Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nagyon meg....Más választásom nem nagyon volt, legalább eredeti Opel cucc. Csak kicsit pofán vágott de utánanéztem s a hirhedt hazai Daciahoz ugyanannyi az új mint amennyiért vettem ezt.

amugy én először felcseréltem a csatikat. Beültem ,próba.: elől töröl-hátul spriccel, hátul töröl-elől spriccel. Marha bárgyú képet vágtam, mig leesett a tantusz. :lol:

Link to comment
Megosztás:

amugy én először felcseréltem a csatikat. Beültem ,próba.: elől töröl-hátul spriccel, hátul töröl-elől spriccel. Marha bárgyú képet vágtam, mig leesett a tantusz. :lol:

Nekem is huncut a mostani megoldás. Annyiban változott, hogy mikor a hátsó ablakot spricceli + törli akkor a szélvédôt is spricceli. Ez azért van mert nem tudtam összemütteni a 2 motor elosztóját.

Link to comment
Megosztás:

Várom, köszi!

csatlakoz__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez a csati a bal oldali ajtóoszlop aljában található, ha a 10-es helyen van bizti, akkor a csatlakozó egyik oldalán (amelyik épp ki van húzva) található a vége a 75-ös foglalatban. A másik szál a 67-esbe megy a hetes biztosítékról.

Remélem a képpel együtt már segít valamit.

Link to comment
Megosztás:

Centrálzárnincs bekábelezve, rakass bele univerzálisat, kb. 15 ezer.

Ablakemelő vagy gyári bontott, akkor komplett szerkezettel együtt csere. Vagy univerzális , azt erre teszik rá. Az előbbi alánlott.:lol:

Szoval akor centralzar es ablakemelot is univerzalisat tegyek? centralzarol halotam univerzalisat de ablakemelot meg eleteben nem :lol: ! Az univerzalis ablakemelo azert jo mert egyszerubb beszerelni vagy mert olcsobb? csak azert mert altalabban a gyari megoldasok hive vagyok. De ha aztmondod h universalisat akor en hiszek neked :lol: koszi a valaszt.

Link to comment
Megosztás:

Szoval akor centralzar es ablakemelot is univerzalisat tegyek? centralzarol halotam univerzalisat de ablakemelot meg eleteben nem :lol: ! Az univerzalis ablakemelo azert jo mert egyszerubb beszerelni vagy mert olcsobb? csak azert mert altalabban a gyari megoldasok hive vagyok. De ha aztmondod h universalisat akor en hiszek neked :lol: koszi a valaszt.

NEEEMMM.

Ne univerzális emelőt vegyél. Amugy az drágább is.

Lassabb, hangosabb. Vegyél bontott gyárit.

Link to comment
Megosztás:

Szoval akor centralzar es ablakemelot is univerzalisat tegyek? centralzarol halotam univerzalisat de ablakemelot meg eleteben nem :lol: ! Az univerzalis ablakemelo azert jo mert egyszerubb beszerelni vagy mert olcsobb? csak azert mert altalabban a gyari megoldasok hive vagyok. De ha aztmondod h universalisat akor en hiszek neked :lol: koszi a valaszt.

Az univerzális (pl. Spal) általában bowdenes elven működik, az eredeti ablakemelőmechanikára szerelendő rá. Én személy szerint nem bíznék benne annyira, mint a gyári fogaskerék-fogasíves megoldásban. Ráadásul egy bontott gyári sztem még olcsóbb is, mint egy új univerzális.

Link to comment
Megosztás:

Na, végeztem a villanyablakkal. Működik, és mindkét oldalon automata. Bibibíííí. Most azon diózom, hogy a riogatót rájakössem, és akkó magátol felhúzza, bekapcsolás után.

Mindenesetre lehetett volna cséplőgép az anyukája alsó felénél, annak aki az univerzális kpzárat beszerelte. A csökött agyú fáziskergető, fogott egy nyolcas fúrót, és átfúrta az ajtóátvezető csatlakozót, és lazán áttolta a vezetékeit. Ez egy kicsit hátráltatott.

Szóval sikerült. :lol: :lol:

Köszönöm Hening kartársnak a "lelki támogatást", Tivnek és FPepének a gyakorlóterepet. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na, végeztem a villanyablakkal. Működik, és mindkét oldalon automata. Bibibíííí. Most azon diózom, hogy a riogatót rájakössem, és akkó magátol felhúzza, bekapcsolás után.

Mindenesetre lehetett volna cséplőgép az anyukája alsó felénél, annak aki az univerzális kpzárat beszerelte. A csökött agyú fáziskergető, fogott egy nyolcas fúrót, és átfúrta az ajtóátvezető csatlakozót, és lazán áttolta a vezetékeit. Ez egy kicsit hátráltatott.

Szóval sikerült. :lol: :lol:

Köszönöm Hening kartársnak a "lelki támogatást", Tivnek és FPepének a gyakorlóterepet. :lol:

Nincsmit. Az enyémben is át van fúrva a csati.

Mna Jelentem belsőtér villany is elkészült tegnap... unatkoztam :D

1

2

3

Kitűnő fénye van sötétben.... és a fogyasztás is jó így az egésznapos szöszmötölésnél ha nyitva van az ajtó sem meríti az akkut! :D

Gratulálok, jól néz ki :D

Link to comment
Megosztás:

Na, végeztem a villanyablakkal. Működik, és mindkét oldalon automata. Bibibíííí. Most azon diózom, hogy a riogatót rájakössem, és akkó magátol felhúzza, bekapcsolás után.

Mindenesetre lehetett volna cséplőgép az anyukája alsó felénél, annak aki az univerzális kpzárat beszerelte. A csökött agyú fáziskergető, fogott egy nyolcas fúrót, és átfúrta az ajtóátvezető csatlakozót, és lazán áttolta a vezetékeit. Ez egy kicsit hátráltatott.

Szóval sikerült. :lol: :lol:

Köszönöm Hening kartársnak a "lelki támogatást", Tivnek és FPepének a gyakorlóterepet. :lol:

Az ajtócsatit én is átfúrtam, mert nekem ki kellett építeni a belső kábelköteget. Meg már volt is benne egy átfúrás a központi zárnak.

Link to comment
Megosztás:

Laci írd mááááá le, hogy mi kell hozzá. Pls.

okés összeszedem.... :lol:

Nos kell hozzá próbapanel... amiből kivágjuk a formát ahogy a képen,,,, nemtudom neked milyen az astrába a lámpa , de éna müanyag burkolat az az a plexi alakját vágtam ki amit látsz az 1 es képen,,. Aztán a ledeket sorbakötöttem 4 sével... mert így nem kell előtét ellenállás,,, mert a ledek 3,6V -on működnek. aztán elosztottam a panelen nagyjából egyformára , a ledeket ugyforgattam hogy a polusokat künnyű legyen párhuzamosítani , a vezetékelést ugy oldottam meg hogy 2 elemiszálat összetekertem a vezetékből ipari ezüstözöttet. Asszem a PC tápok iylen vezetékkel vannak felszerelve ha van rossz abból tökéletes. beforrasztottam mindent aztán a panelt belecsusztattam a plexibe majd műanyag pisztojal 4 sarkában megpötyintettem hogy ne mozogjon! Aztán a kivezetéseket átoltam a lámpa muanyag burkolatán a lukakon és beforasztottam a +12 a belsőlámpa panelen. Oldalanként 32db Led vann összesen 64db!

LEDEKET ITT TALÁLSZ!!!! Én hidegfehérből csináltam de van töbféle szinben! és ne irányított az az lencsés ledet rendelj hanem ami 180 fokban világít! :lol: A többi már kézügyesség kérdése! :lol:

Link to comment
Megosztás:

okés összeszedem.... :lol:

Nos kell hozzá próbapanel... amiből kivágjuk a formát ahogy a képen,,,, nemtudom neked milyen az astrába a lámpa , de éna müanyag burkolat az az a plexi alakját vágtam ki amit látsz az 1 es képen,,. Aztán a ledeket sorbakötöttem 4 sével... mert így nem kell előtét ellenállás,,, mert a ledek 3,6V -on működnek. aztán elosztottam a panelen nagyjából egyformára , a ledeket ugyforgattam hogy a polusokat künnyű legyen párhuzamosítani , a vezetékelést ugy oldottam meg hogy 2 elemiszálat összetekertem a vezetékből ipari ezüstözöttet. Asszem a PC tápok iylen vezetékkel vannak felszerelve ha van rossz abból tökéletes. beforrasztottam mindent aztán a panelt belecsusztattam a plexibe majd műanyag pisztojal 4 sarkában megpötyintettem hogy ne mozogjon! Aztán a kivezetéseket átoltam a lámpa muanyag burkolatán a lukakon és beforasztottam a +12 a belsőlámpa panelen. Oldalanként 32db Led vann összesen 64db!

LEDEKET ITT TALÁLSZ!!!! Én hidegfehérből csináltam de van töbféle szinben! és ne irányított az az lencsés ledet rendelj hanem ami 180 fokban világít! :lol: A többi már kézügyesség kérdése! :lol:

THX. :D

Link to comment
Megosztás:

csatlakoz__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez a csati a bal oldali ajtóoszlop aljában található, ha a 10-es helyen van bizti, akkor a csatlakozó egyik oldalán (amelyik épp ki van húzva) található a vége a 75-ös foglalatban. A másik szál a 67-esbe megy a hetes biztosítékról.

Remélem a képpel együtt már segít valamit.

Köszi.

A képpel, és a leirással sikerült tökéletesen bekötnöm. Most ugy is működik mint a gyári.:lol:

A csatiig elmentek a vezetékek. Bedugtam a másik oldalát a kép szerint, és minden ok.

Ennek örömére, és hogy ne unatkozzak, vettem tolatóradart is. Most ezt kell beszerkesztenem. Ez menni fog, mert annó az Omegába is ugyanilyet raktam. 4 érzékelős, nagyon profi cucc. Madaras tuskoban 11 500. ft. volt.

Ui. Jövő héttől szemüveges leszek.:lol: :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Én meg kicsavartam az agyamból, (némi szakértő segítségével), hogy hogyan tudnám a riasztóról bezáratni a lehúzva "felejtett" ablakokat.

Az ablakemelő motorja és a kapcsoló közötti Zöld-Szürke vezetéket kell (az erre alkalmas riasztó megfelelő) +12 V kivezetésére kötni (Kb. 2-3 mp-re).

A probléma az, hogy ehhez még egy szálat kell behúzni a vasba.

Erre alkalmas csatlakozóhely a vezető oldalon (jelenlegi tudásom alapján) az: 5, 23, 24, 28,-as, az utasoldalon: 1, 5, 6, 7, 8, 9, 19, 21, 23, 24. 26, 28. Célszerű azonos érintkező párt használni, az egyszerűbb átláthatóság miatt.

Remélem használható az agyfolyásom. :lol:

Link to comment
Megosztás:

csatlakoz__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez a csati a bal oldali ajtóoszlop aljában található, ha a 10-es helyen van bizti, akkor a csatlakozó egyik oldalán (amelyik épp ki van húzva) található a vége a 75-ös foglalatban. A másik szál a 67-esbe megy a hetes biztosítékról.

Remélem a képpel együtt már segít valamit.

Ha nekem csak a piros/sárga vezeték hiányzik az ajtó csatijából, az tudtommal egy gyújtásvezérelt pozitív.

A többi vezeték megvan.

A 10-es biztiből kijövő vezeték mihez kell? Be kell tennem a biztit az aljzatba, mit vezérel?

üdv

a.

Link to comment
Megosztás:

Ha nekem csak a piros/sárga vezeték hiányzik az ajtó csatijából, az tudtommal egy gyújtásvezérelt pozitív.

A többi vezeték megvan.

A 10-es biztiből kijövő vezeték mihez kell? Be kell tennem a biztit az aljzatba, mit vezérel?

üdv

a.

A tízes helyről jönne a sárgapiros, fix aku fesz. Jól leírtam mi? :lol:

Azt mondják a hozzáértők, név szerint J0hnny, hogy létezett egy korai verzió amelyik nem igényelte ezt a fix 12 voltot. Az viszont nem tudja az úgynevezett komfort funkciót sem. ( 2-3 mp-re benyomott gomb hatására végállásig megy az ablak) Ennek a bekötési rajzáról talán Udi tudna felvilágosítást adni.

Egyébként melyik részéről hiányzik, az ajtóból, vagy az oda vezető korbácsból?

Link to comment
Megosztás:

A tízes helyről jönne a sárgapiros, fix aku fesz. Jól leírtam mi? :lol:

Azt mondják a hozzáértők, név szerint J0hnny, hogy létezett egy korai verzió amelyik nem igényelte ezt a fix 12 voltot. Az viszont nem tudja az úgynevezett komfort funkciót sem. ( 2-3 mp-re benyomott gomb hatására végállásig megy az ablak) Ennek a bekötési rajzáról talán Udi tudna felvilágosítást adni.

Egyébként melyik részéről hiányzik, az ajtóból, vagy az oda vezető korbácsból?

Nekem a 10-es biztihelyre csak be kell raknom a biztit. De onnan lehet csak a szürke nagy csatiig megy el a vezeték és az ajtóig nem húzták volna be?

hmm..

Nekem az ajtóig menő korbácsból hiányzik a pirossárga. Az ajtóba lévőben megvan.

Ha az akkuról viszem el a pozitívat az ajtóig az is jó, nem?

a.

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

A képpel, és a leirással sikerült tökéletesen bekötnöm. Most ugy is működik mint a gyári.:lol:

A csatiig elmentek a vezetékek. Bedugtam a másik oldalát a kép szerint, és minden ok.

Ennek örömére, és hogy ne unatkozzak, vettem tolatóradart is. Most ezt kell beszerkesztenem. Ez menni fog, mert annó az Omegába is ugyanilyet raktam. 4 érzékelős, nagyon profi cucc. Madaras tuskoban 11 500. ft. volt.

Ui. Jövő héttől szemüveges leszek.:lol: :lol: :D

szerencsés emberfia vagy!

Lassan azért összeáll a kép nekem is. Ettől a szürke csatitól kell elvezetni a pozitívat az ajtócsatiig.

Egyszerűbb lenne már ha csinálnám, de azzal még várnom ,kell amíg az új ablakokat lefóliázzák.

a.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a 10-es biztihelyre csak be kell raknom a biztit. De onnan lehet csak a szürke nagy csatiig megy el a vezeték és az ajtóig nem húzták volna be?

hmm..

Nekem az ajtóig menő korbácsból hiányzik a pirossárga. Az ajtóba lévőben megvan.

Ha az akkuról viszem el a pozitívat az ajtóig az is jó, nem?

a.

Hát ha teszel rá egy kb. 30 A-os biztosítékot. De ha már a szürkében benne van, akkor rövidebb, és egyszerűbb onnan vinni, mint a aksiról.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.