Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nincs most sajnos a közelbe mulitméter így csak gagyi lámpás módszer maradt... :S

Neked hán Ah-s aksid van???

Most 74 Ah-ásat vettem bele, nekem is nemrég halt be az akkum. Egy hosszabb szerelés, közben rádiózás után nem akart indulna, fel lett töltve, aztán ha 1-2 naponta elindultam vele, még tekerte, de hallhatóan lassabban, ha egy hétre állítottam le, akkor már átt sem fordult. Gondoltam nem várom meg amg jön a tél hát kicseréltem. Valami nevenincset vettem 16-ért.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, új vagyok itt.

Adott egy 95-ös 2.0 16 szelepes astra. Egyik nap nem akart indulni. Pörgette a motort el is kapta, de 2-3 ütem tán azonnal leállt. Tehát nem az volt hogy köszörültem és nem kapta el, henm elkapta, de azonnal leállt. Ezt megcsináltam vele párszor.

Gondoltam az immo szívat (kulcsba épített immoja van). Többször ki be vettem a kulcsot, de semmi.

Kiszálltam, beriasztottam, majd ki, beültem és pöccre indult és haza is mentem vele gond nélkül. Otthon parkolóhelyet kerestem (tehát nem száguldoztam, poroszkáltam), egyszer csak ledadog, pontosabban megtorpan a motor, majd 1-2 másodperc után megy, mintha mi sem történt volna.

Másnap reggel (dében) pöccre indul, végigmegyek a Rákóczi úton, fel az Erzsébethídra, visszaváltok kicsit húzatom megelőzöm a töcmörgőket, előzés közben torpan egyet majd megy tovább, utána hazáig semmi.

Ma reggel ugyanez a jelenség. egyszer megtorpan aztán megy.

Azóta csinálja mióta bejöttek a hidegek.

Benzinellátás lehet vagy elektronika?

Azt javasolták kezdjem a benziszűrővel, hátha nem engedi át az AC pumpa a nyomását rendesen és pufferelni a benzint, amikor kell a nyomás akkor még éppen van kicsit utána meg elfogy.

Vagy gyertya lehet?

Esetleg légtömeg mérő?

Most elindulok, haza, kiváncsi vagyok mit alkot a gép.

Helló,

Hibakód nincs amúgy ?

Valahol el kellene kezdeni :)

Benzinszűrő jó, nézd meg a motortérben a csőveket nem szív-e falsot valahol, alapjárati motor tisztitás /csak ha van akna akkor férsz hozzá szerintem/, gyergyákat kivehetnéd megnézni milyenek /tip és állapot/, gyegyakábelek ellenálását meg lehet mérni, de AC relé is lehet....

Kombi vagy 3 ajtós a szekér ? :D

Link to comment
Megosztás:

Most 74 Ah-ásat vettem bele, nekem is nemrég halt be az akkum. Egy hosszabb szerelés, közben rádiózás után nem akart indulna, fel lett töltve, aztán ha 1-2 naponta elindultam vele, még tekerte, de hallhatóan lassabban, ha egy hétre állítottam le, akkor már átt sem fordult. Gondoltam nem várom meg amg jön a tél hát kicseréltem. Valami nevenincset vettem 16-ért.

Van amikor már nekem se tekeri csak egyszerűen elhalványúlnak a fények :) :S akkor nekem is új aksi????

Link to comment
Megosztás:

Helyes a javaslat, először benzinszűrő, aztán AC pumpa, bár ez inkább AC pumpa lesz szerintem (nekem is hasonlót csinált). Öreg benzinszűrővel (értsd gyári 13 éves) a jelenség inkább az volt, hogy ötödikben nem gyorsul, hanem lassult a verda, de negyedikben még tudott pörögni, kicseréltem és újra jó volt. Az is lehet, hogy az AC pumpa csatlakozója kontakthibás.

Szerk: még annyi, hogy ilyesmit csinál akkor is, ha kevés a benzin a tankban és eléggé meredek úton áll. Beindul nagy nehezen, talán csak gázadásra, de aztán le is áll.

Sziasztok

Köszönöm a segítséget.

Ma hazajöttem minden gond nélkül. A tank félig van, tehát most elvileg nem a szottyot szívja és amikor megtorpangatott, akkor még több volt benne.

Nekem az a sejtésem, hogy az AC kontakthibás, vagy a reléje az, vagy maga az ac kihagy néha. Normál esetben amikor raádom a gyújtást van egy jellegzetes hangja, olyan mint mikor az ember a fogai között öblögeti a vizet. Amikor nem akart beindulni akkor ezt nem hallottam, igaz elsőre nem is figyeltem, csak azután, hogy nem akart indulni. Akkor nem öblögetett.

Holnap megnézem a gyertyákat, azokat egyébként sem árt néha.

Hibakódot nem tudok kiolvasni, mert nincs műszerem hozzá.

Egyébként 5 ajtós, de nem caravan a kocsi.

Holnap reggel talán hidegebb lesz, akkor majd kiderül mi a pálya.

Más, ha beázik ajobb első ajtó, az lehet, attól, hogy az ablakhoz érő gumi elöregedett? Ha cserélem az segíthet rajta? (az ajtó nem rohad és nem látok rajta lyukat, szerintem felülről szépen becsepeg az eső.

üdv

k

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Köszönöm a segítséget.

Ma hazajöttem minden gond nélkül. A tank félig van, tehát most elvileg nem a szottyot szívja és amikor megtorpangatott, akkor még több volt benne.

Nekem az a sejtésem, hogy az AC kontakthibás, vagy a reléje az, vagy maga az ac kihagy néha. Normál esetben amikor raádom a gyújtást van egy jellegzetes hangja, olyan mint mikor az ember a fogai között öblögeti a vizet. Amikor nem akart beindulni akkor ezt nem hallottam, igaz elsőre nem is figyeltem, csak azután, hogy nem akart indulni. Akkor nem öblögetett.

...

Hibakódot nem tudok kiolvasni, mert nincs műszerem hozzá.

Akkor kontakthiba lesz, relé csaknem, azt hallani mikor kattan. Ha nem hallod, akkor az a baj., de nem kizárt a kezdődő AC haldoklás.

Hibakód kiolvasáshoz meg: Itt találsz segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Köszönöm a segítséget.

Ma hazajöttem minden gond nélkül. A tank félig van, tehát most elvileg nem a szottyot szívja és amikor megtorpangatott, akkor még több volt benne.

Nekem az a sejtésem, hogy az AC kontakthibás, vagy a reléje az, vagy maga az ac kihagy néha. Normál esetben amikor raádom a gyújtást van egy jellegzetes hangja, olyan mint mikor az ember a fogai között öblögeti a vizet. Amikor nem akart beindulni akkor ezt nem hallottam, igaz elsőre nem is figyeltem, csak azután, hogy nem akart indulni. Akkor nem öblögetett.

Holnap megnézem a gyertyákat, azokat egyébként sem árt néha.

Hibakódot nem tudok kiolvasni, mert nincs műszerem hozzá.

Egyébként 5 ajtós, de nem caravan a kocsi.

Holnap reggel talán hidegebb lesz, akkor majd kiderül mi a pálya.

Más, ha beázik ajobb első ajtó, az lehet, attól, hogy az ablakhoz érő gumi elöregedett? Ha cserélem az segíthet rajta? (az ajtó nem rohad és nem látok rajta lyukat, szerintem felülről szépen becsepeg az eső.

üdv

k

Elvileg benzinyomást is lehet méretni :)

Hibakódot pedig ha kijössz a lurdyhoz csütörtök este, akkor megkérek valakit mutassa meg hogyan kell és már csak a motorhoz való hibalista kell.

5 ajtós, 2.0 16v és 95ös ?

Nem c20xe a motorkód eleje ?

ui: ez az elkromos témakör :D

de ha elvált a kéder akkor cserélni kell

Link to comment
Megosztás:

Ha másik autóbol veszem ki minden lomjával azért az egyszerű nemde? kérdés az lenne inkább,hogy a kipörgésgátlót bele tudom-e hekkelni az automba?

Minek? Tök buta a gyári. Amúgy meg kéne csatlakozást csinálni a pillangószelephez...szóval nem egyszerű. Én egy utólagos absben sem bíznék...

Link to comment
Megosztás:

Milyen motor van neked, megy milyen aksid (hány Ah)?

Mert én is arra gyanakszom bár nekem valami szívja az aksit 1 3W-os kis izzót megvilágít. Nekem most 45 Ah aksi van benne, lehet már a hidegekben gyengusz az aksi és nem bírja sokáig... nem tudom

Nekem most egy 44ah-s bosch akksim van,teljesen jó,töltőt még nem látott :) kifogástalanul működik,az előző az egy gyári opel akksi volt,én már ezzel vettem nem tudom mennyi idős lehetett...Jah a motor meg 1.6-os 100 pacis (c16se)

Link to comment
Megosztás:

Van amikor már nekem se tekeri csak egyszerűen elhalványúlnak a fények :D :S akkor nekem is új aksi????

Lehet, de igazából azért kellene multiméterrel ellenőrizni, nehogy valami rejtett áramlopó legyen, és az merítse le az akkut, mert akkor az újnak is odavág.

Gyártás időpontja elvileg rajta van az aksin.

Elméletileg igen, az én régi akkumon sem volt más csak egy számsor, de dehogysem tudtam beleképzelni dátumot. :)

Link to comment
Megosztás:

Elvileg benzinyomást is lehet méretni :)

Hibakódot pedig ha kijössz a lurdyhoz csütörtök este, akkor megkérek valakit mutassa meg hogyan kell és már csak a motorhoz való hibalista kell.

5 ajtós, 2.0 16v és 95ös ?

Nem c20xe a motorkód eleje ?

ui: ez az elkromos témakör :D

de ha elvált a kéder akkor cserélni kell

X20xev van a forgalmiban.

Ma reggel különösen vicces volt a kocsi. Egész a munkahelyemig semmi gond nem volt. Beértem, szokás szerint megfordultam az utcában, mert legutóbb kaptam egy 6000Ft-os büntetést "menetiránnyal szemben várakozott".

Megforduláskor egy enyhe emelkedőre hajtottam fel, a végén nagyot fékeztem, mejd teszem rükibe, kis gázfröccs, de az alapjárat leesik 700 körülire és ottmarad. Hiába nyomogatom a gázt, semmi. Egyre nagyobb gázfröccsök, de semmi. Padlógáz semmi. pörög 700-800 körül. Majd a padlógáz hatására felpörög. majd megint vissza 700-ra. Megint felpörgetem....aztán ottmarad 3000 felett és pörög mint a hülye. Már épp leállítanám, amiko elkezd szépen visszakúszni a fordulat, amd a végén beáll 900-1000 közé.

Ezután megfordultam és beálltam a parkolóhelyre.

Ez számomra nem az AC hibáját jelzi, inkább az alapjárati motorét.

Itt jön a kérdés, hogy az elektronikai hibának számít vagy motorhibának. Ha jól tudom, akkor elektromos jel alapján állítja a fordulatszámot az alapjárati motor.

Egyébként az x20xev motoroknál ez hol található? sajnos mindig sötétedés után végzek, így sosm tudok benézni a motortérbe úgy hogy lássak is valamit.

További kérdés, az alapjárati motor bekavarhat menet közben is, vagy ha nyomom a gázt, akkor olyan mintha nem is lenne? mert ha ez utóbbi van, akkor reggel nem az tréfált meg, mivel nyomkodtam a gázt, de nem akart felpörögni.

megnéztem a hibakódos oldalt, nekem még ez is gyanús:

Throttle position sensor (TPS). Lehet, hogy enneki is van valami kontekt hibája.

üdv

k

Link to comment
Megosztás:

Helló

X17DTL motornál merre van az önindító és hogyan lehet kivenni?

valószínűleg vmi gáz van vele, mert néha nem indít, máskor meg indítás után fura hang jön a motorból

Üdv

Hmm...indítás után nekem is fura hang jön belőle... Itt hallod is ha hangosabbra veszed a hangszórót. :) De már amióta megvan (2002) azóta csinálja.

Link to comment
Megosztás:

Helló

X17DTL motornál merre van az önindító és hogyan lehet kivenni?

valószínűleg vmi gáz van vele, mert néha nem indít, máskor meg indítás után fura hang jön a motorból

Üdv

Hell!

Emeld fel az autót, úgy könnyebben hozzáférsz. Benézel alá és a majdnem középen (de egy picit a soför felöli oldal irányában) ezt keresd. :)

Link to comment
Megosztás:

Hmm...indítás után nekem is fura hang jön belőle... Itt hallod is ha hangosabbra veszed a hangszórót. :D De már amióta megvan (2002) azóta csinálja.

A tiednek valami X-aktája van <_< Neki valszeg a végét járja már az önindítója, és nem húzza vissza a bendixet, az csörömpöl indulás után. Az a csörgés idővel egyre hosszabb lesz, egyre sz.rabbul is fog indulni, aztán egy szép havas reggelen, amikor elásta magát az autóig, elkezdni letakarítani, eljut addig hogy be tudjon ülni, beindítani, éééés... nah akkor nem fog megnyekkeni se :)

Link to comment
Megosztás:

Diag műszerrel lehetett csak nekem is kitörölni. Vagy lehet próbálkozni teljes áramtalanítással.

Köszi az infót. Az az érdekes hogy nincs is bedugva a légzsák indító. Bedugtam, kipróbáltam h működik e s utána kihúztam az indítót és még mindig ott a hibajel.

Link to comment
Megosztás:

Helló

X17DTL motornál merre van az önindító és hogyan lehet kivenni?

valószínűleg vmi gáz van vele, mert néha nem indít, máskor meg indítás után fura hang jön a motorból

Üdv

A tűzfal felőli oldalon, a leömlő alatt :D (élmény kivenni :) )

Ez vmi járvány lehet. Ma meló után nekem sem indult, úgy toltak be a kollégák. Szétszedtem, megtakarítottam, visszaraktam, még annyit sem csinált mint eddig. Újra le, szét, jobban mint előzőleg, és meg is lett a bibi. A hátsó pajzson van egy bakelit, abban mozognak a kefék. Le volt belőle törve egy darab, és megszorult a forgórész. Igaz elsőre lehet nem sikerült vmi mert még csak be sem húzott. De most már pöpec. Ja, és kiderült, hogy ez is Valeo.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet, hogy volt már ez a téma, ez esetben elnézést kérek :)

De azt szeretném megkérdezni, hogy fordulatszámmérő nélküli dízel Astrába mekkora munka betenni a fordulatszámmérős műszeregységet? El szeretnék adni egyet és mindenki ezt kérdezi :D Tudtommal az ECU és a műszeregység közé kell egy plusz kábel ami esetleg nincs benn a kocsiban gyárilag. Van még valami szerelni való vele? Fordulatszám érzékelő mindenképp van az autóban, ami alapján az ECU ügyködik, még ha kijelző nincs is, ugye? Valamint ha 6000 rpm-ig van skálázva az sima dízel? A W számnak pedig semmi köze a fordulatszámmérőhöz, ugye?

Köszönöm előre is a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet, hogy volt már ez a téma, ez esetben elnézést kérek :icon13:

De azt szeretném megkérdezni, hogy fordulatszámmérő nélküli dízel Astrába mekkora munka betenni a fordulatszámmérős műszeregységet? El szeretnék adni egyet és mindenki ezt kérdezi :lol: Tudtommal az ECU és a műszeregység közé kell egy plusz kábel ami esetleg nincs benn a kocsiban gyárilag. Van még valami szerelni való vele? Fordulatszám érzékelő mindenképp van az autóban, ami alapján az ECU ügyködik, még ha kijelző nincs is, ugye? Valamint ha 6000 rpm-ig van skálázva az sima dízel? A W számnak pedig semmi köze a fordulatszámmérőhöz, ugye?

Köszönöm előre is a segítséget!

Simán be lehet szerelni: kiszeded a régit, beteszed az újat, és örülsz! :) (nekem legalábbis így volt -_- )

generátortól kell egy szál, ha nincs, de szerintem be van az kábelezve gyárilag! <_< ECU nincs is a dízelbe!!! :D

dízel km óra, ha 6000-ig van skálázva.

A W szám azért egyezzen, mert ha nem, akkor csalni fog az óra, a fordulatmérőhöz semmi köze! B)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.