Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hogyan? Hőfokot mér hátul? :blush: Én azt hittem sima időkapcsoló, vagy bimetálos kapcsoló.

hát... valami köze biztos van a szélvédő melegedéséhez nemgondolod?

mert ha csak kis pára van rajta az lemegy 2 perc alatt, de ha le van fagyva akkor meg sokáig kell neki melegítenie :lol:

Link to comment
Megosztás:

hát... valami köze biztos van a szélvédő melegedéséhez nemgondolod?

mert ha csak kis pára van rajta az lemegy 2 perc alatt, de ha le van fagyva akkor meg sokáig kell neki melegítenie :blush:

Én úgy vettem észre , hogy abszolut nem függ a hűfoktól, simán csak időre megy. Volt olyan, amikor még nem olvadt le, mégis lekapcsolt. Meg gondolj bele, nem megy oda más drót csak a táp a fűtéshez. Vagy arra gondolsz, hogy az ellenállásból következtetne a hűfokra? Az elég komoly lenne.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy vettem észre , hogy abszolut nem függ a hűfoktól, simán csak időre megy. Volt olyan, amikor még nem olvadt le, mégis lekapcsolt. Meg gondolj bele, nem megy oda más drót csak a táp a fűtéshez. Vagy arra gondolsz, hogy az ellenállásból következtetne a hűfokra? Az elég komoly lenne.

hát nekem még nem kapcsolt le, anélkül, hogy ne olvadt volna le szárazra....

végülis annyira nem nagy dolog ez az ellenállásváltozásra...

de majd jön vki aki tudja is és nem kell találgatnunk.

Link to comment
Megosztás:

hát nekem még nem kapcsolt le, anélkül, hogy ne olvadt volna le szárazra....

végülis annyira nem nagy dolog ez az ellenállásváltozásra...

de majd jön vki aki tudja is és nem kell találgatnunk.

Simán elképzelhető a feltevésed. Ügye az áramfelvétel függ az ellenállástól. Ha pl nedves a hátsó szélvédő, akkor nagyon fűt, aztán ügye ahogy szárad le, emelkedik az ellenállat és csökken az áramfelvétel. Ezt figyelheti egy elektronika, ami ez alapján szabályozza. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Simán elképzelhető a feltevésed. Ügye az áramfelvétel függ az ellenállástól. Ha pl nedves a hátsó szélvédő, akkor nagyon fűt, aztán ügye ahogy szárad le, emelkedik az ellenállat és csökken az áramfelvétel. Ezt figyelheti egy elektronika, ami ez alapján szabályozza. :blush:

ilyesmire gondoltam

Link to comment
Megosztás:

Simán elképzelhető a feltevésed. Ügye az áramfelvétel függ az ellenállástól. Ha pl nedves a hátsó szélvédő, akkor nagyon fűt, aztán ügye ahogy szárad le, emelkedik az ellenállat és csökken az áramfelvétel. Ezt figyelheti egy elektronika, ami ez alapján szabályozza. :lol:

Ezt nem is tudtam, hogy lekapcsol magától a hátsóablak fűtése. Nálam legalábbis még nem tette. :blush:

De böngészve a kapcsolási rajzot, semmi nem utal arra, hogy időzítve lenne, vagy áramfelvételt figyelne.

Link to comment
Megosztás:

a gombot nem húzza vissza

Ok, hogy a kapcsolót nem húzza vissza, nincs semmi ami azt tenné.

De kapcs. rajz szerint sincs semmi ami lekapcsolna. a körben sima relé, mechanikus kapcsoló, olvadó bizti és a fűtőszál van csak. semmi más.

Lehet hogy így működik, ahogy írjátok, nem vitatom, csak semmi nem utal erre.

De most bogarat tetetek a fülembe. ráakasztok egy próbalámpát és megnézem.

Link to comment
Megosztás:

Ok, hogy a kapcsolót nem húzza vissza, nincs semmi ami azt tenné.

De kapcs. rajz szerint sincs semmi ami lekapcsolna. a körben sima relé, mechanikus kapcsoló, olvadó bizti és a fűtőszál van csak. semmi más.

Lehet hogy így működik, ahogy írjátok, nem vitatom, csak semmi nem utal erre.

De most bogarat tetetek a fülembe. ráakasztok egy próbalámpát és megnézem.

Mi is csak feltételezzük. Amúgy meg léteznek önszabályozó fűtőszálak. Pl ereszek és tetők fűtésére, hogy ne maradjon meg a hó. :blush: Szóval elektronika sem kell hozzá, csak úgy fűt, ahogy épp szükséges. Nem olvasztja meg az üveget. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mi is csak feltételezzük. Amúgy meg léteznek önszabályozó fűtőszálak. Pl ereszek és tetők fűtésére, hogy ne maradjon meg a hó. :blush: Szóval elektronika sem kell hozzá, csak úgy fűt, ahogy épp szükséges. Nem olvasztja meg az üveget. :lol:

énsetom pontosan mitől kapcsol le, de emlékeim vannak olyan írásról, hogy a relé miatt.

Link to comment
Megosztás:

Mi is csak feltételezzük. Amúgy meg léteznek önszabályozó fűtőszálak. Pl ereszek és tetők fűtésére, hogy ne maradjon meg a hó. :blush: Szóval elektronika sem kell hozzá, csak úgy fűt, ahogy épp szükséges. Nem olvasztja meg az üveget. :lol:

jó persze vannak ilyen fűtőszálak, de nem hiszem hogy egy népautóba a 90-es években ilyet tettek volna.

De ha igen, akkor majd ha eladósorba kerül a kocsim beírom extrának. :)

Amúgy nem kötekedni akarok, csak azt írtam le amit a kapcsolási rajzból ki tudok olvasni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.