Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok

Az alábbi problémám volna 98-as f astrám van , a világítás kapcsolómnak 2 éven belül már a második aljzatát kell cserélnem , egyszerűen elolvad az egész. Mi lehet az oka szerintetek ? (normál izzókat használok , semmi extra nincs az egész kocsiban)

Előre is köszi :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Az alábbi problémám volna 98-as f astrám van , a világítás kapcsolómnak 2 éven belül már a második aljzatát kell cserélnem , egyszerűen elolvad az egész. Mi lehet az oka szerintetek ? (normál izzókat használok , semmi extra nincs az egész kocsiban)

Előre is köszi :P

Pontosan mire is gondolsz?

a kapcsoló hátuljára? :P

Vagy arra, ami a műszerfalban marad (csatlakozók) és a világításkapcsolót illeszted bele? :D

Tuti valahol valami zárlat lehet, és emiatt ment tönkre mindkét kapcsolód. Szépen el kellene indulni a szálakon a kapcsolótól. Tudom, ez időígényes, és nehéz munka! :D

Link to comment
Megosztás:

Pontosan mire is gondolsz?

a kapcsoló hátuljára? :P

Vagy arra, ami a műszerfalban marad (csatlakozók) és a világításkapcsolót illeszted bele? :P

Tuti valahol valami zárlat lehet, és emiatt ment tönkre mindkét kapcsolód. Szépen el kellene indulni a szálakon a kapcsolótól. Tudom, ez időígényes, és nehéz munka! :D

Az utóbbira gondoltam ami a műszerfalban marad, abban olvad el egy vezeték és körülötte a műanyag.

Link to comment
Megosztás:

Erre gondolok:

"Világít a motorvezérlés ikon a mûszerfalon? Nincs kedve vagy pénze szervizbe vinni az autót? Akkor itt van egy lehetõség a hibakódok kilistázására. A leírás alapvetõen Astra F-hez készült, de alapvetõen az össze Opel típuson alkalmazható.

Az F Astrában a diagnosztikai csatlakozó a biztosítékdoboz bal oldalán található. A listázáshoz az A és B lábakat egy gemkapoccsal vagy egy darab dróttal össze kell kötni.

Ha ez megvan akkor csak a gyújtást kell ráadni, és a motorvezérlés ikont figyelni. Ez villogással fogja a hibakódokat kiírni. Mindig a 12-es kóddal (diagnózis kezdete) kezd."

Hibakód kivillogtatása.

Ezen az ábrán megtalálod, hogy melyik 2 csatit is kell összezárnod!

kisebb csati

nagyobb csati

Rendben,nagyon köszi a segítséget!Nem csináltam még ilyet,azért kérdeztem../lehet hülye kérdés volt/ :D de már túl is vagyok rajta,a 22-es hibakódot villogtatja/folytószelep potenciométer feszültség túl alacsony/ Akkor jól tippeltem hogy az a biszbasz jeladó a bűnös...Viszont akkor nem rossz,csak a feszültség az alacsony,és gondolom nem tud normális jelet küldeni az ECU-nak ezért az nem adagol neki elég naftát...gondolom én...Csakhogy hogy a francba kell a feszültségen állítani???????? Mert azt csak 2 kis csavar fogja fel a folytószelep házra,és én nem láttam rajta semmilyen állítási lehetőséget...Valakinek valami ötlete??? Astra C14NZ 92'

Link to comment
Megosztás:

Rendben,nagyon köszi a segítséget!Nem csináltam még ilyet,azért kérdeztem../lehet hülye kérdés volt/ :D de már túl is vagyok rajta,a 22-es hibakódot villogtatja/folytószelep potenciométer feszültség túl alacsony/ Akkor jól tippeltem hogy az a biszbasz jeladó a bűnös...Viszont akkor nem rossz,csak a feszültség az alacsony,és gondolom nem tud normális jelet küldeni az ECU-nak ezért az nem adagol neki elég naftát...gondolom én...Csakhogy hogy a francba kell a feszültségen állítani???????? Mert azt csak 2 kis csavar fogja fel a folytószelep házra,és én nem láttam rajta semmilyen állítási lehetőséget...Valakinek valami ötlete??? Astra C14NZ 92'

Attól hogy azt írja...

Szerintem cserével oldódik majd meg. :P

de mindjárt megmondják a benzines kollégák! :P

Link to comment
Megosztás:

Attól hogy azt írja...

Szerintem cserével oldódik majd meg. :P

de mindjárt megmondják a benzines kollégák! :P

Oké,köszönöm szépen.Akkor várom a benzines kollégák válaszait... :D Bár már volt cserélve,ez az érdekes..Igaz csak bontottra,de tök jól működő autóból lett kiszedve..de nincs kizárva,hogy majd tényleg egy új darab beszerzése lesz a megoldás...Viszont arra tényleg nagyon kíváncsi vagyok,hogy esetleg a feszültségén hogyan lehet állítani??

Link to comment
Megosztás:

Oké,köszönöm szépen.Akkor várom a benzines kollégák válaszait... :D Bár már volt cserélve,ez az érdekes..Igaz csak bontottra,de tök jól működő autóból lett kiszedve..de nincs kizárva,hogy majd tényleg egy új darab beszerzése lesz a megoldás...Viszont arra tényleg nagyon kíváncsi vagyok,hogy esetleg a feszültségén hogyan lehet állítani??

Végig kéne nézni a vezetékét, lehet valahol egy hibás csatlakozás, vagy kidörzsölődött vezeték. Amikor a csatit lehúzod a potiról, az érintkezőit nem nézted, nincsenek kitágulva, vagy nem nagyon oxidosak?

Még egy tipp: hasonló jelenséget produkál a halódó gyújtásmodul is (a gyújtótrafó alatt található egy fémlemezre rögzítve), megpróbálhatod megmozgatni a csatiját járó motornál, ha leáll, vagy megtorpan, egyértelműen az a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Végig kéne nézni a vezetékét, lehet valahol egy hibás csatlakozás, vagy kidörzsölődött vezeték. Amikor a csatit lehúzod a potiról, az érintkezőit nem nézted, nincsenek kitágulva, vagy nem nagyon oxidosak?

Még egy tipp: hasonló jelenséget produkál a halódó gyújtásmodul is (a gyújtótrafó alatt található egy fémlemezre rögzítve), megpróbálhatod megmozgatni a csatiját járó motornál, ha leáll, vagy megtorpan, egyértelműen az a hibás.

Sziasztok!Nos,az a helyzet hogy ha lehúzom a poti csatlakozóját"megjavul"az autó,igaz hogy pörög az alapjáratom mint állat,meg ég a hibalámpám,de nem áll le és nem rángat...Akkor a gyújtásmodul kilőve ugye?? Vagy attól még vacakolhat az is???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Hát ahogy olvasgattam a régi hozzászólásokat,problémákat elég sok dolog van amitől csinálhatja a rángatást,meg leállást...Trafó,gyújt.modul,Hall jeladó,főteng.jeladó,motor hőfok érzékelő,lambda szonda stb...Oxidálódás.szakadt vezeték...de szerintem nem lesz nagy probléma,csak mire rájövök,az az idő igényes!Türelem játék!Az biztos hogy a 22-es hibakódot villogtatja ki..Folytószelep potenciométer feszültség alacsony..De igazán be sem tudom mérni,mert pl.ma is leállt egy kereszteződésnél,de rögtön be is indult..Csak mikor alapjáraton van akkor áll le..Mikor menet közben leáll,akkor újra is indul,de gondolom ez attól van hogy menet közben sebességben van és az gyakorlatilag olyan mintha indítóznék álló helyben...Csak nem tudom mitévő legyek??Kezdjem el szisztematikusan kicserélgetni a fentebb felsorolt alkatrészeket jeladókat stb.??Hátha valamelyik bejön alapon..de ez meg baromi sok pénzembe kerülne,anyagilag meg k...ra nem vagyok elengedve..és ahogy olvasgattam a régebbi gondokat,szinte mindenkinek más alkatrész volt a probléma a leállásos-rángatós tünetekre!!Valakinek még valami konkrétabb-közelebbi tippje esetleg?? Astra C14NZ 92'

Link to comment
Megosztás:

Ha valakinek szüksége lenne rá.

Hogyan állítsuk át gyorsan a km számlálót. Maga az átállítás kb. fél óra.

Vegyük ki a műszeregységet a GYIK-ba leírtak szerínt, de annyit tennék hozzá, hogy amikor kicsavarozzuk az egységet, én a plexit 1 vékony elhajlított csavarhúzó segítségével lepattintom,(előtte azért a napiszámláló rudacskáját kihúzom) így sokkal könnyebb elfordítani a műszerfalban.

Egyszerűbb mögé nyúlni a spirál kivételéhez.

Tehát miután kivettük az egységet tegyük vissza a plexit. Nem sérül meg amíg szétszedjük.

Csavarozzuk ki a sebességmérő órát és vegyük le a szalagkábel csatlakozóját.

52313-20100622-5FWjcn.jpg

Kivesszük az órát, kihúzzuk a mutató tartó pöcköt, látjuk egyből a mutató hova mutat ilyenkor és ugyanígy tegyük vissza.

Látszik a kiindulási állapot km-ben.

52318-20100622-xs6FWx.jpg

Vegyük le 1 sütis villa segítségével a mutatót, a villa nyelét én felemeltem, nem lenyomtam és könnyedén lejött.

52319-20100622-GWXfOs.jpg

Az óra hátulján van 2 csavar, ezeket is vegyük ki és lejön a számlap is.

52317-20100622-dVztmc.jpg

A számhengerek fölött levő kis fogaskereket 1 műszerész csavarhúzóval felnyomjuk és a kíván értékre forgatjuk a számokat.

52320-20100622-HKPbOH.jpg

A végeredmény.

52310-20100622-oUWMfb.jpg

Fordított sorrendben összeszereljük. Sok sikert!

ÁÁÁÁÁÁÁ elbasztam!!

levettem a mutatót oszt nem néztem meg rendesen h hova megy vissz...

Mikor összeraktam GPS-el lemértem az óra mutatott 40-et a GPS 30-at.

Akkor még visszább kell rakmom a mutatót?

Link to comment
Megosztás:

ÁÁÁÁÁÁÁ elbasztam!!

levettem a mutatót oszt nem néztem meg rendesen h hova megy vissz...

Mikor összeraktam GPS-el lemértem az óra mutatott 40-et a GPS 30-at.

Akkor még visszább kell rakmom a mutatót?

Szerintem igen,a mutatón babrálj,nekem is így volt mikor km-órát cseréltem..10% "csalás"az megengedett,de csakhogy fordítva,mint ahogy neked mér...Bár ha fordítva lenne,akkor is sok lenne/ha a gps mutatna 40-et,de csak 30-at az óra/... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Hát ahogy olvasgattam a régi hozzászólásokat,problémákat elég sok dolog van amitől csinálhatja a rángatást,meg leállást...Trafó,gyújt.modul,Hall jeladó,főteng.jeladó,motor hőfok érzékelő,lambda szonda stb...Oxidálódás.szakadt vezeték...de szerintem nem lesz nagy probléma,csak mire rájövök,az az idő igényes!Türelem játék!Az biztos hogy a 22-es hibakódot villogtatja ki..Folytószelep potenciométer feszültség alacsony..De igazán be sem tudom mérni,mert pl.ma is leállt egy kereszteződésnél,de rögtön be is indult..Csak mikor alapjáraton van akkor áll le..Mikor menet közben leáll,akkor újra is indul,de gondolom ez attól van hogy menet közben sebességben van és az gyakorlatilag olyan mintha indítóznék álló helyben...Csak nem tudom mitévő legyek??Kezdjem el szisztematikusan kicserélgetni a fentebb felsorolt alkatrészeket jeladókat stb.??Hátha valamelyik bejön alapon..de ez meg baromi sok pénzembe kerülne,anyagilag meg k...ra nem vagyok elengedve..és ahogy olvasgattam a régebbi gondokat,szinte mindenkinek más alkatrész volt a probléma a leállásos-rángatós tünetekre!!Valakinek még valami konkrétabb-közelebbi tippje esetleg?? Astra C14NZ 92'

Annyit tudsz tenni, hogy keresel a közelben egy típustárst és egyenként átpakolod az érzékelőket. Egy-két bontós is hajlandó próbálgatásra adni alkatrészt.

ÁÁÁÁÁÁÁ elbasztam!!

levettem a mutatót oszt nem néztem meg rendesen h hova megy vissz...

Mikor összeraktam GPS-el lemértem az óra mutatott 40-et a GPS 30-at.

Akkor még visszább kell rakmom a mutatót?

Alapból az alsó számsor bal felső sarka felett van a mutató.

Link to comment
Megosztás:

Annyit tudsz tenni, hogy keresel a közelben egy típustárst és egyenként átpakolod az érzékelőket. Egy-két bontós is hajlandó próbálgatásra adni alkatrészt.

Alapból az alsó számsor bal felső sarka felett van a mutató.

Értem akkor ha odaállítom a mutatót akkor nadjából jó lessz

Link to comment
Megosztás:

Szerintem igen,a mutatón babrálj,nekem is így volt mikor km-órát cseréltem..10% "csalás"az megengedett,de csakhogy fordítva,mint ahogy neked mér...Bár ha fordítva lenne,akkor is sok lenne/ha a gps mutatna 40-et,de csak 30-at az óra/... :D

Azelőtt is volt 5% csalás,de ez már sek...

Link to comment
Megosztás:

helló!

van valakinek valami ötlete hogy mi okozhatja azt, hogy a vízhőfokmérő mindig felmegy egészen 100 fok és a piros közé?

most kellet termosztátot cserélni és utána figyeltünk fel erre a jelenségre. ki lett cserélve a jeladó is és az óra is szét lett szedve, de az sem csal...

Link to comment
Megosztás:

helló!

van valakinek valami ötlete hogy mi okozhatja azt, hogy a vízhőfokmérő mindig felmegy egészen 100 fok és a piros közé?

most kellet termosztátot cserélni és utána figyeltünk fel erre a jelenségre. ki lett cserélve a jeladó is és az óra is szét lett szedve, de az sem csal...

Ugye nem fordítva lett betéve a termosztát? :D Csak mert volt már rá példa? :D :P

Lehet hogy gyári hibás a termosztát!

Nyit rendesen? :P Főzi a vizet? :D

Link to comment
Megosztás:

Ugye nem fordítva lett betéve a termosztát? :D Csak mert volt már rá példa? :D :P

Lehet hogy gyári hibás a termosztát!

Nyit rendesen? :P Főzi a vizet? :D

hát remélem nem?! nem forr a víz ha arra gondolsz, a hűtőventillátor is bekapcsol időnként.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Hát ahogy olvasgattam a régi hozzászólásokat,problémákat elég sok dolog van amitől csinálhatja a rángatást,meg leállást...Trafó,gyújt.modul,Hall jeladó,főteng.jeladó,motor hőfok érzékelő,lambda szonda stb...Oxidálódás.szakadt vezeték...de szerintem nem lesz nagy probléma,csak mire rájövök,az az idő igényes!Türelem játék!Az biztos hogy a 22-es hibakódot villogtatja ki..Folytószelep potenciométer feszültség alacsony..De igazán be sem tudom mérni,mert pl.ma is leállt egy kereszteződésnél,de rögtön be is indult..Csak mikor alapjáraton van akkor áll le..Mikor menet közben leáll,akkor újra is indul,de gondolom ez attól van hogy menet közben sebességben van és az gyakorlatilag olyan mintha indítóznék álló helyben...Csak nem tudom mitévő legyek??Kezdjem el szisztematikusan kicserélgetni a fentebb felsorolt alkatrészeket jeladókat stb.??Hátha valamelyik bejön alapon..de ez meg baromi sok pénzembe kerülne,anyagilag meg k...ra nem vagyok elengedve..és ahogy olvasgattam a régebbi gondokat,szinte mindenkinek más alkatrész volt a probléma a leállásos-rángatós tünetekre!!Valakinek még valami konkrétabb-közelebbi tippje esetleg?? Astra C14NZ 92'

Sztem az alapjárati motorral kezdd, aztán nézz körül az AC-pumpa környékén is.

Link to comment
Megosztás:

helló!

van valakinek valami ötlete hogy mi okozhatja azt, hogy a vízhőfokmérő mindig felmegy egészen 100 fok és a piros közé?

most kellet termosztátot cserélni és utána figyeltünk fel erre a jelenségre. ki lett cserélve a jeladó is és az óra is szét lett szedve, de az sem csal...

Műszeregység nem volt cserélve esetleg 110-es hőmérősről 100-fokos osztásúra? Ki kéne próbálni egy kölcsön jeladóval, ami egy 100-as osztású hőmérős kocsiban jól működött.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.