Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

sziasztok!

mostanában regisztráltam a fórumon, mert szeretnék 1 kis segítséget kérni és hátha ti tudtok nekem.

van egy 2000es évjáratú 1.4 es 60 lovas 5 ajtós f astrám x14nz. (imádom:) már amikor megvettem elhatároztam hogy apróbb tuningolásokat fogok rajta csinálgatni. van már ez az pl. levarázsoltuk a rendszámot és a kilincset a csomagtartóról és a rendszám új helyet kapott a lökhárítóban, van 1 szolíd kis sportdob és tervezem az első lökös átalakítását is meg ilyenek. :huh: de most arra gondoltam ,hogy mi lenne ha kicserélném a km-órát olyanra amibe fordulatszámmérő is van... igazából azt szeretném megtudni, hogy elég csak az órát kicserélni 1 fordulatszámosra vagy új vezetékeket is kell bekötni. és akiket kérdeztem nagy részt azt mondták h vagy kell vagy nem.

esetleg ha valaki csinált már ilyet vagy tudja h hogy működik ez ennél a típusnál kérem segítsen!

ja és még 1 kérdés ha valakinek ugyan ilyenje van mennyit fogyaszt? mert az enyém simán felszippant 10litert százon amit kicsit túl soknak tarok.

köszi előre is!!tsao

GYIK-ban találsz az óracseréről leírást.Óracsoport csere

Link to comment
Megosztás:

ja és még 1 kérdés ha valakinek ugyan ilyenje van mennyit fogyaszt? mert az enyém simán felszippant 10litert százon amit kicsit túl soknak tarok.

köszi előre is!!tsao

Hát a 10 liter kicsit tényleg sok. Bár az attól is függ, milyen távon használod, ha városban pár kilómétert akkor nem vészes, ha hosszútávon mész vele gyakran akkor meg kellene állnia max. 7 liter körül. De a cipőméret, a sportos vezetési stílus is dob rajta , na meg a hideg is fogyasztásnövelő tényező. Fűtésed rendben, termosztát jó?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

mostanában regisztráltam a fórumon, mert szeretnék 1 kis segítséget kérni és hátha ti tudtok nekem.

van egy 2000es évjáratú 1.4 es 60 lovas 5 ajtós f astrám x14nz. (imádom:) már amikor megvettem elhatároztam hogy apróbb tuningolásokat fogok rajta csinálgatni. van már ez az pl. levarázsoltuk a rendszámot és a kilincset a csomagtartóról és a rendszám új helyet kapott a lökhárítóban, van 1 szolíd kis sportdob és tervezem az első lökös átalakítását is meg ilyenek.:huh: de most arra gondoltam ,hogy mi lenne ha kicserélném a km-órát olyanra amibe fordulatszámmérő is van... igazából azt szeretném megtudni, hogy elég csak az órát kicserélni 1 fordulatszámosra vagy új vezetékeket is kell bekötni. és akiket kérdeztem nagy részt azt mondták h vagy kell vagy nem.

esetleg ha valaki csinált már ilyet vagy tudja h hogy működik ez ennél a típusnál kérem segítsen!

ja és még 1 kérdés ha valakinek ugyan ilyenje van mennyit fogyaszt? mert az enyém simán felszippant 10litert százon amit kicsit túl soknak tarok.

köszi előre is!!tsao

Neked jó eséllyel kell egy vezeték a motorvezérlőtől (anyósülés lábterénél) a műszeregységig. Ha veszel fordszámosat, figyelj arra, hogy a kilométeróra számlap alsó részén látható W= szám ugyanolyan legyen, mint a mostani, a fordszámmérő 7000-ig legyen skálázva, és lehetőleg a hőmérő is ugyanolyan legyen (2 féle van).

A 10 liter elég sok, de városban, ilyen hidegben és nem kimondottan finom vezetési stílussal, esetleg széles gumikkal nem csodálkoznék rajta.

Link to comment
Megosztás:

Gondolkodom utólagos ködlámpa-beszerelésről. Vannak ilyetén tapasztalataitok? Nem feltünési viszketegségből, hanem elegáns praktikumból.

Ja még vmi: Veszek Tungsram Sportlight-ot a Superblue+Megalight keverék. Tapasztalatok, vélemény? Köszi előre is!

Gyári ködösre gondolsz? ott van neki a felfogatási pont a lökös mögött, maga a lökhárató meg ki van hátulról könnyítve hol kell kivágni, csak először inkább kisebbet vágj ki, mert valakinek nagy lett a rés. Aztán meg persze relézni, kábelezni kell, legjobb ha bontóban veszel kábelköteget-csetreszeket hozzá. Nekem Tungsgram +90% van benne, szerintem jó.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen zotya 975!!! Nagyjából mennyibe fájna ez a ködlámpa dolog, csak durván?

Ha még nem is gyári, csak van gyári méretű Hella pl...

Patacsinál a projektoros Bosch 8800, a Valoe-s Tyc 6300. Mind új! Gyári kapcsoló felénk 1 ezres bontóban, 2 relé szintén. 2001-es az autód, így nem sok esélyed van, hogy elő lenne készítve, vezetékezni kell. Az enyém 94-es, elő volt készítve minden, beraktam a lámpákat, kapcsolót, biztosítékot, reléket és működött.

Raktunk be már néhányan, olvasgass vissza!

Hát olyan alsó hangon 5000 Forint maga lámpa, vagy van új 7500-ért. Plussz kábelköteg, relé , kapcsoló, szeintem olyan 15-20 ezer.

Az a használt Bosch nem túl megnyerő annyi pénzért, inkább az új Tyc 1300-al többért...

Link to comment
Megosztás:

KÖDLÁMPA téma:D Énkb 1hete szereltem be aködöst ezt aBOSCh projektorost 14ezerért vettem lökhárítóval kapcsolóval relével csatlakozóval. És nincs elrepedve alámpa semi baja csak bekelett szerelni. Egyik haverral bedobtuk egydélután És semi nem volt előkészítve az autóba. ÜDV

Link to comment
Megosztás:

KÖDLÁMPA téma:D Énkb 1hete szereltem be aködöst ezt aBOSCh projektorost 14ezerért vettem lökhárítóval kapcsolóval relével csatlakozóval. És nincs elrepedve alámpa semi baja csak bekelett szerelni. Egyik haverral bedobtuk egydélután És semi nem volt előkészítve az autóba. ÜDV

Egy kicsit mesélnél arról hogy a projektoros milyen fényt, milyen vetítési képet produkál?

Link to comment
Megosztás:

KÖDLÁMPA téma:D Énkb 1hete szereltem be aködöst ezt aBOSCh projektorost 14ezerért vettem lökhárítóval kapcsolóval relével csatlakozóval. És nincs elrepedve alámpa semi baja csak bekelett szerelni. Egyik haverral bedobtuk egydélután És semi nem volt előkészítve az autóba. ÜDV

Na az tök jó, nehéz volt berakni a relé pinjeit a biztitáblába?

Link to comment
Megosztás:

Na az tök jó, nehéz volt berakni a relé pinjeit a biztitáblába?

Hátezt akartam hogy relétáblába beletenni de aztán végül nem került bele. SAJNOS. Így lengő relé lett belőle ami elfért a ködlámpa kapcsolók alatt a burkolat belsejében rendesen odaragsztottam szal nem lóg nem vergődik. Sajna ennek kivételével teljesen gyári.

Link to comment
Megosztás:

Hátezt akartam hogy relétáblába beletenni de aztán végül nem került bele. SAJNOS. Így lengő relé lett belőle ami elfért a ködlámpa kapcsolók alatt a burkolat belsejében rendesen odaragsztottam szal nem lóg nem vergődik. Sajna ennek kivételével teljesen gyári.

Oda se neki, nekem is lengő relé az ablakemelőé, csak nekem a biztitábla környékén található. Majd egyszer ha sok időm lesz leveszem a műszerfalat, és bedugok minden lyukba egy pint, mert ez az egyik szar meló a kocsin a biztitáblát kifordítani, a másik meg a lábfűtés csövét visszatenni. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Oda se neki, nekem is lengő relé az ablakemelőé, csak nekem a biztitábla környékén található. Majd egyszer ha sok időm lesz leveszem a műszerfalat, és bedugok minden lyukba egy pint, mert ez az egyik szar meló a kocsin a biztitáblát kifordítani, a másik meg a lábfűtés csövét visszatenni. :huh:

NANA te tudsz valamit. Ülés fűtés csövek? azokat belehet tenni a sima üllésbe? vagy hogy van ez? Meséld csak el légy oly keskeny:D

Link to comment
Megosztás:

NANA te tudsz valamit. Ülés fűtés csövek? azokat belehet tenni a sima üllésbe? vagy hogy van ez? Meséld csak el légy oly keskeny:D

Nem az ülésbe mennek, hanem a műszefal mögött, jobb esetben a padlókárpit alatt a hátsó ülés lábtere felé fújják még a meleget.

Link to comment
Megosztás:

NANA te tudsz valamit. Ülés fűtés csövek? azokat belehet tenni a sima üllésbe? vagy hogy van ez? Meséld csak el légy oly keskeny:D

Nem az ülésbe mennek, hanem a műszefal mögött, jobb esetben a padlókárpit alatt a hátsó ülés lábtere felé fújják még a meleget.

Bezony ez sima gyári lábtérfűtés amikor odatekered az ikonra a jobb oldali tekerentyűt akkor nyomatja ezen keresztü a meleget-hideget. De ahogy Karcsi is írja van olyan, hogy hátra megy a lábtérbe, olyan kéne nekem is. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Bezony ez sima gyári lábtérfűtés amikor odatekered az ikonra a jobb oldali tekerentyűt akkor nyomatja ezen keresztü a meleget-hideget. De ahogy Karcsi is írja van olyan, hogy hátra megy a lábtérbe, olyan kéne nekem is. :huh:

Ja jó én el néztem a lábtér fűtést ülésfűtésre:D ne kérdezzétek hogy:D de sikerült akkor tiszta sor.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!!!

Nagy az én problémám.

Az autom 92-es c16nz, km óra w-1111 vizhőfok 110-ig skálázva.

Szeretnék fordulatszámmérős egységet bele.

Kaptam is kettőt, csak nem tudom, hogy melyiket vegyem meg.

Az egyik w-1111, fordulat 6000- ,vizhőfok 110.

A másik w-1111 ,fordulat 7000, vizhőfok 100.

Melyik lenne a jo???

SEGÍTSÉG!!!! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!!!

Nagy az én problémám.

Az autom 92-es c16nz, km óra w-1111 vizhőfok 110-ig skálázva.

Szeretnék fordulatszámmérős egységet bele.

Kaptam is kettőt, csak nem tudom, hogy melyiket vegyem meg.

Az egyik w-1111, fordulat 6000- ,vizhőfok 110.

A másik w-1111 ,fordulat 7000, vizhőfok 100.

Melyik lenne a jo???

SEGÍTSÉG!!!! :rolleyes:

A 7000-est.

Link to comment
Megosztás:

Helló

Köszi mindenkinek a segítséget!

Gyikban tényleg van jó leírás a km óra cseréhez. Bár ha kábelezni kell akkor valószínűleg szakira bízom a dolgot mert én nem merek vállalkozni rá főleg ilyen hidegben nem:)

A fogyasztásom nem hiszem h ahideg miatt lenne olyan magas mert nyáron se volt a legjobb, és igy télen a gumik is a gyári méretűek természetesen téliben, (bár eléggé kopottak).

bár tényleg csak olyan 10-15 km es távokon használom az autót, bent a városban.

viszont szerintetek normális az h berakom 2esbe és simán megy gázadás nélkül olyan 10km/h val, ahelyett h lefulladna?

magas az alapjárat gondolom?! de ugytudom h ezekben az autókban már nem lehet olyan egyszerűen állítani az alapjáraton.

köszönöm még 1x asegítséget!

sziasztok

Link to comment
Megosztás:

Hát a 10 liter kicsit tényleg sok. Bár az attól is függ, milyen távon használod, ha városban pár kilómétert akkor nem vészes, ha hosszútávon mész vele gyakran akkor meg kellene állnia max. 7 liter körül. De a cipőméret, a sportos vezetési stílus is dob rajta , na meg a hideg is fogyasztásnövelő tényező. Fűtésed rendben, termosztát jó?

hát remélem jó a termosztát... kb olyan 7-8 perc alatt szokott annyira bemelegedni h meleget fújjon.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm Hening kartársnak, már csak azt nem értem, hogyha beszerelem ezta müszerfalat akkor jól fogja mérni a hőfokot, mert a régi 110-ig volt skálázva,

ezenn pedig csak 100 fokig van a viz??

Akkor mi lessz most?? :rolleyes:

Máshogy fog mutatni. Az a megoldás, hogy az órával együtt elhozod az autó egyvezetékes hőgombáját is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.