Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Helló! A késleltetett beltérvilágitásal kapcsolatosan ez volna az áramkör.....

köszi! elég kimerítő a válaszod :lol: , közben én is turkáltam és találtam is megoldásokat, többfélét is.

még azt nem tudom mekkora anyagköltségből lehet megcsinálni ezt az áramkört, mert találtam kész dobozkát is valami 800 pénzér, annyiér meg lehet nem is sok:D

Link to comment
Megosztás:

Helló! A késleltetett beltérvilágitásal kapcsolatosan ez volna az áramkör.

A 2N3055 Tranzisztor hejére egy kisseb méretü tranzisztort használtam mert beépítettem a a fenti beltérvilágítás alá. A halványodás függ a fogyasztástol, vagyis ha a gyári égők vannak beszerelve akkor hamarabb el fog aludni mint ha mindenhova LED volna rakva, és a 100uF-os kondival lehet állítani(nagyobbat rakni mint 100uF akkor később alszik el, ha kissebbet akkor hamarabb vagy a 15K ellenállásal). Érdemesebb beszerelni fent a világításhoz, kis dobozba vagy ahogy én is csináltam,

minden kábel megtalálható fent: a szélesebb csati állandó +, a vékonyabb az jön az ajtó kapcsolóitol és a fényszoró kapcsolótol (ez egyébbként – amikor nyitva van az ajtó vagy kivan húzva a fényszoró kapcsoló) és kell egy állandó – amit a világitás alatt lévő 2 csavar egyikétöl kapunk. Nekem kicsit érdekesre sikeredett mert 4 Led van soba kötve és 1 ellenállás kivéve 2 lednél ahol 1 led 1 ellenállás van így mikor a 4-es csoport elalszik azután még az a 2 led világit :lol:) a 4 es csoport kb 10másodperc alatt elalszik de a 2 külön led még világít 1percig kb :)

http://www.youtube.com/watch?v=sqFhi3WThy8

Röviden ennyi, csináltam pár képet még a beltérröl/átalakításaimrol ;)

Üdv.

Nagyon jól néz ki, elfogadnám én is. Kb. hány ledet használtál fel összesen? A világításkapcsolót hogy csináltad meg, mert ha jól emlékszem az nem világít gyárilag.

Link to comment
Megosztás:

Helló. Első sorban kösz mindenkinek!

'yankee'

Szivesen segítek amiben tudok de időm mint egy csepp víz és nem is a közelben lakom :) . Az enyémet is 2 hónapig csináltam mert sose volt időm, mindig csak egy kicsit azt most itt tartok.

'aholy'

Én elég olcsón kihoztam az enyémet mert fele alkatrész volt ithon és a LED-ek hez is elég olcsón hozzájutottam(~14ft/db) :lol:

'Busman'

A beltérvilágításnál elöl van 34db hátul 4db egyik oldalt 4db másik oldalt fehér, csomagtartóban 16db, a műszerfalban 26db fehér és 6db 3mm piros, középen 24db fehér és 3db 3mm piros a kapcsolóknál

1000041o.th.jpg

+ egy 3mm a hátsó ablakfűtéshez, +egy fehér és egy piros a benti levegő forgatóhoz, 1db fehér a szivargyújtónál, a fényszoró magasság állítónal van 2 fehér és 1 piros,

1000043s.th.jpg

1000044s.th.jpg

a ködlámpa kapcsolónál van egy fehér egy piros, a fényszoró kapcsolónál 1 fehér 1 piros kb ennyi egyenlőre de még vannak ötleteim... Tehát kb 122db van

A fényszoró kapcsolónál vagyis a gombnál nem világít gyárilag (gondolom a piros égőcskére utalsz nállam)... azt a gombot, hátsó ködlámpa gombját és a fényszoró magasság állítónál egy kis fogorvosi maróval

1000040y.th.jpg

lemartam a vastag fehér müanyagot és sokkal szebben látszik, csak óvatosan kell mert hamar átlehet „fúrni” ;))

dscn3219d.th.jpg

1000048l.th.jpg

1000045k.th.jpg

'Atiss'

Ezek volnának :)

dscn0608a.th.jpg

dscn0604c.th.jpg

dscn0591p.th.jpg

dscn0599u.th.jpg

dscn0589y.th.jpg

Légkötéssel is meg lehetett volna oldani de akkor még ragaszkodtam a nyákoz, de már a középkonzolnál légkötéssel van csak arrol nincs képem, csak enyi a számlap

image091a.th.jpg

Ja és egy képecske mit csináltunk tesóm autójába (full homemade)

kep1c.th.jpg

kep2s.th.jpg

Hy!

Link to comment
Megosztás:

Helló. Első sorban kösz mindenkinek!

'Busman'

A beltérvilágításnál elöl van 34db hátul 4db egyik oldalt 4db másik oldalt fehér, csomagtartóban 16db, a műszerfalban 26db fehér és 6db 3mm piros, középen 24db fehér és 3db 3mm piros a kapcsolóknál

+ egy 3mm a hátsó ablakfűtéshez, +egy fehér és egy piros a benti levegő forgatóhoz, 1db fehér a szivargyújtónál, a fényszoró magasság állítónal van 2 fehér és 1 piros,

a ködlámpa kapcsolónál van egy fehér egy piros, a fényszoró kapcsolónál 1 fehér 1 piros kb ennyi egyenlőre de még vannak ötleteim... Tehát kb 122db van

A fényszoró kapcsolónál vagyis a gombnál nem világít gyárilag (gondolom a piros égőcskére utalsz nállam)... azt a gombot, hátsó ködlámpa gombját és a fényszoró magasság állítónál egy kis fogorvosi maróval

lemartam a vastag fehér müanyagot és sokkal szebben látszik, csak óvatosan kell mert hamar átlehet „fúrni” :lol:)

Légkötéssel is meg lehetett volna oldani de akkor még ragaszkodtam a nyákoz, de már a középkonzolnál légkötéssel van csak arrol nincs képem, csak enyi a számlap

Ja és egy képecske mit csináltunk tesóm autójába (full homemade)

Hy!

Köszönöm a részletes választ, igen arra a kis piros égőre gondoltam. Így belülről nézve is szép a kivitelezés, látom nagyon érted ezeket a dolgokat.

Link to comment
Megosztás:

Helló! A késleltetett beltérvilágitásal kapcsolatosan ez volna az áramkör.

]http://img854.imageshack.us/img854/4374/utaster.th.png

A 2N3055 Tranzisztor hejére egy kisseb méretü tranzisztort használtam mert beépítettem a a fenti beltérvilágítás alá. A halványodás függ a fogyasztástol, vagyis ha a gyári égők vannak beszerelve akkor hamarabb el fog aludni mint ha mindenhova LED volna rakva, és a 100uF-os kondival lehet állítani(nagyobbat rakni mint 100uF akkor később alszik el, ha kissebbet akkor hamarabb vagy a 15K ellenállásal). Érdemesebb beszerelni fent a világításhoz, kis dobozba vagy ahogy én is csináltam,

http://img809.imageshack.us/img809/5655/1000017c.th.jpg

minden kábel megtalálható fent: a szélesebb csati állandó +, a vékonyabb az jön az ajtó kapcsolóitol és a fényszoró kapcsolótol (ez egyébbként – amikor nyitva van az ajtó vagy kivan húzva a fényszoró kapcsoló) és kell egy állandó – amit a világitás alatt lévő 2 csavar egyikétöl kapunk. Nekem kicsit érdekesre sikeredett mert 4 Led van soba kötve és 1 ellenállás kivéve 2 lednél ahol 1 led 1 ellenállás van így mikor a 4-es csoport elalszik azután még az a 2 led világit :lol:) a 4 es csoport kb 10másodperc alatt elalszik de a 2 külön led még világít 1percig kb :P

http://www.youtube.com/watch?v=sqFhi3WThy8

Röviden ennyi, csináltam pár képet még a beltérröl/átalakításaimrol ;)

Üdv.

Ez tetszik! :) Én is megcsináltam a beltérvilágítást, de szalaggal. 4 sor szalag ledet tettem bele, összesen soronként 8 leddel. Ez tehát 32 led. Sajnos nálam nem néz ki ennyire jól, de az mondjuk a saját hülyeségem miatt is. Sima tégla forma, pedig utólag gondolkodtam, hogy ragaszthattam volna más formára, mondjuk 3 szög alakúra.... :) Hátra is szalag ment, összesen 8 leddel de a kapaszkodókba vettem gyári szofita ledet. Még a kesztyűtartóba kell 1 db szofita, meg rendelek piros led szalagot, hogy a kilóméterórát azzal világítsam meg. Aztán elkezdem a kapcsolókban is cserélgetni ledre Tesztelésre vettem 2 hátsó lámpát is. A terv az, hogy narancs ledekkel az index, meleg fehérekkel a lámpa +hidegfehérrel a féklámpa. Valószínűleg 1 sor lámpa, 1 sor féklámpa, 1 sor lámpa, 1 sor féklámpa ledszalag lesz a felosztás. Még a hátlap kialakításával vagyok elfoglalva.

Link to comment
Megosztás:

Ez tetszik! :lol: Én is megcsináltam a beltérvilágítást, de szalaggal. 4 sor szalag ledet tettem bele, összesen soronként 8 leddel. Ez tehát 32 led. Sajnos nálam nem néz ki ennyire jól, de az mondjuk a saját hülyeségem miatt is. Sima tégla forma, pedig utólag gondolkodtam, hogy ragaszthattam volna más formára, mondjuk 3 szög alakúra.... ;) Hátra is szalag ment, összesen 8 leddel de a kapaszkodókba vettem gyári szofita ledet. Még a kesztyűtartóba kell 1 db szofita, meg rendelek piros led szalagot, hogy a kilóméterórát azzal világítsam meg. Aztán elkezdem a kapcsolókban is cserélgetni ledre Tesztelésre vettem 2 hátsó lámpát is. A terv az, hogy narancs ledekkel az index, meleg fehérekkel a lámpa +hidegfehérrel a féklámpa. Valószínűleg 1 sor lámpa, 1 sor féklámpa, 1 sor lámpa, 1 sor féklámpa ledszalag lesz a felosztás. Még a hátlap kialakításával vagyok elfoglalva.

Az indexnél ne felejtsd el, hogy a 21W teljesítményfelvételt biztosítanod kell akkor is, ha LED-eket teszel az izzó helyére (pl. párhuzamosan teljesítmény ellenállással), különben ugyanazt fogja csinálni az index, mint amikor kiég az égő: gyorsabban villog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok fiuk! segitség kellen mert már jön a tél,nyáron nem foglalkoztam vele,mondjuk probáltam de nem sok sikerrel.az a gondom hogy a hátsó ablakfütés nem müködik,állandóan kiveri a biztit.mihelyt bekapcsolom azonnal ki is vágja a biztit.oszt nincs ablakfütés hátul és már párásodik. mi csináljak?? tegyek be egy teatüzhelyt vagy egy kályhát??? valaki segitsen már köszöntem

Én azzal kezdtem volna hogy megnézem a csomagtér ajtónál lévő gumi átvezetőben a kábeleket...a sok nyitogatáskor el szoktak törni és esetleg összeérnek...

Link to comment
Megosztás:

Az indexnél ne felejtsd el, hogy a 21W teljesítményfelvételt biztosítanod kell akkor is, ha LED-eket teszel az izzó helyére (pl. párhuzamosan teljesítmény ellenállással), különben ugyanazt fogja csinálni az index, mint amikor kiég az égő: gyorsabban villog.

Most hogy mondod!!!! :lol: Ezen nem is gondolkodtam! Lehet lesz rá kötve még egy valami fűtőszál, vagy valami fogyasztó...

Link to comment
Megosztás:

Ez tetszik! ;) Én is megcsináltam a beltérvilágítást, de szalaggal. 4 sor szalag ledet tettem bele, összesen soronként 8 leddel. Ez tehát 32 led. Sajnos nálam nem néz ki ennyire jól, de az mondjuk a saját hülyeségem miatt is. Sima tégla forma, pedig utólag gondolkodtam, hogy ragaszthattam volna más formára, mondjuk 3 szög alakúra.... :) Hátra is szalag ment, összesen 8 leddel de a kapaszkodókba vettem gyári szofita ledet. Még a kesztyűtartóba kell 1 db szofita, meg rendelek piros led szalagot, hogy a kilóméterórát azzal világítsam meg. Aztán elkezdem a kapcsolókban is cserélgetni ledre Tesztelésre vettem 2 hátsó lámpát is. A terv az, hogy narancs ledekkel az index, meleg fehérekkel a lámpa +hidegfehérrel a féklámpa. Valószínűleg 1 sor lámpa, 1 sor féklámpa, 1 sor lámpa, 1 sor féklámpa ledszalag lesz a felosztás. Még a hátlap kialakításával vagyok elfoglalva.

Nekem is még van egy pár fekete "lexus" hátsólámpám át akarnám alakítani ledesre de még nem jutottam odáig :lol: . A jelzőt még én is ki kel találjam hogy oldom meg. Jó melót!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!! Találtam neten egy lámpa magasságállító kapcsolójáról képeket elölről és hátulról is. Nekem kézi állítós van!

Aztán ma megnéztem a ködlámpa alatti műanyagot kivettem és be van építve a helye a csatlakozók is látszanak. Gondoltam felpattintom és megnézem a motorteret mi a helyzet. A bal első lámpámnál van egy fekete lafogó csati leszigetelőzve, de a jobb lámpánál nem találtam így elsőre semmit.

Lehetséges, hogy nekem gyárilag elektromos magasságállítással jött ki csak egy baleset miatt valaki kézire cserélte!? Vagy a kapcsoló helye mindenkinek be van építve és a fekete csatlakozó valami máshoz tartozik?

Ha esetleg mégis az elektromos magasságállítóé a történet akkor van értelme szerintetek bazselni vele és megcsinálni motorosra? Bontott alkatrészt lehet szerezni? Pl: kapcsoló, állító motorok? Lámpákat vennék újat valeo-t vagy carello-t.

Köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!! Találtam neten egy lámpa magasságállító kapcsolójáról képeket elölről és hátulról is. Nekem kézi állítós van!

Aztán ma megnéztem a ködlámpa alatti műanyagot kivettem és be van építve a helye a csatlakozók is látszanak. Gondoltam felpattintom és megnézem a motorteret mi a helyzet. A bal első lámpámnál van egy fekete lafogó csati leszigetelőzve, de a jobb lámpánál nem találtam így elsőre semmit.

Lehetséges, hogy nekem gyárilag elektromos magasságállítással jött ki csak egy baleset miatt valaki kézire cserélte!? Vagy a kapcsoló helye mindenkinek be van építve és a fekete csatlakozó valami máshoz tartozik?

Ha esetleg mégis az elektromos magasságállítóé a történet akkor van értelme szerintetek bazselni vele és megcsinálni motorosra? Bontott alkatrészt lehet szerezni? Pl: kapcsoló, állító motorok? Lámpákat vennék újat valeo-t vagy carello-t.

Köszönöm!!!

Minden lehet. Az idősebb daraboknál jellemzőbb volt, hogy sok extra előre ki volt kábelezve, és a csatlakozó ott volt a helyén, csak a kapcsoló helyén vak-gomb volt. Nekem is ki van kábelezve, ott figyeg mind a két lámpánál a csatlakozó, de nem szoktam tekergetni a lámpát, vegyen motort a facom ;) Ha a csatlakozó az indexek mögött lifeg, és 3 drót megy bele, akkor az a magasságállító lesz :lol:

Link to comment
Megosztás:

Minden lehet. Az idősebb daraboknál jellemzőbb volt, hogy sok extra előre ki volt kábelezve, és a csatlakozó ott volt a helyén, csak a kapcsoló helyén vak-gomb volt. Nekem is ki van kábelezve, ott figyeg mind a két lámpánál a csatlakozó, de nem szoktam tekergetni a lámpát, vegyen motort a facom ;) Ha a csatlakozó az indexek mögött lifeg, és 3 drót megy bele, akkor az a magasságállító lesz :lol:

Én most tervezem beszerelni, mert ha egyedül vezetek, akkor teljesen jól világít a fényszóróm, viszont ha beül hátra még három utas akkor felvilágít az univerzumba :P Ha terhelten állítom be jóra, akkor meg egyedül nem látok előre semmit :)

Biztos lehet feszesebb rugót betenni hátra, de szerintem plusz 300 kilót a hátsó futómű megérez mindenképp..

Nekem ez az egyetlen dolog, ami előre be van kábelezve a kocsiban :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 2002-es astrám van és hátul a kalaptartó melletti két hangszóró hiányzik.

Van 2db MNC 13cm-es hangszóróm csak nem tudom belerakni mivel nincsen a hangszórókon kis fülecske hogy felfogassam a hangszórót.

Lehet ott barkácsolni valamit van nem éri meg a fáradtságot és inkább vegyek a bontóban 2 gyári hangszórót?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.