max ha sorompót kapsz, nem kell leállítani, klímát sem fog leállni, ablakokat is lehet mozgatni, csak a motor nem jár. Fedélzetin is átvált a pillanatnyi fogasztás L/h -ra

(ne arra gondolj, mint sima rendszer esetében, hogy üzemanyag visszafolyik, majd indításnál meg beszív 2l-t, NEM.)

Lendkerék cserére keress rá, de mi az előző autónknál (G) 200 alatt nem cseréltünk. kis túlzással örök élete van.

Más, nem az auchan kuton kell tankolni :D

Link to comment
Megosztás:

De ha ugyanaz az áttétel, akkor mi magyarázza a 8 deci eltérést városon kívül? Start-stop jelentene ennyit? Fordban annyira nem bízok, nem sok jót hallottam róla, hiába fogyaszt mondjuk 1 literrel kevesebbet, ha többször kell szervizbe hordani, ráadásul a környéken 40km-re van csak ford márkaszerviz, ezt is figyelembe vesszük. Tehát azt mondod, hogy nem valószínű, hogy hamar beadja a kulcsot a lendkerék olyan használattal, amit leírtam? A benzines turbós azért kéri rendesen a naftát, pláne hidegen, valahogy az nem győz engem meg. Más: télen mennyire kell figyelni a gázolaj dermedésére? Vagy már rendesen keverik a kúton is, hogy ne fagyjon bele a rendszerbe?

Újan vett autónál szerintem sem kell tartani lendkerékcserétől.Nem gondolkodtatok 1,4 benyáson?Ilyen kevés futásra dizelt,hát nem tudom...,,

Amúgy látom csornai vagy,ott vettem február végén az enyémet,meg voltam elégedve velük.

Link to comment
Megosztás:

szerintem is felesleges a dízel ennyi km-re!

1.6 benzinnel eljárok 6 literrel 90km/h-nál városon kívül. 1.4 benzit csak turbósba ajánlom ,azért elég nagy a súly amit cipelni kell.

camaron!

a hűtőkör zárt nincs túlfolyó. szerintem csak mellé öntötted. majd kíváncsi vagyok, hogy a fogyásd fent áll e még.

Link to comment
Megosztás:

szerintem is felesleges a dízel ennyi km-re!

1.6 benzinnel eljárok 6 literrel 90km/h-nál városon kívül. 1.4 benzit csak turbósba ajánlom ,azért elég nagy a súly amit cipelni kell.

camaron!

a hűtőkör zárt nincs túlfolyó. szerintem csak mellé öntötted. majd kíváncsi vagyok, hogy a fogyásd fent áll e még.

mellé biztos nem öntöttem, mert 2szer is töltöttem bele, mert elsőre keveset kevertem be a löttyből. és mind2szer folyott az oldalán a cucc. na majd pénteken megyek és megmondom nekik, lessék meg ezt is.

Link to comment
Megosztás:

Az magyarázza, hogy beleszámolják az ecoflex katalizátor tisztítás ütemét.

A simára írnak többet, abba beleszámolják, az ecoflexbe meg nem? Ezt nem értem.

Változó a tankolás helye, általában oil, az van legközelebb, de mol-shell-luk, ami jön. A magánkutakat kerülni szoktuk. 1.4... eddig az összes astránk az volt, kezdve az F-től a H-ig, most valami váltás kéne :D Dízel azért, mert bármi közbejöhet, gyakori hosszú út és akkor már jobban megéri. Mi is meg vagyunk elégedve a csornaiakkal. Akkor sztem ebből ecoflex lesz. Ha addig kihúzza, mint most a G, nem lesz gond (13 év, és "csak" gyújtáshíd és vízpumpacsere volt, ami elromlott, meg most a lambdaszonda, de 13 év alatt szerintem ezek megbocsátható bűnök :) ).

Link to comment
Megosztás:

A simára írnak többet, abba beleszámolják, az ecoflexbe meg nem? Ezt nem értem.

Változó a tankolás helye, általában oil, az van legközelebb, de mol-shell-luk, ami jön. A magánkutakat kerülni szoktuk. 1.4... eddig az összes astránk az volt, kezdve az F-től a H-ig, most valami váltás kéne :D Dízel azért, mert bármi közbejöhet, gyakori hosszú út és akkor már jobban megéri. Mi is meg vagyunk elégedve a csornaiakkal. Akkor sztem ebből ecoflex lesz. Ha addig kihúzza, mint most a G, nem lesz gond (13 év, és "csak" gyújtáshíd és vízpumpacsere volt, ami elromlott, meg most a lambdaszonda, de 13 év alatt szerintem ezek megbocsátható bűnök :) ).

Úgy néz ki fogsz menni évi 25-30ezer km-t? Mert ez alatt egyáltalán nem éri meg a dízel:)!

Link to comment
Megosztás:

A simára írnak többet, abba beleszámolják, az ecoflexbe meg nem? Ezt nem értem.

Eddig fordítva értelmeztem ezt.........

Dieselről meg nem beszélünk le (én biztos nem), de nem biztos hogy megéri a felárat. Mondjuk ha letudod alkudni, akkor vegyél dieselt

Link to comment
Megosztás:

Ha a motort lerakom, talán. Bár akkor sem biztos. A fenébe, annyira szerettem volna egy dízelt, most meg lebeszéltek róla :D

Csak nem értem miért akarsz dízelt a fogyasztáson kívül, amivel viszont nem nyersz semmit ekkora futásnál, majd csak kb. 12 év múlva:D! Pro: fogyasztás és nyomaték... :) Kontra:Hangosabb, büdösebb, drágább (megvenni és javíttatni is), kényesebb... :)! Van a családban egy 1.4T 120LE gyárilag LPG új Meriva, tök jól megy (kellően nyomatékos) és gázból eszik valamivel nyolc liter alatt, tehát benzinből 6,5-7 liter alatt el lehetne járni vele vegyes körülmények között, csak ugye azt nagyon ritkán tankolunk bele:)! Vagy ha nem akarsz turbós benzinest a szívó 1.6-al is 6.5 körül el lehet járni és láttam is egy nagyon szépet, nagyon jó árban-> http://www.hasznalta...ace-nal-4953567 mielőtt még azt gondolnád semmi közöm az adott kereskedéshez...:D!

Link to comment
Megosztás:

Csak? Hány literes? Mennyi km-t lehet vele elmenni? Különös kezelést igényel a benzineshez viszonyítva? Téli indítás? Tankolási macera?

39 litert lehet beletölteni a 49 literes tartályba (legutóbb 7.5-8litert evett), különös kezelést nem igényel, illetve a kötelező szervizen elvégzik, minimális plusz költsége van (szűrő ami párezer ft). Normál esetben benzinen indul, miután elérte a 30-40 fokot a motor magától átkapcsol, télen ezért kicsit tovább jár benzinen ( elvileg 1-2km de ugye most vettük tavasszal)... Tankolni a benzinkutas tankol ez az előírás, egyébként semmilyen más hátrányod nincs belőle... http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1646&view=findpost&p=887472 itt vannak képek róla!:)

Link to comment
Megosztás:

39 litert lehet beletölteni a 49 literes tartályba (legutóbb 7.5-8litert evett), különös kezelést nem igényel, illetve a kötelező szervizen elvégzik, minimális plusz költsége van (szűrő ami párezer ft). Normál esetben benzinen indul, miután elérte a 30-40 fokot a motor magától átkapcsol, télen ezért kicsit tovább jár benzinen ( elvileg 1-2km de ugye most vettük tavasszal)... Tankolni a benzinkutas tankol ez az előírás, egyébként semmilyen más hátrányod nincs belőle... http://www.opelforum...ndpost&p=887472 itt vannak képek róla! :)

Szép kocsi :) Nem egyszerű a választás... még átrágom a dolgokat. Olcsó, "igénytelen" lpg vs keveset fogyasztó, de drágább szervizű dízel. Ha kamionos lennék, egyszerű lenne a választás :D

Link to comment
Megosztás:

Ha kamionos lennék, egyszerű lenne a választás :D

Arra gondolsz, hogy leszívnád a dieselt a kamionból?

Az új kamionokban kb 5 L-t lehet leszívni, majd 30 perc járatás következik, különben tilt az elekronika :D és cserébe van Adblue is.....

Menj el egy Opel szalonba, és beszélgess el egy szervízessel, ő biztos tud konkrét árakat mondani.

Felesleges elméleti értékekben gondolkodni, mikor lehet hogy az első szervíz mindkettő verzió esetében 45.000 Ft lesz.

Link to comment
Megosztás:

Szép kocsi :) Nem egyszerű a választás... még átrágom a dolgokat. Olcsó, "igénytelen" lpg vs keveset fogyasztó, de drágább szervizű dízel. Ha kamionos lennék, egyszerű lenne a választás :D

Nálunk 1.3cdti vs. 1.4 T lpg volt a lehetőség, évi 30-35 ezret megy az autó...

Ha kiszámolod, LPG-vel kevesebből jössz ki, nekünk ezek után nem volt kérdés...:)

Link to comment
Megosztás:

Szép lassan kezd bejáratódni a gépem.5400 km idáig.Tankolás óta 600 km et futott,átlag 6L.

Országút,sok tempomat,kézi váltós üzemmódban,100-110el.

Következik a 6L alatti fogyi abszolválása :D /Ugyebár 6,8as monszter :goofy: fogyival kezdtük,azóta azért ment lefele.....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.