Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Van nálam most egy amerikából behozott obd2 es műszer. Rádugtam az astra f emre és azt irta ki a gép, hogy error. Létezik az, hogy az amerikai műszer nem jó a kocsimhoz?

ECU függő mert nembiztos,hogy támogatja azt a protokolt amit az obd2 használ.

Sztem ezek a motorok még sima OBD I-esek nem?

Link to comment
Megosztás:

Kis segítség kellene:

Hang alapján újra szét kell szednem még a hideg beállta előtt az önindítómat (Bosch), amit tavasszal újítottam föl. Sajnos a szar résolajcsövek miatt xarakodott az indulás, és a sok erőltetés ismét megviselte az önindítót. Kérdésem, hogy hol lehet hozzá alkatrészeket kapni, mert "nincs kedvem" egy új vagy felújított önindítóra beruházni. Valszeg megint arra a műanyag fogaskerékre lesz szükségem, amit tavasszal már cseréltem, mert kb. 1268 darabban jött ki a házból. Csodálkoztam ám rendesen, hogy egyáltalán volt még olyan része ahol el tudta kapni és beindult a verda.

Szóval van olyan üzlet, ahol kimondottan alkatrészeket is lehet kapni?

Köszi az infókat előre is!

Link to comment
Megosztás:

Kis segítség kellene:

Hang alapján újra szét kell szednem még a hideg beállta előtt az önindítómat (Bosch), amit tavasszal újítottam föl. Sajnos a szar résolajcsövek miatt xarakodott az indulás, és a sok erőltetés ismét megviselte az önindítót. Kérdésem, hogy hol lehet hozzá alkatrészeket kapni, mert "nincs kedvem" egy új vagy felújított önindítóra beruházni. Valszeg megint arra a műanyag fogaskerékre lesz szükségem, amit tavasszal már cseréltem, mert kb. 1268 darabban jött ki a házból. Csodálkoztam ám rendesen, hogy egyáltalán volt még olyan része ahol el tudta kapni és beindult a verda.

Szóval van olyan üzlet, ahol kimondottan alkatrészeket is lehet kapni?

Köszi az infókat előre is!

Hova valósi vagy?

Link to comment
Megosztás:

Kis segítség kellene:

Hang alapján újra szét kell szednem még a hideg beállta előtt az önindítómat (Bosch), amit tavasszal újítottam föl. Sajnos a szar résolajcsövek miatt xarakodott az indulás, és a sok erőltetés ismét megviselte az önindítót. Kérdésem, hogy hol lehet hozzá alkatrészeket kapni, mert "nincs kedvem" egy új vagy felújított önindítóra beruházni. Valszeg megint arra a műanyag fogaskerékre lesz szükségem, amit tavasszal már cseréltem, mert kb. 1268 darabban jött ki a házból. Csodálkoztam ám rendesen, hogy egyáltalán volt még olyan része ahol el tudta kapni és beindult a verda.

Szóval van olyan üzlet, ahol kimondottan alkatrészeket is lehet kapni?

Köszi az infókat előre is!

Szétborítottam az enyémet, megláttam hány darabból van a műanyag része, összeborítottam, és hívtam a kedvenc bontómat :wacko: 10 pénzért kaptam egy nagyon babát. <_< Többet nem újítok, újíttatok, veszek újítottat, az tuti :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kéne egy kis segítség elektromos tükör bekötéshez, útólag lesz beépítve gyárilag manuális csak kaptam M3 indexes tükröket!

Van egy gyári astra F elektromos tükör állítóm és az M indexes tükör, na szóval az állítónak melyik kábelei kellenek az M3 tükör-höz hogy mind a 2 oldalon működjön mind a 4 állítási lehetőség meg stb...

Lécci segítsetek

Rengeted kábel a kapcsolón és mind tuti nem kell!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kéne egy kis segítség elektromos tükör bekötéshez, útólag lesz beépítve gyárilag manuális csak kaptam M3 indexes tükröket!

Van egy gyári astra F elektromos tükör állítóm és az M indexes tükör, na szóval az állítónak melyik kábelei kellenek az M3 tükör-höz hogy mind a 2 oldalon működjön mind a 4 állítási lehetőség meg stb...

Lécci segítsetek

Rengeted kábel a kapcsolón és mind tuti nem kell!

Ha nem fűthető akkor egy pár elmarad,egyébként ajtóátvezetőd van vagy kifúrod és át a kábel?

bal oldal sárga,szürke és fekete-piros, jobb oldal:zöld,kék,fekete piros ez a közös szál a két motoron ez mind két opldalon van .ű

A barna egy test és a fekete +,a többi a fűtésé:két fekete fehér az egyik a kapcsolóé ami arelére megy a másik a led-é világít míg van fűtés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kéne egy kis segítség elektromos tükör bekötéshez, útólag lesz beépítve gyárilag manuális csak kaptam M3 indexes tükröket!

Van egy gyári astra F elektromos tükör állítóm és az M indexes tükör, na szóval az állítónak melyik kábelei kellenek az M3 tükör-höz hogy mind a 2 oldalon működjön mind a 4 állítási lehetőség meg stb...

Lécci segítsetek

Rengeted kábel a kapcsolón és mind tuti nem kell!

Rá nem tenném :wacko: :( <_<

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Még nyár közepe fele sikerült egy új autóhoz hozzájutni, Astra F '94-es. Már akkor törött volt a hátul levő teleszkópantenna, ma jutottunk el odáig, hogy kivegyük, megnézni milyen kell bele. Igen ám, de mihelyst kivettük az antennát, elszállt a bal hátsó féklámpa (aminek a vezetékei ugyebár az antenna közelében futnak) . Ezzel párhuzamosan viszont működőképessé vált az eddig üzemképtelen hátsó szélvédő mögötti "extra" féklámpa! Még kb. 10 percet kisérletezgettünk a fékkel, drótokkal (egyszer működött, egyszer nem , teljesen kiszámíthatalanul), mire végül az akksi megadta magát.... Ez normális? Ilyen rövid időt azért ki kellene bírnia (mi lesz itt télen...).

Esetleg a féklámpára valakinek valami tippje? Mi okozhatja a problémát?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Még nyár közepe fele sikerült egy új autóhoz hozzájutni, Astra F '94-es. Már akkor törött volt a hátul levő teleszkópantenna, ma jutottunk el odáig, hogy kivegyük, megnézni milyen kell bele. Igen ám, de mihelyst kivettük az antennát, elszállt a bal hátsó féklámpa (aminek a vezetékei ugyebár az antenna közelében futnak) . Ezzel párhuzamosan viszont működőképessé vált az eddig üzemképtelen hátsó szélvédő mögötti "extra" féklámpa! Még kb. 10 percet kisérletezgettünk a fékkel, drótokkal (egyszer működött, egyszer nem , teljesen kiszámíthatalanul), mire végül az akksi megadta magát.... Ez normális? Ilyen rövid időt azért ki kellene bírnia (mi lesz itt télen...).

Esetleg a féklámpára valakinek valami tippje? Mi okozhatja a problémát?

Valami részleges zárlat lehet, ezért merült le az akku is. Végig kell nézni a kábeleket ahol piszkáltátok, lehet letestel valami.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem fűthető akkor egy pár elmarad,egyébként ajtóátvezetőd van vagy kifúrod és át a kábel?

bal oldal sárga,szürke és fekete-piros, jobb oldal:zöld,kék,fekete piros ez a közös szál a két motoron ez mind két opldalon van .ű

A barna egy test és a fekete +,a többi a fűtésé:két fekete fehér az egyik a kapcsolóé ami arelére megy a másik a led-é világít míg van fűtés.

Köszi egyenlőre, ha elakadok még írok!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Még nyár közepe fele sikerült egy új autóhoz hozzájutni, Astra F '94-es........

Sztem sikerült a lámpa testelését lepiszkálnotok. A többi izzó világít a lámpában (helyzetjelző, index, tolatólámpa)? A barna színű vezetéknek stabilan testen kell lennie.

Aksinak elvileg bírnia kéne ennél többet is, nézd meg a gyártás évét rajta, ha régi akkor érdemes újat venni, mert télen gond lesz vele.

Link to comment
Megosztás:

Sztem sikerült a lámpa testelését lepiszkálnotok. A többi izzó világít a lámpában (helyzetjelző, index, tolatólámpa)? A barna színű vezetéknek stabilan testen kell lennie.

Aksinak elvileg bírnia kéne ennél többet is, nézd meg a gyártás évét rajta, ha régi akkor érdemes újat venni, mert télen gond lesz vele.

A többi izzó világított, a probléma ott kezdődött, hogy kivettük az antennát a helyéről. Onnantól meg kavarodott minden.

Még olyanra is gondoltam, hogy mivel törött volt az antenna, és egy lyuk volt így rajta, talán beázhatott (és a vezetékek is kaphattak vizet).

Aksi ha minden igaz 2007-es.

Link to comment
Megosztás:

A többi izzó világított, a probléma ott kezdődött, hogy kivettük az antennát a helyéről. Onnantól meg kavarodott minden.

Még olyanra is gondoltam, hogy mivel törött volt az antenna, és egy lyuk volt így rajta, talán beázhatott (és a vezetékek is kaphattak vizet).

Aksi ha minden igaz 2007-es.

Azért a 12Volt nem húz úgy átt vizes környezetben mint pölö a 220.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy grundig gyári magnó van a kocsiba, és azt csinálja hogy az egész jobboldal (csipogó-első-hátsó) recseg-szörcsög. Hangerőtől függetlenül, és ott nem is szól zene csak a zaj. Ez a fajta

Kiszedtem a magnót, megnéztem a csatik jók.

Szerintetek a magnó ment tönkre? Mert elég fura lenne ha a kábelek, mert a komplett jobboldal rossz tehát fura lenne.. Ott a csatlakozók tájékán ameddig láttam jók a kábelek.

Érdemes lenne szétszedni a magnót, vagy vegyek egy használt másikat? Csak parázok hogy lehet nem a magnó baja :S

Más: A magnó felett kijelzőben van 2 kis égő zöld műanyag cuccban. Azt úgy komplett lehet kapni vagy abból ki lehet vadászni és ugyanolyan kisizzó van mint a középkonzolba ? Az egyik kiégett.

kösz előre is

Üdv:B

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy grundig gyári magnó van a kocsiba, és azt csinálja hogy az egész jobboldal (csipogó-első-hátsó) recseg-szörcsög. Hangerőtől függetlenül, és ott nem is szól zene csak a zaj. Ez a fajta

Kiszedtem a magnót, megnéztem a csatik jók.

Szerintetek a magnó ment tönkre? Mert elég fura lenne ha a kábelek, mert a komplett jobboldal rossz tehát fura lenne.. Ott a csatlakozók tájékán ameddig láttam jók a kábelek.

Érdemes lenne szétszedni a magnót, vagy vegyek egy használt másikat? Csak parázok hogy lehet nem a magnó baja :S

Más: A magnó felett kijelzőben van 2 kis égő zöld műanyag cuccban. Azt úgy komplett lehet kapni vagy abból ki lehet vadászni és ugyanolyan kisizzó van mint a középkonzolba ? Az egyik kiégett.

kösz előre is

Üdv:B

Szerintem a magnó lehet a ludas...

Az az égőt foglalatostól lehet kapni... <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy grundig gyári magnó van a kocsiba, és azt csinálja hogy az egész jobboldal (csipogó-első-hátsó) recseg-szörcsög. Hangerőtől függetlenül, és ott nem is szól zene csak a zaj. Ez a fajta

Kiszedtem a magnót, megnéztem a csatik jók.

Szerintetek a magnó ment tönkre? Mert elég fura lenne ha a kábelek, mert a komplett jobboldal rossz tehát fura lenne.. Ott a csatlakozók tájékán ameddig láttam jók a kábelek.

Érdemes lenne szétszedni a magnót, vagy vegyek egy használt másikat? Csak parázok hogy lehet nem a magnó baja :S

Más: A magnó felett kijelzőben van 2 kis égő zöld műanyag cuccban. Azt úgy komplett lehet kapni vagy abból ki lehet vadászni és ugyanolyan kisizzó van mint a középkonzolba ? Az egyik kiégett.

kösz előre is

Üdv:B

Valószínű néhány vagy csak egy csatolókondi az előerősítőnél feladta. Rádió és kazettás üzemben is recseg?

Link to comment
Megosztás:

Ha a gyertyakábelem igyencsak megvágott amikor a közelébe értem akkor az cserés mi?

1. járó motornál ne fogdosd <_<

2. tegyél rá gégecsövet, feketét pl (a fehér az vékony) mondjuk 11,5-es méretű is rámegy, maximum hosszában fel kell vágni és úgy ráhúzni

3. ha éjjel töksötétben nyitott motorháztetőnél csillagszórót látsz a környékén akkor lehet cserés, de a gégecsöves megoldás olcsóbb

Link to comment
Megosztás:

1. járó motornál ne fogdosd <_<

2. tegyél rá gégecsövet, feketét pl (a fehér az vékony) mondjuk 11,5-es méretű is rámegy, maximum hosszában fel kell vágni és úgy ráhúzni

3. ha éjjel töksötétben nyitott motorháztetőnél csillagszórót látsz a környékén akkor lehet cserés, de a gégecsöves megoldás olcsóbb

1. Nem fogdostam, áthúzott az magától.

2. Gégecsövön gondolkodtam már én is, de nem tudom mitévő legyek.

3. Nincs karácsonyfa tök sötétben a motortérben, de van amikor elég nehezen indul. Mivel gyertyák cserélve, üzemanyagrendszer rendben van, azért gondolkodom a gyertyakábeleken. Főleg mióta odavágott a kezemnek. Jah és mostanában első indításnál elég sűrűn három hengerezik. Olyankor kocsi megállít, motortér felnyit gyertyakábelek megmozgat, utána pöci röfi minden.

4 Ahogy elnéztem a kábelek gyertya felőli végét, mintha kicsit rozsdásak vagy oxidosak lennének a csatlakozási pontok. Kaptak egy kis féktisztítót, mert kontakt sprém nem volt itthon, hátha javul a helyzet, de nem igazán akart.

5. Gondolkoztam azon a módszeren, hogy sötétben végighúzok egy kábelvéget - aminek a másik fele a testre van kötve - a gyertyakábelek mentén, hátha akkor látok valami értelmeset is. Gondolom ha szikrázik akkor erősen kukába való már a kábel.

Lehetséges az hogy pl a legrövidebb kábelen mértem 1,87 KOhm-ot, a leghosszabbon meg valami 4,5 KOhm-ot? Úgy tudom hogy 3 KOhm ellenállás alatt nem szabadna lennie egyik kábelnek sem.

Link to comment
Megosztás:

230V se húz át jelentősebben, mint a 12V.... <_< Ráadásul a 12V egyenáram, a 230 váltó ez is számít. Amúgy körülbelül 22kV/cm az áthúzási távolság... :)

Köszönjük Bakter Úr! :o

1. járó motornál ne fogdosd ;)

2. tegyél rá gégecsövet, feketét pl (a fehér az vékony) mondjuk 11,5-es méretű is rámegy, maximum hosszában fel kell vágni és úgy ráhúzni

3. ha éjjel töksötétben nyitott motorháztetőnél csillagszórót látsz a környékén akkor lehet cserés, de a gégecsöves megoldás olcsóbb

Sima villanyszerelő gégecsövet? :wacko:

Mondjuk az indexizzók vezetékére? :(

Határeset.... ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.