Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Úgy érzem kicsit baj van a gyújtásommal.Rángat és néha csak 3 henger megy.Ezt beszéltük múltkor is,de este gondoltam felnyitom az elejét és bele lesek,hátha egy gyertya kábel húz át vagy ilyesmi.Hallgattam szorgalmasan és szikra pattogásra figyeltem fel.Mint amikor a vizes pipa a blokkhoz húz át.Keresni kezdtem a hang után és észre vettem,hogy a gyújtó trafó szigetelt teste és a lemezes mag közt húz át mocskosul.Gondolom ez nem a tuti üzem jele.Szerintetek lehet ez a gond?Csereérett a holmi?

Köszi a válaszokat <_<

Link to comment
Megosztás:

Úgy érzem kicsit baj van a gyújtásommal.Rángat és néha csak 3 henger megy.Ezt beszéltük múltkor is,de este gondoltam felnyitom az elejét és bele lesek,hátha egy gyertya kábel húz át vagy ilyesmi.Hallgattam szorgalmasan és szikra pattogásra figyeltem fel.Mint amikor a vizes pipa a blokkhoz húz át.Keresni kezdtem a hang után és észre vettem,hogy a gyújtó trafó szigetelt teste és a lemezes mag közt húz át mocskosul.Gondolom ez nem a tuti üzem jele.Szerintetek lehet ez a gond?Csereérett a holmi?

Köszi a válaszokat <_<

Sztem cseréld ki, nem nagy drágaság.

Link to comment
Megosztás:

Na, elektromos napfénytető bekötésében kinek van tapasztalata? ;)

A rajz és a kábelek szerint kell hozzá fix 12V és gyújtás 12 is, viszont a tetőn nekem csak fix 12 van a lámpánál. Az jó megoldás lehet, ha a fixet Y-ban rákötöm a a motorra gyújtás 12-re is. <_< Vagy mindenképpen fel kell hozni a biztiktől a kapcsolt 12-t?

Igaz, hogy most nem kimondottan napfénytetőzős idő van, de jövőre is lesz nyár... :( :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Na, elektromos napfénytető bekötésében kinek van tapasztalata? ;)

A rajz és a kábelek szerint kell hozzá fix 12V és gyújtás 12 is, viszont a tetőn nekem csak fix 12 van a lámpánál. Az jó megoldás lehet, ha a fixet Y-ban rákötöm a a motorra gyújtás 12-re is. <_< Vagy mindenképpen fel kell hozni a biztiktől a kapcsolt 12-t?

Igaz, hogy most nem kimondottan napfénytetőzős idő van, de jövőre is lesz nyár... :( :wacko:

Tulajdonképpen kötheted a fixet oda neki, bár én sem tudom miért kell neki a gyújtás kapcsolt. Lehet bezárni lehet csak a fix-szel, de onnantól már kinyitni nem, csak gyújtásra. Ez ügyben reméljük Brekeke informál, mert Ő kötötte be a sajátjába. ;)

Link to comment
Megosztás:

Na, elektromos napfénytető bekötésében kinek van tapasztalata? ;)

A rajz és a kábelek szerint kell hozzá fix 12V és gyújtás 12 is, viszont a tetőn nekem csak fix 12 van a lámpánál. Az jó megoldás lehet, ha a fixet Y-ban rákötöm a a motorra gyújtás 12-re is. <_< Vagy mindenképpen fel kell hozni a biztiktől a kapcsolt 12-t?

Igaz, hogy most nem kimondottan napfénytetőzős idő van, de jövőre is lesz nyár... :( :wacko:

Tulajdonképpen ugyan olyan dupla tápos komfortelektronika van benne, mint az ajtókban. Ugyanazért kell a kapcsolt táp is. Nyugodtan bekötheted a fix tápot a kapcsoltnak is. Én inkább felvittem a kapcsolt tápot, mert vele együtt felhúztam a komfort zárás madzagját is, így a tetőablak is bezáródik az ajtókkal együtt. ;)

Mondjuk én egy kicsit kevésnek találtam a lámpa fix tápjának a 0.5-ös vezetékét, de mások szerint elég az neki. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy a komfort zárás megy akkor is, ha a kapcsolt táp is jelen van.....

Link to comment
Megosztás:

Tulajdonképpen ugyan olyan dupla tápos komfortelektronika van benne, mint az ajtókban. Ugyanazért kell a kapcsolt táp is. Nyugodtan bekötheted a fix tápot a kapcsoltnak is. Én inkább felvittem a kapcsolt tápot, mert vele együtt felhúztam a komfort zárás madzagját is, így a tetőablak is bezáródik az ajtókkal együtt. <_<

Mondjuk én egy kicsit kevésnek találtam a lámpa fix tápjának a 0.5-ös vezetékét, de mások szerint elég az neki. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy a komfort zárás megy akkor is, ha a kapcsolt táp is jelen van.....

Aha, köszi. :wacko:

Gondoltam, hogy valami ilyen lehet a dolog mögött. Ezek szerint elektromosan nem lesz gond, de a műanyag takaróelemmel még szívni fogok, érzem.

Komfort zárás nekem nem lesz, az biztos, legalábbis egyenlőre.

Link to comment
Megosztás:

Aha, köszi. :wacko:

Gondoltam, hogy valami ilyen lehet a dolog mögött. Ezek szerint elektromosan nem lesz gond, de a műanyag takaróelemmel még szívni fogok, érzem.

Komfort zárás nekem nem lesz, az biztos, legalábbis egyenlőre.

Mi a baj a müa takaróval? <_< Tekerős le, kapcsolós fel. Ennyi.... :(

Link to comment
Megosztás:

A cucc amit most megpróbálok berakni egy B Vectráé volt. És a takaró nem kicsit nagyobb mint az Astráé. <_< Lehet, hogy megszívtam?! :wacko:

Pedig képen egyformának látszott... :(

Hmmm....enyém is B vekiből van. A müa takaróval nem volt gond, a motor viszont farigcsálós

Link to comment
Megosztás:

Hmmm....enyém is B vekiből van. A müa takaróval nem volt gond, a motor viszont farigcsálós

A motort még nem csavaroztam fel, mert most nincs olyan csavarom, csak odapróbáltam a helyére de csont nélkül passzolt. Legalábbis, ahogy néztem.

Viszont a müa.takaró az necces, az lehet, hogy feszegetős lesz... Nem csak szélesebb, de hosszabb is.

Ki érti? <_<

Link to comment
Megosztás:

A motort még nem csavaroztam fel, mert most nincs olyan csavarom, csak odapróbáltam a helyére de csont nélkül passzolt. Legalábbis, ahogy néztem.

Viszont a müa.takaró az necces, az lehet, hogy feszegetős lesz... Nem csak szélesebb, de hosszabb is.

Ki érti? :wacko:

Nekem nem feküdt fel rendesen a helyére, ezért a motor müa burkolatát kellett kicsit alakítani. <_<

A fedél stimmelt, bár nem néztem őket egymáshoz... :(

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem feküdt fel rendesen a helyére, ezért a motor müa burkolatát kellett kicsit alakítani. <_<

A fedél stimmelt, bár nem néztem őket egymáshoz... :wacko:

Kész van. ;) Délurán beraktam a komplett cuccot. A motor simán felment a helyére alakítás nélkül. Viszont a tetőkárpitot meg kellett kissé vágni pár helyen, mert a műanyag panel tényleg nagyobb. De végül helyére került az is, csak egy kicsit eláll oldalt a napellenzők mellett. De az alig látszik, úgyhogy így marad. :o

A kapcsolt 12-re is rákötöttem a fix 12-t, így gyújtás nélkül is mozgatható a tető. A komfort zárás bemenete üres maradt, majd később egyszer lehet hogy felhozom a vezérlő jelet a riasztótól meg egy kapcsolt 12-t. Ez egy későbbi projekt. :)

Éljen a napfény :( ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az autómban valami nagyon okos emberke levágta a rádiócsatikat.

Kettőt sikerült keritenem,alsót és a középsőt.Müködik is,csak a kijelzőn nincs semmi.

Tudja valaki,hogy tudnék ök.-t csinálni a rádió és a TID között?

Vágd el a piros-szürkét, és akkor legalább dátumod lesz <_<

Link to comment
Megosztás:

Dátumom van!A semmit a rádóhoz értettem!

Kell még harmadik csatlakozó? Mert van még ott sok vezeték,ami nincs sehova kötve.

Egyáltalán olyan típusú a rádiód amelyik tud feliratozni a TIDre? Nekem csak a gyári tudott, amit utólag vettem, annak meg nem is kell, mert saját szép kijelzője van. <_<

A kapcs rajz szerint egyébként a rádió és a TID között 3 barna-fehér vezeték van, amik a 17, 18, 19 -es lábakra mennek a rádiónál. Szerintem azok lesznek...

Link to comment
Megosztás:

Akkor végülis indul a kocsi? Menet közben nem szokott lemerülni, akkor ugye töltö a generátor. Amikor nekem halódott az akkum, akkor ha egész héten állt, pénteken már csak nyehe-nyehe, nehezen indult, de indult, mentem pár kiómétert utánna már indult gond nélkül. Csak álló motornál nem szabadott rádiózni, max. pár percig.

Nekem 1-2napot áll és lemerül magától, töltővel fél óra alatt maxra lehet tölteni, és megint jó egy két napig. Gondolom haldoklik, de nemtudom milyet vegyek :S

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.