Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Valaki mondja már meg, mi az az útszakasz-frekvenciaadó. A villanókód 24-es hibakódra ezt hozza ki Astra F-nél. Illetve azt, hogy nincs impulzus. Egyéb hiba nincs, motorfék üzemben villan fel néha a sárga lámpa. Nem az AGR (vagy AGF?)szelep, vagy mifene lesz, olyan ezen a kocsin nincs, azt már olvastam, hogy az okozhat ilyen tünetet. Nem rángat, nem fogyaszt sokat, csak zavar, mikor éjszaka a képembe világít a sárga fény. Ha nem jutok előrébb, leragasztom a visszajelzőt és boldogság.

Link to comment
Megosztás:

Valaki mondja már meg, mi az az útszakasz-frekvenciaadó. A villanókód 24-es hibakódra ezt hozza ki Astra F-nél. Illetve azt, hogy nincs impulzus. Egyéb hiba nincs, motorfék üzemben villan fel néha a sárga lámpa. Nem az AGR (vagy AGF?)szelep, vagy mifene lesz, olyan ezen a kocsin nincs, azt már olvastam, hogy az okozhat ilyen tünetet. Nem rángat, nem fogyaszt sokat, csak zavar, mikor éjszaka a képembe világít a sárga fény. Ha nem jutok előrébb, leragasztom a visszajelzőt és boldogság.

Neked is szevasz! :rolleyes:

Az útszakasz jeladót a műszerfal hátoldalán találod. Alatta helyezkedik el a km óra spirál bemenete. Legegyszerűbben úgy javíthatod, ha veszel egy bontott órát ugyanazzal a W számmal mint a tied, és kicseréled.

Az aláírásodba pedig írd be a motorkódodat, a könnyebb segítségnyujtás végett. A motorszám első 5-6 karaktere (pl C14NZ, X16XEL). Ezt a vezérlőpultban megteheted.

Link to comment
Megosztás:

Neked is szevasz! :rolleyes:

Az útszakasz jeladót a műszerfal hátoldalán találod. Alatta helyezkedik el a km óra spirál bemenete. Legegyszerűbben úgy javíthatod, ha veszel egy bontott órát ugyanazzal a W számmal mint a tied, és kicseréled.

Az aláírásodba pedig írd be a motorkódodat, a könnyebb segítségnyujtás végett. A motorszám első 5-6 karaktere (pl C14NZ, X16XEL). Ezt a vezérlőpultban megteheted.

Na szevasz! Most fórumozok itt először, ezért bénázok, az üdv is ezért maradt le. Mikor először próbálkoztam még megvolt, ez kb. a harmadik futam, úgyhogy bocs. Na szóval mit határoz egyáltalán ez a jeladó bigyó? Kösz a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Helló.Beszéltek a volt tulajdonosal aki azt mondta hogy azután jelent meg az hogy minden karakter világit miutan a kerek gombot lenyomva tartották huzamosabb ideig hogy miért azt nem tudom <_< . Tehát most igy néz ki a kijelző (photoshoppoltam...): http://kepfeltoltes.hu/090928/ora_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

igen, olyankor először elvileg felvillantja az ótó sebességét (kiírja utána hogy kph-ban értette) aztán az összes karaktert felvillantja (jelenlegi állapot) és utána kéne visszaállnia magától normál üzemmódba. Nekem is felvillantja az össz karaktert (kijelző teszt jellegű megmozdulás) aztán 2-3 másodperc múlva visszaáll :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Na szevasz! Most fórumozok itt először, ezért bénázok, az üdv is ezért maradt le. Mikor először próbálkoztam még megvolt, ez kb. a harmadik futam, úgyhogy bocs. Na szóval mit határoz egyáltalán ez a jeladó bigyó? Kösz a segítséget!

Ez mondja meg a motorvezérlő computernek (ECU), meg ha lenne fedélzeti computered annak is az autó sebességét, ill. azt, hogy egyáltalán halad az autó.

Az órában azon a tengelyen vannak a jeladó fényvisszaverő felületei, amit a kilométeróra-spirál hajt, így ha nem megy a spirál, akkor is ez lesz a jelenség. Ilyenkor a motorvezérlő vészüzemmódba kapcsol, ami nagyobb fogyasztással és kevésbé dinamikus haladással jár, úgyhogy érdemes utánanézni a dolognak.

Link to comment
Megosztás:

igen, olyankor először elvileg felvillantja az ótó sebességét (kiírja utána hogy kph-ban értette) aztán az összes karaktert felvillantja (jelenlegi állapot) és utána kéne visszaállnia magától normál üzemmódba. Nekem is felvillantja az össz karaktert (kijelző teszt jellegű megmozdulás) aztán 2-3 másodperc múlva visszaáll :rolleyes:

nem lehet, hogy beragadtak a gombok??? <_<

kéne neki egy takarítást nyomni elsőkörben!! Hátha segít! :D

Link to comment
Megosztás:

Ez mondja meg a motorvezérlő computernek (ECU), meg ha lenne fedélzeti computered annak is az autó sebességét, ill. azt, hogy egyáltalán halad az autó.

Az órában azon a tengelyen vannak a jeladó fényvisszaverő felületei, amit a kilométeróra-spirál hajt, így ha nem megy a spirál, akkor is ez lesz a jelenség. Ilyenkor a motorvezérlő vészüzemmódba kapcsol, ami nagyobb fogyasztással és kevésbé dinamikus haladással jár, úgyhogy érdemes utánanézni a dolognak.

Oké, most akkor nekem meg van kergülve a jeladóm, pontosabban valszeg nem kompatibilis a Delco-VDO , mert dupla annyit ír a kijelző sebességben mint a valós. Ebből lehet valami téves infója az ECU-nak? Vagy csak engem ejt át?

Link to comment
Megosztás:

Oké, most akkor nekem meg van kergülve a jeladóm, pontosabban valszeg nem kompatibilis a Delco-VDO , mert dupla annyit ír a kijelző sebességben mint a valós. Ebből lehet valami téves infója az ECU-nak? Vagy csak engem ejt át?

Sztem nem zavarja. Valszeg az új órád 16 impulzusos, a kijelző meg a 8-ashoz való. Azt nem tudom, hogy a TID-et át lehet-e állítani vhogy :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

És akkor mi van, ha benyomom a TID mindkét gombját, és bármilyen sebességgel is haladok, CSAK 00KM/h-t mutat? <_< valószínű, hogy nem jó a cucc az órában? :D vagy a TID-el van baj? (másképp a TID működik rendesen)

Annyira nem égetően fontos, de azért szeretem, ha minden műxik a kocsiban :rolleyes:

Kösz, akkor megnyugodtam, ha lesz időm belefaragom a régi órát az új műszeregységbe, mert az jól mutatta a sebességet, át is akartam rakni, hogy ne hamisítsam meg a megtett kilómétert, de ugye delco-vdo nem megy át a másikba. Inkább átpörgettem az új órát. De akkor majd valahogy belereszelem.

Link to comment
Megosztás:

És akkor mi van, ha benyomom a TID mindkét gombját, és bármilyen sebességgel is haladok, CSAK 00KM/h-t mutat? <_< valószínű, hogy nem jó a cucc az órában? :D vagy a TID-el van baj? (másképp a TID működik rendesen)

Annyira nem égetően fontos, de azért szeretem, ha minden műxik a kocsiban :rolleyes:

Neked lehet, hogy nincs is sebességjeladó a kilométerórád hátulján, dieselnek nem létszükséglet, ezért le is hagyták némelyikről. Fordszámmérős egyébként?

Link to comment
Megosztás:

És akkor mi van, ha benyomom a TID mindkét gombját, és bármilyen sebességgel is haladok, CSAK 00KM/h-t mutat? <_< valószínű, hogy nem jó a cucc az órában? :D vagy a TID-el van baj? (másképp a TID működik rendesen)

Annyira nem égetően fontos, de azért szeretem, ha minden műxik a kocsiban :rolleyes:

Akkor vagy rossz, vagy egyszerűen csak Pepének má' megin' igaza van -_- :

...dieselnek nem létszükséglet, ezért le is hagyták némelyikről...

Nekem se mutat csak 00-át ha vígasztal B) :D

Link to comment
Megosztás:

Ez mondja meg a motorvezérlő computernek (ECU), meg ha lenne fedélzeti computered annak is az autó sebességét, ill. azt, hogy egyáltalán halad az autó.

Az órában azon a tengelyen vannak a jeladó fényvisszaverő felületei, amit a kilométeróra-spirál hajt, így ha nem megy a spirál, akkor is ez lesz a jelenség. Ilyenkor a motorvezérlő vészüzemmódba kapcsol, ami nagyobb fogyasztással és kevésbé dinamikus haladással jár, úgyhogy érdemes utánanézni a dolognak.

Sokat segítettél. Danke!

Link to comment
Megosztás:

Az órában van a jeladó-érzékelő a bowden forgat egy tárcsát egy kis biszbasz meg veszi a jeleket.

http://kepfeltoltes.hu/090928/DSC00010_2__...ltoltes.hu_.jpg

Az a fekete T-az.

Vagyis ez csak infot szolgál a sofőrnek és nem befolyásolja a motor működését haladás közben, ugye!? Azért kérdezem mert ha üresben beletaposok a gázpedálba akkor simán felpörög a motor viszont haladás közben van az a pillanatnyi "bedadogás/fulladozás"...vagyis nem olyan egyenletesen veszi a fordulatot.. Persze, ennek lehet több oka is talán, csak puhatolózok mert nem nagyon van "zsé" extra kiadásokra...pedig lehet, hogy lambda/katalizátor és azok sem olcsók... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Neked lehet, hogy nincs is sebességjeladó a kilométerórád hátulján, dieselnek nem létszükséglet, ezért le is hagyták némelyikről. Fordszámmérős egyébként?

igen fordulatszámmérősre cseréltem ki az eredetit!

De maga a KM óra maradt!!!

a 2 km óra (én áttettem az eredeti km órámat a fordulatszámmérősbe, hogy ne kelljen tekergetni:

http://img10.tar.hu/ujlakimisi/img/38882159.jpg#3

itt van képekben, szerintem van mind a kettőn olyan jeladó! a km spirál feletti az nem?

http://img10.tar.hu/ujlakimisi/img/38882154.jpg#3

http://img10.tar.hu/ujlakimisi/img/38882155.jpg#3

Link to comment
Megosztás:

Vagyis ez csak infot szolgál a sofőrnek és nem befolyásolja a motor működését haladás közben, ugye!? Azért kérdezem mert ha üresben beletaposok a gázpedálba akkor simán felpörög a motor viszont haladás közben van az a pillanatnyi "bedadogás/fulladozás"...vagyis nem olyan egyenletesen veszi a fordulatot.. Persze, ennek lehet több oka is talán, csak puhatolózok mert nem nagyon van "zsé" extra kiadásokra...pedig lehet, hogy lambda/katalizátor és azok sem olcsók... :rolleyes:

Befolyásolja. Amíg mozgásban van az autó, innen érzékeli az ECU és emeltebb alapjáratot tart. Amint megállt, beáll az eredeti alapjáratra. Persze ez csak üzemi hőmérsékleten igaz.

Link to comment
Megosztás:

Befolyásolja. Amíg mozgásban van az autó, innen érzékeli az ECU és emeltebb alapjáratot tart. Amint megállt, beáll az eredeti alapjáratra. Persze ez csak üzemi hőmérsékleten igaz.

Ez esetben azt a fordulatszám ingadozást is okozhatja amikor megállok illetve üresben gurulok, ugye? Lehet ott valamit ellenőrizni, ki lehet zárni/meg lehet állapitani valahogy hogy van-e ott valami bibi?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.