Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv!

2 problémám lenne. Autó: X16XEL Astra f caravan Calssic family.

Első, hogy gyújtás ráad, és felgyullad a légzsák visszajelző, majd 1-et villan, és ég tovább. Elvileg minden jónak néz ki. Milyen irányból van rákötve a légzsák vezérlő a motorvezérlőre? Motortér felől? Vagy egyéb irányból? Elvileg valahol kell lenni valami kábelnek, ami rácsatlakozik. Nem? Vagy utastér irányából kellene??

2. probléma. Szétszedtem a kormányt a légzsák ellenőrzése végett... összerakás után azt vettem észre, hogy ellenőriztem a kürtöt, és az nem szól, csak a relé kattog, és elhalványítja a beltéri világítást. Elméletileg a kapcsoló a relét vezérlei, tehát nem a kormánynál lesz a probléma... vagy mégis? Lehet, hogy a kürt halt meg?

Üdv!

Hetyke

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

2 problémám lenne. Autó: X16XEL Astra f caravan Calssic family.

Első, hogy gyújtás ráad, és felgyullad a légzsák visszajelző, majd 1-et villan, és ég tovább. Elvileg minden jónak néz ki. Milyen irányból van rákötve a légzsák vezérlő a motorvezérlőre? Motortér felől? Vagy egyéb irányból? Elvileg valahol kell lenni valami kábelnek, ami rácsatlakozik. Nem? Vagy utastér irányából kellene??

2. probléma. Szétszedtem a kormányt a légzsák ellenőrzése végett... összerakás után azt vettem észre, hogy ellenőriztem a kürtöt, és az nem szól, csak a relé kattog, és elhalványítja a beltéri világítást. Elméletileg a kapcsoló a relét vezérlei, tehát nem a kormánynál lesz a probléma... vagy mégis? Lehet, hogy a kürt halt meg?

Üdv!

Hetyke

A kormánynál az átvezetők lehet hogy hót zárlatosak, és azért is halványul el a világításod nem? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az átkötő kábelen nincsen zárlat. A csipogós mérőállásban nem csipogott, tehát nincsen rövidzár, viszont minden ér átjárható. Eljut a nafta a kapcsolóig, és tovább megy a kapcsolótól a reléig. Relé behúz, és kattanáskor elhalványul a beltéri lámpa, majd visszaáll normálba. A légzsák kábel szintén működik. A légzsákot kimértem a saját fémrészéhez, úgy sajnos nem csipog, nincsen ellenállás. A 2 kis fémtüskének egymáshoz mérten kell lennie ellenállásának?

Link to comment
Megosztás:

Az átkötő kábelen nincsen zárlat. A csipogós mérőállásban nem csipogott, tehát nincsen rövidzár, viszont minden ér átjárható. Eljut a nafta a kapcsolóig, és tovább megy a kapcsolótól a reléig. Relé behúz, és kattanáskor elhalványul a beltéri lámpa, majd visszaáll normálba. A légzsák kábel szintén működik. A légzsákot kimértem a saját fémrészéhez, úgy sajnos nem csipog, nincsen ellenállás. A 2 kis fémtüskének egymáshoz mérten kell lennie ellenállásának?

Jó ötlet a légzsák csatiját multiméterrel nézegetni? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jó ötlet a légzsák csatiját multiméterrel nézegetni? :lol:

Problémát nem okozhat, mert nem csak két pontot kap a légzsák indításra és ellenőrzésre, de én is lehúznám egyébként. :D Viszont minimum, hogy ne legyen gyújtáson, mert úgy már okozhat orrcsonttörést. B)

Link to comment
Megosztás:

Problémát nem okozhat, mert nem csak két pontot kap a légzsák indításra és ellenőrzésre, de én is lehúznám egyébként. :lol: Viszont minimum, hogy ne legyen gyújtáson, mert úgy már okozhat orrcsonttörést. :D

Akkusaru levéve, kábelek lehúzva, áramot nem kap. Multiméter milliampereket szolgáltat, ami kicsit kevés egy patron élesítéséhez.

Olvasgattam össze vissza. Légzsák ugye már korábban világított az autóban. Előfordulhat, hogy mielőtt hozzám került a jármű, valaki légzsák nélkül tette rá a gyújtást. Mivel amióta csinálom a gépet, mindig világított, egy betárolt hibára gondolok.

Kürtnél úgy néz ki, hogy a relé után lesz a gáz! :S Tehát vagy a kürt fagyott be, és nem akar szólni, vagy a vezetéke, ami a relétől indul előre, van letestelve. Szerintetek okozhatja ez a problémát?

Link to comment
Megosztás:

Akkusaru levéve, kábelek lehúzva, áramot nem kap. Multiméter milliampereket szolgáltat, ami kicsit kevés egy patron élesítéséhez.

Olvasgattam össze vissza. Légzsák ugye már korábban világított az autóban. Előfordulhat, hogy mielőtt hozzám került a jármű, valaki légzsák nélkül tette rá a gyújtást. Mivel amióta csinálom a gépet, mindig világított, egy betárolt hibára gondolok.

Kürtnél úgy néz ki, hogy a relé után lesz a gáz! :S Tehát vagy a kürt fagyott be, és nem akar szólni, vagy a vezetéke, ami a relétől indul előre, van letestelve. Szerintetek okozhatja ez a problémát?

Ha a relé kattog, akkor az átvezetőszalag jónak tűnik. A légzsákhibát csak szervizben tudják törölni, hiába jó a rendszer. Elég az, ha egyszer nem volt valamelyik légzsák rádugva a lassulásérzékelőre/légzsákindítóra és mindjárt dobja a hibát és úgy is marad. :lol:

Szóval esélyes, hogy inkább a dudával/dudákkal van gond.

Link to comment
Megosztás:

Ha a relé kattog, akkor az átvezetőszalag jónak tűnik. A légzsákhibát csak szervizben tudják törölni, hiába jó a rendszer. Elég az, ha egyszer nem volt valamelyik légzsák rádugva a lassulásérzékelőre/légzsákindítóra és mindjárt dobja a hibát és úgy is marad. :lol:

Szóval esélyes, hogy inkább a dudával/dudákkal van gond.

1 hete még működött! Mondjuk akkor kevésbé volt hideg. Lehet, hogy befagyott? Úgy tudom ebben valami membrán van még.

Link to comment
Megosztás:

Ahoj!

Lenne egy kis gond a Car300 megette a cd-met és nem adja ki... hiába nyomkodom a gombot nem jön ki... ötlet? vagy hogy miképp szedjem szét...?

Kis nyavajás,,....

Köszi aki okos ráolvasást ad...

A car300 nem kazettás? Hogy ette az meg a cd-t?

Amugy maga a rádió a négy apró lyukban található kis inbus csavarok kicsavarása után lyukon benyúlva célszerszámmal vagy ügyesebbek bringaküllővel, a beakasztó pöckök kiakaszthatóak és a rádió előre felé kihúzható. Szükség esetén a kesztyűtartó kibontásával hátulról is nyomható. Ha gyári a rádió és még sosem volt kiszedve esélyes, hogy nagyon nehéz dolgod lesz.

Utána már a magnó szétszedhető...

Link to comment
Megosztás:

A car300 nem kazettás? Hogy ette az meg a cd-t?

Amugy maga a rádió a négy apró lyukban található kis inbus csavarok kicsavarása után lyukon benyúlva célszerszámmal vagy ügyesebbek bringaküllővel, a beakasztó pöckök kiakaszthatóak és a rádió előre felé kihúzható. Szükség esetén a kesztyűtartó kibontásával hátulról is nyomható. Ha gyári a rádió és még sosem volt kiszedve esélyes, hogy nagyon nehéz dolgod lesz.

Utána már a magnó szétszedhető...

Nincs képzelő erőd. A CD egy nagyon jól formázható cucc:164098-20110131-K67MFA.jpg

:lol: :D

Link to comment
Megosztás:

hibáztam... cd-300 bocsi....

mennyire kell benyomni a küllöket? Épp csak beakadjon vagy amig csak lehet?

üdv

R.

Amíg csak tudod. A rádió oldalán fém fülek állnak kifelé, amik tartják hogy ne lehessen csak úgy kihúzni. Ha nincs szerencséd, akkor így sem jön ki (vannak elég erőszakos pélányok) Kazisnál egyszerűbb, mert benyúl az ember a kazetta ajtón, és meg lehet rántani kifelé, egy CD-snél kicsit el kell kalapálni előtte pár ujjat :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy kérdésem lenne, hol találnám a külső hőmérséklet jeladót, és mit lehet vele csinálni hogy rendesen müködjön? ilyenkor is 50 fokot ír

Én is ezzel a dologgal küzdök. Volt TID forrasztás, de semmi eredmény. Viszont van egy azt hiszem F 169-es hibakódom, ez már tényleg szenzor gebasz szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.