Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Johnny!

A választ meg is kaptad... :lol: B)

Egyébként egyenfeszültség ki-be kapcsolásával lehet zavart kelteni, gondolj a gyújtásra (zavarszűrés néllkül).

A legtöbb zavart a rádió antenna bemenete szedi össze legyen bármilyen jó cuccod ha elmegy mellette egy Trabi zavarni fogja. :) Másik zavarforrás pedig testelési pontok közötti potenciál eltéréséből adódhat...kenheted be a műszerfalat mézzel, hogy kicsald belőle a brummot. ;)

Nem tom,nekem dezsőben sírí csendben dolgozik a hifi,nincs semmi zavar! :D

Mondjuk ha ennyire sz@r a tápellátás hátrafelé,szerintem azon már az sem segít,ha küszöbön kívül viszed két oldalon! :blush:

Link to comment
Megosztás:

tapasztalatok szerint kocsiba az 5mmes led elé mekkora ellenállást kell enni?

nekem 340 ohmos van a szivargyújtós ledemnél, és két éve megy gond nélkül, pedig az sokat világít, de egy táblázatban 540 ohm kellene neki, és így 340 ohmmal 159% os fényerőt produkál...

de akkor két éve hogy bírja?

Link to comment
Megosztás:

Úgy, hogy ezermillió féle LED van 5mm tokozásban is, és szinte mindegyiknek más adatai vannak B)

LED adatlapjából kell kinézni konkrét típusszám alapján, hogy mennyi fesz esik rajta, mennyi áram folyhat

rajta keresztül, és abból lehet ellenállást számolni. 14V-tal érdemes számolni a tápot, nem 12-vel ;)

Link to comment
Megosztás:

az adatlapja szerint 3,2 volt és 20 mA így kijön 540 ohm

emlékeim szerint nekem csak 340 ohmos ellenállás van, és ahogy most kiszámoltam 14voltra, akkor 31mA folyik rajta... ezekszerint igen jó a tűrésük, vagy ez a másfélszeres alapból belefér?

Link to comment
Megosztás:

szerencséje van csórikámnak 2 éve ;)

én 3,2 vel számoltam 540 ohmra

akkor erre még jól emlkszem legalább suliból B)

most összedobtam egy kis potival meg egy leddela tápot, és ahogy tekergettem meg közben mértem az áramot, 5 mA nál is világít, de észrevehetően gyengébben, 50 mA nál már kezd melegedni

20-30 között vana max fényerő, legalábbis így szemre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Újabb kérdésem van:

Vettem egy gps-t de nem működik a szivargyújtó.

Melyik biztosíték tartozik a szivargyújtóhoz?

Otthon kb. mennyi ennek a cseréje? És hogy milyen nehéz?

A 20-as számú, és 20A-es. De ha ez van kiégve, akkor elvileg a tolatólámpa se égne.

Link to comment
Megosztás:

Borzalmas nehéz. Az ajtó felől a műszerfal alatt megtalálod a biztosítékok fedelét, na azt leszeded és azon rajta van mi mié. Már cserélheted is ki. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni! Egy hete technikai okokból lekellett cserélnem az 1,8 i astrámat egy isuzus dieselre

(egy száguldó őrűlt totálkárosra törte) és azt vettem észre, hogy az újban a fűtőmotor lekapcsolt gyújtásnál is működik.

Nekem nem úgy rémlik, hogy a régin ez így működött volna ( elég este rajtafelejteni, reggel tuti nem kell menni vele sehova) Addig már eljutottam a hibakeresésben, hogy a biztosítéktábla jobb oldalán a két maxi biztosíték (14-15) 30 és 40 A alatt egy összekötést találtam ami nekem nem tűnik gyárinak. Még nem mertem kiszedni, mert bele van szorítva és félő, hogy nem lehet majd visszatenni. A rajz szerint a 14-es a 15a pontra csatlakozik a másik a 30-asról kapja a tápot, tehát csak gyújtáson menne a fűtőmotor. Nos az érdekelne, hogy mi az ami még ettől az átkötéstől fesz alá került, mert az én rajzomon nem olvashatók a csatlakozópontok a 15a jelű vezetéknél. A rajzon a 100-124 zóna.

Ha valakinek van jól olvasható magyar nyelvű rajza megköszönném, ha megnézné mi csatlakozik még erre a vezetékre.

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni! Egy hete technikai okokból lekellett cserélnem az 1,8 i astrámat egy isuzus dieselre

(egy száguldó őrűlt totálkárosra törte) és azt vettem észre, hogy az újban a fűtőmotor lekapcsolt gyújtásnál is működik.

Nekem nem úgy rémlik, hogy a régin ez így működött volna ( elég este rajtafelejteni, reggel tuti nem kell menni vele sehova) Addig már eljutottam a hibakeresésben, hogy a biztosítéktábla jobb oldalán a két maxi biztosíték (14-15) 30 és 40 A alatt egy összekötést találtam ami nekem nem tűnik gyárinak. Még nem mertem kiszedni, mert bele van szorítva és félő, hogy nem lehet majd visszatenni. A rajz szerint a 14-es a 15a pontra csatlakozik a másik a 30-asról kapja a tápot, tehát csak gyújtáson menne a fűtőmotor. Nos az érdekelne, hogy mi az ami még ettől az átkötéstől fesz alá került, mert az én rajzomon nem olvashatók a csatlakozópontok a 15a jelű vezetéknél. A rajzon a 100-124 zóna.

Ha valakinek van jól olvasható magyar nyelvű rajza megköszönném, ha megnézné mi csatlakozik még erre a vezetékre.

Előre is köszi

Rajzom szerint a 16-os biztosíték a fűtőventillátor. 14-es az elektronikus hajtásvezérlés, 15-ös az elektromos ablaké. Ezek viszont a gyártás évétől és a felszereltségszint miatt eltérhetnek.

Link to comment
Megosztás:

Rajzom szerint a 16-os biztosíték a fűtőventillátor. 14-es az elektronikus hajtásvezérlés, 15-ös az elektromos ablaké. Ezek viszont a gyártás évétől és a felszereltségszint miatt eltérhetnek.

Az enyém szerint is így van, de a biztosítéktáblázatnál van egy megjegyzés miszerint 92.04-től a hűtő és fűtő motorok maxi biztosítékait áthelyezték a 14-15 helyre, a tábla jobb oldalára.Ez 94-es autó

Link to comment
Megosztás:

Az enyém szerint is így van, de a biztosítéktáblázatnál van egy megjegyzés miszerint 92.04-től a hűtő és fűtő motorok maxi biztosítékait áthelyezték a 14-15 helyre, a tábla jobb oldalára.Ez 94-es autó

Értem. Én azért kirántanám azt az áthidalást. Anno valahogy csak berakták, így neked is vissza kéne tudni rakni, ha valami gebasz lenne.

Link to comment
Megosztás:

Értem. Én azért kirántanám azt az áthidalást. Anno valahogy csak berakták, így neked is vissza kéne tudni rakni, ha valami gebasz lenne.

Én is erre gondoltam csak nem akarom, hogy visszafelé süljön el a dolog és esetleg a hűtő szellőztetője ne kapcsoljon be amikor szükség lesz rá. (valamiért csak berakták azt az áthidalást!) Holnap úgy is szétborítom a középkonzolt, mert naná, hogy egy izzó sem megy benne aztán nyomozok egy kicsit. Meglátjuk mi sül ki belőle

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Fék téma, de mivel ABS-ről van kapcsolódik ide is. Hátha valaki szerel. Felvillant néha az ABS check.

Mint kiderült az előző tulajnál elszakadt a hólánc és szétszakította az ABS jeladó vezetékét pár éve. Megjavították. De eddig bírta, kontaktos lett.

Most kimérettem műszerrel és a jobb első jeladó hibát jelzett.

Nem lett volna nagy meló kicserélni a jeladót. A bontóan kaptam is 2500 Ft/db nagyon szép állapotú jeladót ház nélkül Ugyanis ez a fránya jeladó benne lakik egy alu tömbben, ami ugye szeret oxidálódni. azt gondoltam, csak kihúzom a régi jeladót az alutartó leszerelése nélkül és beteszem az újat, de nem. A jeladó belegyógyult az alutartóba. A csavarokat gondoltam nehezen kivehetőnek, de azokkal nem volt gond.

Ez az alutömb egy 6-os belső kulcsnyílású csavarral van rögzítve a gólyaláb aljához. És ha ez kijött, akkor még egy tűskére is rá van húzva az egész alutömb. Arról szépen le kell kocogtatni. Miután ez megvolt, ki kellett fúrni, verni a régi jeladót, mert nem volt hajlandó megmozdulni. Miután kijött ki kellett kapargatnia belső falról az oxidos jeladó maradékot. Ezután már könnyen belement az új. Az alutömböt kell nyomkodni, hogy ráálljon a jeladó vége a bordákra. Kicsit babramunka.

Szóval ennyi volt a jeladó csere. Bemegyek a bontóba és azért megkérdezem, nincs e meg a háza, mert azért egyszerűbb az aluházzal együtt cserélni ezt, mint így kifúrni.

üdv

A

Link to comment
Megosztás:

Nos, végre elkészültem a fűtéskonzol ledezésével. A bal oldal szerintem tökjó lett, sajna a jobb oldalon csak ennyire tudtam megcsinálni, ennél homogénebbre sajna nem sikerült. De összességében szerintem kinézetre gusztusosabb, mint az eredeti. :D

Tettem fel pár képet IDE

Persze nem én lettem volna, ha nem markolok rá a forrasztópákára, amikor forró, és természetesen a dekorragasztóval is alaposan megégettem a kezem. De talán megérte.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.