Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Én igazából azt szeretném, ha a rádió kulcs nélkül is szólna. Most nekem is át van kötve a rádió hátulján a készenléti áramra -kis teljesítményű rádiónál nyilván mindegy- de azért az csak nem arra való, ha jól emlékszem az a vezeték vékonyabb is a kábelkötegben mint a kapcsolt +.

Legjobb az lenne, ha a gyújtáskapcsoló mögött egyszerűen átköném az "I"-es állás vezetékét -a kédés, hogy melyik az "I"-es vezetéke...mondjuk ahogy néztem, lehet kapni új kapcsolót is már 2E Ft alatt.

A szivargyújtót viszont nem tudom, hogy "I"-es állásban is kap-e áramot vagy csak gyújtáson?

Fordítva.

Link to comment
Megosztás:

üdv. Nemrég voltam villanyszerelőnél az autóval és megkértem hogy csinálja meg a cd-s rádiót úgy hogy gyújtás nélkül is szóljon. Meg is csinálta, úgy, hogyha kihúztam a kulcsot a gyújtáskapcsolóból akkor kikapcsolt a rádió. De ma azt vettem észre hogy nem kapcsol ki. Próbálgattam többször hátha csak beragadt valami de semmi. Szól tovább a rádió ha nincs bennt a kulcs akkor is. Mi lehet a probléma?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, tudom volt már erről szó valahol de most nemtalálom a választ...nos a probléma: amikor olyan kedve van az órának (magnó fölött, nem gyári magnó) világít, de ha olyanja van, akkor elalszik, ha nyomkodom a gombot b*szik világítani....viszont ha felkapcsolom a világítást(tompított, vagy helyzetjelzőt) kötelezően elalszik, megütögetem, akkor működik....olvastam még annó,hogy valaki forrasztgatással oldotta meg a problémát, nah én erre lennék kíváncsi, hogy mit hova forrasszak, esetleg képekkel mellékelve?

Másik kérdésem, rossz úton megyek, rázkodik a kocsi, kézifék lámpája ki-ki gyullad, közbe alig lehet behúzni a kart, mert olyan bika;)

segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, tudom volt már erről szó valahol de most nemtalálom a választ...nos a probléma: amikor olyan kedve van az órának (magnó fölött, nem gyári magnó) világít, de ha olyanja van, akkor elalszik, ha nyomkodom a gombot b*szik világítani....viszont ha felkapcsolom a világítást(tompított, vagy helyzetjelzőt) kötelezően elalszik, megütögetem, akkor működik....olvastam még annó,hogy valaki forrasztgatással oldotta meg a problémát, nah én erre lennék kíváncsi, hogy mit hova forrasszak, esetleg képekkel mellékelve?

Másik kérdésem, rossz úton megyek, rázkodik a kocsi, kézifék lámpája ki-ki gyullad, közbe alig lehet behúzni a kart, mert olyan bika;)

segítségeteket előre is köszönöm!

Kiveszed a kijelzőt, szétszeded és a szalagkábel csatlakozójának forrszemeit újraforrasztod, a gyári elég vérszegény és eltörnek a rázkódástól.

A kézifék kapcsoló kontakthibás, valszeg azért villog, a "bikaság" pedig arra utal, hogy vagy nem jól van beállítva a kéziféked vagy bevannak rohadva a bowdenek.

Link to comment
Megosztás:

Kiveszed a kijelzőt, szétszeded és a szalagkábel csatlakozójának forrszemeit újraforrasztod, a gyári elég vérszegény és eltörnek a rázkódástól.

A kézifék kapcsoló kontakthibás, valszeg azért villog, a "bikaság" pedig arra utal, hogy vagy nem jól van beállítva a kéziféked vagy bevannak rohadva a bowdenek.

rendben köszönöm! megpróbálom újraforrasztani, kézifékkapcsoló? mármint a kar? vagy szar a hátsó fékem? (jól értem?)

Link to comment
Megosztás:

rendben köszönöm! megpróbálom újraforrasztani, kézifékkapcsoló? mármint a kar? vagy szar a hátsó fékem? (jól értem?)

Mielőtt neki állsz szétszerelni bármit, nekünk is van 2 fastránk és jelentkezett már ugyanez a kézifék visszajelzős probléma, ellenben nálunk nem bovden berohadás vagy a kézifékkapcsoló kontakt hibája okozta hanem a motortérben a fékolajtartáj kupakja. Szedd ki fújd ki féktisztítóval a kupakot, a csatlakozót meg wd40el. A visszajelző lámpa villogása máris a múlté.

Ha be lenne rohadva a bovden nem engedne ki a kéziféked.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, tudom volt már erről szó valahol de most nemtalálom a választ...nos a probléma: amikor olyan kedve van az órának (magnó fölött, nem gyári magnó) világít, de ha olyanja van, akkor elalszik, ha nyomkodom a gombot b*szik világítani....viszont ha felkapcsolom a világítást(tompított, vagy helyzetjelzőt) kötelezően elalszik, megütögetem, akkor működik....olvastam még annó,hogy valaki forrasztgatással oldotta meg a problémát, nah én erre lennék kíváncsi, hogy mit hova forrasszak, esetleg képekkel mellékelve?

Másik kérdésem, rossz úton megyek, rázkodik a kocsi, kézifék lámpája ki-ki gyullad, közbe alig lehet behúzni a kart, mert olyan bika;)

segítségeteket előre is köszönöm!

Az óra világításának el kell aludnia, ha ráadod a világítást?

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Mitől lehet hogy az önindító behúz de nem teker? Behuzótekercs hiba (ha megkocogtatom indul)? Kb 1 éve volt szénkefe cserélve benne azóta semmi gond nem volt.

Az hogy egy éve volt cserélve a kefe még önmagában nem jelent semmit. Ha sokat használod az önindítót akkor gyorsabban kopnak a kefék is. Egyszer lehet ez a hiba, hogy elkopott.

Azt mondod, ha megkocogtatod, akkor indul. Ez utalhat arra, hogy a kefék a tartóban megszorultak (ha megütögeted akkor lejjebb ugranak és működik).

Sajnos,ezekhez le kell venni és szét kell szedni az önindítót.

Esetleg...akku le van merülve...de ez nem valószínű, ha ütögetésre indul.

Link to comment
Megosztás:

Helo! Hamarosan a 3. fokozatod is kimúlik,nálam is ez a gond.Igazából a pollen szűrő mögött van valahol egy nyáklap, azon megy ki valami alkatrész. astrabandi néven van egy felhasználó(kollégám) Ő profibban elmondja neked.Írj neki egy üzit

Link to comment
Megosztás:

Az óra világításának el kell aludnia, ha ráadod a világítást?

ezaz hogyha felkapcsolom a villanyt elalszik rázkódik a kocsi és bekapcsol....áramot folyamatosan kap, mivel az időt és dátumot nem veszti el...szóval nemtudom mi lehet a probléma, de ha jól láttam van vagy 10 kábel is rajta, minek annyi? kell egy pozitiv egy test meg egy a hőmérséklet jeladóhoz nem? esetleg nemtudja valaki, hogy hogyan lehetne úgy bekötni, hogyha ráadom a gyújtást menjen is?

Link to comment
Megosztás:

ezaz hogyha felkapcsolom a villanyt elalszik rázkódik a kocsi és bekapcsol....áramot folyamatosan kap, mivel az időt és dátumot nem veszti el...szóval nemtudom mi lehet a probléma, de ha jól láttam van vagy 10 kábel is rajta, minek annyi? kell egy pozitiv egy test meg egy a hőmérséklet jeladóhoz nem? esetleg nemtudja valaki, hogy hogyan lehetne úgy bekötni, hogyha ráadom a gyújtást menjen is?

Azt próbáltad már, hogy szétszeded a kijelzőt, és átforrasztod a csatlakozó lábait?

Link to comment
Megosztás:

Vagy kezdetnek kontakt tisztítóval próbáld meg. Az enyém olyat csinált, hogy ha ráadtam a világítást akkor nem világított az óra. Ha meg akartam tudni mennyi az idő akkor világítás le, óra megnéz, világítás vissza. Persze így használtam, hanem az órába megy egy vezeték (fekete-zöld vagy valami hasonlóra emlékszem) azt elvágtam és láss csodát, ha ráadom a gyújtást világít...ha a világítást felkapcsolom akkor is. Ha mindent kikapcsolok akkor elalszik.

A te problémádra szerintem is megoldás lehet az áforrasztás. Vagy kezdetnek kontakt tisztítóval próbáld meg.

Link to comment
Megosztás:

Vagy kezdetnek kontakt tisztítóval próbáld meg. Az enyém olyat csinált, hogy ha ráadtam a világítást akkor nem világított az óra. Ha meg akartam tudni mennyi az idő akkor világítás le, óra megnéz, világítás vissza. Persze így használtam, hanem az órába megy egy vezeték (fekete-zöld vagy valami hasonlóra emlékszem) azt elvágtam és láss csodát, ha ráadom a gyújtást világít...ha a világítást felkapcsolom akkor is. Ha mindent kikapcsolok akkor elalszik.

A te problémádra szerintem is megoldás lehet az áforrasztás. Vagy kezdetnek kontakt tisztítóval próbáld meg.

A kitöredezett láb-forrasztásra az sem használ, de legalább összeköpi a kijelző belsejét :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Vagy kezdetnek kontakt tisztítóval próbáld meg. Az enyém olyat csinált, hogy ha ráadtam a világítást akkor nem világított az óra. Ha meg akartam tudni mennyi az idő akkor világítás le, óra megnéz, világítás vissza. Persze így használtam, hanem az órába megy egy vezeték (fekete-zöld vagy valami hasonlóra emlékszem) azt elvágtam és láss csodát, ha ráadom a gyújtást világít...ha a világítást felkapcsolom akkor is. Ha mindent kikapcsolok akkor elalszik.

A te problémádra szerintem is megoldás lehet az áforrasztás. Vagy kezdetnek kontakt tisztítóval próbáld meg.

igazság szerint, most hátul a catlakozót bedugtam, és "c.gány" módon egy apró csavart betettem a csatlakozó illetve a ház közé így nem mozdul el a csati, szal világít bármilyen rázkódásnál is:D de ha felkapcsolom a villanyt elalszik,de nagyritkán visszajön :D Akkor melyik színű kábelt vágjam el, hogy világítson?:D wd40-el fújjam be a csatlakozót??

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.