Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem nem, meg elméletileg nem is szabadna égnie, mert ugye nincs bent a kapcsoló, ami zárja az áramkört. Multiméterrel tudsz polaritást nézni.

Akkor az enyém ilyen különleges szerkezet. Kiveszem a kapcsolót és a helyén megmérem ?

Link to comment
Megosztás:

Valahogy úgy, de miért akarod mérni, ledesítesz? Én csak simán beforrasztottam, és pont jó lett. :devlish:

Igen. Az egész autót. Na de az Omegában min 20 kapcsoló van. Nem szeretném randomba beleforrasztani. Ha utána meg fele nem ég, akkor meg kezdhetem újra.

Link to comment
Megosztás:

Igen. Az egész autót. Na de az Omegában min 20 kapcsoló van. Nem szeretném randomba beleforrasztani. Ha utána meg fele nem ég, akkor meg kezdhetem újra.

Akkor marad a multiméter, vagy csinálsz egy ledből, és ellenállásból próbalámpát, és forrasztás előtt megnézed a pólusokat.

Link to comment
Megosztás:

Akkor marad a multiméter, vagy csinálsz egy ledből, és ellenállásból próbalámpát, és forrasztás előtt megnézed a pólusokat.

De ha kiveszem és szétpattintom őket, utána már nem szívesen tenném vissza. Egybe is elég nehéz kiszedni őket. Pedig lehet nem lesz más megoldás. Multiméter az van.

Link to comment
Megosztás:

Valaki egyszer leirta, hogy ő hogyan csinálta "trükkösen", hogy ne potyogjon szét, de már nem emlékszem ki és hol, melyik topic-ban. :lol:

Szétlehet szedni anélkül is, hogy széthulljon! Nekem elsőre széthullott, majd gyenge 1 óra szórakozás után sikerült összerakni! Már akkor a kényszerzubbonyt is fel akartam venni, annyira felidegesített! De utána már rájöttem a lényegre és nem hullott szét, mikor szétszedtem. Ha meg véletlenül igen, van egy technikája, amivel könnyen vissza lehet rakni a golyókat! De ezt mindenkinek magának kell kitapasztalnia! :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Mitől lehet hogy villog a frissen ledezett középkonzolom? Mikor elkészült nem csinálta. Minden kötés forrasztott. A középkonzol is elsötétedik ha tekerem a világításkapcsoló alatti potit?

Lehet hogy nem sikerült :devlish: Nekem is elengedett egy forrasztásom, amit nem vettem észre hogy elbactam. Kijavítottam, azóta pöpöc :lol: Előtte kiszedtem a műszaregységet, és megmozgattam mindent amit elértem, kívülről.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Mitől lehet hogy villog a frissen ledezett középkonzolom? Mikor elkészült nem csinálta. Minden kötés forrasztott. A középkonzol is elsötétedik ha tekerem a világításkapcsoló alatti potit?

Mekkora ellenállásokat használtál hozzá?

Csak a kijelző sötétedik, a konzol simán gyújtásról megy...

Link to comment
Megosztás:

Ellenállás mindenképp kell!!!!!...a ledek nem izzók :devlish:

Megpunnyadtak a ledek....kezdheted előlről :lol:

de akkor nem max meghalnának? csináltam már 24 voltra 8 darabbal mindenféle ellenállás nélkül és hibátlanul működik hónapok óta.

Link to comment
Megosztás:

de akkor nem max meghalnának? csináltam már 24 voltra 8 darabbal mindenféle ellenállás nélkül és hibátlanul működik hónapok óta.

Nincs áramkorlátozásuk. Ugyanígy viselkednek akkor is, ha kicsi a sorba kötött ellenállásuk. Elkezdenek villogni, aztán behalnak. A sorba kötésnek megvan az az előnye, hogy mind elsötétül, ha egy elfárad :devlish:

Link to comment
Megosztás:

nincs ellenállás csak sorba kötött ledek 4 darab. eddig jól működött nemtom mért kezde el most.

Nekem is így kezdte a ledes helyzetjelzőm. Először csak stroboszkópozott, aztán végleg kihunyt. Vettem mégegyet, kicseréltem benne az ellenállást, azóta jó.

tehát valószínűleg neked is kezdenek elhalni.

Akkor 3,6 Voltot kap egy LED ? Milyen ledek vannak benne ? Lehet csak 3,2 vagy 3,4 Volt a max feszültségük.

Link to comment
Megosztás:

Igen. Az egész autót. Na de az Omegában min 20 kapcsoló van. Nem szeretném randomba beleforrasztani. Ha utána meg fele nem ég, akkor meg kezdhetem újra.

A kapcsolók 31-es pontja a testre megy, úgyhogy csak azt kell megnézned a szétszedett kapcsolókban, hogy az izzó melyik lába megy a 31-es tüskére, az a - pólus.

Link to comment
Megosztás:

A kapcsolók 31-es pontja a testre megy, úgyhogy csak azt kell megnézned a szétszedett kapcsolókban, hogy az izzó melyik lába megy a 31-es tüskére, az a - pólus.

Ó köszi. Ezt kérdeztem. Omega topicban is.... De akkor itt a válasz.

(És mivel az autó negatív testelésű ezért a kapcsoló meg pozitívot szakít meg igaz...?)

Link to comment
Megosztás:

Eggyik sincs meg,szerintetek?? Mi lehet a baj,az alapjárati motort villogta ki hibának, de erős a gyanúm,hogy nem az lesz!

Hát végül is megtaláltam az alapjárati léptetőmotort az injektoron, és mikor leszedtem vastagon állt rajta a korom!!Nem volt szép, higitóval meg ecsettel megtakarítottam, és az akksi időleges töltése után beindult az ac relé és az ac hangja ,miután teljesen feltöltöttem az akksit remélem be is fog indulni a dög!:lol:) :lol: Ja és felhívtam a márkakereskedőt és a gyári 48 papírért lehet a tied de van ugye másik is kérdem ??Mondja ,hogy ja 5500 ft-ért na mondom az azért szép!! :devlish: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a hibás jeladót! Próba..... :devlish: Tökéletes. :lol:

Ha már úgyis matattam, gondoltam kicserélem a kézifék visszajelzőjét, mert tegnap elsötétedett. Nőgyógyász kézzel biztitábla mellett felnyúl, kicserél. Próba....ez is müxik és ekkor a feketeleves. Elkezd rángatni a motor, össze-vissza villognak a műszerfalfények.... :lol: Mi a......????

Kormány alatti müa fedél lekap, madzagok mozgatására reagál. Kiderült, hogy a gyújt. kapcs. csatija sz@rrá van melegedve, alig bírtam lefeszegetni a betétről. Lehet ezt külön kapni újat vagy csak bontóban létezik? Bárdinál néztem, de ilyesmi nincs, csak betét, ház, kulcsos zárbetét...... :lol:

A müa foglalat kéne, saru van bármelyik autósboltban.

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a hibás jeladót! Próba..... :devlish: Tökéletes. :lol:

Ha már úgyis matattam, gondoltam kicserélem a kézifék visszajelzőjét, mert tegnap elsötétedett. Nőgyógyász kézzel biztitábla mellett felnyúl, kicserél. Próba....ez is müxik és ekkor a feketeleves. Elkezd rángatni a motor, össze-vissza villognak a műszerfalfények.... :lol: Mi a......????

Kormány alatti müa fedél lekap, madzagok mozgatására reagál. Kiderült, hogy a gyújt. kapcs. csatija sz@rrá van melegedve, alig bírtam lefeszegetni a betétről. Lehet ezt külön kapni újat vagy csak bontóban létezik? Bárdinál néztem, de ilyesmi nincs, csak betét, ház, kulcsos zárbetét...... :lol:

A müa foglalat kéne, saru van bármelyik autósboltban.

Elvileg lehet külön is venni,ha jól emléxem.

Pepe majd mond cikkszámot! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Elvileg lehet külön is venni,ha jól emléxem.

Pepe majd mond cikkszámot! :lol:

Nem tom. Nemrég havernak kerestem a Csergőbe combóhoz ventikapcsoló gombát, meg csatit hozzá.....csatit nem kaptam.

Na nem baj, megvárom Pepét, hátha.... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Hamutarto vilagitas, folyt.: Ebben a forumban irta valaki korabban:

"az én mérlegem kérlek szépen az, hogy az izzót akarja cserélni a kolléga, és felnyúlok meglököm a pöcköt és már le is húztam

tanú erre a legelsőnek betett led mert az ott van"

Na ez a "pocok" erdekelne, mert az alkarom mar tele van vagasokkal. Mit, merre??

Probaltam rancigalni a szivagyujto melletti izzofoglalatot hatra, de erosen tartja magat.

Mintha valami trukk meg lenne itt. Tudom, a kardanbox is jarhato ut, de feleslegesen nem bontok.

Link to comment
Megosztás:

Hamutarto vilagitas, folyt.: Ebben a forumban irta valaki korabban:

"az én mérlegem kérlek szépen az, hogy az izzót akarja cserélni a kolléga, és felnyúlok meglököm a pöcköt és már le is húztam

tanú erre a legelsőnek betett led mert az ott van"

Na ez a "pocok" erdekelne, mert az alkarom mar tele van vagasokkal. Mit, merre??

Probaltam rancigalni a szivagyujto melletti izzofoglalatot hatra, de erosen tartja magat.

Mintha valami trukk meg lenne itt. Tudom, a kardanbox is jarhato ut, de feleslegesen nem bontok.

Pedig a szivargyujtó oldalán kell azt a pöcköt lehúzni. Mondjuk én kardánboxot bontottam, és a meleg szobában kényelmesen tudtam izzót cserélni. Papirforma szerint az utastér felé is bontható, kihuzod a szivargyujtót, benézel az aljzatba, látsz két műanyag fület, azokat kell kiakasztani, először a fém jön ki, aztán kiforgatva a műanyag. De nekem nem sikerült.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.