Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nagyon megszívat ez a verda az tuti....Egy 306-os Peugeot-om volt,amelyik minden nap okozott valami "kellemes"meglepetést..többek között elektromos hibák tömkelegét...Remélem ha meggyógyul az Astrám,nem lép a Peugeot helyére!! :lol: Mert már itt is kezdek kifogyni az ötletekből...

Link to comment
Megosztás:

Nagyon megszívat ez a verda az tuti....Egy 306-os Peugeot-om volt,amelyik minden nap okozott valami "kellemes"meglepetést..többek között elektromos hibák tömkelegét...Remélem ha meggyógyul az Astrám,nem lép a Peugeot helyére!! :lol: Mert már itt is kezdek kifogyni az ötletekből...

Tényleg jut eszembe,főtengely jeladó,gyújtásmodul meg ilyen egyéb bizbaszok nem okozhatnak hasonló problémákat.mint amit fentebb kifejtettem??

Látod látod. Egy dízellel ezeket elfelejthetted volna. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tényleg jut eszembe,főtengely jeladó,gyújtásmodul meg ilyen egyéb bizbaszok nem okozhatnak hasonló problémákat.mint amit fentebb kifejtettem??

Elvileg a motorvezérlő okozhat ilyet, mivel az kapja gyújtás nélkül is a villanyt, meg gyújtáskapcsolóról is, így elvileg átvezethet. Ki lehetne próbálni, hogy mikor fennáll ez a jelenség, hogy gyújtás nélkül is világítanak a lámpák, lehúzod a motorvezérlőről a kábeleket. Ha megszűnik a hiba, akkor a kompi cserés.

Milyen motor is van abban a kocsiban?

Link to comment
Megosztás:

Sztem lehetne szűkíteni egy kicsit a kört. Van néhány elektromos cucc, ami kap stabil 12-őt, és gyk-val kapcsoltat is (pl rádió, ablakelektronika, vészvillogó, ECU, TID, központi....).

Amikor előjön a gond, szépen egymás után el kellene kezdeni kiszedni a biztosítékokat, mert valamelyik kütyü visszadolgozik olyankor. Lehet test probléma is, valamelyik test kábel laza, vagy a rápréselt saru lazult ki.

Úgy rémlik akkor kezdődött a gond, amikor a rádió hirtelen kikapcsolt. Én ott kezdenék először kutakodni.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg a motorvezérlő okozhat ilyet, mivel az kapja gyújtás nélkül is a villanyt, meg gyújtáskapcsolóról is, így elvileg átvezethet. Ki lehetne próbálni, hogy mikor fennáll ez a jelenség, hogy gyújtás nélkül is világítanak a lámpák, lehúzod a motorvezérlőről a kábeleket. Ha megszűnik a hiba, akkor a kompi cserés.

Milyen motor is van abban a kocsiban?

1,4 benzines,motorkód C14 NZ..GL 92-es

Link to comment
Megosztás:

Tudnátok segíteni? :lol:

Mihez vannak az alábbi relék?

90 159 406 (tükörfűtés)

90 055 543 (irányjelző)

03 447 012 (hátsó ablakfűtés,

90 240 665 (zümmer, a fényszóróhoz)

Kiszedtem régebben az 1.6-ból, csak már nem tudom, mi micsoda. :lol:

Ezeket tudom:

90 069 864 Első ablaktörlő relé

90 494 187 Első ablaktörlő relé (állítható idejű) Omi B

90 240 092 Hátsó ablaktörlő relé

Azt hiszem ezek, ha jól silabizáltam a guglit... :D

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem ezek, ha jól silabizáltam a guglit... :P

Köszi szépen!

90 159 406 (tükörfűtés) Ez lett volna a fontos! Lehet rászánom magam az elektromos tükrösítés beszereléséhez. ;)

Végülis minden meglenne, tükrök kábelek, kapcsoló, egyedül az tart vissza, hogy kockatükrök, de kezdek megbarátkozni velük, jobb oldalon az van fent amióta apám kitolatott a garázsból. :lol: :D :D

Valakit nem érdekel 6000-ért el.tükörpár + kapcsoló? (ezek is kockák)

Ezt néztem ki magamnak (még a szín is majdnem jó) ... csak 10e/pár. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nos Uraim,megoldódott a napok óta húzódó villanyász gondom :D Fentebb elég részletesen leírtam a gondokat..Igazából végig tévúton jártam.Áramszálat kerestem,ami zárlatos vagy valahogy visszavezeti a naftát a műszerfalhoz,mikor nem kéne...Már szó szerint darabokban volt/van még/szerencsétlen Astrám.;) Véletlenül jöttem rá,az akksi negatív saruja meg a vázhoz menő kb.15cm-es kábel volt a bűnös!!Nem áramszál,hanem testszál :lol: és még csak meg sem volt törve,nemes egyszerűséggel el volt oxidálódva a csavar alatt,és hol kapott-hol nem kapott testet...Nem semmi,végig ott volt az orrom előtt,én meg már belebújtam a műszerfalba is :lol: Megspóroltam magamnak 20-30ezret biztos,már ha el kellett volna vinnem villanyászhoz..De megoldódott,ez a lényeg!Most meg szépen pakolhatok,szigetelhetek,rendezgethetek vissza mindent. :P 2-3napig szívatott...de sebaj...Szóval akinek hasonló gondjai vannak-lesznek,mindenképp nézze végig a testelést is!! Hál istennek csak egy piti gond volt,de akár lehetett volna nagyobb is!! Köszi mindenkinek a segítséget!! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nos Uraim,megoldódott a napok óta húzódó villanyász gondom :D Fentebb elég részletesen leírtam a gondokat..Igazából végig tévúton jártam.Áramszálat kerestem,ami zárlatos vagy valahogy visszavezeti a naftát a műszerfalhoz,mikor nem kéne...Már szó szerint darabokban volt/van még/szerencsétlen Astrám.:P Véletlenül jöttem rá,az akksi negatív saruja meg a vázhoz menő kb.15cm-es kábel volt a bűnös!!Nem áramszál,hanem testszál :lol: és még csak meg sem volt törve,nemes egyszerűséggel el volt oxidálódva a csavar alatt,és hol kapott-hol nem kapott testet...Nem semmi,végig ott volt az orrom előtt,én meg már belebújtam a műszerfalba is :lol: Megspóroltam magamnak 20-30ezret biztos,már ha el kellett volna vinnem villanyászhoz..De megoldódott,ez a lényeg!Most meg szépen pakolhatok,szigetelhetek,rendezgethetek vissza mindent. :D 2-3napig szívatott...de sebaj...Szóval akinek hasonló gondjai vannak-lesznek,mindenképp nézze végig a testelést is!! Hál istennek csak egy piti gond volt,de akár lehetett volna nagyobb is!! Köszi mindenkinek a segítséget!! :D

Na ez jó hír!! ;)

A szerelést meg ne bánd, legalább bensőséges kapcsolatba kerültél a kocsival! :D

Link to comment
Megosztás:

Ez olyan, mint ahogy én is jártam a gyári ködlámpához való csatlakozóval és égőtakaró kupakkal.

Azt mondták a kupakra, hogy csak lámpával együtt adják. Erre kérdeztem, hogy mi a helyzet az orrtörött kocsin lévővel...Na hát olyan itt meg nincs is...

A csatlakozót meg darabját egy ezresért akarták levágni a kábelkötegról... :lol: hát inkább mókoltam oda valamit... :lol:

Link to comment
Megosztás:

szevasztok lehet olyan vezeték köteget kapni kompletten ami a rotorból jön ki kb20-25 cm 4db kábel és csatlakozós a vége? c16nz-s motor

Tudnál képet küldeni róla? (vagy írd körül jobban, hülye vagyok a benyáshoz, átszoktam rég a dízelre, de van egy bontott c16nz-m :lol: )

Lehet az még megvan! :D

Ez olyan, mint ahogy én is jártam a gyári ködlámpához való csatlakozóval és égőtakaró kupakkal.

Azt mondták a kupakra, hogy csak lámpával együtt adják. Erre kérdeztem, hogy mi a helyzet az orrtörött kocsin lévővel...Na hát olyan itt meg nincs is...

A csatlakozót meg darabját egy ezresért akarták levágni a kábelkötegról... :lol: hát inkább mókoltam oda valamit... :D

Nemhogy szóltál volna. Az 1.6-ben megvan a gyári bekábelezése. (ködlámpa nem volt benne, legalábbis amikor megvettem, abban a lökösben nem...)

Link to comment
Megosztás:

Tudnál képet küldeni róla? (vagy írd körül jobban, hülye vagyok a benyáshoz, átszoktam rég a dízelre, de van egy bontott c16nz-m :lol: )

Lehet az még megvan! :D

Nemhogy szóltál volna. Az 1.6-ben megvan a gyári bekábelezése. (ködlámpa nem volt benne, legalábbis amikor megvettem, abban a lökösben nem...)

Holnap megcsinálom vettem hozzá cuccokat :lol: kábel,saru,zsugorcső.

Link to comment
Megosztás:

Tudnál képet küldeni róla? (vagy írd körül jobban, hülye vagyok a benyáshoz, átszoktam rég a dízelre, de van egy bontott c16nz-m :lol: )

Lehet az még megvan! :D

Nemhogy szóltál volna. Az 1.6-ben megvan a gyári bekábelezése. (ködlámpa nem volt benne, legalábbis amikor megvettem, abban a lökösben nem...)

Köszi! De már megoldottam... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.